stdClass Object ( [id] => 1169769 [title] => Nakon što je Pipi objavio reklamu gay para na plaži, mnogi su grintali. No, nakon toga o tom dalmatinskom brendu se govorilo u svim medijima. Pouka je: neka se samo priča [alias] => nakon-sto-je-pipi-objavio-reklamu-gay-para-na-plazi-mnogi-su-grintali-no-nakon-toga-o-tom-dalmatinskom-brendu-se-govorilo-u-svim-medijima-pouka-je-neka-se-samo-prica [catid] => 244 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Iako se na svjetskoj sceni već godinama mogu pronaći primjeri velikih brendova koji su se kroz svoje marketinške kampanje aktivno zauzimali za neki socijalni problem ili promovirali određeni set vrijednosti, kod nas je ova oglašivačka reforma tek u svojim začecima.

Tradicionalno, glavni cilj oglašavanja bio je svidjeti se što većem broju ljudi kako bi oni iz samo potencijalnih potrošača prešli u vjerne korisnike, a to je značilo istražiti potrebe tih potencijalnih potrošača i prilagoditi brend upravo njima.

Što ako danas to više nije dovoljno? Što ako su se danas uloge gotovo pa zamijenile? Glavna ideja brend aktivizma nije uskladiti vrijednosti brenda s vrijednostima većine, već je zadaća brenda da potiče i promovira društvene, političke, ekonomske ili okolišne reforme kako bi na taj način utjecao na društvo i pokrenuo promjene na bolje. Ideja nije svidjeti se većini, već pokrenuti razgovor. S time na umu jasno je zašto su se neki poznati brendovi nemali broj puta našli u kontroverznim situacijama. Bio to Black lives matter pokret, borba za jednakost LGBTQ+ zajednice, očuvanje okoliša ili pak razbijanje stereotipa ljepote – vidjeli smo ih sve.

Nike s kampanjom „Dream Crazy“, bio je jedan od pionira danas već uobičajenog pokreta. Nike je u spomenutoj kampanji kao naratora koristio, bivšeg NFL igrača, Colina Kaepernicka nedugo nakon što je Kaepernick počeo prije svake utakmice klečati dok bi svirala američka himna u znak protesta zbog i dalje vidljivih rasnih nejednakosti u Sjedinjenim Američkim Državama. Nakon što je reklama puštena u javnost, mnogi su je kritizirali (dok je jedan od najglasnijih kritičara bio ni više ni manje nego Donald Trump), mnogi su je pozdravljali, a mnogi su pak palili svoje Nike tenisice u znak neslaganja i protesta. Iako je na prvu izazvala vrlo burnu reakciju, za Nike je ova priča imala vrlo sretan kraj - dionice Nike porasle su i do 5% u tjednima nakon premjere kampanjskog videa.

Iako smo spomenuli da ovaj „trend“ još uvijek nije toliko vidljiv među domaćim brendovima, ne možemo reći da nemamo primjera hrvatskih kampanja koje su pratile upravo ideje brend aktivizma.

Kratko i jasno – Pipi. Pipi je u 2020. krenuo s oglašavanjem na društvenim mrežama koje je poprilično uzburkalo javnost. Legendarnu Anu Sasso koja je godinama krasila plakate Pipija zamijenile su ilustracije gej para na plaži, vizuali koji promoviraju različite oblike tijela i hrabri natpisi poput: „Promjena vrimena, a i vrimena se minjaju. I #bolimePipi.“, „Da se ne podigne vika, ovaj mi je samo prika.“…

Usprkos vrlo izraženoj podvojenosti korisnika, od onih koji su rekli da više nikada neće kupiti Pipi, do onih koji su ostali apsolutno oduševljeni, jedno je sigurno - o Pipiju kao brendu se nikad nije toliko pričalo te je angažman korisnika na društvenim mrežama svakako naglo skočio.

Još jedna domaća kampanja koja je uzburkala medije, uzrokovala lavinu naslova kao što je „Svađa konzervativaca i LGBT aktivista“ te na kraju rezultirala i peticijom za povlačenje reklame iz medija, bila je Ersteova kampanja „#vjerujusebe“ koja je promovirala pozitivne društvene vrijednosti s naglaskom na zajedništvo svih pojedinaca, neovisno o spolu, rodu, dobi,

etničkoj pripadnosti, vjerskom ili političkom opredjeljenju ili seksualnoj orijentaciji. Na prvu vrlo ne-kontroverzna tema postala je kontroverznom zbog scene u kojoj se gej par drži za ruke. Iako je reakcija protivnika bila vrlo glasna i burna, mnogi su istomišljenici bili vrlo ugodno iznenađeni stavom koji je Erste banka jasno i javno izrazila kroz ovu kampanju, a kasnije i potvrdila podrškom danom Zagreb Prideu.

Teško je ne zapitati se vidjevši ove primjere, radi li se tu o iskrenoj namjeri brendova da stoje iza onoga u što zaista vjeruju, bez obzira na posljedice, ili pak vrlo promišljenim marketinškim potezima? Je li glavni cilj brend aktivizma promjena u društvu ili dobar marketing? Na kraju dana su, svi navedeni brendovi, ali tako i mnogi ovdje ne spomenuti, poslije svih podvojenih i burnih reakcija, izašli iz situacija kao pobjednici – boljih poslovnih i marketinških rezultata i relevantniji no ikada. Čak i istraživanje Mukherjeea i Althuizenba (2020) navodi da u situacijama kad se brend suoči s negativnim reakcijama javnosti zbog iznesenog određenog moralnog stava, kod zagovornika tog stava se naglo podigne mišljenje o brendu. Ne možemo ni zanemariti rezultate globalnog istraživanja provedenog tijekom 2020. koji pokazuju da su potrošači četiri puta skloniji vjerovati, preporučiti i kupovati od brenda koji ima snažnu svrhu te će ga 6 puta vjerojatnije braniti u izazovnim trenucima.

Možda nikada sa stopostotnom sigurnošću nećemo moći reći koji je to motiv koji stoji iza brend aktivizma, ali oko jednog se vrlo vjerojatno možemo složiti – iako je mala vjerojatnost da brendovi spontano zastupaju neki društveni problem, koliko god velik i važan bio, bez da prvo promisle, isplaniraju i pažljivo izvažu sve potencijalne ishode i moguće posljedice, brend aktivizam stvarno potiče razgovor i promjenu u društvu, stavljajući naglasak na teme i probleme o kojima, donedavno, većina brendova nije htjela govoriti.

Za kraj donosimo primjere dviju kampanja koje su tijekom 2021. godine zastupale jednakost, poticale promjenu i zahtijevale od javnosti da neke stvari budu drugačije:

1. Nikeova kampanja „You Can’t Stop Our Voice“ inspirirala je glasače da stvarno odu na biračko mjesto i daju svoj glas. Dodatno su pokrenuli suradnju s Lyftom u kojoj su organizirali prijevoz onim biračima koji žive na mjestima koja već tradicionalno imaju otežan pristup biračkim mjestima s idejom povećanja sudjelovanja birača i minimaliziranja barijere pri glasanju.

2. Carlsberg je, sa svojom kampanjom „Adopt a Keg“ te u suradnji s Grey Europe, želio pomoći barovima u Danskoj za vrijeme lockdowna. Za skenirane 4 Carlsberg pive korisnici su dobili 2 krigle pive u lokalnom baru čim lockdown završi.

---

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Brend aktivizam [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => Brend aktivizam 0 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2022-02-22 11:45:23 [created_by] => 3205 [created_by_alias] => Mirta Rebrina [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-02-22 12:16:02 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2022-02-22 12:16:02 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 82 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 244 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz poslovnog sektora [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, poslovni sektor, biznis, business [secure] => 0 [page_title] => Biznis [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2022\/02\/22\/21030784.png"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":[""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["P I P I"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"461x327","hd_21030784_1920.png":"1920x1080","k_21030784_1280.png":"1280x1280","k_21030784_1024.png":"1024x1024","k_21030784_640.png":"640x640","k_21030784_480.png":"480x480","k_21030784_340.png":"340x340","k_21030784_220.png":"220x220","o_21030784_1280.png":"1280x907","o_21030784_1024.png":"1024x726","o_21030784_640.png":"640x453","o_21030784_480.png":"480x340","o_21030784_340.png":"340x241","o_21030784_220.png":"220x156","h_21030784_1280.png":"1280x854","h_21030784_1024.png":"1024x683","h_21030784_640.png":"640x427","h_21030784_480.png":"480x320","h_21030784_340.png":"340x227","h_21030784_220.png":"220x147","pp_21030784_1280.png":"1006x1280","pp_21030784_1024.png":"805x1024","pp_21030784_640.png":"503x640","pp_21030784_480.png":"377x480","pp_21030784_340.png":"267x340","pp_21030784_220.png":"173x220"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 204 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7795399 Threads: 12 Questions: 1569685961 Slow queries: 4788328 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111738310 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 56 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [parent] => 119 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [1] => stdClass Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [parent] => 119 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) ) [link] => /vijesti/biznis/nakon-sto-je-pipi-objavio-reklamu-gay-para-na-plazi-mnogi-su-grintali-no-nakon-toga-o-tom-dalmatinskom-brendu-se-govorilo-u-svim-medijima-pouka-je-neka-se-samo-prica-1169769 [printLink] => /vijesti/biznis/nakon-sto-je-pipi-objavio-reklamu-gay-para-na-plazi-mnogi-su-grintali-no-nakon-toga-o-tom-dalmatinskom-brendu-se-govorilo-u-svim-medijima-pouka-je-neka-se-samo-prica-1169769?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 668215 [name] => brend aktivizam [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-02-22 13:16:16 [main_article_id] => 0 [alias] => brend-aktivizam [link] => /tag/brend-aktivizam ) [1] => stdClass Object ( [id] => 165135 [name] => brendiranje [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => brendiranje [link] => /tag/brendiranje ) [2] => stdClass Object ( [id] => 380893 [name] => brend [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => brend [link] => /tag/brend ) [3] => stdClass Object ( [id] => 223365 [name] => pipi [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pipi [link] => /tag/pipi ) [4] => stdClass Object ( [id] => 679321 [name] => Nike [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => nike [link] => /tag/nike ) [5] => stdClass Object ( [id] => 14316 [name] => carlsberg [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => carlsberg [link] => /tag/carlsberg ) [6] => stdClass Object ( [id] => 679211 [name] => Gay [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => gay [link] => /tag/gay ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Brend aktivizam [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Nakon što je Pipi objavio reklamu gay para na plaži, mnogi su grintali. No, nakon toga o tom dalmatinskom brendu se govorilo u svim medijima. Pouka je: neka se samo priča [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3205 [name] => Saša Jadrijević Tomas [username] => sa-a-jadrijevi-tomas [email] => sa-a-jadrijevi-tomas@sd.hr [password] => $2y$10$oeN8gyModa7.4Q7iQNTLl.qX9WmdDC3q2vlAkhBWAyF1XI0DJGCkC [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/sasa-jadrijevic-tomas-3205 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1723 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/7734430a6167a6a5f56f794220c00ad0?s=100&default=https%3A%2F%2Fzdravlje.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/02/22/21030784.png [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => P I P I [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/02/22/21030784.png [title] => P I P I ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Iako se na svjetskoj sceni već godinama mogu pronaći primjeri velikih brendova koji su se kroz svoje marketinške kampanje aktivno zauzimali za neki socijalni problem ili promovirali određeni set vrijednosti, kod nas je ova oglašivačka reforma tek u svojim začecima.

Tradicionalno, glavni cilj oglašavanja bio je svidjeti se što većem broju ljudi kako bi oni iz samo potencijalnih potrošača prešli u vjerne korisnike, a to je značilo istražiti potrebe tih potencijalnih potrošača i prilagoditi brend upravo njima.

Što ako danas to više nije dovoljno? Što ako su se danas uloge gotovo pa zamijenile? Glavna ideja brend aktivizma nije uskladiti vrijednosti brenda s vrijednostima većine, već je zadaća brenda da potiče i promovira društvene, političke, ekonomske ili okolišne reforme kako bi na taj način utjecao na društvo i pokrenuo promjene na bolje. Ideja nije svidjeti se većini, već pokrenuti razgovor. S time na umu jasno je zašto su se neki poznati brendovi nemali broj puta našli u kontroverznim situacijama. Bio to Black lives matter pokret, borba za jednakost LGBTQ+ zajednice, očuvanje okoliša ili pak razbijanje stereotipa ljepote – vidjeli smo ih sve.

Nike s kampanjom „Dream Crazy“, bio je jedan od pionira danas već uobičajenog pokreta. Nike je u spomenutoj kampanji kao naratora koristio, bivšeg NFL igrača, Colina Kaepernicka nedugo nakon što je Kaepernick počeo prije svake utakmice klečati dok bi svirala američka himna u znak protesta zbog i dalje vidljivih rasnih nejednakosti u Sjedinjenim Američkim Državama. Nakon što je reklama puštena u javnost, mnogi su je kritizirali (dok je jedan od najglasnijih kritičara bio ni više ni manje nego Donald Trump), mnogi su je pozdravljali, a mnogi su pak palili svoje Nike tenisice u znak neslaganja i protesta. Iako je na prvu izazvala vrlo burnu reakciju, za Nike je ova priča imala vrlo sretan kraj - dionice Nike porasle su i do 5% u tjednima nakon premjere kampanjskog videa.

Iako smo spomenuli da ovaj „trend“ još uvijek nije toliko vidljiv među domaćim brendovima, ne možemo reći da nemamo primjera hrvatskih kampanja koje su pratile upravo ideje brend aktivizma.

Kratko i jasno – Pipi. Pipi je u 2020. krenuo s oglašavanjem na društvenim mrežama koje je poprilično uzburkalo javnost. Legendarnu Anu Sasso koja je godinama krasila plakate Pipija zamijenile su ilustracije gej para na plaži, vizuali koji promoviraju različite oblike tijela i hrabri natpisi poput: „Promjena vrimena, a i vrimena se minjaju. I #bolimePipi.“, „Da se ne podigne vika, ovaj mi je samo prika.“…

Usprkos vrlo izraženoj podvojenosti korisnika, od onih koji su rekli da više nikada neće kupiti Pipi, do onih koji su ostali apsolutno oduševljeni, jedno je sigurno - o Pipiju kao brendu se nikad nije toliko pričalo te je angažman korisnika na društvenim mrežama svakako naglo skočio.

Još jedna domaća kampanja koja je uzburkala medije, uzrokovala lavinu naslova kao što je „Svađa konzervativaca i LGBT aktivista“ te na kraju rezultirala i peticijom za povlačenje reklame iz medija, bila je Ersteova kampanja „#vjerujusebe“ koja je promovirala pozitivne društvene vrijednosti s naglaskom na zajedništvo svih pojedinaca, neovisno o spolu, rodu, dobi,

etničkoj pripadnosti, vjerskom ili političkom opredjeljenju ili seksualnoj orijentaciji. Na prvu vrlo ne-kontroverzna tema postala je kontroverznom zbog scene u kojoj se gej par drži za ruke. Iako je reakcija protivnika bila vrlo glasna i burna, mnogi su istomišljenici bili vrlo ugodno iznenađeni stavom koji je Erste banka jasno i javno izrazila kroz ovu kampanju, a kasnije i potvrdila podrškom danom Zagreb Prideu.

Teško je ne zapitati se vidjevši ove primjere, radi li se tu o iskrenoj namjeri brendova da stoje iza onoga u što zaista vjeruju, bez obzira na posljedice, ili pak vrlo promišljenim marketinškim potezima? Je li glavni cilj brend aktivizma promjena u društvu ili dobar marketing? Na kraju dana su, svi navedeni brendovi, ali tako i mnogi ovdje ne spomenuti, poslije svih podvojenih i burnih reakcija, izašli iz situacija kao pobjednici – boljih poslovnih i marketinških rezultata i relevantniji no ikada. Čak i istraživanje Mukherjeea i Althuizenba (2020) navodi da u situacijama kad se brend suoči s negativnim reakcijama javnosti zbog iznesenog određenog moralnog stava, kod zagovornika tog stava se naglo podigne mišljenje o brendu. Ne možemo ni zanemariti rezultate globalnog istraživanja provedenog tijekom 2020. koji pokazuju da su potrošači četiri puta skloniji vjerovati, preporučiti i kupovati od brenda koji ima snažnu svrhu te će ga 6 puta vjerojatnije braniti u izazovnim trenucima.

Možda nikada sa stopostotnom sigurnošću nećemo moći reći koji je to motiv koji stoji iza brend aktivizma, ali oko jednog se vrlo vjerojatno možemo složiti – iako je mala vjerojatnost da brendovi spontano zastupaju neki društveni problem, koliko god velik i važan bio, bez da prvo promisle, isplaniraju i pažljivo izvažu sve potencijalne ishode i moguće posljedice, brend aktivizam stvarno potiče razgovor i promjenu u društvu, stavljajući naglasak na teme i probleme o kojima, donedavno, većina brendova nije htjela govoriti.

Za kraj donosimo primjere dviju kampanja koje su tijekom 2021. godine zastupale jednakost, poticale promjenu i zahtijevale od javnosti da neke stvari budu drugačije:

1. Nikeova kampanja „You Can’t Stop Our Voice“ inspirirala je glasače da stvarno odu na biračko mjesto i daju svoj glas. Dodatno su pokrenuli suradnju s Lyftom u kojoj su organizirali prijevoz onim biračima koji žive na mjestima koja već tradicionalno imaju otežan pristup biračkim mjestima s idejom povećanja sudjelovanja birača i minimaliziranja barijere pri glasanju.

2. Carlsberg je, sa svojom kampanjom „Adopt a Keg“ te u suradnji s Grey Europe, želio pomoći barovima u Danskoj za vrijeme lockdowna. Za skenirane 4 Carlsberg pive korisnici su dobili 2 krigle pive u lokalnom baru čim lockdown završi.

---

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

P I P I
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/nakon-sto-je-pipi-objavio-reklamu-gay-para-na-plazi-mnogi-su-grintali-no-nakon-toga-o-tom-dalmatinskom-brendu-se-govorilo-u-svim-medijima-pouka-je-neka-se-samo-prica-1169769 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=39ab5c940c577ddab9703a7321785961e6d43bfb [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Nakon+%C5%A1to+je+Pipi+objavio+reklamu+gay+para+na+pla%C5%BEi%2C+mnogi+su+grintali.+No%2C+nakon+toga+o+tom+dalmatinskom+brendu+se+govorilo+u+svim+medijima.+Pouka+je%3A+neka+se+samo+pri%C4%8Da&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fnakon-sto-je-pipi-objavio-reklamu-gay-para-na-plazi-mnogi-su-grintali-no-nakon-toga-o-tom-dalmatinskom-brendu-se-govorilo-u-svim-medijima-pouka-je-neka-se-samo-prica-1169769 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fnakon-sto-je-pipi-objavio-reklamu-gay-para-na-plazi-mnogi-su-grintali-no-nakon-toga-o-tom-dalmatinskom-brendu-se-govorilo-u-svim-medijima-pouka-je-neka-se-samo-prica-1169769 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Brend aktivizam [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM
BiznisBrend aktivizam

Nakon što je Pipi objavio reklamu gay para na plaži, mnogi su grintali. No, nakon toga o tom dalmatinskom brendu se govorilo u svim medijima. Pouka je: neka se samo priča

Piše Mirta Rebrina
22. veljače 2022. - 13:16

Iako se na svjetskoj sceni već godinama mogu pronaći primjeri velikih brendova koji su se kroz svoje marketinške kampanje aktivno zauzimali za neki socijalni problem ili promovirali određeni set vrijednosti, kod nas je ova oglašivačka reforma tek u svojim začecima.

Tradicionalno, glavni cilj oglašavanja bio je svidjeti se što većem broju ljudi kako bi oni iz samo potencijalnih potrošača prešli u vjerne korisnike, a to je značilo istražiti potrebe tih potencijalnih potrošača i prilagoditi brend upravo njima.

Što ako danas to više nije dovoljno? Što ako su se danas uloge gotovo pa zamijenile? Glavna ideja brend aktivizma nije uskladiti vrijednosti brenda s vrijednostima većine, već je zadaća brenda da potiče i promovira društvene, političke, ekonomske ili okolišne reforme k...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. svibanj 2024 14:38