stdClass Object ( [id] => 615626 [title] => Programski direktor Cannesa Christian Jeune: Zadivila me tišina publike u Puli za vrijeme filma 'Dnevnik Dijane Budisavljević'. On može putovati po svijetu [alias] => programski-direktor-cannesa-christian-jeune-zadivila-me-tisina-publike-u-puli-za-vrijeme-filma-dnevnik-dijane-budisavljevic-on-moze-putovati-po-svijetu [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Programski direktor Cannesa Christian Jeune već je drugi put bio gost nekog hrvatskog filmskog festivala. Nakon što je 2015. posjetio zadarsku Avvanturu, Jeune je ove godine gostovao i u Puli.

Naša zemlja mu se sviđa pa mu je zato "zadovoljstvo doći ovdje", a pun je hvale na račun Zadra i Pule ("divna mjesta"). No, sviđa mu se i što u Hrvatskoj "postoji želja za snimanjem filmova", to mu je "jako uzbudljivo".

- Uvijek mi je zanimljivo, kao festivalskom programeru, vidjeti programe drugih festivala – rekao nam je Jeune na početku razgovora u pulskom Circolu.

S programskim direktorom Cannesa popričali smo uoči okruglog stola na temu porastu gledanosti za lokalne i regionalne filmove koji je uslijedio dan nakon razgovora o potencijalnoj gradnji filmskog studija u Hrvatskoj, na tragu npr. onoga Bugarskoj.

- Mislim da je to dobra ideja jer donosi velike prilike za zapošljavanje. I, naravno, otvara prilike za financiranje. Ovdje to posebno ima smisla jer vaša zemlja ima predivne krajolike koje studio može dodatno povezati. Isto tako, Hrvatska je dio EU pa to također ima smisla po pitanju financiranja.

Koja je strategija za opstanak/povećanje gledanosti lokalnih i europskih filmova na istom bojnom polju s američkima?
- Za početak, svaka zemlja se mora pobrinuti da filmovi budu viđeni, dakle da ima dovoljno kina. Američki blockbusteri su svugdje gledani.

Ako neka zemlja nema kina, onda je teško obrazovati publiku i prikazati im manje komercijalne filmove. Svugdje je potrebna politička sklonost da bi se poticao sustav koji je naklonjen filmu.

Nekoliko hrvatskih filmova kroz zadnjih par godina koji su Vam bili zanimljivi? Osim "Zvizdana" koji je bio u Cannesu...
- (smijeh) Baš sam toga htio spomenuti. Naravno, odabrali smo ga za Cannes. Bio nam je zanimljiv. Možemo pričati o filmovima koje sam pogledao ovdje, na Pulskom filmskom festivalu.

Na primjer, tu je film “Dnevnik Dijane Budisavljević”. Jako me zadivila tišina publike za vrijeme filma. Ne znam koliko je točno ljudi bilo na projekciji u Areni, 4000 ili 5000, nebitno. Osjećao sam pozornost ljudi, a to je osobito impresivno.

Ljeti su ljudi opušteni i vole ići u kino na nešto ležernije. No, odjednom smo se našli negdje drugdje, film je imao takav utjecaj i može putovati po svijetu. Možda je to klišej, ali je tako, većina hrvatskih filmova govori o Hrvatima, Srbima i Bošnjacima. Komedije, zombi filmovi i trileri. Danas sam vidio i film o dvoje razvedenih ljudi...

“Sam samcat”?
- Da, taj. I u tom slučaju, iako je suptilnije, opet je prisutno. Zanimljivo je jer Vam otkriva puno toga o zemlji i o tome gdje se nalazite.

Kako se film može istaknuti da bude odabran za Cannes? Koji je ključni sastojak, ili sastojci?
- Da postoji samo jedan faktor, recept, svi bi bili odabrani. Morate uzeti u obzir da, kao i svaki drugi festival, vidimo jako puno filmova kod formiranja selekcije. Lako je reći "dobar film", ali to zapravo ne znači ništa.

Naš posao nije “sviđa mi se film ili ne”, naš posao je odabrati i prikazati ga. Osobito kod u nas u Cannesu, box-office nije vodeći faktor jer nema samo publike koja plaća kartu, tu su i kritičari, novinari itd.

Mislim da bi bilo pogrešno snimiti film za festival, za Cannes ili za bilo koji drugi. To je krivi početak. Osjećaji za film dolaze s nekog drugog mjesta.

Želite da vas netko iznenadi, dirne, uznemiri. Mogu Vam dati na tisuće primjera različitih filmova iz canneske selekcije, ali nema pravila.

Koliko filmova pogledate svake godine?
- Bilo za Cannes ili privatno - a počeo sam ih brojiti proteklih pet, šest godina - godišnje pogledam oko 700 filmova.

Po čemu se Cannes ističe među drugim velikim festivalima?
- Za početak, festival privlači nekoliko tisuća novinara i filmskih profesionalaca godišnje. Mislim da uspjeh leži i u kvaliteti i utjecaju selekcije, iako zna biti boljih I slabijih godina.

Cannes također ima utjecaja na francusku filmsku industriju, pa i svjetsku. Mislim da je zbog selektivnosti i snažne selekcije postao ono što jest.

Ne smijemo zaboraviti da je tu i tradicija crvenog tepiha koja ne privlači samo novinare nego i fotografe. Imamo 20 filmova u konkurenciji, ali i njih deset ili 15 van konkurencije, pa i blockbustere sa zvijezdama.

Od početka smo imali crveni tepih i stepenice koje vode do kinodvorane, što nas izdvaja od ostalih festivala, konkretno Berlina i Venecije. Imamo jednaku pozornost i novinskih i TV medija, a onda pokažete selekciju koja od te pozornosti ima koristi, i obratno.

Prvi ste put bili u Cannesu kao filmofil u kasnim 70-ima. U kasnim 80-ima ste počeli raditi za Cannes. Je li festival rastao i razvijao se zajedno s Vama?
- Pa filmovi su se mijenjali, što je normalno, ali mogu reći da je ono što se najviše promijenilo - sigurnost. Zbog napada na Francusku i ostale po svijetu, osiguranje je veće pa je manje opuštena atmosfera i nema toliko tuluma na koje se može slobodno ući.

Grad je također drugačiji. U 70-ima i 80-ima festival je istovremeno bio glamurozan i pristupačan. Ljudi su se družili, stvarali poslovne veze. Bilo je cool.

Sjećam se, imao sam 15 godina, bio sam nitko i ništa, a pio sam kavu u kafiću tik do Kirka Douglasa koji je sjedio za susjednim stolom sa Sophijom Loren. Ne šalim se, to je onda bilo moguće.

Danas više ne možete vidjeti npr. Michaela Douglasa i Catherine Zeta-Jones pokraj vas u kafiću?
- Da, to se više ne događa. Jer, svijet se promijenio.

A filmovi? Jesu li se i oni promijenili od 70-ih naovamo? Neki kukaju da više nisu jednako dobri kao prije?
- Jesu, ali naravno da su još uvijek dobri. To je klišej čovječanstva, "prije je sve bilo bolje". Dakako da nije ili nije uvijek.

Kad sam ove godine prvi put vidio “Parazita” (južnokorejski film koji je pobijedio u Cannesu, op.a.) dobio sam nešto novo. Ja i dalje dobivam emocije od filma i otkrivam nešto novo.

Filmske teme se mijenjaju, ali iskreno radost i kvaliteta filma je uvijek prisutna, od vremena kad sam otkrivao klasike do danas.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => festivalska škola [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2019-07-26 18:25:40 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-07-28 16:15:39 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-07-26 21:15:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 1541 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2019\/07\/26\/christan_jeune4-200719fff.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/07\/26\/Kultura\/11322831.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/07\/26\/Kultura\/11322828.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/07\/26\/Kultura\/11322830.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["christan_jeune4-200719fff","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1151x840"},{"size0":"1920x2880"},{"size0":"1920x2880"},{"size0":"1920x2880"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7850644 Threads: 4 Questions: 1576919702 Slow queries: 4811916 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111928639 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 50 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/programski-direktor-cannesa-christian-jeune-zadivila-me-tisina-publike-u-puli-za-vrijeme-filma-dnevnik-dijane-budisavljevic-on-moze-putovati-po-svijetu-615626 [printLink] => /kultura/programski-direktor-cannesa-christian-jeune-zadivila-me-tisina-publike-u-puli-za-vrijeme-filma-dnevnik-dijane-budisavljevic-on-moze-putovati-po-svijetu-615626?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 316615 [name] => cannes [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => cannes [link] => /tag/cannes ) [1] => stdClass Object ( [id] => 222568 [name] => pulafilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pulafilmfestival [link] => /tag/pulafilmfestival ) [2] => stdClass Object ( [id] => 482607 [name] => Christian Jeune [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => christian-jeune [link] => /tag/christian-jeune ) [3] => stdClass Object ( [id] => 482608 [name] => Dnevnik Dijane Budisavljević [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => dnevnik-dijane-budisavljevic [link] => /tag/dnevnik-dijane-budisavljevic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => festivalska škola [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Programski direktor Cannesa Christian Jeune: Zadivila me tišina publike u Puli za vrijeme filma 'Dnevnik Dijane Budisavljević'. On može putovati po svijetu [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/26/christan_jeune4-200719fff.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => christan_jeune4-200719fff [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/26/christan_jeune4-200719fff.jpg [title] => christan_jeune4-200719fff ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/26/Kultura/11322831.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/26/Kultura/11322828.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/26/Kultura/11322830.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Programski direktor Cannesa Christian Jeune već je drugi put bio gost nekog hrvatskog filmskog festivala. Nakon što je 2015. posjetio zadarsku Avvanturu, Jeune je ove godine gostovao i u Puli.

Naša zemlja mu se sviđa pa mu je zato "zadovoljstvo doći ovdje", a pun je hvale na račun Zadra i Pule ("divna mjesta"). No, sviđa mu se i što u Hrvatskoj "postoji želja za snimanjem filmova", to mu je "jako uzbudljivo".

- Uvijek mi je zanimljivo, kao festivalskom programeru, vidjeti programe drugih festivala – rekao nam je Jeune na početku razgovora u pulskom Circolu.

S programskim direktorom Cannesa popričali smo uoči okruglog stola na temu porastu gledanosti za lokalne i regionalne filmove koji je uslijedio dan nakon razgovora o potencijalnoj gradnji filmskog studija u Hrvatskoj, na tragu npr. onoga Bugarskoj.

- Mislim da je to dobra ideja jer donosi velike prilike za zapošljavanje. I, naravno, otvara prilike za financiranje. Ovdje to posebno ima smisla jer vaša zemlja ima predivne krajolike koje studio može dodatno povezati. Isto tako, Hrvatska je dio EU pa to također ima smisla po pitanju financiranja.

Koja je strategija za opstanak/povećanje gledanosti lokalnih i europskih filmova na istom bojnom polju s američkima?
- Za početak, svaka zemlja se mora pobrinuti da filmovi budu viđeni, dakle da ima dovoljno kina. Američki blockbusteri su svugdje gledani.

Ako neka zemlja nema kina, onda je teško obrazovati publiku i prikazati im manje komercijalne filmove. Svugdje je potrebna politička sklonost da bi se poticao sustav koji je naklonjen filmu.

Nekoliko hrvatskih filmova kroz zadnjih par godina koji su Vam bili zanimljivi? Osim "Zvizdana" koji je bio u Cannesu...
- (smijeh) Baš sam toga htio spomenuti. Naravno, odabrali smo ga za Cannes. Bio nam je zanimljiv. Možemo pričati o filmovima koje sam pogledao ovdje, na Pulskom filmskom festivalu.

Na primjer, tu je film “Dnevnik Dijane Budisavljević”. Jako me zadivila tišina publike za vrijeme filma. Ne znam koliko je točno ljudi bilo na projekciji u Areni, 4000 ili 5000, nebitno. Osjećao sam pozornost ljudi, a to je osobito impresivno.

Ljeti su ljudi opušteni i vole ići u kino na nešto ležernije. No, odjednom smo se našli negdje drugdje, film je imao takav utjecaj i može putovati po svijetu. Možda je to klišej, ali je tako, većina hrvatskih filmova govori o Hrvatima, Srbima i Bošnjacima. Komedije, zombi filmovi i trileri. Danas sam vidio i film o dvoje razvedenih ljudi...

“Sam samcat”?
- Da, taj. I u tom slučaju, iako je suptilnije, opet je prisutno. Zanimljivo je jer Vam otkriva puno toga o zemlji i o tome gdje se nalazite.

Kako se film može istaknuti da bude odabran za Cannes? Koji je ključni sastojak, ili sastojci?
- Da postoji samo jedan faktor, recept, svi bi bili odabrani. Morate uzeti u obzir da, kao i svaki drugi festival, vidimo jako puno filmova kod formiranja selekcije. Lako je reći "dobar film", ali to zapravo ne znači ništa.

Naš posao nije “sviđa mi se film ili ne”, naš posao je odabrati i prikazati ga. Osobito kod u nas u Cannesu, box-office nije vodeći faktor jer nema samo publike koja plaća kartu, tu su i kritičari, novinari itd.

Mislim da bi bilo pogrešno snimiti film za festival, za Cannes ili za bilo koji drugi. To je krivi početak. Osjećaji za film dolaze s nekog drugog mjesta.

Želite da vas netko iznenadi, dirne, uznemiri. Mogu Vam dati na tisuće primjera različitih filmova iz canneske selekcije, ali nema pravila.

Koliko filmova pogledate svake godine?
- Bilo za Cannes ili privatno - a počeo sam ih brojiti proteklih pet, šest godina - godišnje pogledam oko 700 filmova.

Po čemu se Cannes ističe među drugim velikim festivalima?
- Za početak, festival privlači nekoliko tisuća novinara i filmskih profesionalaca godišnje. Mislim da uspjeh leži i u kvaliteti i utjecaju selekcije, iako zna biti boljih I slabijih godina.

Cannes također ima utjecaja na francusku filmsku industriju, pa i svjetsku. Mislim da je zbog selektivnosti i snažne selekcije postao ono što jest.

Ne smijemo zaboraviti da je tu i tradicija crvenog tepiha koja ne privlači samo novinare nego i fotografe. Imamo 20 filmova u konkurenciji, ali i njih deset ili 15 van konkurencije, pa i blockbustere sa zvijezdama.

Od početka smo imali crveni tepih i stepenice koje vode do kinodvorane, što nas izdvaja od ostalih festivala, konkretno Berlina i Venecije. Imamo jednaku pozornost i novinskih i TV medija, a onda pokažete selekciju koja od te pozornosti ima koristi, i obratno.

Prvi ste put bili u Cannesu kao filmofil u kasnim 70-ima. U kasnim 80-ima ste počeli raditi za Cannes. Je li festival rastao i razvijao se zajedno s Vama?
- Pa filmovi su se mijenjali, što je normalno, ali mogu reći da je ono što se najviše promijenilo - sigurnost. Zbog napada na Francusku i ostale po svijetu, osiguranje je veće pa je manje opuštena atmosfera i nema toliko tuluma na koje se može slobodno ući.

Grad je također drugačiji. U 70-ima i 80-ima festival je istovremeno bio glamurozan i pristupačan. Ljudi su se družili, stvarali poslovne veze. Bilo je cool.

Sjećam se, imao sam 15 godina, bio sam nitko i ništa, a pio sam kavu u kafiću tik do Kirka Douglasa koji je sjedio za susjednim stolom sa Sophijom Loren. Ne šalim se, to je onda bilo moguće.

Danas više ne možete vidjeti npr. Michaela Douglasa i Catherine Zeta-Jones pokraj vas u kafiću?
- Da, to se više ne događa. Jer, svijet se promijenio.

A filmovi? Jesu li se i oni promijenili od 70-ih naovamo? Neki kukaju da više nisu jednako dobri kao prije?
- Jesu, ali naravno da su još uvijek dobri. To je klišej čovječanstva, "prije je sve bilo bolje". Dakako da nije ili nije uvijek.

Kad sam ove godine prvi put vidio “Parazita” (južnokorejski film koji je pobijedio u Cannesu, op.a.) dobio sam nešto novo. Ja i dalje dobivam emocije od filma i otkrivam nešto novo.

Filmske teme se mijenjaju, ali iskreno radost i kvaliteta filma je uvijek prisutna, od vremena kad sam otkrivao klasike do danas.

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
christan_jeune4-200719fff



[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/programski-direktor-cannesa-christian-jeune-zadivila-me-tisina-publike-u-puli-za-vrijeme-filma-dnevnik-dijane-budisavljevic-on-moze-putovati-po-svijetu-615626 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=0be8ea01aef27cad1d6a77708bb1756e5985d67a [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Programski+direktor+Cannesa+Christian+Jeune%3A+Zadivila+me+ti%C5%A1ina+publike+u+Puli+za+vrijeme+filma+%26%23039%3BDnevnik+Dijane+Budisavljevi%C4%87%26%23039%3B.+On+mo%C5%BEe+putovati+po+svijetu&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fprogramski-direktor-cannesa-christian-jeune-zadivila-me-tisina-publike-u-puli-za-vrijeme-filma-dnevnik-dijane-budisavljevic-on-moze-putovati-po-svijetu-615626 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fprogramski-direktor-cannesa-christian-jeune-zadivila-me-tisina-publike-u-puli-za-vrijeme-filma-dnevnik-dijane-budisavljevic-on-moze-putovati-po-svijetu-615626 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => festivalska škola [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturafestivalska škola

Programski direktor Cannesa Christian Jeune: Zadivila me tišina publike u Puli za vrijeme filma 'Dnevnik Dijane Budisavljević'. On može putovati po svijetu

26. srpnja 2019. - 23:15
christan_jeune4-200719fff

Programski direktor Cannesa Christian Jeune već je drugi put bio gost nekog hrvatskog filmskog festivala. Nakon što je 2015. posjetio zadarsku Avvanturu, Jeune je ove godine gostovao i u Puli.

Naša zemlja mu se sviđa pa mu je zato "zadovoljstvo doći ovdje", a pun je hvale na račun Zadra i Pule ("divna mjesta"). No, sviđa mu se i što u Hrvatskoj "postoji želja za snimanjem filmova", to mu je "jako uzbudljivo".

- Uvijek mi je zanimljivo, kao festivalskom programeru, vidjeti programe drugih festivala – rekao nam je Jeune na početku razgovora u pulskom Circolu.

S programskim direktorom Cannesa popričali smo uoči okruglog stola na temu porastu gledanosti za lokalne i regionalne filmove koji je uslijedio dan nakon razgovora o potencijalnoj gradnji filmskog studija u Hrvatskoj, na...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 05:59