StoryEditor
SplitAJME NAMA

Splićani se zorom bude da stanu u red za novu osobnu, ali ni to ne pomaže: termin se mora rezerviti deset dana unaprijed, a zbog korone rade samo četiri službenika

Piše Milena Budimir
4. kolovoza 2021. - 16:49

Već tjednima pred središtem Policijske uprave splitsko-dalmatinske vijuga red naših sugrađana. Gužva neviđena.

Kada tu gužvu spojite s epidemiološkim preporukama o držanju distance i dodate tome veliku vrućinu i sparinu, gubljenje živaca je posljedica. Tako nas iznervirani čitatelji zovu već danima, nabrajaju što im se sve dogodilo, žale se, jadikuju.

Policija je svjesna kako građanima usluga izrade osobnih isprava mora biti omogućena, dostupna, pristupačna. I oni bi bili sretniji da ide brže, elegantnije. No, situacija je sljedeća: u dvorani gdje se obavljaju poslovi vezani uz isprave zbog epidemioloških pravila ne smije biti veći broj policijskih službenika. Tako su odmah u startu prisiljeni staviti upola manje djelatnika na raspolaganje građanima.

image
Vojko Bašić/Cropix

– Trenutačno dnevno primimo oko 400 građana, a djelatnice su raspoređene na četiri šaltera, odnosno četiri radne jedinice. U ovom trenutku broj službenika nam je reduciran zbog objektivnih razloga, zbog čega nismo u mogućnosti organizirati rad upravnih poslova u poslijepodnevnoj smjeni – vele iz policije.

Bankari traže 'prave' dokumente

Potom, velik broj naših sugrađana je zbog pandemije bio prisiljen sve ove poslove odgoditi, a sada već uistinu trebaju nove dokumente. Recimo, bez obzira što je policija odavno već objavila da u pandemiji dokumenti koji su istekli i dalje vrijede, dok se ne objavi prestanak epidemije, u bankama, primjerice, to ne prolazi. Bankari traže "prave" dokumente, one kojima nije istekao rok (datum) trajanja.

– U tijeku su postupci kojima ćemo povećati broj službenika raspoređenih na upravnim poslovima i nadamo se da ćemo tada biti u mogućnosti ponovno organizirati rad u dvije smjene – utješili su nas policajci.

image
Vojko Bašić/Cropix

Na ulazu u PU postoji uređaj nazvan "redomat", koji vam daje broj kada ćete doći na red pred šalter, e sad – on daje točno određen broj, ima svoju kvotu koliko se građana tog dana može pojaviti, tako da jutrom već prije šest sati – možete vidjeti Splićane u redu. Postoji i "virtualni redomat" na mreži svih mreža, ali i tamo su "datumi zaključani" i rijetko se "ubode" pravi termin. Recimo, već sada je poznato kako slobodnih termina za cijeli idući tjedan više nema!

– Moguće je rezervirati termin deset dana unaprijed. Ako su svi termini zauzeti, potrebno je pričekati sutrašnji dan kad se otvara sljedeći dan za rezervaciju termina (aplikacija redomat.mup.hr) – vele nam iz PU splitsko-dalmatinske.

Pritisak je velik. I na građane same i na policijske djelatnike. Strpljenje je jedino što trebamo.

I u subotu možete preuzeti ‘osobne‘


Svjesni gužve na poslovima osobnih isprava, splitska je PU organizirala za ovu subotu, 7. kolovoza, preuzimanje izrađenih osobnih dokumenata za sve naše građane.
U sjedištu Policijske uprave splitsko-dalmatinske, na Trgu Hrvatske bratske zajednice 9, možete preuzeti izrađene osobne iskaznice i putovnice u vremenu od 7.30 do 14 sati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. rujan 2021 08:53