StoryEditorOCM
Splitsvečanost u HGK

Dodijeljene nagrade najuspješnijim tvrtkama u Splitsko-dalmatinskoj županiji: ‘Ipak nije sve u turizmu i trgovini‘

Piše Split sd
4. listopada 2023. - 18:37
Laureti i zvanici: Antonio Kuzmanić, Joze Tomaš, Mirjana Čagalj, Adela Visković, Sandra Lapenda Lemo, Željka Mustra, Mladen Drnasin, Anita Perak i Blaženko BobanJakov Prkić/Cropix

Svečana sjednica Gospodarskog vijeća HGK - Županijske komore Split održana je danas je u AC hotelu by Marriot Split. Dodijeljena su priznanja HGK, plakete Zlatna kuna, najuspješnijim trgovačkim društvima u Splitsko-dalmatinskoj županiji u 2022. godini te posebna priznanja. Među njima posebno priznanje išlo i Slobodnoj Dalmaciji za 80 godina postojanja i uspješnog poslovanja, a nagradu je preuzela glavna urednica Sandra Lapenda Lemo, koja se zahvalila na priznanju te naglasila kako zasluge za dugotrajnost i uspješnog firme idu svim bivšim i sadašnjim djelatnicima te vjernim čitateljima Slobodne.

image

Sandra Lapenda Lemo i Joze Tomaš

Jakov Prkic/Cropix

Na svečanoj sjednici su prisustvovali članovi Gospodarskog vijeća i ugledni županijski gospodarstvenici, predstavnici lokalne i regionalne samouprave te značajnih gospodarskih i drugih institucija.

Glavni ekonomist HGK Goran Šaravanja dao je ekonomski pregled uz poseban osvrt na Splitsko-dalmatinsku županiju:

‘Gospodarstvo SD županije se jako lijepo razvija. Turizam je tu jako bitna kategorija što se tiče brojki. On je bitan i što se šireg pogleda tiče i koji je bio drugi industrijski bazen u Hrvatskoj, a u proteklih 30 godina se ta preobrazba i razvoj Splita dogodila na način da se sačuvala i društvena i politička stabilnost i to je veliki uspjeh. Grad je još uvijek pun stranaca, s druge strane vidimo da je industrijska baza zadržana, to je bitno za strukturu ekonomije pa možemo biti zadovoljni s razvojem i grada Splita i županije. 

image

Mirjana Čagalj

Jakov Prkic/Cropix

Metalo-prerađivačka industrija, pa građevinska industrija, IT sektor, mnogo je start up-ova u Splitu i visoko obrazovanje je jedno od onih dijelova ekonomije gdje su i Split i županija došli do izražaja, imamo sve više stranih studenata u Splitu. Ipak nije sve u turizmu i trgovini, mada ta dva sektora prednjače, što je sasvim logično.’

Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet, istaknula je kako se uvijek veseli doći u Split i dodjeljivati ove nagrade:  

‘Poduzetnički uspjeh bih povezala i sa sportskim uspjehom i najsportskijim gradom na svijetu pa je taj uspjeh u poduzetništvu jednak tome – radiš, trudiš se godinama, i na kraju dobiješ priznanje. Turizam je ovdje jedna od najprosperitetnijih grana i to u svim svojim segmentima. Međutim jedan od kriterija za dodjelu nagrade Zlatna kuna je i ta održivost gdje će turizam itekako morati pronaći balans u odnosu na druge djelatnosti i razvoj turizma će se morati usmjeriti i na druge pravce koji spadaju pod održivost. Turizam jako puno opterećuje infrastrukturu, prometnice itd.

Treba pronaći mjeru da taj turizam stane, bude održiv i da ostale grane djelatnosti se razvijaju kako treba. Osvrnut ću se na graditeljstvo gdje imamo zabranu radova radi turizma, pa se uvijek pitam razvijajući turizam znači li to da ćemo mi cijelu godinu zabraniti graditeljstvo da obavlja svoju djelatnost koja također uprihođuje i doprinosi BDP-u koji sada iznosi 5.7% ukupnom prihodu. S turizmom treba malo stati na loptu, razviti i prerađivačku industriju, IT sektor koji se jako dobro razvija… Ne može jedna djelatnost raditi na uštrb druge. Iako kad pogledate more i sunce, ipak je predivno doći ovdje.’ 

Joze Tomaš, direktor HGL županijske komore Split, osvrnuo se na brojke koje rastu u odnosu na prošlu godinu: 

‘Veseli nas što ove godine imamo 150 tvrtki više registriranih u našoj županiji u odnosu na prošlu godinu, dakle imamo 16500 registriranih tvrtki što je izuzetno dobar podatak, a na našem godišnjem festivalu poduzetništva slavimo one najbolje. Iznenađenje je što nisu mahom iz turističke ili ugostiteljske djelatnosti nego su to tvrtke koje imaju što pokazati i na međunarodnom tržištu.’ 

image

Joze Tomaš, Mirjana Čagalj, Adela Visković, Sandra Lapenda Lemo, Blaženko Boban

Jakov Prkic/Cropix

Splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban istaknuo je kako je važno razvijati i druge industrije: 

‘Bitno je da se razvijamo i u drugim granama djelatnosti, a ne samo u turizmu, koja je u našoj županiji primarna gospodarska grana jer smo tako geografski vezani. Turizam je jako labava grana koja ovisi o nizu drugih segmenata na koje čovjek ne može utjecati. Zato je bitno razvijati i druge industrije, pogotovo modernu tehnologiju i zelenu energiju. 

Jutros smo imali prilike kroz Digitalnu Dalmaciju otvoriti simpozij koji se tri dana održava u Dioklecijanovim podrumima i na Rivi, a u koordinaciji sa startupovima s područja Splita i Zagreba. To je budućnost koja može biti povezana i s turizmom, ali i biti neovisna gospodarska grana. S druge strane znate da proizvodimo i da smo pri kraju s našim inkubatorom blizu Kampusa, a to će mladim poduzetnicima biti potpora za odlazak u svijet poduzetništva‘, rekao je župan.

Pohvalio se i da je sve više upita digitalnih nomada za naše podneblje.

‘S obzirom na tehnološku novu eru dobivamo jako puno upita za digitalne nomade. To nam je preduvjet da stvorimo uvjete i u Dalmatinskoj zagori. Za 15-20 dana imat ćemo informaciju jesmo li prošli na javnom natječaju za širokopojasni internet na području SDŽ. Ako se to dogodi, to je jedan od najkvalitetnijih projekata koji je uopće moguć na tom prostoru kao preduvjet razvoja gospodarstva. Moram pohvaliti našu županijsku komoru koja jako kvalitetno radi.

Demografska obnova našeg područja nam je bitna i evo, 2022. Imotski i Sinj imaju prirodan prirast. Da nije prometne infrastrukture I tunela sv. Ilija toga ne bi bilo. Sjećam se da je u imotskom kraju kuća za odmor i apartmana bilo 46. danas ih imamo 650. Zato je Zlatna kuna poticaj mnogima da vide smjer kretanja i samoorganizacije unutar vlastite sfere svoje vlastite proizvodnje.’ 

Zlatna kuna dodijeljena je u kategoriji velikih, srednjih i malih trgovačkih društava.

‘Lijepo je kada se ovako nešto dobije. Nitko ne radi za priznanja, ali kada vas ljudi iz struke odaberu po određenim kriterijima, naravno da to godi - i meni i svim našim zaposlenicima. 

Deltron trenutno broji 120 zaposlenika, a proizvodi se izvoze u BiH, ali i druge zemlje Europe.

Ne mora svatko biti poduzetnik. Razumijem mlade i njihovu nesigurnost, ali ne moraju napuštati našu zemlju jer prostora za rad ima. Mislim da je najvažnije da u mladim godinama stječu znanje, ali i da budu hrabri i da griješe. Ja griješim svakodnevno, treba shvatiti da je to život i da treba raditi puno, učiti i ne treba se ničega bojati’, rekao je Mladen Drnasin, predsjednik uprave tvrtke Deltron koja je nagrađena u kategoriji velikih tvrtki i to drugu godinu zaredom.

image

Mladen Drnasin i Mirjana Čagalj

Jakov Prkić/Cropix

Tvrtka Calvados Club nagrađena je u kategoriji srednjih tvrtki. Riječ je o putničkoj agenciji specijaliziranoj za luksuzni i iskustveni turizam.

‘Znamo koliko je korona utjecala na turizam, ne samo u Hrvatskoj nego i u svijetu. Izuzetno smo ponosni što smo u tom periodu uspjeli sačuvati sva radna mjesta. Naši ljudi su naše najveće bogatstvo, naše najveće blago. Kad je sve krenulo 2021. smo nastavili bez ikakvih problema. Naše najveće tržište su Sjedinjene američke države. Prosjek koliko napi gosti borave u Hrvatskoj je 12 dana i radimo kružna putovanja koja počinju u Istri i idu do Dubrovnika, mada neki nastave u Crnu Goru.

Mi našim gostima dajemo nešto posebno, ono najbolje što Hrvatska ima i što može dati svijetu. Mislim da je to smjer kojim svi moramo ići, da svijetu prezentiramo ono što Hrvatska je. Mi ne moramo biti ni nova Španjolska ni nova Italija, mi imamo sve što nam treba u ovoj našoj maloj zemlji’, rekla je je Željka Mustra, direktorica prodaje i marketinga u tvrtki Calvados Club.

image

Joze Tomaš, Mirjana Čagalj, Blaženko Boban

Jakov Prkic/Cropix

‘Mi smo digitalna agencija koja se bavi dizajnom i razvojem digitalnih proizvoda. Trenutno zapošljavamo preko 50 stručnjaka. Klijenti su nam mahom iz SAD-a, Kanade, zapadne Europe, Skandinavije, imamo i klijenata na hrvatskom tržištu gdje smo najpoznatiji po parking rješenjima koja smo implementirali u Splitu i Dubrovniku’, rekao je Mateo Strmotić, marketing menadžer za splitsku firmu Profico koja je nagrađena u kategoriji malih tvrtki. 

image

Joze Tomaš, Mirjana Čagalj, Željka Mustra, Anita Perak, Mladen Drnasin

Jakov Prkić/Cropix
image

Sandra Lapenda Lemo, Anita Perak, Željka Mustra, Mladen Drnasin

Jakov Prkić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 14:30