StoryEditorOCM
SplitNEMA NAM POMOĆI

SDP-ovac opleo po direktorici splitske Turističke zajednice: Kad vidimo kako radi, možda bolje da nemamo strategije

Piše Split SD
1. srpnja 2023. - 21:14

Situaciju koja se događa sa splitskim turizmom koji je zadnjih tjedana top tema u medijima komentirao je na svom Facebooku Davor Matijević, predsjednik splkitskog SDP-a.

- Splitu se turizam događa stihijski i mi smo samo pasivni promatrači nečega na što nemamo nikakav utjecaj, iako bismo trebali. Zadnjih dana iz HDZ-a podsjećaju kako je Split 2017.godine dobio laskavu titulu šampiona hrvatskog turizma želeći naglasiti kako je turizam tada, valjda, bio dobar, a danas, valjda, nije.

image
Joško Šupić/Cropix

Činjenica je da ni tad, a boga mi ni sad Split nema apsolutno nikakav utjecaj na turističku ponudu koja se događa u našem gradu,. Da ne govorim da ne znamo prepoznati trendove niti im se znamo prilagoditi. Utjecaj Splita na turizam je jednak utjecaju Splita na cijene kave u Brazilu. Apsolutno ne postoji.

Od tranzitnog grada smo postali jeftina party destinacija, a da nikome nije jasno ni kako ni zašto se to dogodilo.

Neki će reći da ima malo i karme u tome što se sadašnjoj vlasti odvija ovakvo raskalašeno divljanje po gradu jer su upravo izgradili svoju političku platformu najavljujući uvođenje reda i kvalitetniji turizam.

Pokazalo se i da Odluka o komunalnom redu nije puno toga popravila ni promijenila jer se mi bavimo vatrogasnim mjerama dok se strategijom razvoja turizma uopće ni ne bavimo.

image
Joško Šupić/Cropix

S druge strane, kad vidimo primjere nekih strategija koje provodi čelna osoba Turističke zajednice u Splitu Alijana Vukšić možda je i bolje da te strategije ni ne postoje. Ove godine je naša Turistička zajednica prezentirala Studiju turistički nosivog kapaciteta Splita u suradnji s Institutom za turizam te je iz te studije proizašao jedan fascinantan zaključak kojeg je najbolje citirati:

„Split ima kvalitetne goste, većinom mlade ljude do 35 godina, koji žele istražiti kulturne sadržaje i ugostiteljsku ponudu, visoko obrazovane s dobrom platežnom moći, što se vidi i po porastu cijena. Sada je na svima nama koji kreiramo turističku ponudu da razvijamo ponudu kako bi te goste pravilno usmjerili. „

image

Alijana Vukšić

Nikola Vilić/Cropix

Možda mi ovih dana gledamo pijanu i drogiranu mulariju koja se došla jeftino zabaviti u Splitu, ali pogrešno zaključujemo. To su zapravo visoko obrazovani mladi ljudi koji traže kulturne sadržaje. Na nama je kad ih vidimo onako pijane i drogirane da ih samo uputimo u najbliži muzej ili galeriju kako bi oni utažili svoju potrebu za kulturnim sadržajem. Voila, problem riješen, posebna zahvala vječnoj direktorici Turističke zajednice na njenom doprinosu.

image

get direkt

Prošle godine je Turistička zajednica u Splitu raspolagala proračunom od 16.883.910 kuna, a jedan od njenih doprinosa je ova besmislena studija koja ima za cilj samo da se sazove presica i pokuša ostaviti dojam da se nešto zapravo i radi. Ova gradska vlast nije kriva za ono što se svaku večer događa u gradu jer je to posljedica svih prethodnih godina promašenog rada.

Njihov krimen je u tome što nakon polovine mandata nisu pokazali da razumiju prave probleme splitskog turizma jer se i dalje, i to ne sasvim uspješno, bave gašenjem požara, a ne razvojem strategije.

Sama činjenica da su gđi.Vukšić dali treći mandat pokazuje da zapravo ne razumiju prave probleme splitskog turizma i to im je najveći krimen do sada.

Ono što napravimo danas za naš turizam dat će rezultate tek za nekoliko godina, a s obzirom na to da ne radimo ništa, ne očekujmo puno ni u narednim godinama.

I za kraj jedno pitanje za brojne komentatore i paneliste koji ovih dana komentiraju turističku ponudu Splita:Je li Ultra dobra ili loša za grad? Kad dobijemo odgovore na to pitanje bit će nam jasno koliko oni dobro razumiju ovu problematiku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 02:38