stdClass Object ( [id] => 1064584 [title] => Da bi Split ‘prodisao‘, luka se mora spojiti s Vučevicom [alias] => da-bi-split-prodisao-luka-se-mora-spojiti-s-vucevicom [catid] => 253 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Projekt pod nazivom "Novi ulaz u Split", odnosno dionica od čvora Vučevica na A1 kroz tunel "Kozjak" preko čvora na DC8 pa do trajektne luke Split, dobio je svoju studiju izvedivosti, koja je potvrdila kako jedna od dvije analizirane varijante zadovoljava sve kriterije za financiranje iz izvora Europske unije, ima pozitivan ekonomski povrat te je društveno i ekonomski opravdana. To je jedan od niza ulaganja Hrvatskih cesta u cestovnu infrastrukturu Splita i Splitsko-dalmatinske županije u sljedećih nekoliko godina, čime će ovo područje postati najveće gradilište tvrtke nakon pelješkog mosta.

Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, smatra kako je značajan porast turizma u Splitsko-dalmatinskoj županiji i Splitu u posljednjih nekoliko godina, uz koristi sa sobom, nažalost, donio i neželjene posljedice, a to su ugroza kvalitete života i sigurnosti za građane, posebno u samom gradu i njegovoj neposrednoj okolici.

- Promjena je posebno dramatična kada se gleda funkcioniranje infrastrukturnih sustava, a naročito funkcioniranje cestovnog prometa, i to ne samo tijekom ljeta, nego svakodnevno - kaže Škorić te ističe kako Hrvatske ceste blisko surađuju s Gradom i Županijom i poduzimaju aktivnosti kako bi cestovna infrastruktura svojim tehničkim rješenjima, kvalitetom i kapacitetima dugoročno bila u funkciji prijevoza putnika i robe.

- Svako kvalitetno planiranje temelji se na analizi i realnom sagledavanju sadašnjosti, viziji budućnosti i jasnoj metodologiji za ostvarenje ciljeva, u odnosu na raspoložive resurse. Međutim, kao i kod većine velikih i značajnih projekta, da bismo krenuli dalje i došli do faze osiguranja financiranja i realizacije, ključno je usklađivanje prostornoplanske dokumentacije.

Projekti na kojima Hrvatske ceste rade s Gradom Splitom i Splitsko-dalmatinskom županijom mogu su podijeliti u dvije kategorije. Jedna je suradnja na postojećim cestama, među kojima su ključne državne ceste D1 i D8 te Poljička cesta, a druga je suradnja na novim cestama, među koje spada i tzv. novi ulaz u Split, koji je i strateški projekt Vlade Republike Hrvatske.

Što je pokazala studija?

Studija izvedivosti novog ulaza u Split kao referentno razdoblje sagledala je prosječni godišnji dnevni promet u petogodišnjem razdoblju od 2013. do 2018. godine, za koji je utvrđeno da na ključnoj dionici Širine – Bilice dnevno prosječno prođe oko 47.000 vozila uz godišnji porast od 3%, dok se Dugopoljem proveze prosječno 28.000 vozila dnevno, uz godišnji porast od 5%.

- Ove nam brojke pokazuju ono čemu Splićani i stanovnici okolnih mjesta koji dolaze u grad svjedoče svakodnevno, a to je da Split ima problem s prometnim gužvama tijekom cijele godine, a situacija se u dva ljetna mjeseca dodatno pogoršava. Tako je samo na dionici od Širine prema Splitu ljeti promet veći za 20% u odnosu na godišnji dnevni prosjek. Studija nam je dodatno pokazala kako na promet u cijeloj aglomeraciji, pa tako i Splitu, značajno utječe povećanje prometa u zračnoj i trajektnoj luci, jer je samo u Zračnoj luci Split promet u promatranih pet godina na godišnjoj razini narastao za 105%.

Iako je brojka putnika ove godine zbog pandemije koronavirusa značajno manja, svi se nadaju skorom povratku na ranije brojke. A one za 2019. kažu kako je kroz Zračnu luku Split prošlo ukupno 3,3 milijuna putnika, od toga čak 1,4 milijuna u dva ljetna mjeseca, s prosječno 23.000 putnika dnevno.

- Iako postoji mogućnost da putnici autobusom dođu od zračne luke do željezničke stanice u Kaštelima i dalje željeznicom do trajektne luke, pa čak i katamaranom iz Divulja, prema našoj analizi te dvije opcije nedovoljno su iskorištene i većina putnika prema centru Splita dolazi osobnim automobilom, autobusnom linijom ili shuttle busom, odnosno cestovnim pravcem državnom cestom D8. Ne smijemo zaboraviti ni trajektnu luku koja je 2018. godine imala više od 4 milijuna putnika i gotovo 900.000 vozila, a od toga u samo u ljetnim mjesecima oko 25.000 putnika i više od 5000 vozila dnevno. Sve su to čimbenici koji značajno utječu na promet u gradu - napominje Škorić.

Stoga su Hrvatske ceste za izradu studije izvedivosti na više od 25 lokacija u gradu brojale promet te na 15 lokacija, uključujući zračnu i trajektnu luku, provele anketu. Pritom je bilo važno identificirati optimalnu varijantu s ekonomskog, ekološkog i prometno-sigurnosnoga gledišta, sa svrhom poboljšanja međunarodne i regionalne dostupnosti, rasterećenja gradske cestovne mreže, poboljšanja dostupnosti i povezanosti s otocima i povećanja prometne sigurnosti te u konačnici povezivanja Dalmatinske zagore s centrom aglomeracije.

- Važno nam je bilo vidjeti koliko će varijante koje promatramo dovesti do uštede u troškovima, smanjenja negativnih utjecaja buke, vibracije i zagađenja zraka na okoliš, uštede u vremenu putovanja putnika i transporta robe, povećanja konkurentnosti lokalnih ekonomija te povećanja investiranja u nove projekte. Sve je to važno kada se radi o ovako velikim i značajnim projektima - kaže Škorić.

Tri faze

Projekt je zamišljen u tri faze. Prva – a to je dionica od čvora Vučevica do čvorišta na državnu cestu D8 u Kaštel Kambelovcu u dužini od 7,92 kilometra, s tunelom "Kozjak", koja je već u prostornom planu i implementaciji. Treća se odnosi na gradske prometnice od spoja Kopilica do trajektne luke, koje je potrebno urediti kada se napravi novi ulaz u grad. A za budućnost grada ključna je ona druga, koja spaja prvu fazu s Kopilicom, za koju treba pokrenuti postupak izmjene prostornoplanske dokumentacije.

- Za tu drugu fazu izrađivači studije iz tvrtke "Trafficon" napravili su dvije varijante – prvu sa spojem na Stinicama te drugu sa spojem na Solinsku cestu. Prva varijanta je u dužini od 9040 metara i ima tri raskrižja te 9 objekata, uključujući most na Stinicama, dok je druga varijanta nešto duža, oko 9270 metara, s pet raskrižja i 8 objekata te nešto kraćim mostom. Nakon provedene multikriterijske analize i vrednovanja postavljenih ciljeva studije, kao optimalna je odabrana varijanta 1.

Ona uključuje brzu gradsku cestu s dva kolnika sa po dva vozna traka te most u dužini od 1500 metara kojim bi se premostio Kaštelanski zaljev, također sa po dva vozna traka u svakom smjeru, koji bi po procjeni koštao oko 353,5 milijuna kuna. Usporedbe radi, cijena mosta Čiovo, dugog 547 metara, premašila je 207 milijuna kuna. U dogovoru sa Sjevernom lukom, visina kaštelanskog mosta bila bi 45 metara, dok je maksimalna dubina mora na sredini mosta oko 20 metara, što je dovoljno za gaz brodova kakve Sjeverna luka može primiti.

- Druga varijanta koju smo razmatrali jest pomorski tunel, ali je procjena pokazala kako bi on bio i do tri puta skuplji od mosta, a dodatna prepreka je vrlo visoka obala od oko 23 - 24 metra s obje strane, što bi zahtijevalo maksimalan uzdužni nagib te time i pojačanu ventilaciju u tunelu, s obzirom na promet koji se očekuje. Samim time, tunel se nije pokazao kao dobro rješenje - kaže Škorić te dodaje kako bi izgradnja dionice od autoceste preko mosta i Kopilice do trajektne luke po procjeni koštala oko 1,9 milijardi kuna, a radovi bi prema planu trebali biti gotovi do svibnja 2024. za fazu 1. do spoja s DC8, odnosno do ožujka 2027. za fazu 2 do Kopilice.

Prometni modeli

Analiza prometa izrađena za potrebe ove studije pokazala je kako je već danas iskorištenost DC8 u ljetnim mjesecima oko 70%, dok se iskorištenost ulice Zbora narodne garde penje do gotovo 90%. Kako je studija kao referentno razdoblje uzela 30 godina, tako je procijenjeno da bi se promet do 2030. godine u Splitu i okolici mogao povećati za 9,2%, a do 2050. za čak 13,1%.

Kada se ne bi poduzelo ništa, prošlogodišnjih oko 66.000 vozila dnevno u ljetnim mjesecima na dionici Solin – Širina do 2050. naraslo bi na 75.000, dok bi se, primjerice, broj vozila u Ulici Zbora narodne garde u istom razdoblju povećao za 15.000, odnosno dosegao bi više od 114.000 vozila dnevno. Time bi ove dvije dionice došle do potpuno iskorištenog kapaciteta u ljetnom razdoblju, a sličan trend utvrđen je i za sve ostale ključne dionice u gradu, kao što su Dračevac, Ulica Domovinskog rata, Poljička cesta te trajektna luka.

- Već dovršenjem prve faze ovog projekta 2024. godine, koji uz spoj čvora Vučevica na DC8 uključuje i izradu Trgovačko-transportnog terminala Split (TTTS-a), vidljiv je manji dnevni i godišnji i ljetni promet na svim ključnim dionicama u odnosu na onaj koji smo izmjerili 2019. godine. Realizacijom mosta preko Stinica, odnosno cjelokupnog projekta, ljetni promet 2050. godine ne bi trebao prijeći današnji dnevni promet, što bi itekako utjecalo na poboljšanje života u Splitu i okolici. Najvažnije od svega je da koristi koje se predviđaju novim ulazom u Split premašuju sve predviđene troškove pa će, ako se realizira, to biti konačno i trajno rješenje prometnih problema grada Splita - zaključuje Škorić.

---

Prometno rješenje ulaza i izlaza iz Trajektne luke
Gotovo najveći splitski prometni problem, koji se pokazao kao nerješiv upravo zbog manjkave prostorno-planske dokumentacije, je problem pristupa Trajektnoj luci Split.
Masterplan studijom predviđen je i novi cestovni sustav za promet koji ulazi i izlazi iz Luke, a koji uključuje novu ulaznu prometnicu na križanju kod Zagrebačke i Zvonimirove ulice, novi izlazni tunel u Pojišanskoj ulici te kružni tok u gradskoj luci radi preusmjeravanja prometa do lučkih sadržaja te u druge svrhe.
U svojoj osnovi sustav predstavlja izniman napredak u odnosu na postojeće stanje na način da se sadašnji dvotračni ulaz povećava za jednu dodatnu ulaznu traku – posebnu traku za autobuse, taxije, bicikle i druga prometala – na ukupno tri trake te se izmješta s lokacije ispred spomenika Dr. Franji Tuđmanu i prostora željezničkog kolodvora, na kojem prostoru se formira nova šetnica i Riva, na mjesto ukinutih željezničkih traka za daljinske vlakove u pozadini kolodvora, te na taj način omogućuje dijeljenje pješačkog od cestovnog prometa i cestu u pozadini zgrada, a ne u prvom planu.
Križanje u samoj luci je osmišljeno kao turbokružnog tipa, s visokim kapacitetom distribucije automobilskog toka, kojim se može upravljati informatičkim sustavom na križanju Zagrebačke i Zvonimirove ulice, radi izbjegavanja poremećaja u prometu s kojeg se promet distribuira prema trajektnim pristaništima i pojedinačnim otocima te dalje odvaja prema izlaznom tunelu.
Dvotračni izlazni tunel iz luke od ključne je važnosti za projektiranje i razvoj Istočne obale i predstavlja najvažniji element novog cestovnog tlocrta u središtu grada, a održavat će se kao državna cesta te će njime upravljati Hrvatske ceste, te je isti zamišljen da izlazi u Pojišanskoj ulici, a sama lokacija izlaza će se odraditi dodatnim studijama radi nagiba u tunelu.
Međutim, upravo je cjelovito rješenje iz Masterplan studije riješilo ključni problem, a to je da se izlaz iz luke ne može izgraditi dok se ne smanji obujam željezničke infrastrukture i tračnica na kolodvoru, kako bi se osigurala dovoljna količina zemljišta za izgradnju izlaznog tunela i s njim povezanih cesta, kao i ulazne ceste i napokon riješio splitski „gordijski čvor“.
Na ovaj način stanovnici kotara Bačvice i cijelog područja Toća, Bačvica i Jadranske ulice moći će napokon odahnuti od buke, zagađenja i problema koji u sebi nosi glavna izlazna traka iz najveće putničke prometne luke na Jadranu, povećavajući vrijednost i kvalitetu života velikog dijela grada povezujući ga pješačkom vezom sa Rivom bez kolizije s cestovnim prometom, a putnici koji su ovih godina čekali na ulaz ili izlaz iz Trajektne luke Split napokon dobiti će cestu koju zaslužuju.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Kad se napravi novi ulaz u Split kroz tunel "Kozjak", potrebno je urediti gradske prometnice od spoja Kopilica do trajektne luke. Najvažnije je da koristi koje se predviđaju novim ulazom u grad premašuju predviđene troškove pa će, ako se realizira, to biti trajno rješenje prometnih problema - kaže Škorić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => GUŽVE POD MARJANOM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [4] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [5] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [7] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [8] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [9] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [10] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [11] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [12] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [13] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [14] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [15] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [16] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [25] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [26] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [27] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [28] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [29] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [30] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) ) [extra_fields_search] => Kad se napravi novi ulaz u Split kroz tunel "Kozjak", potrebno je urediti gradske prometnice od spoja Kopilica do trajektne luke. Najvažnije je da koristi koje se predviđaju novim ulazom u grad premašuju predviđene troškove pa će, ako se realizira, to biti trajno rješenje prometnih problema - kaže Škorić GUŽVE POD MARJANOM 1 1 1 1 1 2 0 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2020-12-15 13:17:06 [created_by] => 3206 [created_by_alias] => S. D. [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2020-12-16 08:37:55 [modified_by] => 3206 [publish_up] => 2020-12-16 08:25:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 253 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--split [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Splita. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, dalmacija, split [secure] => 0 [page_title] => Split [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2020\/12\/15\/10181415.jpg","\/images\/slike\/2020\/12\/15\/13037038.jpg","\/images\/slike\/2020\/12\/15\/13037034.jpg","\/images\/slike\/2020\/12\/15\/15558282.jpg","\/images\/slike\/2020\/12\/15\/15558294.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Dk","Vojko Basic\/Cropix","Vojko Basic\/Cropix","Trafficon d.o.o","ic"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["Split, 140818.
\nPrometne guzve i kolone ne prestaju i radnim danom na prilazima gradskoj luci.
\nKolone se stvaraju u Livanjskoj, Zagrebackoj i Zvonimirovoj ulici unatoc izmjenjenom prometnom rezimu.
","Split, 240220.
\nZupanija SD.
\nPrezentacija i potpisivanje ugovora o prometnoj infrastrukturi u splitsko dalmatinskoj i dubrovacko neretvanskoj zupaniji ministra prometa i infrastrukture Olega Butkovica.
\nNa fotografiji: Josip Skoric predsjednik uprave HC.
","Split, 240220.
\nZupanija SD.
\nPrezentacija i potpisivanje ugovora o prometnoj infrastrukturi u splitsko dalmatinskoj i dubrovacko neretvanskoj zupaniji ministra prometa i infrastrukture Olega Butkovica.
\nNa fotografiji: Josip Skoric predsjednik uprave HC.
","Prikaz prosje\u010dnog godi\u0161njeg dnevnog prometa 2019.","Prometna rje\u0161enja u splitskoj luci"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1348","k_10181415_1280.jpg":"1280x1280","k_10181415_1024.jpg":"1024x1024","k_10181415_640.jpg":"640x640","k_10181415_480.jpg":"480x480","k_10181415_340.jpg":"340x340","k_10181415_220.jpg":"220x220","o_10181415_1280.jpg":"1280x898","o_10181415_1024.jpg":"1024x718","o_10181415_640.jpg":"640x449","o_10181415_480.jpg":"480x337","o_10181415_340.jpg":"340x238","o_10181415_220.jpg":"220x154","h_10181415_1280.jpg":"1280x854","h_10181415_1024.jpg":"1024x683","h_10181415_640.jpg":"640x427","h_10181415_480.jpg":"480x320","h_10181415_340.jpg":"340x227","h_10181415_220.jpg":"220x147","pp_10181415_1280.jpg":"1006x1280","pp_10181415_1024.jpg":"805x1024","pp_10181415_640.jpg":"503x640","pp_10181415_480.jpg":"377x480","pp_10181415_340.jpg":"267x340","pp_10181415_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x2632","k_13037038_1280.jpg":"1280x1280","k_13037038_1024.jpg":"1024x1024","k_13037038_640.jpg":"640x640","k_13037038_480.jpg":"480x480","k_13037038_340.jpg":"340x340","k_13037038_220.jpg":"220x220","o_13037038_1280.jpg":"1280x1754","o_13037038_1024.jpg":"1024x1403","o_13037038_640.jpg":"640x877","o_13037038_480.jpg":"480x658","o_13037038_340.jpg":"340x466","o_13037038_220.jpg":"220x301","h_13037038_1280.jpg":"1280x854","h_13037038_1024.jpg":"1024x683","h_13037038_640.jpg":"640x427","h_13037038_480.jpg":"480x320","h_13037038_340.jpg":"340x227","h_13037038_220.jpg":"220x147","pp_13037038_1280.jpg":"1006x1280","pp_13037038_1024.jpg":"805x1024","pp_13037038_640.jpg":"503x640","pp_13037038_480.jpg":"377x480","pp_13037038_340.jpg":"267x340","pp_13037038_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1549","k_13037034_1280.jpg":"1280x1280","k_13037034_1024.jpg":"1024x1024","k_13037034_640.jpg":"640x640","k_13037034_480.jpg":"480x480","k_13037034_340.jpg":"340x340","k_13037034_220.jpg":"220x220","o_13037034_1280.jpg":"1280x1032","o_13037034_1024.jpg":"1024x826","o_13037034_640.jpg":"640x516","o_13037034_480.jpg":"480x387","o_13037034_340.jpg":"340x274","o_13037034_220.jpg":"220x177","h_13037034_1280.jpg":"1280x854","h_13037034_1024.jpg":"1024x683","h_13037034_640.jpg":"640x427","h_13037034_480.jpg":"480x320","h_13037034_340.jpg":"340x227","h_13037034_220.jpg":"220x147","pp_13037034_1280.jpg":"1006x1280","pp_13037034_1024.jpg":"805x1024","pp_13037034_640.jpg":"503x640","pp_13037034_480.jpg":"377x480","pp_13037034_340.jpg":"267x340","pp_13037034_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1024x562","k_15558282_1280.jpg":"1280x1280","k_15558282_1024.jpg":"1024x1024","k_15558282_640.jpg":"640x640","k_15558282_480.jpg":"480x480","k_15558282_340.jpg":"340x340","k_15558282_220.jpg":"220x220","o_15558282_1280.jpg":"1280x702","o_15558282_1024.jpg":"1024x562","o_15558282_640.jpg":"640x351","o_15558282_480.jpg":"480x263","o_15558282_340.jpg":"340x186","o_15558282_220.jpg":"220x120","h_15558282_1280.jpg":"1280x854","h_15558282_1024.jpg":"1024x683","h_15558282_640.jpg":"640x427","h_15558282_480.jpg":"480x320","h_15558282_340.jpg":"340x227","h_15558282_220.jpg":"220x147","pp_15558282_1280.jpg":"1006x1280","pp_15558282_1024.jpg":"805x1024","pp_15558282_640.jpg":"503x640","pp_15558282_480.jpg":"377x480","pp_15558282_340.jpg":"267x340","pp_15558282_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1714","k_15558294_1280.jpg":"1280x1280","k_15558294_1024.jpg":"1024x1024","k_15558294_640.jpg":"640x640","k_15558294_480.jpg":"480x480","k_15558294_340.jpg":"340x340","k_15558294_220.jpg":"220x220","o_15558294_1280.jpg":"1280x1142","o_15558294_1024.jpg":"1024x914","o_15558294_640.jpg":"640x571","o_15558294_480.jpg":"480x428","o_15558294_340.jpg":"340x303","o_15558294_220.jpg":"220x196","h_15558294_1280.jpg":"1280x854","h_15558294_1024.jpg":"1024x683","h_15558294_640.jpg":"640x427","h_15558294_480.jpg":"480x320","h_15558294_340.jpg":"340x227","h_15558294_220.jpg":"220x147","pp_15558294_1280.jpg":"1006x1280","pp_15558294_1024.jpg":"805x1024","pp_15558294_640.jpg":"503x640","pp_15558294_480.jpg":"377x480","pp_15558294_340.jpg":"267x340","pp_15558294_220.jpg":"173x220"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 253 [name] => Split [alias] => split [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 14 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15122233 Threads: 3 Questions: 3162577020 Slow queries: 7074326 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235196765 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 44 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /split ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 253 [name] => Split [alias] => split [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /split ) ) [link] => /split/da-bi-split-prodisao-luka-se-mora-spojiti-s-vucevicom-1064584 [printLink] => /split/da-bi-split-prodisao-luka-se-mora-spojiti-s-vucevicom-1064584?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 601504 [name] => Masterplan Split [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2020-02-12 15:41:04 [main_article_id] => 0 [alias] => masterplan-split [link] => /tag/masterplan-split ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Kad se napravi novi ulaz u Split kroz tunel "Kozjak", potrebno je urediti gradske prometnice od spoja Kopilica do trajektne luke. Najvažnije je da koristi koje se predviđaju novim ulazom u grad premašuju predviđene troškove pa će, ako se realizira, to biti trajno rješenje prometnih problema - kaže Škorić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => GUŽVE POD MARJANOM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Da bi Split ‘prodisao‘, luka se mora spojiti s Vučevicom [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3206 [name] => Saša Ljubičić [username] => sa-a-ljubi-i [email] => sa-a-ljubi-i@sd.hr [password] => $2y$10$mxAdRkEFZ22AqSd9Kjt8S.hoOMCyPMexvcawBarn3lew0U.YIhUJe [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/sasa-ljubicic-3206 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1724 [gender] => m [description] => [image] => 1724.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1724.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2020/12/15/10181415.jpg [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Dk [mainImageDesc] => Split, 140818.
Prometne guzve i kolone ne prestaju i radnim danom na prilazima gradskoj luci.
Kolone se stvaraju u Livanjskoj, Zagrebackoj i Zvonimirovoj ulici unatoc izmjenjenom prometnom rezimu.
[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2020/12/15/10181415.jpg [title] => Split, 140818.
Prometne guzve i kolone ne prestaju i radnim danom na prilazima gradskoj luci.
Kolone se stvaraju u Livanjskoj, Zagrebackoj i Zvonimirovoj ulici unatoc izmjenjenom prometnom rezimu.
Dk ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2020/12/15/13037038.jpg [title] => Split, 240220.
Zupanija SD.
Prezentacija i potpisivanje ugovora o prometnoj infrastrukturi u splitsko dalmatinskoj i dubrovacko neretvanskoj zupaniji ministra prometa i infrastrukture Olega Butkovica.
Na fotografiji: Josip Skoric predsjednik uprave HC.
Vojko Basic/Cropix ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2020/12/15/13037034.jpg [title] => Split, 240220.
Zupanija SD.
Prezentacija i potpisivanje ugovora o prometnoj infrastrukturi u splitsko dalmatinskoj i dubrovacko neretvanskoj zupaniji ministra prometa i infrastrukture Olega Butkovica.
Na fotografiji: Josip Skoric predsjednik uprave HC.
Vojko Basic/Cropix ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2020/12/15/15558282.jpg [title] => Prikaz prosječnog godišnjeg dnevnog prometa 2019. Trafficon d.o.o ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2020/12/15/15558294.jpg [title] => Prometna rješenja u splitskoj luci ic ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Projekt pod nazivom "Novi ulaz u Split", odnosno dionica od čvora Vučevica na A1 kroz tunel "Kozjak" preko čvora na DC8 pa do trajektne luke Split, dobio je svoju studiju izvedivosti, koja je potvrdila kako jedna od dvije analizirane varijante zadovoljava sve kriterije za financiranje iz izvora Europske unije, ima pozitivan ekonomski povrat te je društveno i ekonomski opravdana. To je jedan od niza ulaganja Hrvatskih cesta u cestovnu infrastrukturu Splita i Splitsko-dalmatinske županije u sljedećih nekoliko godina, čime će ovo područje postati najveće gradilište tvrtke nakon pelješkog mosta.

Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, smatra kako je značajan porast turizma u Splitsko-dalmatinskoj županiji i Splitu u posljednjih nekoliko godina, uz koristi sa sobom, nažalost, donio i neželjene posljedice, a to su ugroza kvalitete života i sigurnosti za građane, posebno u samom gradu i njegovoj neposrednoj okolici.

- Promjena je posebno dramatična kada se gleda funkcioniranje infrastrukturnih sustava, a naročito funkcioniranje cestovnog prometa, i to ne samo tijekom ljeta, nego svakodnevno - kaže Škorić te ističe kako Hrvatske ceste blisko surađuju s Gradom i Županijom i poduzimaju aktivnosti kako bi cestovna infrastruktura svojim tehničkim rješenjima, kvalitetom i kapacitetima dugoročno bila u funkciji prijevoza putnika i robe.

- Svako kvalitetno planiranje temelji se na analizi i realnom sagledavanju sadašnjosti, viziji budućnosti i jasnoj metodologiji za ostvarenje ciljeva, u odnosu na raspoložive resurse. Međutim, kao i kod većine velikih i značajnih projekta, da bismo krenuli dalje i došli do faze osiguranja financiranja i realizacije, ključno je usklađivanje prostornoplanske dokumentacije.

Projekti na kojima Hrvatske ceste rade s Gradom Splitom i Splitsko-dalmatinskom županijom mogu su podijeliti u dvije kategorije. Jedna je suradnja na postojećim cestama, među kojima su ključne državne ceste D1 i D8 te Poljička cesta, a druga je suradnja na novim cestama, među koje spada i tzv. novi ulaz u Split, koji je i strateški projekt Vlade Republike Hrvatske.

Što je pokazala studija?

Studija izvedivosti novog ulaza u Split kao referentno razdoblje sagledala je prosječni godišnji dnevni promet u petogodišnjem razdoblju od 2013. do 2018. godine, za koji je utvrđeno da na ključnoj dionici Širine – Bilice dnevno prosječno prođe oko 47.000 vozila uz godišnji porast od 3%, dok se Dugopoljem proveze prosječno 28.000 vozila dnevno, uz godišnji porast od 5%.

- Ove nam brojke pokazuju ono čemu Splićani i stanovnici okolnih mjesta koji dolaze u grad svjedoče svakodnevno, a to je da Split ima problem s prometnim gužvama tijekom cijele godine, a situacija se u dva ljetna mjeseca dodatno pogoršava. Tako je samo na dionici od Širine prema Splitu ljeti promet veći za 20% u odnosu na godišnji dnevni prosjek. Studija nam je dodatno pokazala kako na promet u cijeloj aglomeraciji, pa tako i Splitu, značajno utječe povećanje prometa u zračnoj i trajektnoj luci, jer je samo u Zračnoj luci Split promet u promatranih pet godina na godišnjoj razini narastao za 105%.

Iako je brojka putnika ove godine zbog pandemije koronavirusa značajno manja, svi se nadaju skorom povratku na ranije brojke. A one za 2019. kažu kako je kroz Zračnu luku Split prošlo ukupno 3,3 milijuna putnika, od toga čak 1,4 milijuna u dva ljetna mjeseca, s prosječno 23.000 putnika dnevno.

- Iako postoji mogućnost da putnici autobusom dođu od zračne luke do željezničke stanice u Kaštelima i dalje željeznicom do trajektne luke, pa čak i katamaranom iz Divulja, prema našoj analizi te dvije opcije nedovoljno su iskorištene i većina putnika prema centru Splita dolazi osobnim automobilom, autobusnom linijom ili shuttle busom, odnosno cestovnim pravcem državnom cestom D8. Ne smijemo zaboraviti ni trajektnu luku koja je 2018. godine imala više od 4 milijuna putnika i gotovo 900.000 vozila, a od toga u samo u ljetnim mjesecima oko 25.000 putnika i više od 5000 vozila dnevno. Sve su to čimbenici koji značajno utječu na promet u gradu - napominje Škorić.

Stoga su Hrvatske ceste za izradu studije izvedivosti na više od 25 lokacija u gradu brojale promet te na 15 lokacija, uključujući zračnu i trajektnu luku, provele anketu. Pritom je bilo važno identificirati optimalnu varijantu s ekonomskog, ekološkog i prometno-sigurnosnoga gledišta, sa svrhom poboljšanja međunarodne i regionalne dostupnosti, rasterećenja gradske cestovne mreže, poboljšanja dostupnosti i povezanosti s otocima i povećanja prometne sigurnosti te u konačnici povezivanja Dalmatinske zagore s centrom aglomeracije.

- Važno nam je bilo vidjeti koliko će varijante koje promatramo dovesti do uštede u troškovima, smanjenja negativnih utjecaja buke, vibracije i zagađenja zraka na okoliš, uštede u vremenu putovanja putnika i transporta robe, povećanja konkurentnosti lokalnih ekonomija te povećanja investiranja u nove projekte. Sve je to važno kada se radi o ovako velikim i značajnim projektima - kaže Škorić.

Tri faze

Projekt je zamišljen u tri faze. Prva – a to je dionica od čvora Vučevica do čvorišta na državnu cestu D8 u Kaštel Kambelovcu u dužini od 7,92 kilometra, s tunelom "Kozjak", koja je već u prostornom planu i implementaciji. Treća se odnosi na gradske prometnice od spoja Kopilica do trajektne luke, koje je potrebno urediti kada se napravi novi ulaz u grad. A za budućnost grada ključna je ona druga, koja spaja prvu fazu s Kopilicom, za koju treba pokrenuti postupak izmjene prostornoplanske dokumentacije.

- Za tu drugu fazu izrađivači studije iz tvrtke "Trafficon" napravili su dvije varijante – prvu sa spojem na Stinicama te drugu sa spojem na Solinsku cestu. Prva varijanta je u dužini od 9040 metara i ima tri raskrižja te 9 objekata, uključujući most na Stinicama, dok je druga varijanta nešto duža, oko 9270 metara, s pet raskrižja i 8 objekata te nešto kraćim mostom. Nakon provedene multikriterijske analize i vrednovanja postavljenih ciljeva studije, kao optimalna je odabrana varijanta 1.

Ona uključuje brzu gradsku cestu s dva kolnika sa po dva vozna traka te most u dužini od 1500 metara kojim bi se premostio Kaštelanski zaljev, također sa po dva vozna traka u svakom smjeru, koji bi po procjeni koštao oko 353,5 milijuna kuna. Usporedbe radi, cijena mosta Čiovo, dugog 547 metara, premašila je 207 milijuna kuna. U dogovoru sa Sjevernom lukom, visina kaštelanskog mosta bila bi 45 metara, dok je maksimalna dubina mora na sredini mosta oko 20 metara, što je dovoljno za gaz brodova kakve Sjeverna luka može primiti.

- Druga varijanta koju smo razmatrali jest pomorski tunel, ali je procjena pokazala kako bi on bio i do tri puta skuplji od mosta, a dodatna prepreka je vrlo visoka obala od oko 23 - 24 metra s obje strane, što bi zahtijevalo maksimalan uzdužni nagib te time i pojačanu ventilaciju u tunelu, s obzirom na promet koji se očekuje. Samim time, tunel se nije pokazao kao dobro rješenje - kaže Škorić te dodaje kako bi izgradnja dionice od autoceste preko mosta i Kopilice do trajektne luke po procjeni koštala oko 1,9 milijardi kuna, a radovi bi prema planu trebali biti gotovi do svibnja 2024. za fazu 1. do spoja s DC8, odnosno do ožujka 2027. za fazu 2 do Kopilice.

Prometni modeli

Analiza prometa izrađena za potrebe ove studije pokazala je kako je već danas iskorištenost DC8 u ljetnim mjesecima oko 70%, dok se iskorištenost ulice Zbora narodne garde penje do gotovo 90%. Kako je studija kao referentno razdoblje uzela 30 godina, tako je procijenjeno da bi se promet do 2030. godine u Splitu i okolici mogao povećati za 9,2%, a do 2050. za čak 13,1%.

Kada se ne bi poduzelo ništa, prošlogodišnjih oko 66.000 vozila dnevno u ljetnim mjesecima na dionici Solin – Širina do 2050. naraslo bi na 75.000, dok bi se, primjerice, broj vozila u Ulici Zbora narodne garde u istom razdoblju povećao za 15.000, odnosno dosegao bi više od 114.000 vozila dnevno. Time bi ove dvije dionice došle do potpuno iskorištenog kapaciteta u ljetnom razdoblju, a sličan trend utvrđen je i za sve ostale ključne dionice u gradu, kao što su Dračevac, Ulica Domovinskog rata, Poljička cesta te trajektna luka.

- Već dovršenjem prve faze ovog projekta 2024. godine, koji uz spoj čvora Vučevica na DC8 uključuje i izradu Trgovačko-transportnog terminala Split (TTTS-a), vidljiv je manji dnevni i godišnji i ljetni promet na svim ključnim dionicama u odnosu na onaj koji smo izmjerili 2019. godine. Realizacijom mosta preko Stinica, odnosno cjelokupnog projekta, ljetni promet 2050. godine ne bi trebao prijeći današnji dnevni promet, što bi itekako utjecalo na poboljšanje života u Splitu i okolici. Najvažnije od svega je da koristi koje se predviđaju novim ulazom u Split premašuju sve predviđene troškove pa će, ako se realizira, to biti konačno i trajno rješenje prometnih problema grada Splita - zaključuje Škorić.

---

Prometno rješenje ulaza i izlaza iz Trajektne luke
Gotovo najveći splitski prometni problem, koji se pokazao kao nerješiv upravo zbog manjkave prostorno-planske dokumentacije, je problem pristupa Trajektnoj luci Split.
Masterplan studijom predviđen je i novi cestovni sustav za promet koji ulazi i izlazi iz Luke, a koji uključuje novu ulaznu prometnicu na križanju kod Zagrebačke i Zvonimirove ulice, novi izlazni tunel u Pojišanskoj ulici te kružni tok u gradskoj luci radi preusmjeravanja prometa do lučkih sadržaja te u druge svrhe.
U svojoj osnovi sustav predstavlja izniman napredak u odnosu na postojeće stanje na način da se sadašnji dvotračni ulaz povećava za jednu dodatnu ulaznu traku – posebnu traku za autobuse, taxije, bicikle i druga prometala – na ukupno tri trake te se izmješta s lokacije ispred spomenika Dr. Franji Tuđmanu i prostora željezničkog kolodvora, na kojem prostoru se formira nova šetnica i Riva, na mjesto ukinutih željezničkih traka za daljinske vlakove u pozadini kolodvora, te na taj način omogućuje dijeljenje pješačkog od cestovnog prometa i cestu u pozadini zgrada, a ne u prvom planu.
Križanje u samoj luci je osmišljeno kao turbokružnog tipa, s visokim kapacitetom distribucije automobilskog toka, kojim se može upravljati informatičkim sustavom na križanju Zagrebačke i Zvonimirove ulice, radi izbjegavanja poremećaja u prometu s kojeg se promet distribuira prema trajektnim pristaništima i pojedinačnim otocima te dalje odvaja prema izlaznom tunelu.
Dvotračni izlazni tunel iz luke od ključne je važnosti za projektiranje i razvoj Istočne obale i predstavlja najvažniji element novog cestovnog tlocrta u središtu grada, a održavat će se kao državna cesta te će njime upravljati Hrvatske ceste, te je isti zamišljen da izlazi u Pojišanskoj ulici, a sama lokacija izlaza će se odraditi dodatnim studijama radi nagiba u tunelu.
Međutim, upravo je cjelovito rješenje iz Masterplan studije riješilo ključni problem, a to je da se izlaz iz luke ne može izgraditi dok se ne smanji obujam željezničke infrastrukture i tračnica na kolodvoru, kako bi se osigurala dovoljna količina zemljišta za izgradnju izlaznog tunela i s njim povezanih cesta, kao i ulazne ceste i napokon riješio splitski „gordijski čvor“.
Na ovaj način stanovnici kotara Bačvice i cijelog područja Toća, Bačvica i Jadranske ulice moći će napokon odahnuti od buke, zagađenja i problema koji u sebi nosi glavna izlazna traka iz najveće putničke prometne luke na Jadranu, povećavajući vrijednost i kvalitetu života velikog dijela grada povezujući ga pješačkom vezom sa Rivom bez kolizije s cestovnim prometom, a putnici koji su ovih godina čekali na ulaz ili izlaz iz Trajektne luke Split napokon dobiti će cestu koju zaslužuju.

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Dk Vojko Basic/Cropix Vojko Basic/Cropix Trafficon d.o.o ic
Dk
Split, 140818.
Prometne guzve i kolone ne prestaju i radnim danom na prilazima gradskoj luci.
Kolone se stvaraju u Livanjskoj, Zagrebackoj i Zvonimirovoj ulici unatoc izmjenjenom prometnom rezimu.
Vojko Basic/Cropix
Split, 240220.
Zupanija SD.
Prezentacija i potpisivanje ugovora o prometnoj infrastrukturi u splitsko dalmatinskoj i dubrovacko neretvanskoj zupaniji ministra prometa i infrastrukture Olega Butkovica.
Na fotografiji: Josip Skoric predsjednik uprave HC.
Vojko Basic/Cropix
Split, 240220.
Zupanija SD.
Prezentacija i potpisivanje ugovora o prometnoj infrastrukturi u splitsko dalmatinskoj i dubrovacko neretvanskoj zupaniji ministra prometa i infrastrukture Olega Butkovica.
Na fotografiji: Josip Skoric predsjednik uprave HC.
Trafficon d.o.o
Prikaz prosječnog godišnjeg dnevnog prometa 2019.
ic
Prometna rješenja u splitskoj luci
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/split/da-bi-split-prodisao-luka-se-mora-spojiti-s-vucevicom-1064584 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=952bcf73a29e47c90f5e73b0e97f81aa6cdb560a [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Da+bi+Split+%E2%80%98prodisao%E2%80%98%2C+luka+se+mora+spojiti+s+Vu%C4%8Devicom&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fda-bi-split-prodisao-luka-se-mora-spojiti-s-vucevicom-1064584 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fda-bi-split-prodisao-luka-se-mora-spojiti-s-vucevicom-1064584 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Kad se napravi novi ulaz u Split kroz tunel "Kozjak", potrebno je urediti gradske prometnice od spoja Kopilica do trajektne luke. Najvažnije je da koristi koje se predviđaju novim ulazom u grad premašuju predviđene troškove pa će, ako se realizira, to biti trajno rješenje prometnih problema - kaže Škorić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => GUŽVE POD MARJANOM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [4] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [5] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [7] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [8] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [9] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [10] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [11] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [12] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [13] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [14] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [15] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [16] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [25] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [26] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [27] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [28] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [29] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [30] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) )
StoryEditorOCM
SplitGUŽVE POD MARJANOM

Da bi Split ‘prodisao‘, luka se mora spojiti s Vučevicom

Piše S. D.
16. prosinca 2020. - 09:25
Split, 140818. Prometne guzve i kolone ne prestaju i radnim danom na prilazima gradskoj luci. Kolone se stvaraju u Livanjskoj, Zagrebackoj i Zvonimirovoj ulici unatoc izmjenjenom prometnom rezimu.Dk

Projekt pod nazivom "Novi ulaz u Split", odnosno dionica od čvora Vučevica na A1 kroz tunel "Kozjak" preko čvora na DC8 pa do trajektne luke Split, dobio je svoju studiju izvedivosti, koja je potvrdila kako jedna od dvije analizirane varijante zadovoljava sve kriterije za financiranje iz izvora Europske unije, ima pozitivan ekonomski povrat te je društveno i ekonomski opravdana. To je jedan od niza ulaganja Hrvatskih cesta u cestovnu infrastrukturu Splita i Splitsko-dalmatinske županije u sljedećih nekoliko godina, čime će ovo područje postati najveće gradilište tvrtke nakon pelješkog mosta.

Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, smatra kako je značajan porast turizma u Splitsko-dalmatinskoj županiji i Splitu u posljednjih nekoliko godina, uz koristi sa sobom, na...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 11:48