stdClass Object ( [id] => 31091 [title] => Autoplin ne bi smio biti skuplji od 50 posto cijene litre benzina [alias] => autoplin-ne-bi-smio-biti-skuplji-od-50-posto-cijene-litre-benzina [catid] => 296 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>
Prema uredbi članica EU, na koju se obvezao PROplin, cijena autoplina danas ne može biti viša od 3,40 kuna po litri

Prevrtljivost i čudljivost naftnog tržišta, kao i utjecaj snažne svjetske ekonomske recesije doveli su do toga da se barel nafte u nepunih šest mjeseci popeo gotovo na nevjerojatnih 150 dolara, da bi sada pao na pedesetak dolara. Naravno, to se itekako odražavalo i na cijene naftnih derivata koje su letile u nebo, da bi sada došlo do velikog pada.

Tako u ovom trenutku, 2. prosinca 2008. godine, litra eurosupera 95 košta 6,80 kuna, a eurodizela 7,27 kuna. Međutim, za čitavo to turbulentno vrijeme litra ukapljenog naftnog plina (UNP-a) poznatijeg kao autoplina bila je stabilna i čvrsto je držala cijenu od 3,35 kuna po litri.

Naravno, u trenutku kada je litra benzina i eurodizela bila dosegla opasnu granicu od 10 kuna, autoplin je bio pravo rasterećenje ionako opterećenog obiteljskog budžeta. Naravno, za ugradnju plinske instalacije trebalo je investirati barem desetak tisuća kuna, ali je računica bila jasna - kroz 15.000 kilometara investicija se isplaćuje. Međutim, u ovim uvjetima situacija se drastično mijenja.

Pozitivna odluka

Na međunarodnoj konferenciji UNP-a održanoj nedavno u Dubrovniku najveći hrvatski distributer ukapljenog naftnog plina PROplin (drži 92 posto našeg tržišta) obvezao se da će poštovati uredbu članica EU po kojoj cijena litre autoplina ne smije prelaziti 50 posto vrijednosti litre benzina.

U svakom slučaju to je pozitivna odluka koju je donio PROplin, jer se godišnje u Hrvatskoj proizvede oko 380 tisuća tona ukapljenog naftnog plina. Lani je proizvedena 371 tisuća tona, od čega je na hrvatskom tržištu potrošeno 180 tisuća tona UNP-a. Nepotrošeni plin ide u prodaju na okolna tržišta, gdje postiže bolju cijenu nego kod nas.

Najjeftiniji plin u regiji

PROplin tvrdi da upotreba autoplina stalno raste, a lani je autoplin u ukupnoj prodaji sudjelovalo s 30 posto udjela. Točnije, od 180 tisuća tona potrošenog plina, u automobile je otišlo 47.000 tona plina. To objašnjavaju niskom cijenom autoplina kod nas, te tvrde kako je njihov ukapljeni naftni plin još uvijek najjeftiniji u regiji.

Kao drugu vrstu plina koja se može koristiti kao pogon za vozila spominje se stlačeni prirodni plin. INA će u 2009. sagraditi punionicu stlačenog prirodnog plina za potrebe javnog gradskog prijevoza, a zagrebački ZET najavio je nabavu 60 autobusa na stlačeni prirodni plin.

U Hrvatskoj udruzi za UNP smatraju da prema sadašnjem omjeru cijene autoplina od 3,35 kuna po litri u odnosu na litru benzina (eurosuper 95) koja košta 6,80 kuna ne bi trebalo doći do novih poskupljenja. Naime, u ovom slučaju polovica iznosa od 6,80 bila bi 3,40 kuna, tako da je u ovom trenutku cijena autopolina samo pet lipa niža od spomenute 50-postotne granice.

Međutim, u Udruzi se pitaju, ako je tržišna utakmica na snazi, da li to znači ako cijena benzina i dalje bude padala, da će i cijena autoplina ići dolje. U ovom slučaju ne može se kazati ništa konkretno jer Ministarstvo gospodarstva odobrava cijenu ovog, navodno, nusprodukta proizvodnje naftnih derivata. S obzirom da je naftno tržište nepredvidivo suludo je špekulirati i prognozirati blisku budućnost.

6,80 kuna današnja je cijena jedne litre Eurosupera 95 na Ininim crpkama

3,35 kuna aktualna je cijena jedne litre ukapljenog naftnog plina

380 tisuća tona ukapljenog plina proizvede se u Hrvatskoj godišnje

180 tisuća tona plina potrošeno je prošle godine na hrvatskom tržištu

3,40 kuna je najviša moguća cijena ukapljenog plina

Obavezan atest - Odzvonilo vožnji na crno

U PROplinu procjenjuju da se tijekom 2007. hrvatskim prometnicama kretalo oko 55.000 automobila pogonjenih ukapljenim naftnim plinom, što je oko 10.000 manje nego godinu ranije.

Međutim, u lipnju 2008. zavladala je opća pomama za ugradnjom plinskih instalacija u automobile, pa sada možemo sa sigurnošću baratati s brojkom od oko 60.000 vozila na plin.

Međutim, zanimljivo je da je odzvonilo onim vlasnicima automobila koji su plin ugradili na crno, bez potrebnih atesta. Naime, na INI-nim crpkama plin se ne može “tankati” prije nego se pokaže pravovaljani atest.

Ekološki podobno gorivo - Prednosti autoplina

Autoplin je ekološki podobno gorivo jer ne sadrži olovo, sumpor i krute čestice, ispušni plinovi su nezagađujući i ima smanjenu emisiju ugljičnog monoksida (CO), dušičnog oksida (Nox) i ugljičnog dioksida (CO2) tvrde u PROplinu.

Direktnim izgaranjem bez dima, pepela, čađe i neugodnih mirisa, te odsutnosti sumpornih spojeva, u odnosu na ostala fosilna goriva (osim prirodnog plina) ukapljeni naftni plin, odnosno autoplin pridonosi smanjenju pojava kiselih kiša i globalnog zatopljenja, zagađivanju vode i zraka, čime se poboljšava kvaliteta ljudskog života

Autoputom od Zagreba do Splita - Put od 800 km stoji 260 kn

Od Splita do Zagreba i nazad, u vožnji Dalmatinom, prođe se oko 800 kilometara, te ako se uzme u obzir prosječna potrošnja od 10 litara benzina na 100 km, ispada da će vozač potrošiti 80 litara goriva i za to platiti 544 kune.

Međutim, ako se koristi autoplin s najsuvremenijim plinskim instalacijama automobil će na istoj relaciji potrošiti istu količinu plina, dakle 80 litara i to će ga koštati samo 260 kuna. Razlika od 284 kune dovoljna je za platiti cestarinu od 157 kuna u jednom pravcu, a za povratak autocestom potrebno je dodati još 30 kuna.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Uporaba AUTOPLINA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2008-12-01 17:10:09 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2008-12-01 17:11:13 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2008-12-02 11:49:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5446 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 296 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije o modi i ljepoti. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, stil, moda, ljepota [secure] => 0 [page_title] => Stil [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2008/12/02/AutoMoto/plin00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x250" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 2 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7730501 Threads: 4 Questions: 1561826887 Slow queries: 4763050 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111523911 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 54 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 299 [name] => Auto moto [alias] => auto-moto [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /auto-moto ) ) [link] => /sd-plus/stil/autoplin-ne-bi-smio-biti-skuplji-od-50-posto-cijene-litre-benzina-31091 [printLink] => /sd-plus/stil/autoplin-ne-bi-smio-biti-skuplji-od-50-posto-cijene-litre-benzina-31091?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 146500 [name] => autoplin [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => autoplin [link] => /tag/autoplin ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Uporaba AUTOPLINA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Autoplin ne bi smio biti skuplji od 50 posto cijene litre benzina [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-15-18-37-15-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2008/12/02/AutoMoto/plin00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2008/12/02/AutoMoto/plin00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}
Prema uredbi članica EU, na koju se obvezao PROplin, cijena autoplina danas ne može biti viša od 3,40 kuna po litri

Prevrtljivost i čudljivost naftnog tržišta, kao i utjecaj snažne svjetske ekonomske recesije doveli su do toga da se barel nafte u nepunih šest mjeseci popeo gotovo na nevjerojatnih 150 dolara, da bi sada pao na pedesetak dolara. Naravno, to se itekako odražavalo i na cijene naftnih derivata koje su letile u nebo, da bi sada došlo do velikog pada.

Tako u ovom trenutku, 2. prosinca 2008. godine, litra eurosupera 95 košta 6,80 kuna, a eurodizela 7,27 kuna. Međutim, za čitavo to turbulentno vrijeme litra ukapljenog naftnog plina (UNP-a) poznatijeg kao autoplina bila je stabilna i čvrsto je držala cijenu od 3,35 kuna po litri.

Naravno, u trenutku kada je litra benzina i eurodizela bila dosegla opasnu granicu od 10 kuna, autoplin je bio pravo rasterećenje ionako opterećenog obiteljskog budžeta. Naravno, za ugradnju plinske instalacije trebalo je investirati barem desetak tisuća kuna, ali je računica bila jasna - kroz 15.000 kilometara investicija se isplaćuje. Međutim, u ovim uvjetima situacija se drastično mijenja.

Pozitivna odluka

Na međunarodnoj konferenciji UNP-a održanoj nedavno u Dubrovniku najveći hrvatski distributer ukapljenog naftnog plina PROplin (drži 92 posto našeg tržišta) obvezao se da će poštovati uredbu članica EU po kojoj cijena litre autoplina ne smije prelaziti 50 posto vrijednosti litre benzina.

U svakom slučaju to je pozitivna odluka koju je donio PROplin, jer se godišnje u Hrvatskoj proizvede oko 380 tisuća tona ukapljenog naftnog plina. Lani je proizvedena 371 tisuća tona, od čega je na hrvatskom tržištu potrošeno 180 tisuća tona UNP-a. Nepotrošeni plin ide u prodaju na okolna tržišta, gdje postiže bolju cijenu nego kod nas.

Najjeftiniji plin u regiji

PROplin tvrdi da upotreba autoplina stalno raste, a lani je autoplin u ukupnoj prodaji sudjelovalo s 30 posto udjela. Točnije, od 180 tisuća tona potrošenog plina, u automobile je otišlo 47.000 tona plina. To objašnjavaju niskom cijenom autoplina kod nas, te tvrde kako je njihov ukapljeni naftni plin još uvijek najjeftiniji u regiji.

Kao drugu vrstu plina koja se može koristiti kao pogon za vozila spominje se stlačeni prirodni plin. INA će u 2009. sagraditi punionicu stlačenog prirodnog plina za potrebe javnog gradskog prijevoza, a zagrebački ZET najavio je nabavu 60 autobusa na stlačeni prirodni plin.

U Hrvatskoj udruzi za UNP smatraju da prema sadašnjem omjeru cijene autoplina od 3,35 kuna po litri u odnosu na litru benzina (eurosuper 95) koja košta 6,80 kuna ne bi trebalo doći do novih poskupljenja. Naime, u ovom slučaju polovica iznosa od 6,80 bila bi 3,40 kuna, tako da je u ovom trenutku cijena autopolina samo pet lipa niža od spomenute 50-postotne granice.

Međutim, u Udruzi se pitaju, ako je tržišna utakmica na snazi, da li to znači ako cijena benzina i dalje bude padala, da će i cijena autoplina ići dolje. U ovom slučaju ne može se kazati ništa konkretno jer Ministarstvo gospodarstva odobrava cijenu ovog, navodno, nusprodukta proizvodnje naftnih derivata. S obzirom da je naftno tržište nepredvidivo suludo je špekulirati i prognozirati blisku budućnost.

6,80 kuna današnja je cijena jedne litre Eurosupera 95 na Ininim crpkama

3,35 kuna aktualna je cijena jedne litre ukapljenog naftnog plina

380 tisuća tona ukapljenog plina proizvede se u Hrvatskoj godišnje

180 tisuća tona plina potrošeno je prošle godine na hrvatskom tržištu

3,40 kuna je najviša moguća cijena ukapljenog plina

Obavezan atest - Odzvonilo vožnji na crno

U PROplinu procjenjuju da se tijekom 2007. hrvatskim prometnicama kretalo oko 55.000 automobila pogonjenih ukapljenim naftnim plinom, što je oko 10.000 manje nego godinu ranije.

Međutim, u lipnju 2008. zavladala je opća pomama za ugradnjom plinskih instalacija u automobile, pa sada možemo sa sigurnošću baratati s brojkom od oko 60.000 vozila na plin.

Međutim, zanimljivo je da je odzvonilo onim vlasnicima automobila koji su plin ugradili na crno, bez potrebnih atesta. Naime, na INI-nim crpkama plin se ne može “tankati” prije nego se pokaže pravovaljani atest.

Ekološki podobno gorivo - Prednosti autoplina

Autoplin je ekološki podobno gorivo jer ne sadrži olovo, sumpor i krute čestice, ispušni plinovi su nezagađujući i ima smanjenu emisiju ugljičnog monoksida (CO), dušičnog oksida (Nox) i ugljičnog dioksida (CO2) tvrde u PROplinu.

Direktnim izgaranjem bez dima, pepela, čađe i neugodnih mirisa, te odsutnosti sumpornih spojeva, u odnosu na ostala fosilna goriva (osim prirodnog plina) ukapljeni naftni plin, odnosno autoplin pridonosi smanjenju pojava kiselih kiša i globalnog zatopljenja, zagađivanju vode i zraka, čime se poboljšava kvaliteta ljudskog života

Autoputom od Zagreba do Splita - Put od 800 km stoji 260 kn

Od Splita do Zagreba i nazad, u vožnji Dalmatinom, prođe se oko 800 kilometara, te ako se uzme u obzir prosječna potrošnja od 10 litara benzina na 100 km, ispada da će vozač potrošiti 80 litara goriva i za to platiti 544 kune.

Međutim, ako se koristi autoplin s najsuvremenijim plinskim instalacijama automobil će na istoj relaciji potrošiti istu količinu plina, dakle 80 litara i to će ga koštati samo 260 kuna. Razlika od 284 kune dovoljna je za platiti cestarinu od 157 kuna u jednom pravcu, a za povratak autocestom potrebno je dodati još 30 kuna.

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/stil/autoplin-ne-bi-smio-biti-skuplji-od-50-posto-cijene-litre-benzina-31091 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9624c95f72bef109a21bcbfaf5a1a5f6c4513f32 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Autoplin+ne+bi+smio+biti+skuplji+od+50+posto+cijene+litre+benzina&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Fautoplin-ne-bi-smio-biti-skuplji-od-50-posto-cijene-litre-benzina-31091 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Fautoplin-ne-bi-smio-biti-skuplji-od-50-posto-cijene-litre-benzina-31091 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Uporaba AUTOPLINA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
StilUporaba AUTOPLINA

Autoplin ne bi smio biti skuplji od 50 posto cijene litre benzina

Piše PSD.
2. prosinca 2008. - 12:49
Prema uredbi članica EU, na koju se obvezao PROplin, cijena autoplina danas ne može biti viša od 3,40 kuna po litri

Prevrtljivost i čudljivost naftnog tržišta, kao i utjecaj snažne svjetske ekonomske recesije doveli su do toga da se barel nafte u nepunih šest mjeseci popeo gotovo na nevjerojatnih 150 dolara, da bi sada pao na pedesetak dolara. Naravno, to se itekako odražavalo i na cijene naftnih derivata koje su letile u nebo, da bi sada došlo do velikog pada.

Tako u ovom trenutku, 2. prosinca 2008. godine, litra eurosupera 95 košta 6,80 kuna, a eurodizela 7,27 kuna. Međutim, za čitavo to turbulentno vrijeme litra ukapljenog naftnog plina (UNP-a) poznatijeg kao autoplina bila je stabilna i...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 20:37