Situaciju koja se događa sa splitskim turizmom koji je zadnjih tjedana top tema u medijima komentirao je na svom Facebooku Davor Matijević, predsjednik splkitskog SDP-a.
- Splitu se turizam događa stihijski i mi smo samo pasivni promatrači nečega na što nemamo nikakav utjecaj, iako bismo trebali. Zadnjih dana iz HDZ-a podsjećaju kako je Split 2017.godine dobio laskavu titulu šampiona hrvatskog turizma želeći naglasiti kako je turizam tada, valjda, bio dobar, a danas, valjda, nije.
Činjenica je da ni tad, a boga mi ni sad Split nema apsolutno nikakav utjecaj na turističku ponudu koja se događa u našem gradu,. Da ne govorim da ne znamo prepoznati trendove niti im se znamo prilagoditi. Utjecaj Splita na turizam je jednak utjecaju Splita na cijene kave u Brazilu. Apsolutno ne postoji.
Od tranzitnog grada smo postali jeftina party destinacija, a da nikome nije jasno ni kako ni zašto se to dogodilo.
Neki će reći da ima malo i karme u tome što se sadašnjoj vlasti odvija ovakvo raskalašeno divljanje po gradu jer su upravo izgradili svoju političku platformu najavljujući uvođenje reda i kvalitetniji turizam.
Pokazalo se i da Odluka o komunalnom redu nije puno toga popravila ni promijenila jer se mi bavimo vatrogasnim mjerama dok se strategijom razvoja turizma uopće ni ne bavimo.
S druge strane, kad vidimo primjere nekih strategija koje provodi čelna osoba Turističke zajednice u Splitu Alijana Vukšić možda je i bolje da te strategije ni ne postoje. Ove godine je naša Turistička zajednica prezentirala Studiju turistički nosivog kapaciteta Splita u suradnji s Institutom za turizam te je iz te studije proizašao jedan fascinantan zaključak kojeg je najbolje citirati:
„Split ima kvalitetne goste, većinom mlade ljude do 35 godina, koji žele istražiti kulturne sadržaje i ugostiteljsku ponudu, visoko obrazovane s dobrom platežnom moći, što se vidi i po porastu cijena. Sada je na svima nama koji kreiramo turističku ponudu da razvijamo ponudu kako bi te goste pravilno usmjerili. „
Možda mi ovih dana gledamo pijanu i drogiranu mulariju koja se došla jeftino zabaviti u Splitu, ali pogrešno zaključujemo. To su zapravo visoko obrazovani mladi ljudi koji traže kulturne sadržaje. Na nama je kad ih vidimo onako pijane i drogirane da ih samo uputimo u najbliži muzej ili galeriju kako bi oni utažili svoju potrebu za kulturnim sadržajem. Voila, problem riješen, posebna zahvala vječnoj direktorici Turističke zajednice na njenom doprinosu.
Prošle godine je Turistička zajednica u Splitu raspolagala proračunom od 16.883.910 kuna, a jedan od njenih doprinosa je ova besmislena studija koja ima za cilj samo da se sazove presica i pokuša ostaviti dojam da se nešto zapravo i radi. Ova gradska vlast nije kriva za ono što se svaku večer događa u gradu jer je to posljedica svih prethodnih godina promašenog rada.
Njihov krimen je u tome što nakon polovine mandata nisu pokazali da razumiju prave probleme splitskog turizma jer se i dalje, i to ne sasvim uspješno, bave gašenjem požara, a ne razvojem strategije.
Sama činjenica da su gđi.Vukšić dali treći mandat pokazuje da zapravo ne razumiju prave probleme splitskog turizma i to im je najveći krimen do sada.
Ono što napravimo danas za naš turizam dat će rezultate tek za nekoliko godina, a s obzirom na to da ne radimo ništa, ne očekujmo puno ni u narednim godinama.
I za kraj jedno pitanje za brojne komentatore i paneliste koji ovih dana komentiraju turističku ponudu Splita:Je li Ultra dobra ili loša za grad? Kad dobijemo odgovore na to pitanje bit će nam jasno koliko oni dobro razumiju ovu problematiku.