stdClass Object ( [id] => 449884 [title] => Željeli ste mračnije? Evo vam mračnije! [alias] => zeljeli-ste-mracnije-evo-vam-mracnije [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Otišao je još jedan od velikana: Leonard Cohen. Osamdeset dvogodišnji pjevač, pjesnik i skladatelj preminuo je, u svom domu u Los Angelesu, "znajući da je završio, po vlastitom mišljenju, jedan od svojih najboljih albuma“ - kako je to za "Rolling Stone“ kazao njegov sin, sjajan producent, Adam. Cohen je, eto, otišao kao i David Bowie ili pak Johnny Cash. Oprostivši se od života i publike na najbolji mogući način - sjajnim novim albumom.

Kao i Bowie, objavio ga je taman na svoj rođendan (21. rujna). (Tek) četrnaesti studijski album u dugovječnoj karijeri, "You Want It Darker“, koji je u dućane stigao u vrijeme polemika o Dylanovoj Nobelovoj nagradi za književnost, nije samo fascinantan "oproštaj“ već i čvrst dokaz značenja i vrijednosti Cohenova glazbenog, interpretatorskog i nadasve poetskog (literarnog) rukopisa. S jedne strane, on je trijumf onog "klasičnog“ Cohenovog rukopisa koji je bljesnuo na prvijencu starom gotovo pa okruglih pedeset godina ("The Songs of Leonard Cohen“, 1967.), ali i zapanjujuće svježine.

Koji mjesec nakon objavljivanja albuma, i njegov naslov "Željeli ste mračnije“ i teme u kojima se govori o smrti i smrtnosti mogu se čitati kao žalobno oproštajni projekt, no, s druge strane, tu su i neke njegove nimalo turobne pjesme, kao vjera da sa smrću nije baš sve gotovo.

Nekoć uvjereni budist, Cohen, koji se 1995. bio povukao u izolaciju kalifornijskog samostana uzevši znakovito monaško ime Jikan - Tišina, zacijelo je imao svoje viđenje života nakon smrti, no i za nas koji mislimo drukčije oproštajni album otkriva slojeve koji su sve samo ne materijal glazbenika koji znade da će uskoro postati član "društva mrtvih pjesnika".

Doduše, uvodni broj albuma donio je Cohena u starom izdanju. Dakle, s onim sugestivnim baritonom koji upečatljivo izgovara svoju mračnu poemu i ženskim pozadinskim vokalima, no teško je ne zamijetiti bitne pomake.

Gospel vokale koji kao da su dio neke imaginarne svjetovne mise, mukli bas koji, kao u komadu kakvog sporovoznog funka u sexy grooveu, vozi tokom cijele skladbe, te prozračne orgulje koje kuhaju u podlozi dajuću notu uzvišene sakralnosti.

Nakon drugog broja "Treaty", koji je elegantna klavirska ljubavna skladba s upečatljivim no diskretnim gudačima, zamišljena kao sporogoreći valcer, s Cohenom koji se neočekivano diže i u gornje lage - očito je da je friški album, aranžmanima i produkcijom Leonardova sina Adama, mahom posve drukčiji od ključnih "povratničkih“ projekata.

Pa je i "Leaving the Table“ donio iznenađenje i za najdugovječnije Cohenove fanove, skockan kao retrotema s gitarskim twangom kakav ne biste očekivali od Cohena. Novi je to "klasik“ poput "So Long Marianne", sjajne atmosfere i izvrsnih aranžerskih rješenja, pa i pozajmica iz repertoara countryja, posebice Willieja Nelsona.

Još raskošniji gudači i slojevita, na trenutke začudna zvučna slika, krase i "Steer Your Way" (ponovo je bas moćan i čvrst, a gudači na trenutke i dramatični i razigrani kao da je u studio uletjela bluegrass družina). Svakako, riječ je o jednom od najznačajnijih brojeva albuma s nepatvorenim hitoidnim (naravno, u cohenovskom smislu riječi) potencijalom.

Cohen je bio "late bloomer", pa je prvijenac objavio kad mu je bila trideset i treća, no njegova diskografska karijera ima frapantne sličnosti s onom Boba Dylana ili Johnnyja Casha. Čiji su albumi u "poznim godinama" - kod Dylana je taj niz započet 1987. nakon suradnje s Danielom Lanoisom, a kod Casha fascinantnim nizom albuma "American Recordings" u suradnji s producentom Rickom Rubinom - imali autorsku i izvođačku uvjerljivost kao i najznačajniji radovi iz prošlih dekada.

Povratak u javnost - najprije albumom "Dear Heather" iz 2004., kao i medijski obilato pokrivenim sudskim sporom s bivšim menadžerom koji mu je "zamračio" pet milijuna dolara dok je Cohen bio u budističkoj izolaciji, potom biografsko/koncertnim filmom "Leonard Cohen: I'm Your Man" (2006.) i senzacionalnim albumom "Live in London", snimkom s povratničke turneje iz 2008. - pokazali su i razmjere vjernosti stare publike i atraktivnost Cohenova materijala za nove generacije.

Cohen je, doduše, još na koncu šezdesetih i početkom sedamdesetih imao kultnu sljedbu, bio je poeta i skladatelj, izniman interpretator kojeg su voljeli i štovali gotovo svi singer/songwriteri, jedan od onih vraški utjecajnih poput Dylana i Paula Simona. No, za razliku od ove dvojice, nikad u prvim desetljećima karijere nije bio zvijezda za masovniju publiku. Bio je intimistički pjesnik kojeg su voljeli odabrani.

Dvijetisućite su sve pretumbale. Kao da je introspektivni pjesnik postao "javna površina" jer je uz silnu koncertnu aktivnost uslijedio i album novog materijala. "Old Ideas" (2012.) je odmah nakon objavljivanja skočio na Top 5 britanskih i američkih rang-lista te osvojio Europu kao "broj jedan". Bio je to sjajan album koji je zapravo bio i svojevrsni nastavak tema koje je 2004. snimio na prethodnom studijskom projektu "Dear Heather"; albumu koji je imao bitno slabiju recepciju i kod publike i kod kritike.

Baš kao i devet godina stariji "Various Position" - s kojeg su iscijeđena dva veličanstvena broja "Dance Me to the End of Love" i "Hallelujah" - ili pak "I'm Your Man" kojem je stara publika, unatoč novom zgoditku "First We Take Manhattan", zamjerila posezanje za "modernijim glazbenim teksturama".

Nova svjetska turneja bila je i novi uspjeh, a Cohen ponovo ulazi u studio i 2014. objavljuje "Popular Problems" kao novi autorski zgoditak. Na njemu su se našle i neke stare teme poput "Born in Chains", no album je donio sjajne nove zgoditke i novi komercijalni uspjeh. Uslijedila je i nova turneja, koncertni "Live in Dublin", a za njim još jedan "dokument s ceste" - "Can't Forget: A Souvenir of the Grand Tour".

Cohen pak nije gubio vrijeme - znajući valjda da mu ga i nije mnogo preostalo - i nakon turneje je ponovo ušao u studio te snimio, pokazalo se, oproštajni projekt.

Zašto je Cohen bio i ostao tako utjecajan? I tako nepodložan promjeni ukusa publike, stilskim infekcijama, diktatima pop tržišta? Svakako i zbog toga što je u svijet popularne glazbe i rocka uopće ušao u ozbiljnim godinama. Kao pjesnik i već realizirani pisac (prije objavljivanja prvijenca objavio je zbirku poezije "Flowers For Hitler" te romane "The Favorite Game" i "Beautiful Loosers"), a ne kao nabrijani mladac iz garaže.

Iako je, tek godinu stariji od Elvisa, generacijski bliži začinjavcima rock and rolla nego pjesnicima s gitarom, svojim intelektualnim i umjetničkim "backgroundom" pripadao je drugom svijetu. Zato je i nakon senzacije koju je izazvao niskom sjajnih albuma, trolistom "Songs Of Leonard Cohen", "Songs From the Room" i "Songs Of Love and Hate", odnosno antologijskim brojevima poput "Suzanne", "So Long, Marianne", "Bird on the Wire", "The Partisan", "Sisters Of Mercy", "Chelsea Hotel", "Famous Blue Raincoat"... bio nezainteresiran za ustupke mainstreamu.

Tvrdoglavo, svoj na svome, u intimističkom prostoru poetskog, introspektivnog, pa i enigmatskog. S izvedbom kojoj je glavni adut bio sugestivan bariton s izgovorenim tekstom koji je, i bez pjevanja (koje je prepuštao karakterističnim ženskim pozadinskim vokalima) i raskošne instrumentacije imao melodioznost i ritmičnost. I poetsku snagu.

Jer, Cohen nije pjevao "obične ljubavne pjesme", ljubavne teme bile su samo okvir ili okidač za temate zbog kojih je netko odavno Cohena nazvao „majstorom erotskog očaja“. Za skladbe u kojima se poniralo do same biti ljudskog karaktera, razotkrivalo fine niti koje povezuju ljubav i mržnju, nježnost i okrutnost... I tako sve do samoga kraja.

Kako to već biva, Cohenova smrt bit će okidač za nova retrospektivna izdanja, ali i čitanja jednog nevjerojatno značajnog i osebujnog opusa. Kojemu je sam Leonard zadnjim albumom stavio "točku na i". Kao savršeni oproštaj na tragu onog Bowiejeva i Cashova.

 

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IN MEMORIAM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-11-12 15:46:13 [created_by] => 39413 [created_by_alias] => Zlatko Gall [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-11-12 22:52:06 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-11-12 15:54:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3564 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2016/11/12/2016-11-11T024405Z_2084354783_TM3ECBA1MXL01_RTRMADP_3_PEOPLE-COHEN.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "2016-11-11T024405Z_2084354783_TM3ECBA1MXL01_RTRMADP_3_PEOPLE-COHEN" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "900x684" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8053138 Threads: 7 Questions: 1602495944 Slow queries: 4900187 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112597097 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 54 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/zeljeli-ste-mracnije-evo-vam-mracnije-449884 [printLink] => /kultura/zeljeli-ste-mracnije-evo-vam-mracnije-449884?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 250518 [name] => Leonard Cohen [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => leonard-cohen [link] => /tag/leonard-cohen ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IN MEMORIAM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Željeli ste mračnije? Evo vam mračnije! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-12-14-33-39413 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/12/2016-11-11T024405Z_2084354783_TM3ECBA1MXL01_RTRMADP_3_PEOPLE-COHEN.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => 2016-11-11T024405Z_2084354783_TM3ECBA1MXL01_RTRMADP_3_PEOPLE-COHEN [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/12/2016-11-11T024405Z_2084354783_TM3ECBA1MXL01_RTRMADP_3_PEOPLE-COHEN.jpg [title] => 2016-11-11T024405Z_2084354783_TM3ECBA1MXL01_RTRMADP_3_PEOPLE-COHEN ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Otišao je još jedan od velikana: Leonard Cohen. Osamdeset dvogodišnji pjevač, pjesnik i skladatelj preminuo je, u svom domu u Los Angelesu, "znajući da je završio, po vlastitom mišljenju, jedan od svojih najboljih albuma“ - kako je to za "Rolling Stone“ kazao njegov sin, sjajan producent, Adam. Cohen je, eto, otišao kao i David Bowie ili pak Johnny Cash. Oprostivši se od života i publike na najbolji mogući način - sjajnim novim albumom.

Kao i Bowie, objavio ga je taman na svoj rođendan (21. rujna). (Tek) četrnaesti studijski album u dugovječnoj karijeri, "You Want It Darker“, koji je u dućane stigao u vrijeme polemika o Dylanovoj Nobelovoj nagradi za književnost, nije samo fascinantan "oproštaj“ već i čvrst dokaz značenja i vrijednosti Cohenova glazbenog, interpretatorskog i nadasve poetskog (literarnog) rukopisa. S jedne strane, on je trijumf onog "klasičnog“ Cohenovog rukopisa koji je bljesnuo na prvijencu starom gotovo pa okruglih pedeset godina ("The Songs of Leonard Cohen“, 1967.), ali i zapanjujuće svježine.

Koji mjesec nakon objavljivanja albuma, i njegov naslov "Željeli ste mračnije“ i teme u kojima se govori o smrti i smrtnosti mogu se čitati kao žalobno oproštajni projekt, no, s druge strane, tu su i neke njegove nimalo turobne pjesme, kao vjera da sa smrću nije baš sve gotovo.

Nekoć uvjereni budist, Cohen, koji se 1995. bio povukao u izolaciju kalifornijskog samostana uzevši znakovito monaško ime Jikan - Tišina, zacijelo je imao svoje viđenje života nakon smrti, no i za nas koji mislimo drukčije oproštajni album otkriva slojeve koji su sve samo ne materijal glazbenika koji znade da će uskoro postati član "društva mrtvih pjesnika".

Doduše, uvodni broj albuma donio je Cohena u starom izdanju. Dakle, s onim sugestivnim baritonom koji upečatljivo izgovara svoju mračnu poemu i ženskim pozadinskim vokalima, no teško je ne zamijetiti bitne pomake.

Gospel vokale koji kao da su dio neke imaginarne svjetovne mise, mukli bas koji, kao u komadu kakvog sporovoznog funka u sexy grooveu, vozi tokom cijele skladbe, te prozračne orgulje koje kuhaju u podlozi dajuću notu uzvišene sakralnosti.

Nakon drugog broja "Treaty", koji je elegantna klavirska ljubavna skladba s upečatljivim no diskretnim gudačima, zamišljena kao sporogoreći valcer, s Cohenom koji se neočekivano diže i u gornje lage - očito je da je friški album, aranžmanima i produkcijom Leonardova sina Adama, mahom posve drukčiji od ključnih "povratničkih“ projekata.

Pa je i "Leaving the Table“ donio iznenađenje i za najdugovječnije Cohenove fanove, skockan kao retrotema s gitarskim twangom kakav ne biste očekivali od Cohena. Novi je to "klasik“ poput "So Long Marianne", sjajne atmosfere i izvrsnih aranžerskih rješenja, pa i pozajmica iz repertoara countryja, posebice Willieja Nelsona.

Još raskošniji gudači i slojevita, na trenutke začudna zvučna slika, krase i "Steer Your Way" (ponovo je bas moćan i čvrst, a gudači na trenutke i dramatični i razigrani kao da je u studio uletjela bluegrass družina). Svakako, riječ je o jednom od najznačajnijih brojeva albuma s nepatvorenim hitoidnim (naravno, u cohenovskom smislu riječi) potencijalom.

Cohen je bio "late bloomer", pa je prvijenac objavio kad mu je bila trideset i treća, no njegova diskografska karijera ima frapantne sličnosti s onom Boba Dylana ili Johnnyja Casha. Čiji su albumi u "poznim godinama" - kod Dylana je taj niz započet 1987. nakon suradnje s Danielom Lanoisom, a kod Casha fascinantnim nizom albuma "American Recordings" u suradnji s producentom Rickom Rubinom - imali autorsku i izvođačku uvjerljivost kao i najznačajniji radovi iz prošlih dekada.

Povratak u javnost - najprije albumom "Dear Heather" iz 2004., kao i medijski obilato pokrivenim sudskim sporom s bivšim menadžerom koji mu je "zamračio" pet milijuna dolara dok je Cohen bio u budističkoj izolaciji, potom biografsko/koncertnim filmom "Leonard Cohen: I'm Your Man" (2006.) i senzacionalnim albumom "Live in London", snimkom s povratničke turneje iz 2008. - pokazali su i razmjere vjernosti stare publike i atraktivnost Cohenova materijala za nove generacije.

Cohen je, doduše, još na koncu šezdesetih i početkom sedamdesetih imao kultnu sljedbu, bio je poeta i skladatelj, izniman interpretator kojeg su voljeli i štovali gotovo svi singer/songwriteri, jedan od onih vraški utjecajnih poput Dylana i Paula Simona. No, za razliku od ove dvojice, nikad u prvim desetljećima karijere nije bio zvijezda za masovniju publiku. Bio je intimistički pjesnik kojeg su voljeli odabrani.

Dvijetisućite su sve pretumbale. Kao da je introspektivni pjesnik postao "javna površina" jer je uz silnu koncertnu aktivnost uslijedio i album novog materijala. "Old Ideas" (2012.) je odmah nakon objavljivanja skočio na Top 5 britanskih i američkih rang-lista te osvojio Europu kao "broj jedan". Bio je to sjajan album koji je zapravo bio i svojevrsni nastavak tema koje je 2004. snimio na prethodnom studijskom projektu "Dear Heather"; albumu koji je imao bitno slabiju recepciju i kod publike i kod kritike.

Baš kao i devet godina stariji "Various Position" - s kojeg su iscijeđena dva veličanstvena broja "Dance Me to the End of Love" i "Hallelujah" - ili pak "I'm Your Man" kojem je stara publika, unatoč novom zgoditku "First We Take Manhattan", zamjerila posezanje za "modernijim glazbenim teksturama".

Nova svjetska turneja bila je i novi uspjeh, a Cohen ponovo ulazi u studio i 2014. objavljuje "Popular Problems" kao novi autorski zgoditak. Na njemu su se našle i neke stare teme poput "Born in Chains", no album je donio sjajne nove zgoditke i novi komercijalni uspjeh. Uslijedila je i nova turneja, koncertni "Live in Dublin", a za njim još jedan "dokument s ceste" - "Can't Forget: A Souvenir of the Grand Tour".

Cohen pak nije gubio vrijeme - znajući valjda da mu ga i nije mnogo preostalo - i nakon turneje je ponovo ušao u studio te snimio, pokazalo se, oproštajni projekt.

Zašto je Cohen bio i ostao tako utjecajan? I tako nepodložan promjeni ukusa publike, stilskim infekcijama, diktatima pop tržišta? Svakako i zbog toga što je u svijet popularne glazbe i rocka uopće ušao u ozbiljnim godinama. Kao pjesnik i već realizirani pisac (prije objavljivanja prvijenca objavio je zbirku poezije "Flowers For Hitler" te romane "The Favorite Game" i "Beautiful Loosers"), a ne kao nabrijani mladac iz garaže.

Iako je, tek godinu stariji od Elvisa, generacijski bliži začinjavcima rock and rolla nego pjesnicima s gitarom, svojim intelektualnim i umjetničkim "backgroundom" pripadao je drugom svijetu. Zato je i nakon senzacije koju je izazvao niskom sjajnih albuma, trolistom "Songs Of Leonard Cohen", "Songs From the Room" i "Songs Of Love and Hate", odnosno antologijskim brojevima poput "Suzanne", "So Long, Marianne", "Bird on the Wire", "The Partisan", "Sisters Of Mercy", "Chelsea Hotel", "Famous Blue Raincoat"... bio nezainteresiran za ustupke mainstreamu.

Tvrdoglavo, svoj na svome, u intimističkom prostoru poetskog, introspektivnog, pa i enigmatskog. S izvedbom kojoj je glavni adut bio sugestivan bariton s izgovorenim tekstom koji je, i bez pjevanja (koje je prepuštao karakterističnim ženskim pozadinskim vokalima) i raskošne instrumentacije imao melodioznost i ritmičnost. I poetsku snagu.

Jer, Cohen nije pjevao "obične ljubavne pjesme", ljubavne teme bile su samo okvir ili okidač za temate zbog kojih je netko odavno Cohena nazvao „majstorom erotskog očaja“. Za skladbe u kojima se poniralo do same biti ljudskog karaktera, razotkrivalo fine niti koje povezuju ljubav i mržnju, nježnost i okrutnost... I tako sve do samoga kraja.

Kako to već biva, Cohenova smrt bit će okidač za nova retrospektivna izdanja, ali i čitanja jednog nevjerojatno značajnog i osebujnog opusa. Kojemu je sam Leonard zadnjim albumom stavio "točku na i". Kao savršeni oproštaj na tragu onog Bowiejeva i Cashova.

 

 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
2016-11-11T024405Z_2084354783_TM3ECBA1MXL01_RTRMADP_3_PEOPLE-COHEN
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/zeljeli-ste-mracnije-evo-vam-mracnije-449884 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9f8be2e2d3a00f8ce079da1d54f612c5f2de3661 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%C5%BDeljeli+ste+mra%C4%8Dnije%3F+Evo+vam+mra%C4%8Dnije%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fzeljeli-ste-mracnije-evo-vam-mracnije-449884 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fzeljeli-ste-mracnije-evo-vam-mracnije-449884 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IN MEMORIAM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaIN MEMORIAM

Željeli ste mračnije? Evo vam mračnije!

Piše Zlatko Gall
12. studenog 2016. - 16:54
2016-11-11T024405Z_2084354783_TM3ECBA1MXL01_RTRMADP_3_PEOPLE-COHEN

Otišao je još jedan od velikana: Leonard Cohen. Osamdeset dvogodišnji pjevač, pjesnik i skladatelj preminuo je, u svom domu u Los Angelesu, "znajući da je završio, po vlastitom mišljenju, jedan od svojih najboljih albuma“ - kako je to za "Rolling Stone“ kazao njegov sin, sjajan producent, Adam. Cohen je, eto, otišao kao i David Bowie ili pak Johnny Cash. Oprostivši se od života i publike na najbolji mogući način - sjajnim novim albumom.

Kao i Bowie, objavio ga je taman na svoj rođendan (21. rujna). (Tek) četrnaesti studijski album u dugovječnoj karijeri, "You Want It Darker“, koji je u dućane stigao u vrijeme polemika o Dylanovoj Nobelovoj nagradi za književnost, nije samo fascinantan "oproštaj“ već i čvrst dokaz značenja i vrijednosti Cohenova glazbenog,...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 14:14