stdClass Object ( [id] => 1244570 [title] => Miki Manojlović i jest ‘stric‘ svima nama s ovog područja: uoči splitske premijere i početka kinodistribucije filma ‘Stric‘, Andrija Mardešić i David Kapac govore za ‘Slobodnu‘ [alias] => miki-manojlovic-i-jest-stric-svima-nama-s-ovog-podrucja-uoci-splitske-premijere-i-pocetka-kinodistribucije-filma-stric-andrija-mardesic-i-david-kapac-govore-za-slobodnu [catid] => 286 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Andrija Mardešić i David Kapac surađivali su na kratkim žanrovskim ostvarenjima poput “Zagorskog specijaliteta” i “Iris” te pojedinačno snimali i festivalske filmove kao “Nas dva”. Sve to pripremilo ih je za “Strica”, križanac žanrovskog i festivalskog filma koji se vrti negdje između trilera, crne komedije i horora, čak i obiteljske drame. Nakon premijernog prikazivanja “Strica” na Karlovym Varyma i festivalske turneje od Pule do ZFF-a, Mardešić i Kapac su spremni za početak kinodistribucije od 1. prosinca, a dva dana prije toga će svratiti do Splita na dalmatinsku premijeru filma u “Kinoteci”.

Počasni građanin Splita

Što očekujete od splitske projekcije? Andrija, tebi je zasigurno najveća trema kao Splićaninu?

- Splitska publika je najzahtjevnija na svijetu, bez obzira na to što će ta premijera bit “sigurno mjesto” jer će doći uglavnom obitelj, rodbina i prijatelji iz djetinjstva, oni su zapravo najoštriji kritičari. Plus što je većina naših dragih kolega i prijatelja koji žanju uspjehe na domaćim i stranim festivalima upravo iz Splita.

Zato su očekivanja velika i sve će se gledati kroz posebno povećalo. Ne pomaže ni to šta će premijera biti u najljepšem kinu u Hrvatskoj, gdje su se gledali prvi Godardi, Bergmani i Felliniji, sa svim onim stolicama na čijim su naslonima ispisana imena svih najvećih legendi svjetskog filma. To je jedinstven slučaj u svijetu.

Splitska publika je nepredvidljiva, nije lako zadovoljiti njezine visoke kriterije i ne da se lako impresionirati. Prema onima koji su često indiferentni prema svima (osim možda prema Smoji i Livaji), koji za Tonija Kukoča misle da je bolji igrač stolnog tenisa nego košarkaš, kojima Bela Tarr nije bio ništa više do još jedne regularne mušterije u “Zanata”, osjećamo veliko strahopoštovanje i tremu.

Davida zovemo “počasnim građaninom Splita” jer je odradio dvije najteže zime u zadnjih 20 godina režirajući “Ružu vjetrova”, preživio je i onaj slavni snijeg 2012. i vjerojatno je jedan od rijetkih “furešta” koji obožava Split po najcrnjoj zimi i radije bi proveo advent na kućicama na Rivi nego u Beču ili Zagrebu. Njegova najdraža domaća pjesma je “Pogled sa Kineskog zida” Dina Dvornika, pa možda je sad premijera zapravo prilika da ga napokon odvedemo vidjeti taj slavni pogled koji “niko ne more platit”.

---

image
Marko Miscevic/Cropix
---

Kako su strana i domaća festivalska publika i kritika dosad reagirale na film? Imate li neku festivalsku anegdotu?

- S obzirom na to da smo radili film bez ikakvih očekivanja, za naš gušt, nismo se nadali da će reakcije biti ni upola ovakve. Još uvijek čekamo da nam netko kaže “ovo je skrivena kamera”. Premijera u Karlovym Varyma, nakon toga se otvorilo još 25 različitih festivala i 13 nagrada. Bilo je tu svega, od Palića, gdje su se ljudi gurali i sjedili na podu kao na rock koncertu, do CineEasta u Luxemburgu, gdje se “Q&A” pretvorio u dvosatnu raspravu s publikom uz vino i pivo, pa do Soluna, gdje smo s kolegom Jurom Lerotićem, koji je izgubio kufer, proveli cijelu noć u taverni gdje se puštao grčki death metal.

Najupečatljiviji trenutak je bio na festivalu u Skopju, gdje je “Stric” bio na otvaranju. Predsjednica žirija je nagrađivana mađarska redateljica Ildiko Enyedi, čiji film “Tijelo i duša” obožavamo. Dvorana puna do čepa, mi predstavimo film i iziđemo van jer smo ga gledali dosad sto tisuća puta. Za tri minute izlazi ljuta Ildiko, a zatim cijeli internacionalni žiri za njom. Mi problijedjeli - nije im valjda film toliko grozan? U međuvremenu smo saznali da je film imao samo makedonske titlove i zbog toga je žiri morao film gledati tu večer na laptopu. Na kraju je sve dobro završilo, nagradilo nas posebnim priznanjem, valjda kao nagradu za duševnu bol kad su nas vidjeli u predinfarktnom stanju kako ih gledamo ljutite pred dvoranom.

Kritike su većinom jako dobre, očito je film negdje kliknuo. Nama je najvažnija bilo kakva reakcija. Makar i ljuta reakcija je također poželjna. Ne bismo voljeli da ljudi odlaze iz kina ravnodušni, već da film gledateljima ostaje dugo u glavi, da pričaju o njemu, razmišljaju i debatiraju. Jer važno nam je da se u filmovima aktivno emotivno involvira, a ne da su gledatelji pasivni promatrači kojima autori sve serviraju na pladnju. U tome je i veći izazov gledanja i doživljaja filma. Naravno da se filmovi rade za publiku, ali filmovi ne moraju nužno biti i zabava. I ako publika reagira, a festivali i kritika su prepoznali našu viziju, onda možemo mirno spavati.

Momci iz videoteke

”Stric” je istovremeno festivalski i žanrovski film, ali nadasve filmofilski, odnosno vidljivo je da su ga radili redatelji filmofili koji gledaju (i vole) filmove. Kojih ste se sve filmova najviše nagledali u formativnim godinama u kinima/videotekama i koje još uvijek gledate?

- Drago nam je ako to mislite i ako to izlazi iz filma. Nismo se trudili da “Stric” na sva usta vrišti “mi smo filmofili”, ali ako se osjeća naša ljubav prema filmu, to nas posebno veseli i ogroman nam je kompliment, prvenstveno kao “momcima iz videoteke”, kako se nas dvojica vidimo, pa tek onda kao autorima. Obojica smo 90-ih “visili” po videotekama, satima bi se birao taj jedan film koji bi se donio doma i, kakav god bio, pregledao još sigurno jedan ili dva puta.

Andrija je 90-ih uživao u komedijama i fantasyju, a David u akciji i SF-u. Zapravo, gledalo se sve do čega se moglo doći, ali kao da se gledalo puno više nego danas. Uz veliku dostupnost filmova na internetu, ljudi kao da manje gledaju i manje poštuju filmove. Fali taj ikonoklastični moment i fetišiziranje te VHS kazete, nekako kad se taj predmet (totem) ne može držati u rukama, dok ne stoji kao neka sveta relikvija pored videorekordera gubi svoju čar i uzima ga se zdravo za gotovo.

Filmovi se gledaju u hodu na mobitelima, ubrzano i konzumiraju kao filer između peglanja, kuhanja ručka ili vožnje u tramvaju. A ni komedije nisu više lude i oštre kao što su nekoć bile, akcija se pretvorila samo u suhoparne koreografije, SF-a gotovo i nema, a fantasy je često samo demonstracija CGI-ja, ali ne odustajemo, ne gubimo nadu.

I dalje se gleda više-manje sve što je dostupno u kinima i na festivalima, od komercijalnih “Top Gun: Maverick”, “Sjevernjak” i “Dina”, pa do europskih “Alcarras” i predivnog “Blizu” Lukasa Dhonta. A kad je “kriza”, tu su uvijek “Kinoteka” i “Tuškanac” sa svojim programima klasika i najvećih autora svjetskog filma.

Kako vam je bilo utkati tu filmofiliju u priču, od punokrvnih amerikih žanrovskih (meta)filmova osamdesetih i devedesetih na temu (iz)režirane stvarnosti, do začudnih novomilenijskih na tankoj granici žanrovaca i festivalaca koji dolaze iz Austrije i Grčke?

- "Stric" je zapravo spoj svega što mi volimo gledati, svih žanrova, autora i pravaca koji se nama sviđaju. To je tip filma kakvog bi mi upravo voljeli gledati u kinu i u njemu bi uživali. A sreća je tim veća ako i ljudi reagiraju na njega. Nismo ulazili proračunato u stvaranje ovog filma. Zapravo, sve je počelo kao zezancija, da bez novaca i gerilski snimimo film u frendovoj vikendici nedaleko od Zagreba. Trebao je to biti kratki film, ali je "treatment" samo rastao i rastao, ko kvasac.

Prijavili smo ga na HAVCov natječaj za razvoj dugometražnog scenarija bez ikakvih očekivanja. I kad smo dobili, tu smo shvatili da je sad stvar ozbiljna i da moramo to izgurati do kraja. Prisjetili smo se svih naših obiteljskih situacija koje se tiču Božića i odlučili pretvoriti ih u mehanizam maltretiranja. Netko bitan je jednom rekao da filmofilija nije najkorisniji alat u kreaciji filmova (Godard se prvi ne bi složio), ali nama je sigurno pomogla.

Odrastati gledajući postmodernističke (meta)filmove Lyncha, Jonzea, Tarantina, Kevina Smitha i Kaufmana u 90-ima, zatim Lanthimosa, Von Triera, Hanekea i korejskih majstora u 2000-ima, sigurno je oblikovalo neku našu podsvjesnu potrebu za izvrtanjem i dekonstrukcijom žanra, dramaturgije i filmskog jezika. Obojici je "Stric" iskorak iz svega što smo do sada radili – od svih naših žanrovskih filmova i vježbi s ADU pa do kratkometražnih festivalskih formi koje je Andrija radio zadnjih šest-sedam godina.

Kad smo završili "Strica", naš snimatelj Miloš je rekao da u ovom trenutku i ovim uvjetima i ovim "mindsetovima" mi ne možemo bolje. Jer da možemo, tako bi i napravili. Tako da je "Stric" najbolji spoj nas dvojice i svega što smo do sada radili. I ako je to spoj svih žanrova na koje se kritika referira, s grčkim "čudnim valom" i Hanekeom, to smo trenutno mi. Što bi značilo da ako negdje postoji portal za ući u naše glave kao u "Biti John Malkovich" Spikea Jonzea, vjerojatno se nitko normalan ne bi unutra dobro proveo, ha-ha-ha.

---

image
Marko Miscevic/Cropix
---

Film se, ipak, najviše referira na jugoslavenske osamdesete, od kostimografije i glazbe do gastarbajterstva, uz određenu dozu nostalgije, ali i političke konotacije. Vi ste rođeni 1985. i 1986., čega se najviše sjećate iz osamdesetih? I koliko (ni)ste htjeli politiku u svoju žanrovsko-festivalsku butigu?

- Ni Meštar u svoju brijačnicu nije htio politiku, ali ona je neizostavan dio svakog umjetničkog čina, pa tako i dobro obrijane brade Ferate ili inžinjera Duje. Nije nam bila namjera praviti politički film, ali kako često kažemo, svaki umjetnički čin je ujedno i politički čin. Često je neizbježno da umjetnost, da bi bila dobra, mora imati stav, biti aktualna i na neki način rezonirati sa stvarnosti.

Te političke konotacije nisu bile u prvom planu, ali smo bili svjesni da bi se film mogao čitati i na taj način. U svakoj državi gdje je film igrao, publika i kritika je u tome uspjela prepoznati nešto specifično svoje, razne represivne mehanizme i sisteme, i prošle i sadašnje. Ljudima je zanimljiv taj motiv konformizma - kako se u represivnim sistemima pojavljuje određena vrsta konformizma u kojemu pojedinac ne želi mijenjati “status quo” da slučajno ne bi bilo gore, jer će možda izgubiti i ono što možda nemaju.

Budući da smo bili djeca, 80-ih se sjećamo kao dosta bezbrižnog razdoblja koje se nije pretjerano razlikovalo od npr. načina na koji se prikazuju 80-e u nostalgičnim serijama “Stranger Things”, “Mladi Sheldon” ili “Goldbergovi”. Dane smo provodili igrajući Nintendo, gledajući “He-Mana”, “Evokse”, “Rakune” i ostale aktualne crtane filmove. Sjećamo se Haribo bombona, Tobleronea iz duty free shopova, odjeće iz Trsta i Graza, Panini sličica itd.

Prvenstveno smo krenuli od naših sjećanja na obiteljska okupljanja, stričeve, kumove i rodbinu naših prijatelja koji su živjeli u Njemačkoj i inozemstvu i donosili najbolje igračke i poklone. Cijelu tu ikonografiju smo pokušali prenijeti u naš film, jer poput Strica, koji svoju rekonstrukciju Božića vidi kroz benignu ikonografiju i opća mjesta Jugoslavije 80-ih, mi kao djeca također nismo mogli doživjeti išta više od toga.

Na kavi s Mikijem

Zanimljivo je, opet, da ste za glavnu ulogu Strica angažirali Mikija Manojlovića, jednu od najvećih zvijezda ex-YU kinematografije osamdesetih i “oca na službenom putu”.

- Usred jedne pasionirane diskusije tijekom snimanja, pričalo se ili o nogometu ili o hrani, Miki Manojlović je onako usput ispalio nešto što od tada volimo citirati: “A nema ko…”. U slučaju uloge Strica, stvarno i nema nitko drugi i istina je da film “Stric” vjerojatno do sada ne bi ni bio snimljen ili bi bio potpuno drukčiji da nam Miki nije dao bezuvjetno povjerenje koje, nadamo se, nismo iznevjerili. U početku je uloga Strica zamišljena i pisana za mlađeg glumca, koji bi baš poput nas dvojice mogao biti balavo dijete 80-ih.

Nakon velike operacije castinga najboljih glumaca te generacije, shvatili smo da smo bili potpuno u krivu. Koliko god da su castinzi bili dobri, a bili su, nešto nije funkcioniralo, ispadalo je previše žanrovski, hororasto i trilerasto… jednostavno nije bilo uvjerljivo do kraja. Uslijedio je očaj, nevjerica, realizacija i strah da mi ovaj film nikada nećemo snimiti jer “nema ko glumiti Strica”. Na pitanje naših producenata “da možete birati bilo koga na svijetu, tko bi vam bio dream casting?”, obojica smo ispalili “Miki Manojlović”. REZ.

Nas dvojica sjedimo na kavi s Mikijem, svi u kafiću gledaju u nas, a mi skupljamo hrabrosti pitati ga je li voljan snimiti kratak casting. Miki odlazi, a nas dvojica napokon dolazimo do daha i shvaćamo da je ovo upravo bio casting, ali za nas dvojicu. Na metafilmskoj razini, Miki i jest “stric” svima nama s ovog područja, pa i šire.

On je to kultno lice za koje svi osjećamo da ga vrlo dobro poznajemo, koje zahtijeva poštovanje, koje nosi sa sobom tihi autoritet, težinu životnog iskustva, blagost, ali i neku tugu. Željeli smo da publika na trenutke suosjeća sa Stricem i razumije ga, bez obzira na to što je zapravo psihopat. Željeli smo da se iz uloge Strica osjeća tuga izgubljenog i potrošenog života. Miki nam je zapravo oduvijek i bio jedina opcija, samo mi to tada još nismo znali.

---

image
Marko Miscevic/Cropix
---

S obzirom na Stričevu (re)kreaciju Božića, jeste li namjerno čekali da početak kinodistribucije bude uoči blagdana, kad je postalo normalno i da u kinima zaigraju ne samo božićni, nego i antibožićni filmovi, crni poput zagorenih kolača koje peče Ivana Roščić?

- Ako su “Batman se vraća” i “Umri muški” omiljeni božićni filmovi, razmišljali smo zašto to ne bi mogao biti i “Stric”. Želja nam je da “Strica”, jednom kada dođe na TV, puste u nekom kasnom terminu na Novu godinu, skupa s blagdanskim reklamama i tekstualnim obavijestima koje se pojavljuju preko ekrana i da ga neki “klinci” otkriju prvi put na taj način. Što se tiče distribucije, plan je oduvijek bio da se film pojavi u kinima za Božić upravo zato jer se tematski veže uz blagdane, ali i zato što mislimo da pruža i jedan kontrapunkt standardnom hollywoodskom božićnom filmu.

U “Stricu” se zrcale se naši obiteljski odnosi i naša sjećanja iz djetinjstva. Zanimala nas je, nadamo se univerzalna, dinamika i folklor obiteljskih odnosa s fokusom na njihovim negativnim aspektima koje smo u filmu gurali do ekstrema, u grotesku, crni humor i apsurd. “Stric” je zapravo dekonstrukcija tipične obiteljske situacije za vrijeme božićnih blagdana, a tradicija “čestitog Božića” ovdje se koristi kao način ukazivanja na društveni pokušaj nametanja sreće.

I da odmah odgovorimo, iako nije ni pitanje, nas dvojica zapravo volimo Božić i slavimo ga zajedno s našim obiteljima, sa svim folklorom i običajima koji uz to idu. Tako da smo možda i nas dvojica dio problema, ali smo svjesni pritiska i stresa koji idu uz blagdane i blagdanska okupljanja i u njima pronalazimo nešto užasno i istovremeno nešto jako duhovito.

Tajming je dvostruko dobar budući da je hrvatski film od ljeta naovamo doživio komercijalni uzlet i da smo nakon nekoliko godina počeli dobivati kinohitove (“Marginalci”, “Šesti autobus”). Može li “Stric” postati kinohit?

- Pogađati koji bi film mogao postati hit, posebno kod domaće publike, uvijek je dosta nezahvalno i mislim da bismo više sreće imali da pogađamo hoće li biti crno ili crveno na ruletu ili da uplatimo loto-listić. Mislimo da bi 90-ih i 2000-ih “Stric” mogao biti kultni hit koji bi kasnije, nakon što je prošao kina, ljudi otkrivali na kućnom videu.

"Sigurno mjesto" našeg kolege Juraja Lerotića trenutno jako dobro igra i pronalazi publiku, ali izvan mreže velikih multipleksa. Izrazito pozitivne reakcije s brojnih festivala diljem regije, a sada već i Europe, daju nam samopouzdanje da će publika prihvatiti film i da će ovih blagdana ciljano tražiti “Strica” u kinima. Presjek publike je zapravo dosta drukčiji nego što smo to očekivali, a posebno nam je drago da film jako dobro rezonira s mladima.

Mi smo prvenstveno i iskreno radili film kakav bismo i sami htjeli gledati. “Stric” je božićni film u kojem je nešto jako pošlo po krivu i sigurno je film kakav publika kod nas još nije imala priliku vidjeti. Mislimo da “Stric” može biti film za svakoga, ali samo je jedan način da se to sazna - odlaskom u kino. I običaj je prije svake projekcije poželjeti publici da uživa u filmu, a mi publici jednostavno kažemo – sretno.

Što je iduće za vas? U jednom intervjuu ste izjavili da likovi "Strica" nisu heroji akcije poput Brucea Willisa da bi uzeli pušku i riješili stvar, ima li šanse da u nekom vašem budućem projektu to postanu, tj. da snimite vašu verziju akcijskog filma?

- Obojica smo za vrijeme studija filmske vježbe doživljavali upravo tako, kao vježbe. Bez pritiska da to moraju postati zreli, festivalski kratki filmovi, igrali smo se i svim žanrovima koje volimo i razvijali smo nešto što će postati naš filmski jezik. Iako stvarno punkerski niskobudžetne, mislim da smo se kroz zajedničke vježbe (filmove) barem za sada, stvarno izguštali akcije. Iduće je nešto sasvim drugačije od "Strica", jedan pogani svijet s početka 1920ih godina na zabačenom dalmatinskom otoku. Već smo dobili prvi korak financiranja, a čim prođu školski praznici, bacamo se natrag na pisanje. Uff, u našem poslu nema goreg od prazne bijele stranice - taj Žižekovski bezdan koji uzvraća pogled.

---

Za prvi film se spremaš cijeli život

Ova godina u hrvatskom filmu ostat će upamćena kao godina filmskih prvijenaca. Kako gledate na uzlet debitanata kojemu i sami pripadate?
- Još u montaži smo se šalili da nas kad završimo film čeka "Battle Royale" ili "Igre gladi" što se tiče količine i kvalitete konkurencije. Volimo citirati kolegu redatelja Ivana Ikića koji, pak, citira nekog pjevača. "Za prvi koncert se spremaš cijeli život", a isto tako je i s filmom. Većina kolega debitanata su i naši bliski prijatelji. Mi smo mala branša i generacijski se svi poznajemo, družimo se i pomažemo si. Znali smo da puno njih ima što za reći s prvim filmovima koje su kao i mi godinama pripremali i evo dogodilo se da su nam se prvi koncerti poklopili. Počevši od Hane Jušić, Jure Pavlovića, Antonete Alamat Kusijanović, Sonje Tarkoić, Juraja Lerotića, Josipa Žuvana… sve su to naši prijatelji i kolege s klase na Akademiji. Sretni smo i ponosni što nastavljamo taj niz uspješnih debitantskih filmova, a može li se to nazvati nekim "novim valom" u hrvatskom filmu, možda je prerano za reći. To uostalom nije niti na autorima da zaključe. Jedino je sigurno, mladi autori imaju mnogo toga za reći i gladni su filma.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJSKI DVOJAC [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => REDATELJSKI DVOJAC 2 0 16926 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2022-11-25 11:25:16 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => Marko Njegić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-11-29 08:38:29 [modified_by] => 3175 [publish_up] => 2022-11-29 08:36:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 41 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 286 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz svijeta filma i televizije. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, kultura, film, tv [secure] => 0 [page_title] => Film & TV [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Miki Manojlović i jest 'stric' svima nama s ovog područja: uoči splitske premijere i početka kinodistribucije filma 'Stric' Andrija Mardešić i David Kapac govore za 'Slobodnu' [metakey] => Andrija Mardešić, David Kapac, STRIC, HRVATSKI FILMOVI [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2022\/11\/25\/23857290.jpg","\/images\/slike\/2022\/11\/25\/23857294.jpg","\/images\/slike\/2022\/11\/25\/23857292.jpg","\/images\/slike\/2022\/11\/25\/23857306.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Marko Miscevic\/Cropix","Marko Miscevic\/Cropix","Marko Miscevic\/Cropix","Marko Miscevic\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1280","hd_23857290_1920.jpg":"1920x1080","k_23857290_1280.jpg":"1280x1280","k_23857290_1024.jpg":"1024x1024","k_23857290_640.jpg":"640x640","k_23857290_480.jpg":"480x480","k_23857290_340.jpg":"340x340","k_23857290_220.jpg":"220x220","o_23857290_1280.jpg":"1280x853","o_23857290_1024.jpg":"1024x682","o_23857290_640.jpg":"640x426","o_23857290_480.jpg":"480x320","o_23857290_340.jpg":"340x226","o_23857290_220.jpg":"220x146","h_23857290_1280.jpg":"1280x854","h_23857290_1024.jpg":"1024x683","h_23857290_640.jpg":"640x427","h_23857290_480.jpg":"480x320","h_23857290_340.jpg":"340x227","h_23857290_220.jpg":"220x147","pp_23857290_1280.jpg":"1280x1628","pp_23857290_1024.jpg":"1024x1303","pp_23857290_640.jpg":"640x814","pp_23857290_480.jpg":"480x611","pp_23857290_340.jpg":"340x432","pp_23857290_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2880","hd_23857294_1920.jpg":"1920x1080","k_23857294_1280.jpg":"1280x1280","k_23857294_1024.jpg":"1024x1024","k_23857294_640.jpg":"640x640","k_23857294_480.jpg":"480x480","k_23857294_340.jpg":"340x340","k_23857294_220.jpg":"220x220","o_23857294_1280.jpg":"1280x1920","o_23857294_1024.jpg":"1024x1536","o_23857294_640.jpg":"640x960","o_23857294_480.jpg":"480x720","o_23857294_340.jpg":"340x510","o_23857294_220.jpg":"220x330","h_23857294_1280.jpg":"1280x854","h_23857294_1024.jpg":"1024x683","h_23857294_640.jpg":"640x427","h_23857294_480.jpg":"480x320","h_23857294_340.jpg":"340x227","h_23857294_220.jpg":"220x147","pp_23857294_1280.jpg":"1280x1628","pp_23857294_1024.jpg":"1024x1303","pp_23857294_640.jpg":"640x814","pp_23857294_480.jpg":"480x611","pp_23857294_340.jpg":"340x432","pp_23857294_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2880","hd_23857292_1920.jpg":"1920x1080","k_23857292_1280.jpg":"1280x1280","k_23857292_1024.jpg":"1024x1024","k_23857292_640.jpg":"640x640","k_23857292_480.jpg":"480x480","k_23857292_340.jpg":"340x340","k_23857292_220.jpg":"220x220","o_23857292_1280.jpg":"1280x1920","o_23857292_1024.jpg":"1024x1536","o_23857292_640.jpg":"640x960","o_23857292_480.jpg":"480x720","o_23857292_340.jpg":"340x510","o_23857292_220.jpg":"220x330","h_23857292_1280.jpg":"1280x854","h_23857292_1024.jpg":"1024x683","h_23857292_640.jpg":"640x427","h_23857292_480.jpg":"480x320","h_23857292_340.jpg":"340x227","h_23857292_220.jpg":"220x147","pp_23857292_1280.jpg":"1280x1628","pp_23857292_1024.jpg":"1024x1303","pp_23857292_640.jpg":"640x814","pp_23857292_480.jpg":"480x611","pp_23857292_340.jpg":"340x432","pp_23857292_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_23857306_1920.jpg":"1920x1080","k_23857306_1280.jpg":"1280x1280","k_23857306_1024.jpg":"1024x1024","k_23857306_640.jpg":"640x640","k_23857306_480.jpg":"480x480","k_23857306_340.jpg":"340x340","k_23857306_220.jpg":"220x220","o_23857306_1280.jpg":"1280x853","o_23857306_1024.jpg":"1024x682","o_23857306_640.jpg":"640x426","o_23857306_480.jpg":"480x320","o_23857306_340.jpg":"340x226","o_23857306_220.jpg":"220x146","h_23857306_1280.jpg":"1280x854","h_23857306_1024.jpg":"1024x683","h_23857306_640.jpg":"640x427","h_23857306_480.jpg":"480x320","h_23857306_340.jpg":"340x227","h_23857306_220.jpg":"220x147","pp_23857306_1280.jpg":"1280x1628","pp_23857306_1024.jpg":"1024x1303","pp_23857306_640.jpg":"640x814","pp_23857306_480.jpg":"480x611","pp_23857306_340.jpg":"340x432","pp_23857306_220.jpg":"220x280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 286 [name] => Film & TV [alias] => film-tv [description] => [parent] => 256 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"256","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7283581 Threads: 4 Questions: 1518674526 Slow queries: 4616087 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110329161 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 45 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura/film-tv ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 286 [name] => Film & TV [alias] => film-tv [parent] => 256 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /kultura/film-tv ) ) [link] => /kultura/film-tv/miki-manojlovic-i-jest-stric-svima-nama-s-ovog-podrucja-uoci-splitske-premijere-i-pocetka-kinodistribucije-filma-stric-andrija-mardesic-i-david-kapac-govore-za-slobodnu-1244570 [printLink] => /kultura/film-tv/miki-manojlovic-i-jest-stric-svima-nama-s-ovog-podrucja-uoci-splitske-premijere-i-pocetka-kinodistribucije-filma-stric-andrija-mardesic-i-david-kapac-govore-za-slobodnu-1244570?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 628668 [name] => Andrija Mardešić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-01-19 20:49:06 [main_article_id] => 0 [alias] => andrija-mardesic [link] => /tag/andrija-mardesic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 685051 [name] => David Kapac [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-07-20 10:46:38 [main_article_id] => 0 [alias] => david-kapac [link] => /tag/david-kapac ) [2] => stdClass Object ( [id] => 636534 [name] => STRIC [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-04-20 14:30:24 [main_article_id] => 0 [alias] => stric [link] => /tag/stric ) [3] => stdClass Object ( [id] => 611824 [name] => HRVATSKI FILMOVI [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2020-07-02 19:27:40 [main_article_id] => 0 [alias] => hrvatski-filmovi [link] => /tag/hrvatski-filmovi ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJSKI DVOJAC [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Miki Manojlović i jest ‘stric‘ svima nama s ovog područja: uoči splitske premijere i početka kinodistribucije filma ‘Stric‘, Andrija Mardešić i David Kapac govore za ‘Slobodnu‘ [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/11/25/23857290.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Marko Miscevic/Cropix [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/11/25/23857290.jpg [title] => Marko Miscevic/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/11/25/23857294.jpg [title] => Marko Miscevic/Cropix ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/11/25/23857292.jpg [title] => Marko Miscevic/Cropix ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/11/25/23857306.jpg [title] => Marko Miscevic/Cropix ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Andrija Mardešić i David Kapac surađivali su na kratkim žanrovskim ostvarenjima poput “Zagorskog specijaliteta” i “Iris” te pojedinačno snimali i festivalske filmove kao “Nas dva”. Sve to pripremilo ih je za “Strica”, križanac žanrovskog i festivalskog filma koji se vrti negdje između trilera, crne komedije i horora, čak i obiteljske drame. Nakon premijernog prikazivanja “Strica” na Karlovym Varyma i festivalske turneje od Pule do ZFF-a, Mardešić i Kapac su spremni za početak kinodistribucije od 1. prosinca, a dva dana prije toga će svratiti do Splita na dalmatinsku premijeru filma u “Kinoteci”.

Počasni građanin Splita

Što očekujete od splitske projekcije? Andrija, tebi je zasigurno najveća trema kao Splićaninu?

- Splitska publika je najzahtjevnija na svijetu, bez obzira na to što će ta premijera bit “sigurno mjesto” jer će doći uglavnom obitelj, rodbina i prijatelji iz djetinjstva, oni su zapravo najoštriji kritičari. Plus što je većina naših dragih kolega i prijatelja koji žanju uspjehe na domaćim i stranim festivalima upravo iz Splita.

Zato su očekivanja velika i sve će se gledati kroz posebno povećalo. Ne pomaže ni to šta će premijera biti u najljepšem kinu u Hrvatskoj, gdje su se gledali prvi Godardi, Bergmani i Felliniji, sa svim onim stolicama na čijim su naslonima ispisana imena svih najvećih legendi svjetskog filma. To je jedinstven slučaj u svijetu.

Splitska publika je nepredvidljiva, nije lako zadovoljiti njezine visoke kriterije i ne da se lako impresionirati. Prema onima koji su često indiferentni prema svima (osim možda prema Smoji i Livaji), koji za Tonija Kukoča misle da je bolji igrač stolnog tenisa nego košarkaš, kojima Bela Tarr nije bio ništa više do još jedne regularne mušterije u “Zanata”, osjećamo veliko strahopoštovanje i tremu.

Davida zovemo “počasnim građaninom Splita” jer je odradio dvije najteže zime u zadnjih 20 godina režirajući “Ružu vjetrova”, preživio je i onaj slavni snijeg 2012. i vjerojatno je jedan od rijetkih “furešta” koji obožava Split po najcrnjoj zimi i radije bi proveo advent na kućicama na Rivi nego u Beču ili Zagrebu. Njegova najdraža domaća pjesma je “Pogled sa Kineskog zida” Dina Dvornika, pa možda je sad premijera zapravo prilika da ga napokon odvedemo vidjeti taj slavni pogled koji “niko ne more platit”.

---

image
Marko Miscevic/Cropix
---

Kako su strana i domaća festivalska publika i kritika dosad reagirale na film? Imate li neku festivalsku anegdotu?

- S obzirom na to da smo radili film bez ikakvih očekivanja, za naš gušt, nismo se nadali da će reakcije biti ni upola ovakve. Još uvijek čekamo da nam netko kaže “ovo je skrivena kamera”. Premijera u Karlovym Varyma, nakon toga se otvorilo još 25 različitih festivala i 13 nagrada. Bilo je tu svega, od Palića, gdje su se ljudi gurali i sjedili na podu kao na rock koncertu, do CineEasta u Luxemburgu, gdje se “Q&A” pretvorio u dvosatnu raspravu s publikom uz vino i pivo, pa do Soluna, gdje smo s kolegom Jurom Lerotićem, koji je izgubio kufer, proveli cijelu noć u taverni gdje se puštao grčki death metal.

Najupečatljiviji trenutak je bio na festivalu u Skopju, gdje je “Stric” bio na otvaranju. Predsjednica žirija je nagrađivana mađarska redateljica Ildiko Enyedi, čiji film “Tijelo i duša” obožavamo. Dvorana puna do čepa, mi predstavimo film i iziđemo van jer smo ga gledali dosad sto tisuća puta. Za tri minute izlazi ljuta Ildiko, a zatim cijeli internacionalni žiri za njom. Mi problijedjeli - nije im valjda film toliko grozan? U međuvremenu smo saznali da je film imao samo makedonske titlove i zbog toga je žiri morao film gledati tu večer na laptopu. Na kraju je sve dobro završilo, nagradilo nas posebnim priznanjem, valjda kao nagradu za duševnu bol kad su nas vidjeli u predinfarktnom stanju kako ih gledamo ljutite pred dvoranom.

Kritike su većinom jako dobre, očito je film negdje kliknuo. Nama je najvažnija bilo kakva reakcija. Makar i ljuta reakcija je također poželjna. Ne bismo voljeli da ljudi odlaze iz kina ravnodušni, već da film gledateljima ostaje dugo u glavi, da pričaju o njemu, razmišljaju i debatiraju. Jer važno nam je da se u filmovima aktivno emotivno involvira, a ne da su gledatelji pasivni promatrači kojima autori sve serviraju na pladnju. U tome je i veći izazov gledanja i doživljaja filma. Naravno da se filmovi rade za publiku, ali filmovi ne moraju nužno biti i zabava. I ako publika reagira, a festivali i kritika su prepoznali našu viziju, onda možemo mirno spavati.

Momci iz videoteke

”Stric” je istovremeno festivalski i žanrovski film, ali nadasve filmofilski, odnosno vidljivo je da su ga radili redatelji filmofili koji gledaju (i vole) filmove. Kojih ste se sve filmova najviše nagledali u formativnim godinama u kinima/videotekama i koje još uvijek gledate?

- Drago nam je ako to mislite i ako to izlazi iz filma. Nismo se trudili da “Stric” na sva usta vrišti “mi smo filmofili”, ali ako se osjeća naša ljubav prema filmu, to nas posebno veseli i ogroman nam je kompliment, prvenstveno kao “momcima iz videoteke”, kako se nas dvojica vidimo, pa tek onda kao autorima. Obojica smo 90-ih “visili” po videotekama, satima bi se birao taj jedan film koji bi se donio doma i, kakav god bio, pregledao još sigurno jedan ili dva puta.

Andrija je 90-ih uživao u komedijama i fantasyju, a David u akciji i SF-u. Zapravo, gledalo se sve do čega se moglo doći, ali kao da se gledalo puno više nego danas. Uz veliku dostupnost filmova na internetu, ljudi kao da manje gledaju i manje poštuju filmove. Fali taj ikonoklastični moment i fetišiziranje te VHS kazete, nekako kad se taj predmet (totem) ne može držati u rukama, dok ne stoji kao neka sveta relikvija pored videorekordera gubi svoju čar i uzima ga se zdravo za gotovo.

Filmovi se gledaju u hodu na mobitelima, ubrzano i konzumiraju kao filer između peglanja, kuhanja ručka ili vožnje u tramvaju. A ni komedije nisu više lude i oštre kao što su nekoć bile, akcija se pretvorila samo u suhoparne koreografije, SF-a gotovo i nema, a fantasy je često samo demonstracija CGI-ja, ali ne odustajemo, ne gubimo nadu.

I dalje se gleda više-manje sve što je dostupno u kinima i na festivalima, od komercijalnih “Top Gun: Maverick”, “Sjevernjak” i “Dina”, pa do europskih “Alcarras” i predivnog “Blizu” Lukasa Dhonta. A kad je “kriza”, tu su uvijek “Kinoteka” i “Tuškanac” sa svojim programima klasika i najvećih autora svjetskog filma.

Kako vam je bilo utkati tu filmofiliju u priču, od punokrvnih amerikih žanrovskih (meta)filmova osamdesetih i devedesetih na temu (iz)režirane stvarnosti, do začudnih novomilenijskih na tankoj granici žanrovaca i festivalaca koji dolaze iz Austrije i Grčke?

- "Stric" je zapravo spoj svega što mi volimo gledati, svih žanrova, autora i pravaca koji se nama sviđaju. To je tip filma kakvog bi mi upravo voljeli gledati u kinu i u njemu bi uživali. A sreća je tim veća ako i ljudi reagiraju na njega. Nismo ulazili proračunato u stvaranje ovog filma. Zapravo, sve je počelo kao zezancija, da bez novaca i gerilski snimimo film u frendovoj vikendici nedaleko od Zagreba. Trebao je to biti kratki film, ali je "treatment" samo rastao i rastao, ko kvasac.

Prijavili smo ga na HAVCov natječaj za razvoj dugometražnog scenarija bez ikakvih očekivanja. I kad smo dobili, tu smo shvatili da je sad stvar ozbiljna i da moramo to izgurati do kraja. Prisjetili smo se svih naših obiteljskih situacija koje se tiču Božića i odlučili pretvoriti ih u mehanizam maltretiranja. Netko bitan je jednom rekao da filmofilija nije najkorisniji alat u kreaciji filmova (Godard se prvi ne bi složio), ali nama je sigurno pomogla.

Odrastati gledajući postmodernističke (meta)filmove Lyncha, Jonzea, Tarantina, Kevina Smitha i Kaufmana u 90-ima, zatim Lanthimosa, Von Triera, Hanekea i korejskih majstora u 2000-ima, sigurno je oblikovalo neku našu podsvjesnu potrebu za izvrtanjem i dekonstrukcijom žanra, dramaturgije i filmskog jezika. Obojici je "Stric" iskorak iz svega što smo do sada radili – od svih naših žanrovskih filmova i vježbi s ADU pa do kratkometražnih festivalskih formi koje je Andrija radio zadnjih šest-sedam godina.

Kad smo završili "Strica", naš snimatelj Miloš je rekao da u ovom trenutku i ovim uvjetima i ovim "mindsetovima" mi ne možemo bolje. Jer da možemo, tako bi i napravili. Tako da je "Stric" najbolji spoj nas dvojice i svega što smo do sada radili. I ako je to spoj svih žanrova na koje se kritika referira, s grčkim "čudnim valom" i Hanekeom, to smo trenutno mi. Što bi značilo da ako negdje postoji portal za ući u naše glave kao u "Biti John Malkovich" Spikea Jonzea, vjerojatno se nitko normalan ne bi unutra dobro proveo, ha-ha-ha.

---

image
Marko Miscevic/Cropix
---

Film se, ipak, najviše referira na jugoslavenske osamdesete, od kostimografije i glazbe do gastarbajterstva, uz određenu dozu nostalgije, ali i političke konotacije. Vi ste rođeni 1985. i 1986., čega se najviše sjećate iz osamdesetih? I koliko (ni)ste htjeli politiku u svoju žanrovsko-festivalsku butigu?

- Ni Meštar u svoju brijačnicu nije htio politiku, ali ona je neizostavan dio svakog umjetničkog čina, pa tako i dobro obrijane brade Ferate ili inžinjera Duje. Nije nam bila namjera praviti politički film, ali kako često kažemo, svaki umjetnički čin je ujedno i politički čin. Često je neizbježno da umjetnost, da bi bila dobra, mora imati stav, biti aktualna i na neki način rezonirati sa stvarnosti.

Te političke konotacije nisu bile u prvom planu, ali smo bili svjesni da bi se film mogao čitati i na taj način. U svakoj državi gdje je film igrao, publika i kritika je u tome uspjela prepoznati nešto specifično svoje, razne represivne mehanizme i sisteme, i prošle i sadašnje. Ljudima je zanimljiv taj motiv konformizma - kako se u represivnim sistemima pojavljuje određena vrsta konformizma u kojemu pojedinac ne želi mijenjati “status quo” da slučajno ne bi bilo gore, jer će možda izgubiti i ono što možda nemaju.

Budući da smo bili djeca, 80-ih se sjećamo kao dosta bezbrižnog razdoblja koje se nije pretjerano razlikovalo od npr. načina na koji se prikazuju 80-e u nostalgičnim serijama “Stranger Things”, “Mladi Sheldon” ili “Goldbergovi”. Dane smo provodili igrajući Nintendo, gledajući “He-Mana”, “Evokse”, “Rakune” i ostale aktualne crtane filmove. Sjećamo se Haribo bombona, Tobleronea iz duty free shopova, odjeće iz Trsta i Graza, Panini sličica itd.

Prvenstveno smo krenuli od naših sjećanja na obiteljska okupljanja, stričeve, kumove i rodbinu naših prijatelja koji su živjeli u Njemačkoj i inozemstvu i donosili najbolje igračke i poklone. Cijelu tu ikonografiju smo pokušali prenijeti u naš film, jer poput Strica, koji svoju rekonstrukciju Božića vidi kroz benignu ikonografiju i opća mjesta Jugoslavije 80-ih, mi kao djeca također nismo mogli doživjeti išta više od toga.

Na kavi s Mikijem

Zanimljivo je, opet, da ste za glavnu ulogu Strica angažirali Mikija Manojlovića, jednu od najvećih zvijezda ex-YU kinematografije osamdesetih i “oca na službenom putu”.

- Usred jedne pasionirane diskusije tijekom snimanja, pričalo se ili o nogometu ili o hrani, Miki Manojlović je onako usput ispalio nešto što od tada volimo citirati: “A nema ko…”. U slučaju uloge Strica, stvarno i nema nitko drugi i istina je da film “Stric” vjerojatno do sada ne bi ni bio snimljen ili bi bio potpuno drukčiji da nam Miki nije dao bezuvjetno povjerenje koje, nadamo se, nismo iznevjerili. U početku je uloga Strica zamišljena i pisana za mlađeg glumca, koji bi baš poput nas dvojice mogao biti balavo dijete 80-ih.

Nakon velike operacije castinga najboljih glumaca te generacije, shvatili smo da smo bili potpuno u krivu. Koliko god da su castinzi bili dobri, a bili su, nešto nije funkcioniralo, ispadalo je previše žanrovski, hororasto i trilerasto… jednostavno nije bilo uvjerljivo do kraja. Uslijedio je očaj, nevjerica, realizacija i strah da mi ovaj film nikada nećemo snimiti jer “nema ko glumiti Strica”. Na pitanje naših producenata “da možete birati bilo koga na svijetu, tko bi vam bio dream casting?”, obojica smo ispalili “Miki Manojlović”. REZ.

Nas dvojica sjedimo na kavi s Mikijem, svi u kafiću gledaju u nas, a mi skupljamo hrabrosti pitati ga je li voljan snimiti kratak casting. Miki odlazi, a nas dvojica napokon dolazimo do daha i shvaćamo da je ovo upravo bio casting, ali za nas dvojicu. Na metafilmskoj razini, Miki i jest “stric” svima nama s ovog područja, pa i šire.

On je to kultno lice za koje svi osjećamo da ga vrlo dobro poznajemo, koje zahtijeva poštovanje, koje nosi sa sobom tihi autoritet, težinu životnog iskustva, blagost, ali i neku tugu. Željeli smo da publika na trenutke suosjeća sa Stricem i razumije ga, bez obzira na to što je zapravo psihopat. Željeli smo da se iz uloge Strica osjeća tuga izgubljenog i potrošenog života. Miki nam je zapravo oduvijek i bio jedina opcija, samo mi to tada još nismo znali.

---

image
Marko Miscevic/Cropix
---

S obzirom na Stričevu (re)kreaciju Božića, jeste li namjerno čekali da početak kinodistribucije bude uoči blagdana, kad je postalo normalno i da u kinima zaigraju ne samo božićni, nego i antibožićni filmovi, crni poput zagorenih kolača koje peče Ivana Roščić?

- Ako su “Batman se vraća” i “Umri muški” omiljeni božićni filmovi, razmišljali smo zašto to ne bi mogao biti i “Stric”. Želja nam je da “Strica”, jednom kada dođe na TV, puste u nekom kasnom terminu na Novu godinu, skupa s blagdanskim reklamama i tekstualnim obavijestima koje se pojavljuju preko ekrana i da ga neki “klinci” otkriju prvi put na taj način. Što se tiče distribucije, plan je oduvijek bio da se film pojavi u kinima za Božić upravo zato jer se tematski veže uz blagdane, ali i zato što mislimo da pruža i jedan kontrapunkt standardnom hollywoodskom božićnom filmu.

U “Stricu” se zrcale se naši obiteljski odnosi i naša sjećanja iz djetinjstva. Zanimala nas je, nadamo se univerzalna, dinamika i folklor obiteljskih odnosa s fokusom na njihovim negativnim aspektima koje smo u filmu gurali do ekstrema, u grotesku, crni humor i apsurd. “Stric” je zapravo dekonstrukcija tipične obiteljske situacije za vrijeme božićnih blagdana, a tradicija “čestitog Božića” ovdje se koristi kao način ukazivanja na društveni pokušaj nametanja sreće.

I da odmah odgovorimo, iako nije ni pitanje, nas dvojica zapravo volimo Božić i slavimo ga zajedno s našim obiteljima, sa svim folklorom i običajima koji uz to idu. Tako da smo možda i nas dvojica dio problema, ali smo svjesni pritiska i stresa koji idu uz blagdane i blagdanska okupljanja i u njima pronalazimo nešto užasno i istovremeno nešto jako duhovito.

Tajming je dvostruko dobar budući da je hrvatski film od ljeta naovamo doživio komercijalni uzlet i da smo nakon nekoliko godina počeli dobivati kinohitove (“Marginalci”, “Šesti autobus”). Može li “Stric” postati kinohit?

- Pogađati koji bi film mogao postati hit, posebno kod domaće publike, uvijek je dosta nezahvalno i mislim da bismo više sreće imali da pogađamo hoće li biti crno ili crveno na ruletu ili da uplatimo loto-listić. Mislimo da bi 90-ih i 2000-ih “Stric” mogao biti kultni hit koji bi kasnije, nakon što je prošao kina, ljudi otkrivali na kućnom videu.

"Sigurno mjesto" našeg kolege Juraja Lerotića trenutno jako dobro igra i pronalazi publiku, ali izvan mreže velikih multipleksa. Izrazito pozitivne reakcije s brojnih festivala diljem regije, a sada već i Europe, daju nam samopouzdanje da će publika prihvatiti film i da će ovih blagdana ciljano tražiti “Strica” u kinima. Presjek publike je zapravo dosta drukčiji nego što smo to očekivali, a posebno nam je drago da film jako dobro rezonira s mladima.

Mi smo prvenstveno i iskreno radili film kakav bismo i sami htjeli gledati. “Stric” je božićni film u kojem je nešto jako pošlo po krivu i sigurno je film kakav publika kod nas još nije imala priliku vidjeti. Mislimo da “Stric” može biti film za svakoga, ali samo je jedan način da se to sazna - odlaskom u kino. I običaj je prije svake projekcije poželjeti publici da uživa u filmu, a mi publici jednostavno kažemo – sretno.

Što je iduće za vas? U jednom intervjuu ste izjavili da likovi "Strica" nisu heroji akcije poput Brucea Willisa da bi uzeli pušku i riješili stvar, ima li šanse da u nekom vašem budućem projektu to postanu, tj. da snimite vašu verziju akcijskog filma?

- Obojica smo za vrijeme studija filmske vježbe doživljavali upravo tako, kao vježbe. Bez pritiska da to moraju postati zreli, festivalski kratki filmovi, igrali smo se i svim žanrovima koje volimo i razvijali smo nešto što će postati naš filmski jezik. Iako stvarno punkerski niskobudžetne, mislim da smo se kroz zajedničke vježbe (filmove) barem za sada, stvarno izguštali akcije. Iduće je nešto sasvim drugačije od "Strica", jedan pogani svijet s početka 1920ih godina na zabačenom dalmatinskom otoku. Već smo dobili prvi korak financiranja, a čim prođu školski praznici, bacamo se natrag na pisanje. Uff, u našem poslu nema goreg od prazne bijele stranice - taj Žižekovski bezdan koji uzvraća pogled.

---

Za prvi film se spremaš cijeli život

Ova godina u hrvatskom filmu ostat će upamćena kao godina filmskih prvijenaca. Kako gledate na uzlet debitanata kojemu i sami pripadate?
- Još u montaži smo se šalili da nas kad završimo film čeka "Battle Royale" ili "Igre gladi" što se tiče količine i kvalitete konkurencije. Volimo citirati kolegu redatelja Ivana Ikića koji, pak, citira nekog pjevača. "Za prvi koncert se spremaš cijeli život", a isto tako je i s filmom. Većina kolega debitanata su i naši bliski prijatelji. Mi smo mala branša i generacijski se svi poznajemo, družimo se i pomažemo si. Znali smo da puno njih ima što za reći s prvim filmovima koje su kao i mi godinama pripremali i evo dogodilo se da su nam se prvi koncerti poklopili. Počevši od Hane Jušić, Jure Pavlovića, Antonete Alamat Kusijanović, Sonje Tarkoić, Juraja Lerotića, Josipa Žuvana… sve su to naši prijatelji i kolege s klase na Akademiji. Sretni smo i ponosni što nastavljamo taj niz uspješnih debitantskih filmova, a može li se to nazvati nekim "novim valom" u hrvatskom filmu, možda je prerano za reći. To uostalom nije niti na autorima da zaključe. Jedino je sigurno, mladi autori imaju mnogo toga za reći i gladni su filma.

---

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Marko Miscevic/Cropix Marko Miscevic/Cropix Marko Miscevic/Cropix Marko Miscevic/Cropix
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/film-tv/miki-manojlovic-i-jest-stric-svima-nama-s-ovog-podrucja-uoci-splitske-premijere-i-pocetka-kinodistribucije-filma-stric-andrija-mardesic-i-david-kapac-govore-za-slobodnu-1244570 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=375b9af7ab15a794ec97d8bf4f4362c94e30d3f3 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Miki+Manojlovi%C4%87+i+jest+%E2%80%98stric%E2%80%98+svima+nama+s+ovog+podru%C4%8Dja%3A+uo%C4%8Di+splitske+premijere+i+po%C4%8Detka+kinodistribucije+filma+%E2%80%98Stric%E2%80%98%2C+Andrija+Marde%C5%A1i%C4%87+i+David+Kapac+govore+za+%E2%80%98Slobodnu%E2%80%98&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffilm-tv%2Fmiki-manojlovic-i-jest-stric-svima-nama-s-ovog-podrucja-uoci-splitske-premijere-i-pocetka-kinodistribucije-filma-stric-andrija-mardesic-i-david-kapac-govore-za-slobodnu-1244570 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffilm-tv%2Fmiki-manojlovic-i-jest-stric-svima-nama-s-ovog-podrucja-uoci-splitske-premijere-i-pocetka-kinodistribucije-filma-stric-andrija-mardesic-i-david-kapac-govore-za-slobodnu-1244570 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJSKI DVOJAC [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM
Film & TVREDATELJSKI DVOJAC

Miki Manojlović i jest ‘stric‘ svima nama s ovog područja: uoči splitske premijere i početka kinodistribucije filma ‘Stric‘, Andrija Mardešić i David Kapac govore za ‘Slobodnu‘

Piše Marko Njegić
29. studenog 2022. - 09:36

Andrija Mardešić i David Kapac surađivali su na kratkim žanrovskim ostvarenjima poput “Zagorskog specijaliteta” i “Iris” te pojedinačno snimali i festivalske filmove kao “Nas dva”. Sve to pripremilo ih je za “Strica”, križanac žanrovskog i festivalskog filma koji se vrti negdje između trilera, crne komedije i horora, čak i obiteljske drame. Nakon premijernog prikazivanja “Strica” na Karlovym Varyma i festivalske turneje od Pule do ZFF-a, Mardešić i Kapac su spremni za početak kinodistribucije od 1. prosinca, a dva dana prije toga će svratiti do Splita na dalmatinsku premijeru filma u “Kinoteci”.

Počasni građanin Splita

Što očekujete od splitske projekcije? Andrija, tebi je zasigurno najveća trema kao Splićaninu?

- Splitska publika je...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. svibanj 2024 16:28