U Hrvatskom domu Split, u koncertnoj dvorani Ivo Tijardović bit će ove subote, 11. studenog, premijerno izvedena interaktivna predstava za djecu "Teta Opereta i Barba Klavalir".
Progam je osmislila Žana Marendić, mezzosopranistica i docentica na Umjeničkoj akademiji u Splitu a u predstavi i nastupa uz pijanista Zorana Velića, učenike glazbene škole Josip Haze s kojima je formirala mali orkestar i baletni ansambl te splitske sudente solo pjevanja ali i neke već etablirane operne soliste.
Cilj je ove vesele, zabavne i poučne predstave - navesti djecu da zavole operu, da postanu operna publika i ne podlegnu predrasudama kako je riječ o elitističkoj, teškoj i nerazumljivoj grani umjetnosti. Uostalom, valja podsjetiti na to da je opera nastala u vremenu prije kina, televizije i drugih tehničkih inovacija suvremenog doba pa je i bila namjenjena najširoj publici.
Teta Opereta (Žana Marendić) i Barba Klavalir (Zoran Velić) pjevačica i učiteljica, odnosno, pijanist i dirigent, likovi su koji "žive" u čarobnom svijetu opere, kraljice glazbeno scenskih umjetnosti i publiku će upoznati s mnogim njenim tajnama.
Djeca će imati prilike čuti sve vrste pjevačkih glasova i pjevati s izvođačima, odnosno glumcima. Predstavit će se "važne operne stvari" na djeci blizak i razumljiv način. Osim edukativne platforme, djeca će dobiti priliku kroz interaktivno sudjelovanje u predstavi osvijestiti kako su i sami nadareni.
Dakle: naučit će mnogo toga o glasovima i njihovim rasponima, glumi, scenografiji, rekvizitima, kostimima i svjetlosnim efektima.
Scenom će uglavnom prolaziti likovi iz Mozartove "Čarobne frule" kao i sam Mozart, a korišteni su fragmenti iz opera "Figarov pir", "Gianni Schicchi" i nekih drugih djela.
Žana Marendić napominje kako je u program uvrstila mnogo šaljivih elemenata: recimo, raspon pjevačkog glasa "mjeri" se svjetlucavim metrom pa će gledatelji i slušatelji i vizualizirati razlike između tenora, baritona, basa, alta, mezzosporana i koloraturnog soprana.
Mozart, koji stiže direktno iz Salzburga na sceni će stvarati glazbu - jer, u kazalištu je sve moguće - publika će upoznati Papagena i Papagenu te strašnu Kraljicu noći koja će ipak objasniti da je samo riječ o bajci a ona je studentica koja vrijedno uči kako bi mogla otpjevati jednu od najzahtjevnijih uloga iz operne literature.
- Već smo održali dvije predpremijere, a reakcije su odlične. Kolega Velić, osim što je odličan pijanist, pokazao se i kao talentiran glumac i voditelj. Djeca nam ne dolaze nepripremljena; ravnateljica Hrvatskog doma Vanesa Kleva još je ranije poslala program i note vrtićima i školama pa su neke dijelove, koje sam prepjevala na hrvatski, naučili kako bismo mogli zajedno pjevati.
Kostime i perike smo posudili iz fundusa HNK i GKL-a a za mene i pijanista je nove kostime osmislila Ana Marin, kostimografkinja koju je talent već odveo u Holywood. Duhoviti su i raznobojni, u Disneyjevskom stilu.
Želim da se djeca zaljube u operu, kao što sam se i ja zaljubila kada mi je bilo samo pet godina i moja me teta prvi put povela u kazalište. Uvela sam u program i malo dramskih tenzija, rasprava i igre riječima, ali, na kraju će se sve izmiriti i ostat će ljepota i čarolija, kaže mezzosopranistica.
Premijera za djecu i one dječjeg srca kako i za sve koji žele na zabavan način naučiti više o operi ugostit će i neke poznate pjevače. U narednim izvedbama oni će se izmjenjivati (27. i 28. listopada u dvorani će pjevati svjetski poznati bas) ali organizatori to žele sačuvati kao iznenađenje.
- Program je načinjen tako da je prikladan za izmjene. Vjerujem da će naši gosti privući i odraslu publiku koja voli njihove glasove a uskoro bi mogli u izvedbe stići i drugi kompozitori, Rossini, Bellini i Verdi, najavljuje Žana Marendić.