StoryEditorOCM
Bizniskulturni turizam

Tematske staze jedan su od motiva dolaska turista u destinaciju, a ulaganje u digitalnu promociju u konačnici dovodi goste - glavi su zaključci konferencije u Supetru

Piše promo
18. studenog 2024. - 13:10

 

U Supetru na otoku Braču, 14. studenog 2024. u kongresnoj dvorani Forum supetarskog Waterman resorta, održana je konferencija „Tematske staze u funkciji razvoja turizma“.

Organizator konferencije je Turistička zajednica grada Supetra uz partnere Grad Supetar, Splitsko-dalmatinsku županije, Turističku zajednicu Splitsko-dalmatinske županije i tvrtku webLab, a neke od njenih najvažnijih tema bile su digitalna transformacija, održivost, stvaranje i upravljanje doživljajima u turizmu.

Cilj konferencije je bio ukazati na potencijal kulturne, povijesne i tradicijske baštine u funkciji turizma, te dati odgovor na pitanje na koji način implementirati kulturne i prirodne resurse u turizam akcije i doživljaja, imajući u vidu značaj očuvanja prirode i identiteta zajednice i potrebu prilagodbe najnovijim turistički trendovima i izazovima.

Konferenciju je u ime organizatora, Turističke zajednice grada Supetra i Grada Supetra otvorila direktorica Turističke zajednice Martina Rendić. Na samom početku prisutne je pozdravila pročelnica Odjela za turizam, pomorstvo i promet  Splitsko  - dalmatinske županije Matea Dorčić, te Joško Stella zamjenik direktorice Turističke zajednice Splitsko - dalmatinske županije.

image
Ante Mandić

U POTPUNOSTI DIGITALIZIRANA KONFERENCIJA

Ovom prigodom Turistička zajednica Supetra predstavila je sva ulaganja koja je do sada napravila u digitalizaciji. Već na samom ulazu u prostor konferencijskog centra, posjetitelje je dočekao Ivan Rendić  - nestor hrvatskog kiparstva, ovaj put u digitalnom obliku, te su se svi imali prilike fotografirati s njim i na taj način ponijeti uspomenu s konferencije. Posjetitelji koji nisu mogli nazočiti konferenciji, istu su imali prilike pratiti putem live streem-a. Svaki gost konferencije dobio je i ključ s QR kodom koji je dio projekta “Otključaj doživljaj”, a sudionici konferencije kipić – vjernu kopiju biste Ivana Rendića u minijaturi, na kojoj se nalazi nfc čip. Nakon što maleni kip Ivana Rendića korisnik prisloni na mobitel, isti ga odmah dovodi do web stranice Turističke zajednice grada Supetra i link-a na kojem se preuzima aplikacija “Rendić”. Kodovi za pristup digitalnom saadržaju bili su vidljivi na čitavom prostoru konferencijske dvorane, te su posjetitelji u bilo kojem trenutku mogli vidjeti kompletan sadržaj koji im je pripremila TZG Supetar.

image
Ante Mandić
image
Ante Mandić

Na konferenciji su održana dva panela. Na prvom se govorilo o važnosti kreiranja tematskih staza, kulturnom turizmu i valorizaciji kulturnog turizma na otoku Braču kroz tematske staze.  

“Splitsko – dalmatinska županija prati inicijative lokalnih turističkih zajednica u dobrim projektima i idejama, kroz razne natječaje i programe sufinanciranja. Splitsko – dalmatinska županija ima čak 52 tematske pješačke staze ukupne dužine 327 kilometara, a koje nude sasvim posebno, originalno i jedinstveno iskustvo turistima, ali I lokalnom stanovništvu. Brač je apsolutni primjer svima kako se u sinergiji može mnogo toga postići.” kazala je Matea Dorčić, pročelnica Odjela za turizam, pomorstvo i promet  Splitsko  - dalmatinske županije

“Ponuda tematskih staza u vrijeme korone imala je najveći interes kod lokalnog stanovništva. Kad smo krenuli s projektom osmišljavanja tematskih staza htjeli smo napraviti iskorak u ponudi, te smo sve staze pokrili s google street view-om. Ponuda outdoor sadržaja i briga o zdravlju apsolutni je svjetski trend.” kazao je zamjenik direktorice Turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije Joško Stella.

image
Ante Mandić

Kao primjeri dobre prakse na Braču istaknuti su Turistička zajednice općine Milna i općine Sutivan.

“Tematske staze maritmne baštine Milne, projekt Vladimir Nazor i njegova ostavština, Utvrda baterija i pomorska bitka između Rusa i Francuza napravljeni su u digitalnom formatu. Željeli smo osmisliti programe zanimljive turistima i lokalnoj zajednici. Digitalizacija donosi brojne benefite. Kroz staze maritmne baštine Milne želja nam je bila pokazati koju je važnost imala brodogradnja u Milni u 18 stoljeću, te osmisliti turistički proizvod koji se može konzumirati tijekom cijele godine, na jedan zabavan i interaktivan način. Jako nam je bilo važno prihvaćanje lokalne zajednice, jer lokalno stanovništvo najbolje ocjenjuje vrijednost projekta i promovira samu stazu.” Kazala je Ana Grassi direktorica turističke zajednice općine Milna

„ Krenuli smo s projektom biciklističkih staza i brendiranja Sutivana kao „Bike friendly“ destinacije, još 2015. Iz cijele priče iznjedrena je utrka “Uvati vitar”, koju svake godine oplemenimo novim sadržajima. Ove smo godine tako, start utrke napravili na trajektu i na taj način uključili susjedne nam općine. Također smo pokrenuli projekt društvene valorizacije i interpretacije antičkog brodoloma u sutivanskom podmorju. Stranica i aplikacija obiluju atraktivnim fotografijama, 3D modelima i znanstveno-popularnim tekstovima o nalazu i o širem okruženju brodoloma, te o antičkoj baštini na Braču i splitskom području. Na stivanskoj rivi postavljen je i kiosk s interaktivnim ekranom i sučeljem putem kojeg se sadržaji mogu pregledati i dobiti upute za instaliranje mobilne aplikacije.” kazala nam je Tončica Tonšić, direktorica turističke zajednice općine Sutivan

“Tematske staze kao turistički proizvod iznimno su važne iz aspekta turističkih agencija, te je ključna suradnja jedinica lokalne samouprave, turističkih zajednica i agencija prije definiranja tematske staze kao novog turističkog proizvoda. Agencije su upravo one koje slažu razloge za dolazak u destinaciju ali koje zele taj turistički proizvod i prodati tržištu. Ovakve programe morate osobno proći da bi to sve mogli zaokružit u jedan kvalitetan turistički doživljaj i ponuditi tržištu” kazao je Jurica Glavina

image
Ante Mandić

“Supetar broji 4 tematske staze:"HERKULES" "MASLINOVI PUTI" "OTKRIVAJUĆI MIRCA" "ĐIR S RENDIĆEM, koje su bile i osnova za ovu konferenciju. Projektom tematskih staza sami smo uspješno otključali recept za oživjeti predsezonu i posezonu. Za još realističniji doživljaj dodatno smo staze oplemenili prednostima moderne tehnologije. 

Sve je započelo s kulturnim đirom s Rendićem, koja je dobila svoju digitalnu priču. Naime, koristeći proširenu stvarnost, na zaslonu uređaja pojavljuje se sam kipar, koji korisnika upućuje na šetnju supetarskim grobljem koje obiluje njegovim prekrasnim spomenicima, da bi se, uz svoju legendarnu rečenicu: “Gdje je Rendić?“, još jednom pojavio na vlastitom posljednjem počivalištu. Ponosni smi što rutom “Đir s Rendićem” prolaze vrtići, osnovna i srednja škola, najveće je zadovoljstvo kad vidite kako djeca prepoznaju Rendićeva djela i prepričavaju doživljaje šetnje.“ kazala je Martina Rendić, organizatorica I direktorica supetarske turističke zajednice.

image

supetar konferencija

/Slobodna Dalmacija

U drugom panelu teme su bile utjecaj na lokalnu zajednicu, upravljanje prostorom i tokovima turista, digitalizacija, jedinstveni primjeri dobre prakse valorizacije kulturne baštine.

„Otok Brač je bogat povijesnom i kulturnom baštinom koja je odličan potencijal za stvaranje tematskih turističkih proizvoda. Ključan je trenutak za repozicioniranje turističkih proizvoda, koji su odmak od destinacije sunca i mora. Kroz tematske priče i inovativniji sustav interpretacije neke do nedavno manje poznate lokacije postale su prepoznatljive. Istaknuo bi Zmajevu špilju i interpretaciju Zorana Kojdića, radi kojeg su tursiti zavoljeli ovaj lokalitet.“ Kazao je Lino Ursić savjetnik pri uredu za turizam i pomorstvo Splitsko – dalmatinske županije.

„Projektom „Dalmacija Storytelling destinacija“ oživjeli smo preko 55 programa županije. U projektu sudjeluju licencirani turistički vodiči. Kroz cijelokupni projekt kreirani su novi i komercijalno dostupni turistički proizvodi, tematske interpretacijske šetnje i muzejska vođenja s oživljenim baštinskim likovima, a radi se i na kreiranju registra postojećih tematskih doživljaja s područja Županije. Ljudi vole čuti priče o našoj baštini na jedan intimniji način za prenošenje. Sve veći broj agencija pokazuje interes za ove programe. Projekti su komercijalni i održivi“ kazala nam je Renata Tešija, voditeljica projekta „Dalmacija Storytelling destinacija“

„Razmišljali smo kako oživjeti predsezonu i posezonu, stvoriti kvalitetan i autentični tematski program koji će privući ljubitelje outdoora. Želja nam je bila iskoristiti naše prednosti, jedan od najljepših ali i najsurovijih krajolika, kojeg stoljećima oblikuje bura i sol 2018. g. osmišljena je utrka „Life on Mars“, koja je tada brojila svega 15 natjecatelja. Ove godine održan 7. Life on Mars - trail sa skoro 1500 natjecatelja, preteča projekta Pag outdoora, projekta u koji su se uključile sve otočke općine i gradovi, te koji nudi brojne mogućnosti za outdoor aktivnosti namijenjene profesionalcima, ali i amaterima koji vole istraživanje brojnih prirodnih znamenitosti, uvala i staza. Bilo da se odluče za kajaking, pješačenje ili hiking doživjet će prostranstvo mjesečevog pejzaža, uživati u miru Paške uvale, nestvarnoj ljepoti i prirodi kamenog otoka. Pag outdoor je izvrstan turistički proizvod u koji su uključeni svi turistički dionici, klubovi, agencije, hoteli.“, kazala nam je Marina Šćiran direktorica Turističke zajednice grada Novalje

„ U proteklih par godina osmislili smo 3 tematske staze na otoku Šolti. Modernog turista zanimaju priče i stil života ljudi koji ga u tom trenutku okružuju, način života kakav se živio i živi na otoku, poveznica između onog povijesnog što može vidjeti na pojedinim lokalitetima i onog što se događa danas. Stoga je turistička zajednica kroz cijelo ljeto organizirala tematsku turu “Šoltanku” na 3 jezika, primjenom metode tzv. ‘storytellinga’ putem turističkih vodiča – interpretatora baštine. Šoltanka je napravila veliki boom I ukazala kojim smjerom moramo ići.” Kazala je Maja Radman, direktorica turističke zajednice općine Šolta

 „ Sudjelovao sam u osmišljavanju tematskih staza grada Supetra. Kad smo krenuli s Rendićem želja nam je bila kreirati urbanu šetnju, te da damo ljudima ideju za city turu. Nastavili smo s Herkulesom i Maslinovim putima. Priča je zaživljela i kroz kratko vrijeme izrasla u atraktivan turistički proizvod.“ Kazao je Ivan Cvitanić, vlasnik agencije za promociju u turizmu i bivši direktor turističke zajednice.

image
Ante Mandić

Ivan se nedavno vratio s najveće hodočasničke rute Camino de Santiago, te podijelio s nama dojmove, te dao usporedbu s nedavno pokrenutim bračkim projektom Camino staze.

„Osim duhovnog značaja, ova vrsta hodočasničke staze ima iznimni turistički potencijal, dnevno se preuzme otprilike 2500 - 3000 pečata, ovo uistinu posebno duhovno - fizičko iskustvo ujedno je i iznimna turistička prilika“ – dodao je Cvitanić

Sinj je, možemo s pravom reći bio preteča u kreiranju tematskih staza

„ Staza Gospi Sinjskoj izvrstan je primjer funkcionalnog suživota turizma i vjerskog života bez narušavanja prirodne ravnoteže uz poštivanje tradicije. Hodočasnici pristižu iz nekoliko pravaca, a najviše iz pravca juga, iz Solina te sa sjevera, iz Bosne i Hercegovine. Staza Gospi Sinjskoj proteže se na relaciji Solin – Sinj – Livno – Tomislavgrad – Rama i duga je 148 kilometara. Poseban je doživljaj krenuti pješice drevnim utabanim putevima na duhovno putovanje, daleko od gradske buke i žamora, i pronaći mir i utočište u sigurnom okrilju Čudotvorne Gospe Sinjske. “ kazala je Monika Vrgoč, direktorica Tz grada Sinja

„Kad smo krenuli u revitalizaciju Francuske ceste imali smo malo podataka o njoj. Znali smo samo da je bilo zamišljeno da ona poveže primorje sa zaleđem. Uz potporu turističke zajednice i Splitsko – dalmatinske županije naručili smo konzervatorsku studiju i krenuli u projekt. Slijedeće godine izdali smo knjigu o stazi na engleskom i francuskom jeziku. Staza je prezentirana ispred 30 vodiča u Francuskoj alijansi u Splitu. Nastavili smo s radionicama suhozidne gradnje, na koju su se odazvali brojni polaznici“ kazala je Valentina Medić Vitković

„ Konkurentnost na dinamičnom turističkom tržištu znači biti prvi, kreirati, a ne samo pratiti trendove, ulaganja u digitalnu promociju na tržištima u konačnici dovode goste, a to onda utječe i na cjelokupnu zaradu. Potrebno je razvijati kvalitetne turističke proizvode, te ih prilagoditi današnjem gostu” kazao je vlasnik tvrtke Web Lab, Dean Grepo.

image
Ante Mandić

I za kraj tematske staze zasigurno su jedan od motiva dolaska turista u destinaciju, a zadatak nam je poštujući kulturno nasljeđe, prirodne i kulturne znamenitosti, stvoriti zanimljive priče koje jesu i koje će biti jedan od razloga dolaska turista u destinaciju. Na ovoj smo konferenciji kvalitetno i široko diskutirali, upoznali s javnošću i stekli znanja o šarolikosti staza koje imamo, ali i o važnosti kreiranja istih. Ova konferencija postaje platforma stjecanja novih znanja o tematskim stazama i rutama, ali isto tako i temelj za promišljanje i kreiranje novih. Tematskim stazama dali smo još veću važnost stavljajući ih na visoko mjesto motiva dolaska turista. Zadatak svima nama je njegovati i cijeniti ono naslijeđeno, a svemu tome dati poseban, vlastiti i osobni „začin“ – poručila je Martina Rendić direktorica Turističke zajednice grada Supetra.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 18:20