StoryEditorOCM
SplitSvježe s gradilišta

Bili smo na Žnjanu i popričali s voditeljem najvećeg projekta u Splitu: ‘Prezadovoljan sam, počeli su iskopi za garažu!‘

Piše Frano Kiso
23. veljače 2024. - 17:28

U petak ujutro Split je zahvatio val južine i sve intenzivnijih kišnih oborina, no to nije niti malo osujetilo radove na najvećem splitskom gradilištu. U razmaku od tjedan dana kada smo zadnji put bili na Žnjanskom platou napravili su se bitni pomaci na terenu i evidentne su brojne infrastrukturne promjene. 

O tome kako gleda na napredak građevinskih radova u minula tri tjedna popričali smo sa Zoranom Jakelićem, voditeljem projekta uređenja i rekonstrukcije plaže Žnjan.

- Ne da sam zadovoljan, nego sam prezadovoljan! Sve ide po planu, izvođača smo uveli na gradilište po svim kondicijama ugovora i pripremni radovi su praktički pri kraju – pohvalio se Jakelić dodajući da su očistili plato od viška materijala, prebacili dio zemljanih masa na drugu stranu te pripremili gradilišno kontejnersko naselje koje će biti funkcionalno kroz nekoliko dana.

image
Tom Dubravec/Cropix

Spašavanje zelenila

Jedno od glavnih pitanja početkom radova bila je hortikultura i napravljena je analiza postojećih stabala i grmlja te mogućnosti da se sačuvaju ili presade na drugu lokaciju. Nalaz je pokazao da se dvije trećine stabala na platou, odnosno njih 111 od 183 može spasiti, od čega 53 ostaju na postojećim lokacijama, a 58 će se presaditi na drugu lokaciju.

- Vodili smo se strogo stručnim kriterijima. Biljke koje su bile u lošem stanju označili smo za uklanjanje, a zdrava stabla ćemo privremeno zbrinuti i presaditi - veli voditelj projekta.

Kaže i da je važno razlučiti da se pitanje stabala tiče dva gradilišta; jedno se proteže od postavljene ograde južno prema moru i vezano je za centralno uređenje platoa, dok se sve sjeverno od toga tiče uređenja Šetališta Ivana Pavla II.

image
Tom Dubravec/Cropix

- Na Šetalištu je investitor Grad Split, a izvođač je „Cestar”. Kad se radio projekt Žnjan, gledao se kao hortikulturno objedinjen, no pojavili su se razni ugovori i svaki ima svoju granicu gradilišta koja određuje sudbinu svih tih stabala – pojašnjava nam.

Osvrnuo se i prošlotjedne izjave radnika koji su nam u neslužbenom razgovoru rekli da kasne dozvole za garažu.

- Riječ je o usklađenju prometnih rješenja. Mi ovdje imamo susret tri gradilišta i dinamički se preklapaju, uvjetno rečeno, jedno po drugom – kaže Jakelić naglašavajući zahtjevnost odvijanja nekoliko paralelnih zahvata istovremeno, zbog čega je potrebna dobra suradnja i koordinacija svih izvođača.

(Ne)strpljenje građana

Pred lokalnim stanovništvom je intenzivnih godinu dana i voditelj inzistira na strpljenju građana kojima će se tik do stambenih jedinica razvijati veliki građevinski projekt.

- Radovi na platou traju godinu dana, Strabagovi na aglomeraciji dvije godine, a Šetalište Ivana Pavla II. se ne može finalizirati dok se odvije ostatak radova. Idućih godinu dana ćemo imati situaciju da ćemo na dnevnoj bazi mijenjati prometnu regulaciju. Jednostavno imamo previše mehanizacije na relativno malom prostoru – govori nam dodajući da rade najbolje što mogu te da drže otvorene pravce komunikacije prema građanima.

Sljedeći tjedan radovi na gradilištu kreću u punini i na platou će uskoro osvanuti još više kamiona, bagera i dizalica, kao i skladište materijala, cijevi, armature i slično. U svemu tome najvažniji i tehnički najzahtjevniji objekt je - garaža.

image

Split, 

Tom Dubravec/Cropix

- Jučer smo napravili probni iskop temelja s ciljem da utvrdimo stanje u pripremi zgrade koja će biti približne dužine 500 metara. To je jedna zaista opsežna cjelina gdje će se puno kopati i brzo ćete vidjeti veliku rupu – veli Jakelić i potvrđuje nam da će posjetitelji plaćati parking u garaži jer je cilj da projekt sam sebe isfinancira u određenom periodu.

Opasnosti na gradilištu

Za kraj je apelirao da građani vode računa u svojoj sigurnosti, da se ne približavaju građevinskim zonama te da im ne pada na pamet micati ogradu i ulaziti među iskope.

- Bit će izuzetno opasno ulaziti na teren prepun rupa i teške mehanizacije koja može biti pogubna za šetače koji se kreću gdje ne bi smjeli. Situaciju pratimo kamerama te ćemo nastaviti upozoravati ljude da se ne junače i ne rade gluposti – zaključuje voditelj projekta.

image
Tom Dubravec/Cropix

A koliko smo mogli vidjeti danas na Žnjanu, broj šetača se bitno smanjio u odnosu na prije koji tjedan kad smo još uvijek mogli naletjeti na mnogobrojne sportaše, rekreativce i roditelje s kolicima koji se kreću duž ograde. Neki su odustali zbog lošeg vremena, no nadamo se da je većina njih uvidjela da nije najpametnije odrađivati aktivnosti dok radni strojevi u blizini njih sprovode najveću infrastrukturnu preobrazbu na području Splita unatrag nekoliko desetljeća.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image

Split, 

Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. svibanj 2024 18:16