stdClass Object ( [id] => 548661 [title] => Jesu li Dalmatinci spremni otvoriti novčanik za kulturu? Poznata Drnišanka odgovorila nam je na temelju iskustva, a otkrila je i kroz kakve krize prolazi kao poduzetnica [alias] => jesu-li-dalmatinci-spremni-otvoriti-novcanik-za-kulturu-poznata-drnisanka-odgovorila-nam-je-na-temelju-iskustva-a-otkrila-je-i-kroz-kakve-krize-prolazi-kao-poduzetnica [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Glumica Ecija Ojdanić, dobro poznato lice sa scene, filmskog i TV ekrana, već devet godina vodi kazalište Moruzgva. I to uspješno. Potvrda za to je broj uspješnih predstava i izvedbi, ugled angažiranih glumaca i redatelja, reakcije publike i kritike, rejting kod raspodjeljivača scenskog novca. U godinama kad je u kulturi najvažnije preživjeti, kazalište Moruzgva raste i razvija se. Za formulu tog uspjeha upitali smo osnivačicu Eciju Ojdanić, koja je i u razgovoru s nama potvrdila postulate Moruzgve, radišnost i ljubaznost.

Kada je Moruzgva osnovana? Koliko ste premijera postavili, imali izvedbi?

– Iako je kazalište Moruzgva osnovano 2007. godine, počeli smo raditi 23. ožujka 2009. godine s premijerom predstave "Gola u kavezu", koju smo radili po kuhinjama i dnevnim boravcima. Sljedeće godine slavit ćemo desetogodišnjicu rada. Imali smo do sada dvanaest premijera. Krenuli smo s oko pedeset izvedbi godišnje, već 2015. podigli smo na šezdeset, 2017. imali smo ih osamdeset, a ove godine do kraja ljeta imat ćemo već 95 izvedbi. Zapravo smo najbrže rastuće nezavisno kazalište u Hrvatskoj.

Je li bilo uspona i padova, kriza?

– Bilo ih je, i to užasno puno. Kao i u životu. Naravno da sam htjela puno puta odustati, jer da bi se diglo jedno kazalište, treba užasno puno rada, suočavanja s užasno puno prepreka. Mi smo za prvu predstavu "Gola u kavezu" od Grada Zagreba dobili 20 tisuća kuna po viđenom, a sad smo dobili šest puta više. To je ta razlika. A napravili smo jednako kvalitetnu predstavu, koja jednako košta u produkcijskom smislu. Ja mogu volontirati u kazalištu, ali nitko od onih koji rade u Moruzgvi to ne može. Izaći će ti u susret s prijateljskom cijenom u smislu honorara za režiju i slično, ali nitko neće raditi besplatno. Iz predstave u predstavu smo rasli i to je ono što me je tjeralo naprijed.

Kad sam krenula, htjela sam napraviti jednu predstavu za dušu, no "Gola u kavezu" doživjela je ogroman uspjeh, izveli smo je sto pedeset puta, i danas je izvodimo. Imali smo sreću da smo se ukrcali u zadnji vlak pred recesiju. Predstavu su najviše financirali sponzori, što je sada nemoguća misija. No, i sa smanjivanjem dotacija kulturi mi smo rasli i iznimno sam ponosna da smo to uspjeli u takvoj situaciji. Bilo je više i manje uspješnih predstava, ali ni jedne se ne sramimo. Moraš uvijek gledati duži period. Ako staneš ispod planine, kazat ćeš: Bože moj, nikad se neću popeti. Ako se penješ svaki dan pomalo, onda se i popneš.

Koliko imate zaposlenih? Jeste li vi zaposleni u Moruzgvi i može li se pristojno živjeti samo od toga?

– Bila sam u HNK-u Rijeka i &TD-u, a slobodna sam umjetnica zadnjih deset godina. U kazalištu imamo zaposlene dvije osobe, jednu za organizaciju i marketing, drugu za prodaju, i to je zalog za uspjeh. Kada bih ja radila sve poslove, i glumačke i producentske, ne bi na dobro završilo. Voljela bih da zaposlimo još jednu do dvije osobe u tehničkom segmentu.

U čemu je tajna vašeg uspjeha? Pažljivom biranju predstava i suradnika, kresanju troškova?

– Ovo je sad analiza nakon deset godina, a puno toga u životu radim intuitivno. Kada sam kretala u to, nisam imala tako sve osviješteno, ali kad se sada osvrnem, mislim da je ključ u dobro izabranom tekstu i dobroj glumačkoj podjeli. Na svu sreću, imam puno prijatelja među glumcima koji su htjeli sa mnom dijeliti avanturu izvođenja predstava u nezavisnom kazalištu. Jer odlično je kad čuješ da je netko odigrao pedeset predstava u godini. Ali iza toga stoje putovanja u kombiju, nastupanje na raznoraznim pozornicama, bez garderobe, inspicijenta i šaptača. Ali to je ono pravo, histrionsko počelo glumca: da ide po svijetu i širi svoju misiju pred pukom. Upoznala sam Hrvatsku uzduž i poprijeko, mogu vam dati fantastičnu društvenu, sociološku i psihološku analizu svih krajeva Hrvatske. Lijepo je doći u manje gradove i ljudima donijeti dozu smijeha, opuštanja, nešto novo. Imam sreću da je jako puno kvalitetnih glumaca i redatelja htjelo sa mnom u tu avanturu. Eto.

Na kojim temeljima stoji vaš teatar?

– U kazalištu imamo dvije misije: da gledamo svijet kroz oči žena i da obrađujemo društveno aktualne teme. A što mi je najvažnije, profilirali smo se kao kazalište koje izvodi hrvatske tekstove i mahom praizvedbe. Za našu predzadnju odličnu predstavu "Kako život", u kojoj briljiraju Vinko Kraljević, Siniša Popović i Biserka Ipša, odličan tekst napisala je Nina Mitrović. A s predstavom "OtpisaNE", dramskim prvijencem Renata Baretića, rušimo rekorde. U šest mjeseci izveli smo je šezdeset puta i do kraja godine mislim da bismo mogli doći i do sto izvedbi. Sljedeća će predstava također biti hrvatski tekst. Mislim da na taj način najbolje dajemo sliku našeg svijeta. To je ono što me zanima u kazalištu i mislimo da tako možemo satirično pokazati neuralgične točke društva, a i ponuditi neko naše rješenje.

Je li problem uskladiti sve obaveze glumaca za izvedbe?

– Vrlo smo vješti, reagiramo unaprijed. Evo, igra nam Ksenija Marinković, trenutno najzaposlenija glumica, a uspjeli smo dogovoriti ljetnu turneju s 23 izvedbe. Treba biti jako uporan, vrijedan, radišan i ljubazan i onda se sve nekako dogodi.

Ima li problema s isplatom plaća i honorara, naplatom?

– Naravno da to sve postoji, ali kad smo skočili u viši financijski razred kod Grada i Ministarstva, malo lakše dišemo. Ali to je zadnjih godinu dana. No, trebalo je izdržati osam godina.

Koliko vaše kazalište ovisi o proračunu, može li se bez toga?

– Financiraju nas Grad Zagreb, većim dijelom, i Ministarstvo kulture. Iako smo naklonost publike, pa i kritike, stekli odmah nakon prve predstave, najteže je bilo osvojiti ledena srca članova vijeća za dodjeljivanje sredstava. No, imali smo rezultate koje nisu mogli ignorirati. Sada smo jedno od najbolje dotiranih privatnih kazališta u gradu, što ipak omogućuje mirniji rad. Mi smo uvijek jednako radili i ulagali vlastita sredstva. Ja sam sedam, osam godina volontirala kao producent i jedino što sam zarađivala bili su glumački honorari, a nekad ni to jer kad bih sve poplaćala, ne bi ni oni ostajali.

Zapravo to ulaganje energije, ljubavi i vizionarstva koje sam dijelila s kolegama umjetnicima na kraju se pokazalo pozitivnim i učinkovitim, jer sada smo stvarno došli dotle da su nas prepoznali struka, publika i izvori financiranja. A naše se predstave izvode po cijeloj Hrvatskoj i regiji. Moja monodrama "Bobočka", s kojom sam proputovala pola svijeta, sada ide na festival u Rusiju. Kada smo radili prvu predstavu prije deset godina, da mi je netko rekao da ćemo u tom smislu biti tako uspješni, rekla bih mu koja je to dobra droga, da i meni da malo.

Bez potpore je naprosto nemoguće. Imala sam sreću da nisam živjela od Moruzgve. Ona mi je bila hobi i ulaganje moga vremena i energije. Ali da nisam snimala, ne bih mogla preživjeti. Izuzetno mi je drago da sam ravnateljica nezavisnog kazališta Moruzgva, koje iz godine u godinu raste i okuplja zanimljive umjetnike. Osim glumaca, moram spomenuti i redatelje. Ivan Leo Lemo režirao je čak četiri predstave, Krešo Dolenčić sada drugi put režira, tu je Nikola Zavišić, Franka Perković Gamulin.

Koliko je vođenje teatra kompatibilno s kreativnošću glumačkog posla?

– To sam se naučila u hodu. Računovodstvo ne znam i to prepuštam znalcima. No, u kreativnom smislu je ispunjavajuće. Nije lako biti šef glumcima, ali naučila sam se. Već sam iskusna.

Jeste li požalili što ste ušli u samostalne vode?

– Nikad nisam požalila. Glumila sam u svim ansamblima, sada zbog manjka novca te fluktuacije više nema. Iako je bilo besanih noći i straha od budućnosti, zadovoljna sam svojim izborom. Ovaj vid slobode i mogućnosti da kreiram svoje vrijeme, da snimam kad želim i kreiram predstave, daje mi veliku satisfakciju.

Nastupate i u rodnoj Dalmaciji. Jesu li Dalmatinci spremni otvoriti novčanik za kulturu?

– Itekako. Iznenadila sam se kako smo u Lori rasprodali pet predstava "OtpisaNE" u pet dana. Mislila sam da to nije moguće, ali očigledno su Splićani željni kulturnih sadržaja i na jesen ćemo je opet ponoviti. Motivirani fantastičnom reakcijom publike, imat ćemo u Lori mjesec Moruzgve, u kojem ćemo izvesti novu i stare predstave. Drago mi je da su moje predstave tako praćene u gradu u kojem sam odrasla.

Kao poduzetnica, planirate li širenje?

– Apsolutno! Radnih planova imamo i mislim da ćemo uskoro moći izaći u javnost s nekim jako lijepim planovima. Ali o tom potom. Voljela bih okupiti što više samostalnih umjetnika bez angažmana, a takvih je sve više. Njima treba dati prostora jer su izvrsni. Puno je još planova.

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Teatar 'Moruzgva' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-05-28 21:16:37 [created_by] => 3211 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-05-28 23:16:53 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-05-28 21:16:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3193 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2018/05/18/SD specijal/9433619.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1600x1200" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7915681 Threads: 3 Questions: 1650509982 Slow queries: 4906625 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111775904 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 57 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/jesu-li-dalmatinci-spremni-otvoriti-novcanik-za-kulturu-poznata-drnisanka-odgovorila-nam-je-na-temelju-iskustva-a-otkrila-je-i-kroz-kakve-krize-prolazi-kao-poduzetnica-548661 [printLink] => /kultura/jesu-li-dalmatinci-spremni-otvoriti-novcanik-za-kulturu-poznata-drnisanka-odgovorila-nam-je-na-temelju-iskustva-a-otkrila-je-i-kroz-kakve-krize-prolazi-kao-poduzetnica-548661?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 364392 [name] => Ecija Ojdanić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ecija-ojdanic [link] => /tag/ecija-ojdanic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 391796 [name] => kazalište moruzgva [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => kazaliste-moruzgva [link] => /tag/kazaliste-moruzgva ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Teatar 'Moruzgva' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Jesu li Dalmatinci spremni otvoriti novčanik za kulturu? Poznata Drnišanka odgovorila nam je na temelju iskustva, a otkrila je i kroz kakve krize prolazi kao poduzetnica [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3211 [name] => Siniša Kekez [username] => sini-a-kekez [email] => sini-a-kekez@sd.hr [password] => $2y$10$qwcQVvMXvRnnaftU1Sbp8uBJx74ORfe13h3GXKmaTOCIKV5PaudWu [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/sinisa-kekez-3211 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1729 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/1cffa202e39e204293b1646975a5b9da?s=100&default=https%3A%2F%2Fzdravlje.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/SD specijal/9433619.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/18/SD specijal/9433619.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Glumica Ecija Ojdanić, dobro poznato lice sa scene, filmskog i TV ekrana, već devet godina vodi kazalište Moruzgva. I to uspješno. Potvrda za to je broj uspješnih predstava i izvedbi, ugled angažiranih glumaca i redatelja, reakcije publike i kritike, rejting kod raspodjeljivača scenskog novca. U godinama kad je u kulturi najvažnije preživjeti, kazalište Moruzgva raste i razvija se. Za formulu tog uspjeha upitali smo osnivačicu Eciju Ojdanić, koja je i u razgovoru s nama potvrdila postulate Moruzgve, radišnost i ljubaznost.

Kada je Moruzgva osnovana? Koliko ste premijera postavili, imali izvedbi?

– Iako je kazalište Moruzgva osnovano 2007. godine, počeli smo raditi 23. ožujka 2009. godine s premijerom predstave "Gola u kavezu", koju smo radili po kuhinjama i dnevnim boravcima. Sljedeće godine slavit ćemo desetogodišnjicu rada. Imali smo do sada dvanaest premijera. Krenuli smo s oko pedeset izvedbi godišnje, već 2015. podigli smo na šezdeset, 2017. imali smo ih osamdeset, a ove godine do kraja ljeta imat ćemo već 95 izvedbi. Zapravo smo najbrže rastuće nezavisno kazalište u Hrvatskoj.

Je li bilo uspona i padova, kriza?

– Bilo ih je, i to užasno puno. Kao i u životu. Naravno da sam htjela puno puta odustati, jer da bi se diglo jedno kazalište, treba užasno puno rada, suočavanja s užasno puno prepreka. Mi smo za prvu predstavu "Gola u kavezu" od Grada Zagreba dobili 20 tisuća kuna po viđenom, a sad smo dobili šest puta više. To je ta razlika. A napravili smo jednako kvalitetnu predstavu, koja jednako košta u produkcijskom smislu. Ja mogu volontirati u kazalištu, ali nitko od onih koji rade u Moruzgvi to ne može. Izaći će ti u susret s prijateljskom cijenom u smislu honorara za režiju i slično, ali nitko neće raditi besplatno. Iz predstave u predstavu smo rasli i to je ono što me je tjeralo naprijed.

Kad sam krenula, htjela sam napraviti jednu predstavu za dušu, no "Gola u kavezu" doživjela je ogroman uspjeh, izveli smo je sto pedeset puta, i danas je izvodimo. Imali smo sreću da smo se ukrcali u zadnji vlak pred recesiju. Predstavu su najviše financirali sponzori, što je sada nemoguća misija. No, i sa smanjivanjem dotacija kulturi mi smo rasli i iznimno sam ponosna da smo to uspjeli u takvoj situaciji. Bilo je više i manje uspješnih predstava, ali ni jedne se ne sramimo. Moraš uvijek gledati duži period. Ako staneš ispod planine, kazat ćeš: Bože moj, nikad se neću popeti. Ako se penješ svaki dan pomalo, onda se i popneš.

Koliko imate zaposlenih? Jeste li vi zaposleni u Moruzgvi i može li se pristojno živjeti samo od toga?

– Bila sam u HNK-u Rijeka i &TD-u, a slobodna sam umjetnica zadnjih deset godina. U kazalištu imamo zaposlene dvije osobe, jednu za organizaciju i marketing, drugu za prodaju, i to je zalog za uspjeh. Kada bih ja radila sve poslove, i glumačke i producentske, ne bi na dobro završilo. Voljela bih da zaposlimo još jednu do dvije osobe u tehničkom segmentu.

U čemu je tajna vašeg uspjeha? Pažljivom biranju predstava i suradnika, kresanju troškova?

– Ovo je sad analiza nakon deset godina, a puno toga u životu radim intuitivno. Kada sam kretala u to, nisam imala tako sve osviješteno, ali kad se sada osvrnem, mislim da je ključ u dobro izabranom tekstu i dobroj glumačkoj podjeli. Na svu sreću, imam puno prijatelja među glumcima koji su htjeli sa mnom dijeliti avanturu izvođenja predstava u nezavisnom kazalištu. Jer odlično je kad čuješ da je netko odigrao pedeset predstava u godini. Ali iza toga stoje putovanja u kombiju, nastupanje na raznoraznim pozornicama, bez garderobe, inspicijenta i šaptača. Ali to je ono pravo, histrionsko počelo glumca: da ide po svijetu i širi svoju misiju pred pukom. Upoznala sam Hrvatsku uzduž i poprijeko, mogu vam dati fantastičnu društvenu, sociološku i psihološku analizu svih krajeva Hrvatske. Lijepo je doći u manje gradove i ljudima donijeti dozu smijeha, opuštanja, nešto novo. Imam sreću da je jako puno kvalitetnih glumaca i redatelja htjelo sa mnom u tu avanturu. Eto.

Na kojim temeljima stoji vaš teatar?

– U kazalištu imamo dvije misije: da gledamo svijet kroz oči žena i da obrađujemo društveno aktualne teme. A što mi je najvažnije, profilirali smo se kao kazalište koje izvodi hrvatske tekstove i mahom praizvedbe. Za našu predzadnju odličnu predstavu "Kako život", u kojoj briljiraju Vinko Kraljević, Siniša Popović i Biserka Ipša, odličan tekst napisala je Nina Mitrović. A s predstavom "OtpisaNE", dramskim prvijencem Renata Baretića, rušimo rekorde. U šest mjeseci izveli smo je šezdeset puta i do kraja godine mislim da bismo mogli doći i do sto izvedbi. Sljedeća će predstava također biti hrvatski tekst. Mislim da na taj način najbolje dajemo sliku našeg svijeta. To je ono što me zanima u kazalištu i mislimo da tako možemo satirično pokazati neuralgične točke društva, a i ponuditi neko naše rješenje.

Je li problem uskladiti sve obaveze glumaca za izvedbe?

– Vrlo smo vješti, reagiramo unaprijed. Evo, igra nam Ksenija Marinković, trenutno najzaposlenija glumica, a uspjeli smo dogovoriti ljetnu turneju s 23 izvedbe. Treba biti jako uporan, vrijedan, radišan i ljubazan i onda se sve nekako dogodi.

Ima li problema s isplatom plaća i honorara, naplatom?

– Naravno da to sve postoji, ali kad smo skočili u viši financijski razred kod Grada i Ministarstva, malo lakše dišemo. Ali to je zadnjih godinu dana. No, trebalo je izdržati osam godina.

Koliko vaše kazalište ovisi o proračunu, može li se bez toga?

– Financiraju nas Grad Zagreb, većim dijelom, i Ministarstvo kulture. Iako smo naklonost publike, pa i kritike, stekli odmah nakon prve predstave, najteže je bilo osvojiti ledena srca članova vijeća za dodjeljivanje sredstava. No, imali smo rezultate koje nisu mogli ignorirati. Sada smo jedno od najbolje dotiranih privatnih kazališta u gradu, što ipak omogućuje mirniji rad. Mi smo uvijek jednako radili i ulagali vlastita sredstva. Ja sam sedam, osam godina volontirala kao producent i jedino što sam zarađivala bili su glumački honorari, a nekad ni to jer kad bih sve poplaćala, ne bi ni oni ostajali.

Zapravo to ulaganje energije, ljubavi i vizionarstva koje sam dijelila s kolegama umjetnicima na kraju se pokazalo pozitivnim i učinkovitim, jer sada smo stvarno došli dotle da su nas prepoznali struka, publika i izvori financiranja. A naše se predstave izvode po cijeloj Hrvatskoj i regiji. Moja monodrama "Bobočka", s kojom sam proputovala pola svijeta, sada ide na festival u Rusiju. Kada smo radili prvu predstavu prije deset godina, da mi je netko rekao da ćemo u tom smislu biti tako uspješni, rekla bih mu koja je to dobra droga, da i meni da malo.

Bez potpore je naprosto nemoguće. Imala sam sreću da nisam živjela od Moruzgve. Ona mi je bila hobi i ulaganje moga vremena i energije. Ali da nisam snimala, ne bih mogla preživjeti. Izuzetno mi je drago da sam ravnateljica nezavisnog kazališta Moruzgva, koje iz godine u godinu raste i okuplja zanimljive umjetnike. Osim glumaca, moram spomenuti i redatelje. Ivan Leo Lemo režirao je čak četiri predstave, Krešo Dolenčić sada drugi put režira, tu je Nikola Zavišić, Franka Perković Gamulin.

Koliko je vođenje teatra kompatibilno s kreativnošću glumačkog posla?

– To sam se naučila u hodu. Računovodstvo ne znam i to prepuštam znalcima. No, u kreativnom smislu je ispunjavajuće. Nije lako biti šef glumcima, ali naučila sam se. Već sam iskusna.

Jeste li požalili što ste ušli u samostalne vode?

– Nikad nisam požalila. Glumila sam u svim ansamblima, sada zbog manjka novca te fluktuacije više nema. Iako je bilo besanih noći i straha od budućnosti, zadovoljna sam svojim izborom. Ovaj vid slobode i mogućnosti da kreiram svoje vrijeme, da snimam kad želim i kreiram predstave, daje mi veliku satisfakciju.

Nastupate i u rodnoj Dalmaciji. Jesu li Dalmatinci spremni otvoriti novčanik za kulturu?

– Itekako. Iznenadila sam se kako smo u Lori rasprodali pet predstava "OtpisaNE" u pet dana. Mislila sam da to nije moguće, ali očigledno su Splićani željni kulturnih sadržaja i na jesen ćemo je opet ponoviti. Motivirani fantastičnom reakcijom publike, imat ćemo u Lori mjesec Moruzgve, u kojem ćemo izvesti novu i stare predstave. Drago mi je da su moje predstave tako praćene u gradu u kojem sam odrasla.

Kao poduzetnica, planirate li širenje?

– Apsolutno! Radnih planova imamo i mislim da ćemo uskoro moći izaći u javnost s nekim jako lijepim planovima. Ali o tom potom. Voljela bih okupiti što više samostalnih umjetnika bez angažmana, a takvih je sve više. Njima treba dati prostora jer su izvrsni. Puno je još planova.

 

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/jesu-li-dalmatinci-spremni-otvoriti-novcanik-za-kulturu-poznata-drnisanka-odgovorila-nam-je-na-temelju-iskustva-a-otkrila-je-i-kroz-kakve-krize-prolazi-kao-poduzetnica-548661 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=55a0c772b1bb4f635e8edf8ecfa1f41281cfc2ca [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Jesu+li+Dalmatinci+spremni+otvoriti+nov%C4%8Danik+za+kulturu%3F+Poznata+Drni%C5%A1anka+odgovorila+nam+je+na+temelju+iskustva%2C+a+otkrila+je+i+kroz+kakve+krize+prolazi+kao+poduzetnica&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fjesu-li-dalmatinci-spremni-otvoriti-novcanik-za-kulturu-poznata-drnisanka-odgovorila-nam-je-na-temelju-iskustva-a-otkrila-je-i-kroz-kakve-krize-prolazi-kao-poduzetnica-548661 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fjesu-li-dalmatinci-spremni-otvoriti-novcanik-za-kulturu-poznata-drnisanka-odgovorila-nam-je-na-temelju-iskustva-a-otkrila-je-i-kroz-kakve-krize-prolazi-kao-poduzetnica-548661 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Teatar 'Moruzgva' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaTeatar 'Moruzgva'

Jesu li Dalmatinci spremni otvoriti novčanik za kulturu? Poznata Drnišanka odgovorila nam je na temelju iskustva, a otkrila je i kroz kakve krize prolazi kao poduzetnica

28. svibnja 2018. - 23:16

Glumica Ecija Ojdanić, dobro poznato lice sa scene, filmskog i TV ekrana, već devet godina vodi kazalište Moruzgva. I to uspješno. Potvrda za to je broj uspješnih predstava i izvedbi, ugled angažiranih glumaca i redatelja, reakcije publike i kritike, rejting kod raspodjeljivača scenskog novca. U godinama kad je u kulturi najvažnije preživjeti, kazalište Moruzgva raste i razvija se. Za formulu tog uspjeha upitali smo osnivačicu Eciju Ojdanić, koja je i u razgovoru s nama potvrdila postulate Moruzgve, radišnost i ljubaznost.

Kada je Moruzgva osnovana? Koliko ste premijera postavili, imali izvedbi?

– Iako je kazalište Moruzgva osnovano 2007. godine, počeli smo raditi 23. ožujka 2009. godine s premijerom predstave "Gola u kavezu", koju smo radili po kuhinjama i dnevnim boravcima....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 00:38