stdClass Object ( [id] => 1337914 [title] => Splitski taksisti su nam otkrili kako deru putnike: ‘Postoje lažni taksimetri... A najbolja šema je isprid Vanille‘ [alias] => splitski-taksisti-su-nam-otkrili-kako-deru-putnike-postoje-lazni-taksimetri-a-najbolja-sema-je-isprid-vanille [catid] => 253 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

O splitskim taksistima su ispisani redovi i redovi. Pa pljačkaju turiste, pa se tuku, pa agresivno voze... Ovo ljeto su britanski mediji svoje građan(k)e upozoravali i na opasnost od seksualnih napada u splitskim taksijima, a domaći mediji su nerijetko uspoređivali prakse taksi klanova s onim mafijaškim.

Zaista, kad se sve nabrojano ovako zgusne na papir, ispada da u takva vozila ne da ne bi trebalo ulaziti, već bi bilo mnogo pametnije dati petama vjetra ako ih ugledate da se približavaju niz ulicu. 

Ali, naravno, ima dobrih taksista. Evo, na primjer, mi smo samo u jedan dan uspjeli naći čak tri takva! A evo što oni kažu o tome kako je biti splitski taksist. 

A ko vozi? A svi...

- Ja san inače geodetski tehničar. Zašto ne radin u struci? Pa gledaj, ja obožavan taj posal... Al ne mogu trpit imat šefa. Puno više mi u životu znače sloboda i fleksibilnost nego novac. S druge strane, bit taksist je nesigurnost, jer kad se razboliš nema novaca. Većina nas to radi jer se nismo našli u drugin poslovima, a ima i onih kojima je ovo drugi posal. Puno je tu i penzionera, sve više i više. Šta ćeš, takvo je vrime... Ljudi se snalaze kako znaju - uvodi nas u priču Pjero.

On klijente nabavlja putem aplikacija, Bolta i Ubera. Posluje preko, kako kaže, jednog od dvojice najjačih agregatora u gradu. Zašto nije otvorio vlastiti obrt, pitamo ga. Pa, osim što nije planirao zapošljavati, bojao se da mu, kad zimi budu mali prihodi, država ne ovrši imovinu. Međutim, žali se, prihodi ni ovako nisu baš sjajni... 

- Naša branša u potpunosti ovisi o cijeni goriva, a jedino se u nas sad, ulaskom u zimski period, smanjuju cijene. To je suludo. Radimo na granici isplativosti. Evo nan je minimalna cifra vožnje trenutno četri eura. Liti je pet ipo. A kad od toga oduzmeš 25 posto za Uber i 10 posto za agreagatora... Šta ti ostane?  

---

image

Benzina skače. Radin 15 minuti za eur i nešto. Četri vožnje u satu je šest eura, prije doprinosa. Ovo nije dugoročno održivo, uvjerava nas sandro

Duje Klarić/Cropix
---

Sličnu računicu ima i njegov kolega Sandro.

- Benzina skače. Radin 15 minuti za eur i nešto. Četri vožnje u satu je šest eura, prije doprinosa. Ovo nije dugoročno održivo. Vozači su tin kompanijama zadnji u lancu. Prvo gledaju oni profitirat, dobro će proć i klijenti, a nas ko je*e.

Sandro ljeti radi 40-45 sati tjedno, a zimi 50-ak. U sezoni, kaže, vata što god može, a zimi u srijedu, petak i subotu navečer uhvati 70 posto zarade.

- Ne da mi se radit cili dan i čekat 20 minuti vožnju. Vatan ove periode kad je velika potražnja. 

Slično razmišlja i radi Petar. On izvan sezone vozi šest sati, a u sezoni između osam i deset. Ovu zimu će, doduše, trebati malo više, jer mu je, kaže, bila loša sezona. 

- Priko zime vozin na aplikaciju, a liti po principu šta uleti. Ako me zaustave na cesti, onda palin taksimetar. Zapravo, ovu aplikaciju koja je zamjena za taksimetar, plaćan 20 eura misečno. Zgodnije je. Mogu stavljat cijene kako oću. Kako to mislin? Pa, sigurno znate da je država omogućila da moš stavit tarifu koju oćeš, samo moraš imat cijenik i izdat račun - objašnjava nam.

Ni on nije obožavatelj aplikacija. Smatra kako samo stvaraju nered na tržištu.

- Da se sve strože regulira, Uber bi gubija pare. Ne bi mogli bit tako jeftini. Vidi, liti je debilno vozit za pet-šest eura čovika koji je pivu platija osan. Zato priko platformi uglavnon voze penzioneri, vojni umirovljenici il ovi šta drugdi rade na po radnog vrimena. Mene iz Ubera non-stop tantaju da in doveden vozača pa da će mi dat 70 eura. To je zato šta ljudi ne mogu dugo izdržat radit tamo, ne isplati se. Troškovi su veliki... Zato ekipa to ovdi radi liti, a zimi idu u Zagreb... Snalaze se... Balkan k‘o Balkan.

---

image
Ante Čizmić/Cropix
---

Pitamo ga može li se varati preko taksimetra.

- Kako ne, pa to se radi na veliko. A da tek vidite ko to sve čini... Evo su mi pokazali onoga šta je naplatija 900 eura do Trogira. Kad san ga vidija, nisam moga virovati. Stari čiča od 60 godina. Šta je najgore, svi se fale koliko su oderali koga... Stranac kad dođe u nas misli da je sve to izregulirano, a nije. Svak stavlja cijene kako oće. Šta znači da za iste vožnje ljudi plaćaju drastično različite iznose. A to je tako jer je zakon krojen po Uberu. 

Sandro nas upućuje da postoje lažne taksimetar aplikacije, koje služe da se gostu prikaže neka cifra, koju onda on, misleći da je sve regularno, plati. Onda se ona samo izbriše, bez fiskalizacije i računa.

- Svi pričaju o Kaštelanima, a ja ću vam reć da oni u trajektnu luku nisu normalni. Od tamo do Tršćanske su mi didi tili naplatiti 30 eura. Kad je osta zabezeknut, ovi mu je reka: "Ajde, dvadeset." Onda imaš ovih šta liti side cilu noć isprid Vanille, dok ja napravin 15 vožnji. Šta rade? Čekaju pijanu i dovoljno glupu žrtvu. I onda na nju dignu dnevnicu. 

Čekaš budalu...

Isto govori i Pjero.

- Čekaš budalu koja ne zna da postoje Uber i Bolt, pitaju cijenu i ti mu pukneš cifru. Ako je glup platit će, ako nije neće. Tako se ljude krade. Meni kad triba više para, sidnen u auto i iden ubrat te pare. Nema brže isplate u nijednon poslu. To je ta fleksibilnost o kojoj pričan. Ja nisan tip koji pljačka turiste. Kad me, dok čekan na stanici, zaustave i pitaju na za vozit crno, ja in rečen da upale aplikaciju. Osin kad me to pita neka stara gospođa. Jebiga, prevelike su kazne. Inspektor ti uđe u auto i gotov si. Čak znaju naručit vožnju na aplikaciju pa te pitaju jel možeš bez taksimetra. Imaju te šeme i šemice.

---

image

Taksisti će pet puta ić do kapetanije skupit ljude, a šesti će zalomit priko duple trake jer mu se ne da opet okolo. Cili dan su na cesti pa in malo popuste živci, govori Sandro

Jakov Prkić/Cropix
---

Pjero nije baš oduševljen ni kolegijalnošću zaposlenika svoje (trenutne) branše. Priča nam kako postoji grupa od 500 ljudi pri agregatoru preko kojeg posluje, a koji se ništa ne mogu dogovoriti. 

- Očajnički nan triba sindikat. Neki ne žele vozit zbog niskih cijena... A ovima koji žele se i znalo pritit šta to rade. Puno je nesloge i sebičnosti. 

No, ima još prigovora na svoje kolege. A to je da - "voze ka debili".

- Misle da su iznad zakona, da kad provedu više od četri sata na cesti je ta cesta njihova. Kolega mi je, a neće mi ispoštovat prednost. To rade i panduri. Voze brzo, pale rotacije kad in se ne da čekat... Općenito ljudi koji su puno na cesti tako voze, pogotovo u Splitu. Znate, u ovon gradu je prometna nekultura ogromna. Ne prate se pravila, ne postoji bon-ton...

Po meni bi uz vozačke ispite trebalo položit i vozački bon-ton. Ima onih šta puše duvan dok voze, šta ne peru auta, šta voze priko 12 sati...  Nakon toliko vrimena i je teško bit svoj. Al takvi ne bi tribali taksirat. Ja volin radit kako triba i volin da je onima koje vozin lipo. Pa me tako ljudi iza vožnje znaju pitat i broj za privatne aranžmane.

Sandro potvrđuje da je kultura vožnje u Splitu općenito katastrofalna, ali ukazuje da se taksisti pritom ne ponašaju gore nego drugi Splićani koji "voze ka totalni kreteni".

- Taksisti će pet puta ić do kapetanije skupit ljude, a šesti će zalomit priko duple trake jer mu se ne da opet okolo. Cili dan su na cesti pa in malo popuste živci. Ubacuju se di oće, a tribali bi bit primjer. Kad voze tako bezobrazno, to je ka da vidiš ribara da baca smeće u more. Al znan i zašto to rade, pita san ih. Misle da smiju. Pričaju mi kako vanka postoje trake koje su samo za bus i taksi pa onda kontaju da i odi taksiji imaju privilegije. A nemaju. Taksi nema nikakvu prednost. Jedinu prednost koju ima je da smiju vozit onu dionicu od Općine do Pazara. I to je to.

---

image

Kad se napravi metro od aerodroma do odi, onda taksi više neće imat smisla. Tad će Nepalci to radit., govori Sandro

Tom Dubravec/Cropix
---

Petar ističe da je razlog zašto "ima svakakvih taksista" to što vozače platformi nitko ne procjenjuje. Jedino što trebaju je priložiti potvrdu da se protiv njih trenutno ne vodi kazneni postupak. To je, smatra naš sugovornik, redikulozno.

- Ponašaju se tako jer može bilo ko vozit. Pa tako i klinac koji oće zgrabit šta više para. Pa mora letit jer su male cijene, a klijenti znaju otkazat ako vide da si spor. Domaći su pogotovo nestrpljivi. I onda su taksisti malo živčaniji. Al općenito je u Splitu promet katastrofa. Ja dnevno izbjegnen bar dva sudara, bez da san išta krivo napravija.

Splićanin nam otkriva još jedan zapanjujući podatak. 

- Čovik koji nam prodaje te aplikacije nan je reka da je ovo lito u Splitu bilo 6.300 taksista. Zamisli koje je to ludilo! Jedan Pariz, grad od 20 milijuna, ih ima 4.000.

Sandro je čuo za slične brojke.

- Meni su u nekon momentu rekli da je priko 5.000. A priča se i da masu njih dođe od vani, njih dva iznajme auto i apartman u Gizdavcu il Muću, pa jedan spava, a jedan radi. Vide se samo kad si dodaju ključe. 

Mokri u auto

Što se tiče sezone, za Sandra je ona bila dobra. Ipak, puno su mu draži domaći nego strani gosti.

- Većina stranaca plaća karticon, njih 27 od 30. Promet u sezoni je tri puta viši, ali je zato manča 30 posto lošija. To je i zato jer naši češće plaćaju u kešu. A da ne govorin da su ovi turisti katastrofa. Ono šta nama nikad ne bi palo napamet, oni si dopuštaju.

Evo, znan priču taksista koji vozi bijesnog Audija. Pilali su ga da puste svoju muziku, a kad in je to učinija, u jednon momentu delirija mu je lik kojeg je vozija svon snagon šakon opalija u kontrolnu tablu. Takvih situacija imaš bar jednu po večeri. Doslovno in moraš reć "nemojte jest šampon" koliko su glupi. A kad kupin ljude sa Kašjuna moran in unaprid slat poruku da ih neću vozit ako su mokri.

---

image

Pero: Očajnički nan triba sindikat. Neki ne žele vozit zbog niskih cijena... A ovima koji žele se i znalo pritit šta to rade. Puno je nesloge i sebičnosti

Vojko Bašić/Cropix
---

Pjero potvrđuje.

- Sili su mi tri puta zaredon Španjolci za vrime Ultre u auto mokri skroz, smočili siceve. Bezobrazni su, lažu, neće da se ispričaju. Dobro san ih žive pustija. Posli toga in nisan ništa virova. A ovi stoji isprid auta i kaže: "Pipaj me." Pa namiste dvojicu koji su suvi i ti ga pipneš pa pustiš. A kad izađu, vidiš lokvu na mistu di su drugi sidili. Nakon toga san bija toliko nervozan da misec dana nisan radija. Sve u svemu, sezona neloša, ko je tija radit moga je dobro zaradit. Al vrsta gostiju je dno dna. Prošle godine su bili puno bolji. Puno mi je draže vozit naše ljude. Pristojniji su i daju veću manču.

A za jedinog taksista koji sezonu ne vozi preko aplikacija, Petra, sezona je bila - očajna.

- To su sve mladi turisti koji naručuju Uber i Bolt. Jer, oni šta sidnu u obične taksije jednon, više to ne rade. Bude in skupo, a nekima i neugodno skupo. Čude se kako in Uber naplati šest, a obični taksi dvadeset, za istu rutu. Svakako, ja te rekordne brojke vidija nisan.

Petar kaže da mu biti taksist zasad paše. 

- Ali nikad ne isključujen bolje poslove, pogotovo cjelogodišnje. Gledajte, ako nema sezone, nema ni ovog posla...

Za Sandra je taj posao privremena opcija.

-  Kad se napravi metro od aerodroma do odi, onda taksi više neće imat smisla. Tad će Nepalci to radit. Liti je dobro jer mi tri-četri vožnje do aerodroma donesu 60 eura. Bez toga triban radit bar tri ure duže. Ko će to?

---

image

Čovik koji nam prodaje te aplikacije nan je reka da je ovo lito u Splitu bilo 6.300 taksista. Zamisli koje je to ludilo! Jedan Pariz, grad od 20 milijuna, ih ima 4.000, navodi Petar

Duje Klarić/Cropix
---

Pjero je, kaže, taksist do daljnjega, ali je uvijek spreman za neku bolju priliku. 

- Moga bi ić malo radit u Zagreb sad priko zime. Žena mi je od gori pa iman di i spavat. Šta, zaradit par tisuća eura i vratit se doma. U Splitu se zimi svakako ništa ne događa. Kakva postsezona, grad je mrtav. Evo, sad nema ni adventa... Osin toga, u sezoni se masu vozača iz cile Hrvatske spusti u Split, pa zašto ne bi sad i mi radili obrnuto? U svakon slučaju, ja iman apartmane. Meni je dobro. Al da ih neman, vjerojatno bi živija u Amsterdamu il tako negdi. 

Negdje daleko od Splita i splitskih taksista. 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => lovac i lovina [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => lovac i lovina 2 0 11147 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2023-11-09 09:24:01 [created_by] => 3268 [created_by_alias] => Marin Prvan [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2023-11-10 20:33:13 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2023-11-10 20:33:13 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 253 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--split [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Splita. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, dalmacija, split [secure] => 0 [page_title] => Split [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Splitski taksisti su nam otkrili kako deru putnike: 'Postoje lažni taksimetri... A najbolja šema je isprid Vanille' page_title=Splitski taksisti su nam otkrili kako deru putnike: 'Postoje lažni taksimetri... A najbolja šema je isprid Vanille' [metakey] => aplikacije, taksisti, Taksi, Split [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2023\/11\/09\/10479256.jpg","\/images\/slike\/2023\/11\/09\/11242944.jpg","\/images\/slike\/2023\/11\/09\/26009975.jpg","\/images\/slike\/2023\/11\/09\/25282955.jpg","\/images\/slike\/2023\/11\/09\/22187060.jpg","\/images\/slike\/2023\/11\/09\/11397846.jpg","\/images\/slike\/2023\/11\/09\/11242916.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Ante \u010cizmi\u0107\/Cropix","Duje Klari\u0107\/Cropix","Jakov Prki\u0107\/Cropix","Vojko Ba\u0161i\u0107\/Cropix","Ante \u010cizmi\u0107\/Cropix","Tom Dubravec\/Cropix","Duje Klari\u0107\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Vrsta gostiju je dno dna. Pro\u0161le godine su bili puno bolji. Puno mi je dra\u017ee\u00a0vozit na\u0161e ljude. Pristojniji su i daju ve\u0107u man\u010du, govori nam Pero<\/p>","

\u010covik koji nam prodaje te aplikacije nan je reka da je ovo lito u Splitu bilo 6.300 taksista. Zamisli koje je to ludilo! Jedan Pariz, grad od 20 milijuna, ih ima 4.000, navodi Petar<\/p>","

Taksisti \u0107e pet puta i\u0107 do kapetanije skupit ljude, a \u0161esti \u0107e zalomit priko duple trake jer mu se ne da opet okolo. Cili dan su\u00a0na cesti pa in malo popuste \u017eivci, govori Sandro<\/p>","

Pero: O\u010dajni\u010dki nan\u00a0triba sindikat. Neki ne \u017eele vozit zbog niskih cijena... A ovima koji \u017eele\u00a0se i znalo pritit\u00a0\u0161ta to rade. Puno je nesloge i sebi\u010dnosti<\/p>","","

Kad se napravi metro od aerodroma do odi, onda taksi vi\u0161e ne\u0107e imat\u00a0smisla. Tad \u0107e Nepalci to\u00a0radit., govori Sandro<\/p>","

Benzina ska\u010de. Radin 15 minuti za eur\u00a0i ne\u0161to. \u010cetri vo\u017enje u satu je \u0161est\u00a0eura, prije doprinosa. Ovo nije dugoro\u010dno odr\u017eivo, uvjerava nas sandro<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1208","hd_10479256_1920.jpg":"1920x1080","k_10479256_1280.jpg":"1280x1280","k_10479256_1024.jpg":"1024x1024","k_10479256_640.jpg":"640x640","k_10479256_480.jpg":"480x480","k_10479256_340.jpg":"340x340","k_10479256_220.jpg":"220x220","o_10479256_1280.jpg":"1280x805","o_10479256_1024.jpg":"1024x644","o_10479256_640.jpg":"640x402","o_10479256_480.jpg":"480x302","o_10479256_340.jpg":"340x213","o_10479256_220.jpg":"220x138","h_10479256_1280.jpg":"1280x854","h_10479256_1024.jpg":"1024x683","h_10479256_640.jpg":"640x427","h_10479256_480.jpg":"480x320","h_10479256_340.jpg":"340x227","h_10479256_220.jpg":"220x147","pp_10479256_1280.jpg":"1280x1628","pp_10479256_1024.jpg":"1024x1303","pp_10479256_640.jpg":"640x814","pp_10479256_480.jpg":"480x611","pp_10479256_340.jpg":"340x432","pp_10479256_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1260","hd_11242944_1920.jpg":"1920x1080","k_11242944_1280.jpg":"1280x1280","k_11242944_1024.jpg":"1024x1024","k_11242944_640.jpg":"640x640","k_11242944_480.jpg":"480x480","k_11242944_340.jpg":"340x340","k_11242944_220.jpg":"220x220","o_11242944_1280.jpg":"1280x840","o_11242944_1024.jpg":"1024x672","o_11242944_640.jpg":"640x420","o_11242944_480.jpg":"480x315","o_11242944_340.jpg":"340x223","o_11242944_220.jpg":"220x144","h_11242944_1280.jpg":"1280x854","h_11242944_1024.jpg":"1024x683","h_11242944_640.jpg":"640x427","h_11242944_480.jpg":"480x320","h_11242944_340.jpg":"340x227","h_11242944_220.jpg":"220x147","pp_11242944_1280.jpg":"1280x1628","pp_11242944_1024.jpg":"1024x1303","pp_11242944_640.jpg":"640x814","pp_11242944_480.jpg":"480x611","pp_11242944_340.jpg":"340x432","pp_11242944_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1204","hd_26009975_1920.jpg":"1920x1080","k_26009975_1280.jpg":"1280x1280","k_26009975_1024.jpg":"1024x1024","k_26009975_640.jpg":"640x640","k_26009975_480.jpg":"480x480","k_26009975_340.jpg":"340x340","k_26009975_220.jpg":"220x220","o_26009975_1280.jpg":"1280x802","o_26009975_1024.jpg":"1024x642","o_26009975_640.jpg":"640x401","o_26009975_480.jpg":"480x301","o_26009975_340.jpg":"340x213","o_26009975_220.jpg":"220x137","h_26009975_1280.jpg":"1280x854","h_26009975_1024.jpg":"1024x683","h_26009975_640.jpg":"640x427","h_26009975_480.jpg":"480x320","h_26009975_340.jpg":"340x227","h_26009975_220.jpg":"220x147","pp_26009975_1280.jpg":"1280x1628","pp_26009975_1024.jpg":"1024x1303","pp_26009975_640.jpg":"640x814","pp_26009975_480.jpg":"480x611","pp_26009975_340.jpg":"340x432","pp_26009975_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1017","hd_25282955_1920.jpg":"1920x1080","k_25282955_1280.jpg":"1280x1280","k_25282955_1024.jpg":"1024x1024","k_25282955_640.jpg":"640x640","k_25282955_480.jpg":"480x480","k_25282955_340.jpg":"340x340","k_25282955_220.jpg":"220x220","o_25282955_1280.jpg":"1280x678","o_25282955_1024.jpg":"1024x542","o_25282955_640.jpg":"640x339","o_25282955_480.jpg":"480x254","o_25282955_340.jpg":"340x180","o_25282955_220.jpg":"220x116","h_25282955_1280.jpg":"1280x854","h_25282955_1024.jpg":"1024x683","h_25282955_640.jpg":"640x427","h_25282955_480.jpg":"480x320","h_25282955_340.jpg":"340x227","h_25282955_220.jpg":"220x147","pp_25282955_1280.jpg":"1280x1628","pp_25282955_1024.jpg":"1024x1303","pp_25282955_640.jpg":"640x814","pp_25282955_480.jpg":"480x611","pp_25282955_340.jpg":"340x432","pp_25282955_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1282","hd_22187060_1920.jpg":"1920x1080","k_22187060_1280.jpg":"1280x1280","k_22187060_1024.jpg":"1024x1024","k_22187060_640.jpg":"640x640","k_22187060_480.jpg":"480x480","k_22187060_340.jpg":"340x340","k_22187060_220.jpg":"220x220","o_22187060_1280.jpg":"1280x854","o_22187060_1024.jpg":"1024x683","o_22187060_640.jpg":"640x427","o_22187060_480.jpg":"480x320","o_22187060_340.jpg":"340x227","o_22187060_220.jpg":"220x146","h_22187060_1280.jpg":"1280x854","h_22187060_1024.jpg":"1024x683","h_22187060_640.jpg":"640x427","h_22187060_480.jpg":"480x320","h_22187060_340.jpg":"340x227","h_22187060_220.jpg":"220x147","pp_22187060_1280.jpg":"1280x1628","pp_22187060_1024.jpg":"1024x1303","pp_22187060_640.jpg":"640x814","pp_22187060_480.jpg":"480x611","pp_22187060_340.jpg":"340x432","pp_22187060_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1231","hd_11397846_1920.jpg":"1920x1080","k_11397846_1280.jpg":"1280x1280","k_11397846_1024.jpg":"1024x1024","k_11397846_640.jpg":"640x640","k_11397846_480.jpg":"480x480","k_11397846_340.jpg":"340x340","k_11397846_220.jpg":"220x220","o_11397846_1280.jpg":"1280x820","o_11397846_1024.jpg":"1024x656","o_11397846_640.jpg":"640x410","o_11397846_480.jpg":"480x307","o_11397846_340.jpg":"340x217","o_11397846_220.jpg":"220x141","h_11397846_1280.jpg":"1280x854","h_11397846_1024.jpg":"1024x683","h_11397846_640.jpg":"640x427","h_11397846_480.jpg":"480x320","h_11397846_340.jpg":"340x227","h_11397846_220.jpg":"220x147","pp_11397846_1280.jpg":"1280x1628","pp_11397846_1024.jpg":"1024x1303","pp_11397846_640.jpg":"640x814","pp_11397846_480.jpg":"480x611","pp_11397846_340.jpg":"340x432","pp_11397846_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1107","hd_11242916_1920.jpg":"1920x1080","k_11242916_1280.jpg":"1280x1280","k_11242916_1024.jpg":"1024x1024","k_11242916_640.jpg":"640x640","k_11242916_480.jpg":"480x480","k_11242916_340.jpg":"340x340","k_11242916_220.jpg":"220x220","o_11242916_1280.jpg":"1280x738","o_11242916_1024.jpg":"1024x590","o_11242916_640.jpg":"640x369","o_11242916_480.jpg":"480x276","o_11242916_340.jpg":"340x196","o_11242916_220.jpg":"220x126","h_11242916_1280.jpg":"1280x854","h_11242916_1024.jpg":"1024x683","h_11242916_640.jpg":"640x427","h_11242916_480.jpg":"480x320","h_11242916_340.jpg":"340x227","h_11242916_220.jpg":"220x147","pp_11242916_1280.jpg":"1280x1628","pp_11242916_1024.jpg":"1024x1303","pp_11242916_640.jpg":"640x814","pp_11242916_480.jpg":"480x611","pp_11242916_340.jpg":"340x432","pp_11242916_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 253 [name] => Split [alias] => split [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 14 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7592847 Threads: 2 Questions: 1547976597 Slow queries: 4714721 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111129261 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /split ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) ) [link] => /split/splitski-taksisti-su-nam-otkrili-kako-deru-putnike-postoje-lazni-taksimetri-a-najbolja-sema-je-isprid-vanille-1337914 [printLink] => /split/splitski-taksisti-su-nam-otkrili-kako-deru-putnike-postoje-lazni-taksimetri-a-najbolja-sema-je-isprid-vanille-1337914?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 309329 [name] => aplikacije [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => aplikacije [link] => /tag/aplikacije ) [1] => stdClass Object ( [id] => 462647 [name] => taksisti [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => taksisti [link] => /tag/taksisti ) [2] => stdClass Object ( [id] => 679424 [name] => Taksi [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => taksi [link] => /tag/taksi ) [3] => stdClass Object ( [id] => 357534 [name] => Split [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => split [link] => /tag/split ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => lovac i lovina [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Splitski taksisti su nam otkrili kako deru putnike: ‘Postoje lažni taksimetri... A najbolja šema je isprid Vanille‘ [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3268 [name] => Marin Prvan [username] => marin.prvan [email] => marin.prvan@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$GWP8zzSH5rRjqEKZ6l0whejihuAKy0ZdB67mN/zV1/QEkeFRrDAri [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marin-prvan-3268 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1782 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/12c390f42fccf3621d7c6741bc019c02?s=100&default=https%3A%2F%2Ff03.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/11/09/10479256.jpg [galleryCount] => 7 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Ante Čizmić/Cropix [mainImageDesc] =>

Vrsta gostiju je dno dna. Prošle godine su bili puno bolji. Puno mi je draže vozit naše ljude. Pristojniji su i daju veću manču, govori nam Pero

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/11/09/10479256.jpg [title] => Ante Čizmić/Cropix

Vrsta gostiju je dno dna. Prošle godine su bili puno bolji. Puno mi je draže vozit naše ljude. Pristojniji su i daju veću manču, govori nam Pero

) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/11/09/11242944.jpg [title] => Duje Klarić/Cropix

Čovik koji nam prodaje te aplikacije nan je reka da je ovo lito u Splitu bilo 6.300 taksista. Zamisli koje je to ludilo! Jedan Pariz, grad od 20 milijuna, ih ima 4.000, navodi Petar

) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/11/09/26009975.jpg [title] => Jakov Prkić/Cropix

Taksisti će pet puta ić do kapetanije skupit ljude, a šesti će zalomit priko duple trake jer mu se ne da opet okolo. Cili dan su na cesti pa in malo popuste živci, govori Sandro

) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/11/09/25282955.jpg [title] => Vojko Bašić/Cropix

Pero: Očajnički nan triba sindikat. Neki ne žele vozit zbog niskih cijena... A ovima koji žele se i znalo pritit šta to rade. Puno je nesloge i sebičnosti

) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/11/09/22187060.jpg [title] => Ante Čizmić/Cropix ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/11/09/11397846.jpg [title] => Tom Dubravec/Cropix

Kad se napravi metro od aerodroma do odi, onda taksi više neće imat smisla. Tad će Nepalci to radit., govori Sandro

) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/11/09/11242916.jpg [title] => Duje Klarić/Cropix

Benzina skače. Radin 15 minuti za eur i nešto. Četri vožnje u satu je šest eura, prije doprinosa. Ovo nije dugoročno održivo, uvjerava nas sandro

) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

O splitskim taksistima su ispisani redovi i redovi. Pa pljačkaju turiste, pa se tuku, pa agresivno voze... Ovo ljeto su britanski mediji svoje građan(k)e upozoravali i na opasnost od seksualnih napada u splitskim taksijima, a domaći mediji su nerijetko uspoređivali prakse taksi klanova s onim mafijaškim.

Zaista, kad se sve nabrojano ovako zgusne na papir, ispada da u takva vozila ne da ne bi trebalo ulaziti, već bi bilo mnogo pametnije dati petama vjetra ako ih ugledate da se približavaju niz ulicu. 

Ali, naravno, ima dobrih taksista. Evo, na primjer, mi smo samo u jedan dan uspjeli naći čak tri takva! A evo što oni kažu o tome kako je biti splitski taksist. 

A ko vozi? A svi...

- Ja san inače geodetski tehničar. Zašto ne radin u struci? Pa gledaj, ja obožavan taj posal... Al ne mogu trpit imat šefa. Puno više mi u životu znače sloboda i fleksibilnost nego novac. S druge strane, bit taksist je nesigurnost, jer kad se razboliš nema novaca. Većina nas to radi jer se nismo našli u drugin poslovima, a ima i onih kojima je ovo drugi posal. Puno je tu i penzionera, sve više i više. Šta ćeš, takvo je vrime... Ljudi se snalaze kako znaju - uvodi nas u priču Pjero.

On klijente nabavlja putem aplikacija, Bolta i Ubera. Posluje preko, kako kaže, jednog od dvojice najjačih agregatora u gradu. Zašto nije otvorio vlastiti obrt, pitamo ga. Pa, osim što nije planirao zapošljavati, bojao se da mu, kad zimi budu mali prihodi, država ne ovrši imovinu. Međutim, žali se, prihodi ni ovako nisu baš sjajni... 

- Naša branša u potpunosti ovisi o cijeni goriva, a jedino se u nas sad, ulaskom u zimski period, smanjuju cijene. To je suludo. Radimo na granici isplativosti. Evo nan je minimalna cifra vožnje trenutno četri eura. Liti je pet ipo. A kad od toga oduzmeš 25 posto za Uber i 10 posto za agreagatora... Šta ti ostane?  

---

image

Benzina skače. Radin 15 minuti za eur i nešto. Četri vožnje u satu je šest eura, prije doprinosa. Ovo nije dugoročno održivo, uvjerava nas sandro

Duje Klarić/Cropix
---

Sličnu računicu ima i njegov kolega Sandro.

- Benzina skače. Radin 15 minuti za eur i nešto. Četri vožnje u satu je šest eura, prije doprinosa. Ovo nije dugoročno održivo. Vozači su tin kompanijama zadnji u lancu. Prvo gledaju oni profitirat, dobro će proć i klijenti, a nas ko je*e.

Sandro ljeti radi 40-45 sati tjedno, a zimi 50-ak. U sezoni, kaže, vata što god može, a zimi u srijedu, petak i subotu navečer uhvati 70 posto zarade.

- Ne da mi se radit cili dan i čekat 20 minuti vožnju. Vatan ove periode kad je velika potražnja. 

Slično razmišlja i radi Petar. On izvan sezone vozi šest sati, a u sezoni između osam i deset. Ovu zimu će, doduše, trebati malo više, jer mu je, kaže, bila loša sezona. 

- Priko zime vozin na aplikaciju, a liti po principu šta uleti. Ako me zaustave na cesti, onda palin taksimetar. Zapravo, ovu aplikaciju koja je zamjena za taksimetar, plaćan 20 eura misečno. Zgodnije je. Mogu stavljat cijene kako oću. Kako to mislin? Pa, sigurno znate da je država omogućila da moš stavit tarifu koju oćeš, samo moraš imat cijenik i izdat račun - objašnjava nam.

Ni on nije obožavatelj aplikacija. Smatra kako samo stvaraju nered na tržištu.

- Da se sve strože regulira, Uber bi gubija pare. Ne bi mogli bit tako jeftini. Vidi, liti je debilno vozit za pet-šest eura čovika koji je pivu platija osan. Zato priko platformi uglavnon voze penzioneri, vojni umirovljenici il ovi šta drugdi rade na po radnog vrimena. Mene iz Ubera non-stop tantaju da in doveden vozača pa da će mi dat 70 eura. To je zato šta ljudi ne mogu dugo izdržat radit tamo, ne isplati se. Troškovi su veliki... Zato ekipa to ovdi radi liti, a zimi idu u Zagreb... Snalaze se... Balkan k‘o Balkan.

---

image
Ante Čizmić/Cropix
---

Pitamo ga može li se varati preko taksimetra.

- Kako ne, pa to se radi na veliko. A da tek vidite ko to sve čini... Evo su mi pokazali onoga šta je naplatija 900 eura do Trogira. Kad san ga vidija, nisam moga virovati. Stari čiča od 60 godina. Šta je najgore, svi se fale koliko su oderali koga... Stranac kad dođe u nas misli da je sve to izregulirano, a nije. Svak stavlja cijene kako oće. Šta znači da za iste vožnje ljudi plaćaju drastično različite iznose. A to je tako jer je zakon krojen po Uberu. 

Sandro nas upućuje da postoje lažne taksimetar aplikacije, koje služe da se gostu prikaže neka cifra, koju onda on, misleći da je sve regularno, plati. Onda se ona samo izbriše, bez fiskalizacije i računa.

- Svi pričaju o Kaštelanima, a ja ću vam reć da oni u trajektnu luku nisu normalni. Od tamo do Tršćanske su mi didi tili naplatiti 30 eura. Kad je osta zabezeknut, ovi mu je reka: "Ajde, dvadeset." Onda imaš ovih šta liti side cilu noć isprid Vanille, dok ja napravin 15 vožnji. Šta rade? Čekaju pijanu i dovoljno glupu žrtvu. I onda na nju dignu dnevnicu. 

Čekaš budalu...

Isto govori i Pjero.

- Čekaš budalu koja ne zna da postoje Uber i Bolt, pitaju cijenu i ti mu pukneš cifru. Ako je glup platit će, ako nije neće. Tako se ljude krade. Meni kad triba više para, sidnen u auto i iden ubrat te pare. Nema brže isplate u nijednon poslu. To je ta fleksibilnost o kojoj pričan. Ja nisan tip koji pljačka turiste. Kad me, dok čekan na stanici, zaustave i pitaju na za vozit crno, ja in rečen da upale aplikaciju. Osin kad me to pita neka stara gospođa. Jebiga, prevelike su kazne. Inspektor ti uđe u auto i gotov si. Čak znaju naručit vožnju na aplikaciju pa te pitaju jel možeš bez taksimetra. Imaju te šeme i šemice.

---

image

Taksisti će pet puta ić do kapetanije skupit ljude, a šesti će zalomit priko duple trake jer mu se ne da opet okolo. Cili dan su na cesti pa in malo popuste živci, govori Sandro

Jakov Prkić/Cropix
---

Pjero nije baš oduševljen ni kolegijalnošću zaposlenika svoje (trenutne) branše. Priča nam kako postoji grupa od 500 ljudi pri agregatoru preko kojeg posluje, a koji se ništa ne mogu dogovoriti. 

- Očajnički nan triba sindikat. Neki ne žele vozit zbog niskih cijena... A ovima koji žele se i znalo pritit šta to rade. Puno je nesloge i sebičnosti. 

No, ima još prigovora na svoje kolege. A to je da - "voze ka debili".

- Misle da su iznad zakona, da kad provedu više od četri sata na cesti je ta cesta njihova. Kolega mi je, a neće mi ispoštovat prednost. To rade i panduri. Voze brzo, pale rotacije kad in se ne da čekat... Općenito ljudi koji su puno na cesti tako voze, pogotovo u Splitu. Znate, u ovon gradu je prometna nekultura ogromna. Ne prate se pravila, ne postoji bon-ton...

Po meni bi uz vozačke ispite trebalo položit i vozački bon-ton. Ima onih šta puše duvan dok voze, šta ne peru auta, šta voze priko 12 sati...  Nakon toliko vrimena i je teško bit svoj. Al takvi ne bi tribali taksirat. Ja volin radit kako triba i volin da je onima koje vozin lipo. Pa me tako ljudi iza vožnje znaju pitat i broj za privatne aranžmane.

Sandro potvrđuje da je kultura vožnje u Splitu općenito katastrofalna, ali ukazuje da se taksisti pritom ne ponašaju gore nego drugi Splićani koji "voze ka totalni kreteni".

- Taksisti će pet puta ić do kapetanije skupit ljude, a šesti će zalomit priko duple trake jer mu se ne da opet okolo. Cili dan su na cesti pa in malo popuste živci. Ubacuju se di oće, a tribali bi bit primjer. Kad voze tako bezobrazno, to je ka da vidiš ribara da baca smeće u more. Al znan i zašto to rade, pita san ih. Misle da smiju. Pričaju mi kako vanka postoje trake koje su samo za bus i taksi pa onda kontaju da i odi taksiji imaju privilegije. A nemaju. Taksi nema nikakvu prednost. Jedinu prednost koju ima je da smiju vozit onu dionicu od Općine do Pazara. I to je to.

---

image

Kad se napravi metro od aerodroma do odi, onda taksi više neće imat smisla. Tad će Nepalci to radit., govori Sandro

Tom Dubravec/Cropix
---

Petar ističe da je razlog zašto "ima svakakvih taksista" to što vozače platformi nitko ne procjenjuje. Jedino što trebaju je priložiti potvrdu da se protiv njih trenutno ne vodi kazneni postupak. To je, smatra naš sugovornik, redikulozno.

- Ponašaju se tako jer može bilo ko vozit. Pa tako i klinac koji oće zgrabit šta više para. Pa mora letit jer su male cijene, a klijenti znaju otkazat ako vide da si spor. Domaći su pogotovo nestrpljivi. I onda su taksisti malo živčaniji. Al općenito je u Splitu promet katastrofa. Ja dnevno izbjegnen bar dva sudara, bez da san išta krivo napravija.

Splićanin nam otkriva još jedan zapanjujući podatak. 

- Čovik koji nam prodaje te aplikacije nan je reka da je ovo lito u Splitu bilo 6.300 taksista. Zamisli koje je to ludilo! Jedan Pariz, grad od 20 milijuna, ih ima 4.000.

Sandro je čuo za slične brojke.

- Meni su u nekon momentu rekli da je priko 5.000. A priča se i da masu njih dođe od vani, njih dva iznajme auto i apartman u Gizdavcu il Muću, pa jedan spava, a jedan radi. Vide se samo kad si dodaju ključe. 

Mokri u auto

Što se tiče sezone, za Sandra je ona bila dobra. Ipak, puno su mu draži domaći nego strani gosti.

- Većina stranaca plaća karticon, njih 27 od 30. Promet u sezoni je tri puta viši, ali je zato manča 30 posto lošija. To je i zato jer naši češće plaćaju u kešu. A da ne govorin da su ovi turisti katastrofa. Ono šta nama nikad ne bi palo napamet, oni si dopuštaju.

Evo, znan priču taksista koji vozi bijesnog Audija. Pilali su ga da puste svoju muziku, a kad in je to učinija, u jednon momentu delirija mu je lik kojeg je vozija svon snagon šakon opalija u kontrolnu tablu. Takvih situacija imaš bar jednu po večeri. Doslovno in moraš reć "nemojte jest šampon" koliko su glupi. A kad kupin ljude sa Kašjuna moran in unaprid slat poruku da ih neću vozit ako su mokri.

---

image

Pero: Očajnički nan triba sindikat. Neki ne žele vozit zbog niskih cijena... A ovima koji žele se i znalo pritit šta to rade. Puno je nesloge i sebičnosti

Vojko Bašić/Cropix
---

Pjero potvrđuje.

- Sili su mi tri puta zaredon Španjolci za vrime Ultre u auto mokri skroz, smočili siceve. Bezobrazni su, lažu, neće da se ispričaju. Dobro san ih žive pustija. Posli toga in nisan ništa virova. A ovi stoji isprid auta i kaže: "Pipaj me." Pa namiste dvojicu koji su suvi i ti ga pipneš pa pustiš. A kad izađu, vidiš lokvu na mistu di su drugi sidili. Nakon toga san bija toliko nervozan da misec dana nisan radija. Sve u svemu, sezona neloša, ko je tija radit moga je dobro zaradit. Al vrsta gostiju je dno dna. Prošle godine su bili puno bolji. Puno mi je draže vozit naše ljude. Pristojniji su i daju veću manču.

A za jedinog taksista koji sezonu ne vozi preko aplikacija, Petra, sezona je bila - očajna.

- To su sve mladi turisti koji naručuju Uber i Bolt. Jer, oni šta sidnu u obične taksije jednon, više to ne rade. Bude in skupo, a nekima i neugodno skupo. Čude se kako in Uber naplati šest, a obični taksi dvadeset, za istu rutu. Svakako, ja te rekordne brojke vidija nisan.

Petar kaže da mu biti taksist zasad paše. 

- Ali nikad ne isključujen bolje poslove, pogotovo cjelogodišnje. Gledajte, ako nema sezone, nema ni ovog posla...

Za Sandra je taj posao privremena opcija.

-  Kad se napravi metro od aerodroma do odi, onda taksi više neće imat smisla. Tad će Nepalci to radit. Liti je dobro jer mi tri-četri vožnje do aerodroma donesu 60 eura. Bez toga triban radit bar tri ure duže. Ko će to?

---

image

Čovik koji nam prodaje te aplikacije nan je reka da je ovo lito u Splitu bilo 6.300 taksista. Zamisli koje je to ludilo! Jedan Pariz, grad od 20 milijuna, ih ima 4.000, navodi Petar

Duje Klarić/Cropix
---

Pjero je, kaže, taksist do daljnjega, ali je uvijek spreman za neku bolju priliku. 

- Moga bi ić malo radit u Zagreb sad priko zime. Žena mi je od gori pa iman di i spavat. Šta, zaradit par tisuća eura i vratit se doma. U Splitu se zimi svakako ništa ne događa. Kakva postsezona, grad je mrtav. Evo, sad nema ni adventa... Osin toga, u sezoni se masu vozača iz cile Hrvatske spusti u Split, pa zašto ne bi sad i mi radili obrnuto? U svakon slučaju, ja iman apartmane. Meni je dobro. Al da ih neman, vjerojatno bi živija u Amsterdamu il tako negdi. 

Negdje daleko od Splita i splitskih taksista. 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Ante Čizmić/Cropix Duje Klarić/Cropix Jakov Prkić/Cropix Vojko Bašić/Cropix Ante Čizmić/Cropix Tom Dubravec/Cropix Duje Klarić/Cropix
Ante Čizmić/Cropix

Vrsta gostiju je dno dna. Prošle godine su bili puno bolji. Puno mi je draže vozit naše ljude. Pristojniji su i daju veću manču, govori nam Pero

Duje Klarić/Cropix

Čovik koji nam prodaje te aplikacije nan je reka da je ovo lito u Splitu bilo 6.300 taksista. Zamisli koje je to ludilo! Jedan Pariz, grad od 20 milijuna, ih ima 4.000, navodi Petar

Jakov Prkić/Cropix

Taksisti će pet puta ić do kapetanije skupit ljude, a šesti će zalomit priko duple trake jer mu se ne da opet okolo. Cili dan su na cesti pa in malo popuste živci, govori Sandro

Vojko Bašić/Cropix

Pero: Očajnički nan triba sindikat. Neki ne žele vozit zbog niskih cijena... A ovima koji žele se i znalo pritit šta to rade. Puno je nesloge i sebičnosti

Tom Dubravec/Cropix

Kad se napravi metro od aerodroma do odi, onda taksi više neće imat smisla. Tad će Nepalci to radit., govori Sandro

Duje Klarić/Cropix

Benzina skače. Radin 15 minuti za eur i nešto. Četri vožnje u satu je šest eura, prije doprinosa. Ovo nije dugoročno održivo, uvjerava nas sandro

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/split/splitski-taksisti-su-nam-otkrili-kako-deru-putnike-postoje-lazni-taksimetri-a-najbolja-sema-je-isprid-vanille-1337914 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=ed8f82d05251a1c4233929b17ae10f8304ae0c51 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Splitski+taksisti+su+nam+otkrili+kako+deru+putnike%3A+%E2%80%98Postoje+la%C5%BEni+taksimetri...+A+najbolja+%C5%A1ema+je+isprid+Vanille%E2%80%98&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fsplitski-taksisti-su-nam-otkrili-kako-deru-putnike-postoje-lazni-taksimetri-a-najbolja-sema-je-isprid-vanille-1337914 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fsplitski-taksisti-su-nam-otkrili-kako-deru-putnike-postoje-lazni-taksimetri-a-najbolja-sema-je-isprid-vanille-1337914 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => lovac i lovina [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
Splitlovac i lovina

Splitski taksisti su nam otkrili kako deru putnike: ‘Postoje lažni taksimetri... A najbolja šema je isprid Vanille‘

Piše Marin Prvan
10. studenog 2023. - 21:33
Vrsta gostiju je dno dna. Prošle godine su bili puno bolji. Puno mi je draže vozit naše ljude. Pristojniji su i daju veću manču, govori nam PeroAnte Čizmić/Cropix

O splitskim taksistima su ispisani redovi i redovi. Pa pljačkaju turiste, pa se tuku, pa agresivno voze... Ovo ljeto su britanski mediji svoje građan(k)e upozoravali i na opasnost od seksualnih napada u splitskim taksijima, a domaći mediji su nerijetko uspoređivali prakse taksi klanova s onim mafijaškim.

Zaista, kad se sve nabrojano ovako zgusne na papir, ispada da u takva vozila ne da ne bi trebalo ulaziti, već bi bilo mnogo pametnije dati petama vjetra ako ih ugledate da se približavaju niz ulicu. 

Ali, naravno, ima dobrih taksista. Evo, na primjer, mi smo samo u jedan dan uspjeli naći čak tri takva! A evo što oni kažu o tome kako je biti splitski taksist. 

A ko vozi? A svi...

- Ja san inače geodetski tehničar. Zašto ne radin u struci? Pa gledaj, ja obožavan taj...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 06:23