StoryEditorOCM
SplitNove nevolje

Stanari Šižgorićeve pobunili su se zbog prometa na Lokvama, policija im dala za pravo. Banovina upada u dodatni trošak

Piše Mario Matana
11. kolovoza 2024. - 07:46

Često to biva, da najbolje namjere završe ne tako bajno. Ima uostalom i ona narodna, da je put u pakao popločan dobrim željama...

A otprilike u tom tonu se razvija situacija s prometnom regulacijom na Lokvama, u samom središtu tog kotara: iz Banovine su se odlučili dodatno urediti taj kvart, nakon puštanja u promet dvoetažne garaže i školskog (i kotarskog) igrališta, pa su Šižgorićevu i Stepinčevu pretvorili u jednosmjerne ulice (tako da se sad promet odvija kružno) i tako oslobodili nogostupe za parkiranje i za (komotniji) prolaz pješaka...

Ubacili su tu i kantu-dvije piture, o tome smo već pisali, pa smo dobili i koji kilometar kružne biciklističke staze. No, nije svakome ‘leglo‘ novo prometno rješenje. Pogotovo ne stanarima Šižgorićeve 12, pogotovo ne jednoj stanarki...

Pa je iskoristila svoje pravo i, s ostalim nezadovoljnicima, o nedostacima novog prometnog rješenja obavijestila splitsku Policijsku upravu. Nije problem bio samo u tome što se njena adresa sada čini udaljenija od ostatka grada nego ranije, bilo je tu primjedbi na parking koji ometa vidljivost pred semaforom, smeta pješacima...

image

Po Pravilniku nije ni udaljenost između ležećih policajaca pa nikom ništa

Privatna Arhiva/

Ne reci dvaput, splitska policija je provela ‘upravni i inspekcijski nadzor‘ na terenu. Iako je, valjda to naglasiti, koji mjesec ranije ista ta PU izdala Banovini prethodnu suglasnost na uređenje prometa u GK Lokve na temelju prometnog elaborata (oznake 433-PE-01/24, ako baš inzistirate) kojeg je izradila stručna osoba...

No eto, valjda na papiru nije bilo ili nisu uspjeli doživjeti te manjkavosti. Kako bilo, nalaz tog nedavnog nadzora policije ‘ištracao‘ je gradsko rješenje. Evo kratkih citata:

‘...u dijelu Šižgorićeve ulice utvrđeno je da uzdužna parkirališna mjesta nisu u skladu s odredbama članka 64. st. 7. tablica 23 Pravilnika o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama, te odredbama članka 82. st.1. točka 1. i 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

image

Problematična je udaljenost parking mjesta od pješačkog i križanja

Privatna Arhiva/

Isto tako u ulici Alojzija Stepinca kod kosih parkirališnih mjesta potrebno je izvršiti dodatne građevinske radove, a sve kako bi se vozila mogla nesmetano parkirati...‘

Naravno, iz splitske PU će uputiti Gradu Splitu nalog da žurno otklone utvrđene nepravilnosti tj. da ‘uređenje prometa prilagode prometnom elaboratu, ZOSPC-u i Pravilniku.‘

Pokušali smo kontaktirati odgovorne u Banovini, da vidimo hoće li se možda žaliti na ovakav nalaz policije, što generalno kažu o svemu te najvažnije, koliko će trajati radovi i koliko će koštati. Zasad uzalud, ali ako dobijemo odgovor, znat ćete ga i vi, poštovani čitatelji.

 

 

No da se vratimo na manjkavosti. Spomenuti članak 64. st. 7. govori o minimalnim dimenzijama parkirališnih mjesta, koje su pak definirane u spomenutoj tablici 23.

A prema njima, minimalna dužina parkirališnog mjesta iznosi 5,50 metara, širina 2,20 metara, a širina prilaza parkirališnom mjestu je 3,50 metara. To su sve (minimalne) dimenzije za osobno vozilo, za ostala vozila pogledajte priloženu tablicu. Moramo priznati da treba dobro pretresti Split kako bi se našla parkirališna mjesta tih minimalnih dimenzija.

Onaj drugi članak, Zakona o sigurnosti prometa na cestama, vozačima je puno poznatiji od ovog ‘opskurnog‘ Pravilnika za kojeg, ako je suditi po stvarnosti, po stanju u gradu na ‘mali milijun‘ lokacija, malo tko mari.

image

Problematična je udaljenost parking mjesta od pješačkog i križanja

Privatna Arhiva/

Prema ZOSPC-u dakle, potpuno opravdano, ‘vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo ... na udaljenosti manjoj od pet metara od pješačkog prijelaza ...‘, niti ‘na raskrižju i na udaljenosti manjoj od pet metara od najbližeg ruba poprečnog kolnika‘.

Eto, sve je više manje jasno, još samo da Grad Split to uredi, ali nema razloga odustajati od jednosmjerne, kružne regulacije prometa. To se čini kao uspjelo rješenje.

Kad smo već kod ‘Pravilnika o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama‘, pozivamo marne djelatnike splitske policije da još jednom izađu na isti ovaj teren (iako bi mogli i na nekoliko drugih lokacija) te provjere kako su ‘ležeći policajci‘, uspornici prometa ili umjetne izbočine, svejedno je kako ćete ih nazvati, odavno postavljene na Lokvama protivno rečenom Pravilniku!

image

Po Pravilniku nije ni udaljenost između ležećih policajaca pa nikom ništa

Privatna Arhiva/

Neka izađu na teren (kad već nisu utvrdili prilikom posljednjeg izlaska, jer očigledno ni oni nisu upoznati sa svim elementima pravilnika nego samo o onim primjedbama koje iskažu građani) i utvrde kako međusobna udaljenost između pojedine izbočine nije najmanje 20 metara, a i visina izbočina je iznad tri, pet pa i sedam centimetara, sve protivno članku 84., stavku 6. tablici 39. te članku 85. Istog Pravilnika prema kojem su intervenirali po pitanju parkirališnih mjesta!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 12:08