stdClass Object ( [id] => 456711 [title] => Bez šušta i bez špirita: nova izvedba Male Floramye ohladila publiku već u prvom, 'najsplitskijem' činu [alias] => bez-susta-i-bez-spirita-nova-izvedba-male-floramye-ohladila-publiku-vec-u-prvom-najsplitskijem-cinu [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

O "Maloj Floramye" svi u Splitu sve znaju, ali ne mogu se zato u teatru postavljati replike bivših izvedbi. Ovim načelom vodio se autorski tim predvođen redateljem Goranom Golovkom i maestrom Harijem Zlodrom koji je na scenu HNK Split ponovno postavio kultnu Tijardovićevu operetu. Međutim, jedno od starih kazališnih načela veli i da, kad se postavljaju takva djela, trebala bi biti ista, ali bolja ili drugačija, ali bolja. A u subotu navečer dogodilo se drugačije - ali gore.

Redatelj je najavio striktno poštivanje originalnog teksta pa ga je uglavnom i sačuvao, a upravo taj dio nije šteta skratiti i zgusnuti, jer, uza svu ljubav, poštovanje i oduševljenje najsplitskijom operetom, dobro su poznata i slaba mjesta ovoga djela. Prvi karnevalski čin najkompaktniji je i "najsplitskiji", a ostala dva pate i od naivnosti i od predugih govorancija. A baš je u prvom činu došlo do većih intervencija koje su spustile temperaturu u gledalištu umjesto da je ražare. Splitski karneval nalikovao je salonskoj zabavi, zagušen baletom, bijelim tilom i sterilnim pierottima. Bez šušta i bez špirita, pa da nije bilo scenografije Zvonimira Mihanovića s rivom, feralima i trabakulom, mogao se zbivati i u Versaillesu.

Imberlani šjor Bepo

Golovkova ideja o prikazu starih, iščezlih Splićana kao duhova u bjelini dobro se bila uklopila u njegovu stariju predstavu "Smij i suze starega Splita" u ambijentu sustipanskog groblja, a u ovom slučaju anestezirala je scene zamišljene kao feštu raspojasanosti i veselja.

Ako za trijumfalnog marša u "Aidi" publika ne poželi skočiti na noge i krenuti za Radamesom, nešto je pošlo po zlu; ako u prvom činu "Male Foloramye" ta ista publika ne osjeti adrenalin i nagon da se umiješa u strku na rivi, isti je slučaj.

Ovaj čin donio je na pozornicu i novog šjor Bepa Pegulu u liku glumca Gorana Markovića. Potpuno novog, kako bi se odmaknuli od uzora Borisa Dvornika koji je bio motor nekadašnjih predstava ili još starijih Pjera Jelaske i Branka Kovačića kojih se još sjeća malo tko. Navodno ih je više zamorno i spominjati, bog im dao pokoj. Oni su svoje vrijeme, unosili u lik toplinu ili dominaciju, kako tko, i otišli, ali ostao je šjor Bepo koji je kroz punih devedeset godina postao sam po sebi karakteristični splitski tip, maskota, zaštitni znak, da ne kažemo brand kojega se ne treba olako odreći - tim prije što mora "nositi" glavninu drugog i trećeg čina. Taj splitski specifikum jest redikulasti osobenjak, sredovječan, nerealan i laka meta za okrutne zafrkante, ali da je baš sasvim mentalno i fizički oštećen ne bi znao ni pogoditi put do Francuske.

Loš scenski govor

Marković je dao naslutiti neke suptilnije crte ovoga lika koje i vrijedi istaknuti, a može uostalom i kasnije iznenaditi kada se izvedbe razigraju, kao što je učinio i s likom Lešandra u "Spli'skom akvarelu". Za sada je ta uloga nekakva himera Servantesa iz Malog mista, Stipe Bale, čuvenog splitskog "pravog" ridikula i marionete. U drugom i trećem činu je već posustala želja za novijim čitanjima i traženjima novih ključeva. Spomenimo tek lijep scenografski prikaz prve marjanske vidilice u završnici te naglasimo da je u čitavoj izvedbi bilo problema i s nerazumljivim govorom i s akcentima - jezični savjetnik bi bio dobro došao. Novoj splitskoj "Floramye" zaželimo da se s vremenom uskladi i malo oporavi od dojma kojega je ostavila na premijeri, a to je slomljena starinska igračka koja je nespretno zalijepljena.


Vrckava Floramye

Melodramatični likovi Floramye i Mirko pokazali su tko što zna i može u poznatim arijama, ali kao par ostali su udaljeni. Antonija Teskera u naslovnoj ulozi zaigrala je na vrckavost, a Bože Jurić Pešić, koji bi, kvragu, morao ipak biti splitski student, ljubavnik, farabut i kasnije ratnik, doima se kao da je došao na čaj "na pet uri popodne". Najsigurniji i najležerniji bili su "stari ganci" Vinko Maroević i Zlatko Aurelio Kokeza, a uz njih i Tonči Banov. Pokazali su koliko je nužan dobar spoj glumačkih i pjevačkih sposobnosti jer se zbilo da se neki glumci "zaguše" u pjevačkim točkama, a operni pjevači naštimavaju glas prema sposobnostima glumaca. Elizabrta Tudor Gančević kao Petrinila bila je sigurnija s govorom nego pjevanjem, a Cynthia Hansell Bakić prilagođavala se Markoviću.

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KULTNA OPERETA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-12-05 15:13:58 [created_by] => 3140 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-12-05 16:15:44 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-12-05 15:13:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 11352 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2016\/12\/05\/Kultura\/8262186.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/05\/Kultura\/8263882.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/05\/Kultura\/8263876.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/05\/Kultura\/8263837.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/05\/Kultura\/8262313.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1200x775"},{"size0":"1200x800"},{"size0":"1200x801"},{"size0":"1200x800"},{"size0":"1200x637"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7416733 Threads: 4 Questions: 1530359124 Slow queries: 4653409 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110650618 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 50 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/bez-susta-i-bez-spirita-nova-izvedba-male-floramye-ohladila-publiku-vec-u-prvom-najsplitskijem-cinu-456711 [printLink] => /kultura/bez-susta-i-bez-spirita-nova-izvedba-male-floramye-ohladila-publiku-vec-u-prvom-najsplitskijem-cinu-456711?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 357534 [name] => Split [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => split [link] => /tag/split ) [1] => stdClass Object ( [id] => 268435 [name] => Mala Floramye [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => mala-floramye [link] => /tag/mala-floramye ) [2] => stdClass Object ( [id] => 268718 [name] => opereta [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => opereta [link] => /tag/opereta ) [3] => stdClass Object ( [id] => 268719 [name] => ivo tijardović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ivo-tijardovic [link] => /tag/ivo-tijardovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KULTNA OPERETA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Bez šušta i bez špirita: nova izvedba Male Floramye ohladila publiku već u prvom, 'najsplitskijem' činu [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3140 [name] => Jasmina Parić [username] => jasmina-pari [email] => jasmina-pari@sd.hr [password] => $2y$10$1L008t4mPN7O0CtaqZQnReoRohc3bl25o/s9Zwi5FMl5bzIbeqIQS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/jasmina-paric-3140 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1658 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/3fe4790be360d956058d3295e5cd3dae?s=100&default=https%3A%2F%2Ff03.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/05/Kultura/8262186.jpg [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/05/Kultura/8262186.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/05/Kultura/8263882.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/05/Kultura/8263876.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/05/Kultura/8263837.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/05/Kultura/8262313.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

O "Maloj Floramye" svi u Splitu sve znaju, ali ne mogu se zato u teatru postavljati replike bivših izvedbi. Ovim načelom vodio se autorski tim predvođen redateljem Goranom Golovkom i maestrom Harijem Zlodrom koji je na scenu HNK Split ponovno postavio kultnu Tijardovićevu operetu. Međutim, jedno od starih kazališnih načela veli i da, kad se postavljaju takva djela, trebala bi biti ista, ali bolja ili drugačija, ali bolja. A u subotu navečer dogodilo se drugačije - ali gore.

Redatelj je najavio striktno poštivanje originalnog teksta pa ga je uglavnom i sačuvao, a upravo taj dio nije šteta skratiti i zgusnuti, jer, uza svu ljubav, poštovanje i oduševljenje najsplitskijom operetom, dobro su poznata i slaba mjesta ovoga djela. Prvi karnevalski čin najkompaktniji je i "najsplitskiji", a ostala dva pate i od naivnosti i od predugih govorancija. A baš je u prvom činu došlo do većih intervencija koje su spustile temperaturu u gledalištu umjesto da je ražare. Splitski karneval nalikovao je salonskoj zabavi, zagušen baletom, bijelim tilom i sterilnim pierottima. Bez šušta i bez špirita, pa da nije bilo scenografije Zvonimira Mihanovića s rivom, feralima i trabakulom, mogao se zbivati i u Versaillesu.

Imberlani šjor Bepo

Golovkova ideja o prikazu starih, iščezlih Splićana kao duhova u bjelini dobro se bila uklopila u njegovu stariju predstavu "Smij i suze starega Splita" u ambijentu sustipanskog groblja, a u ovom slučaju anestezirala je scene zamišljene kao feštu raspojasanosti i veselja.

Ako za trijumfalnog marša u "Aidi" publika ne poželi skočiti na noge i krenuti za Radamesom, nešto je pošlo po zlu; ako u prvom činu "Male Foloramye" ta ista publika ne osjeti adrenalin i nagon da se umiješa u strku na rivi, isti je slučaj.

Ovaj čin donio je na pozornicu i novog šjor Bepa Pegulu u liku glumca Gorana Markovića. Potpuno novog, kako bi se odmaknuli od uzora Borisa Dvornika koji je bio motor nekadašnjih predstava ili još starijih Pjera Jelaske i Branka Kovačića kojih se još sjeća malo tko. Navodno ih je više zamorno i spominjati, bog im dao pokoj. Oni su svoje vrijeme, unosili u lik toplinu ili dominaciju, kako tko, i otišli, ali ostao je šjor Bepo koji je kroz punih devedeset godina postao sam po sebi karakteristični splitski tip, maskota, zaštitni znak, da ne kažemo brand kojega se ne treba olako odreći - tim prije što mora "nositi" glavninu drugog i trećeg čina. Taj splitski specifikum jest redikulasti osobenjak, sredovječan, nerealan i laka meta za okrutne zafrkante, ali da je baš sasvim mentalno i fizički oštećen ne bi znao ni pogoditi put do Francuske.

Loš scenski govor

Marković je dao naslutiti neke suptilnije crte ovoga lika koje i vrijedi istaknuti, a može uostalom i kasnije iznenaditi kada se izvedbe razigraju, kao što je učinio i s likom Lešandra u "Spli'skom akvarelu". Za sada je ta uloga nekakva himera Servantesa iz Malog mista, Stipe Bale, čuvenog splitskog "pravog" ridikula i marionete. U drugom i trećem činu je već posustala želja za novijim čitanjima i traženjima novih ključeva. Spomenimo tek lijep scenografski prikaz prve marjanske vidilice u završnici te naglasimo da je u čitavoj izvedbi bilo problema i s nerazumljivim govorom i s akcentima - jezični savjetnik bi bio dobro došao. Novoj splitskoj "Floramye" zaželimo da se s vremenom uskladi i malo oporavi od dojma kojega je ostavila na premijeri, a to je slomljena starinska igračka koja je nespretno zalijepljena.


Vrckava Floramye

Melodramatični likovi Floramye i Mirko pokazali su tko što zna i može u poznatim arijama, ali kao par ostali su udaljeni. Antonija Teskera u naslovnoj ulozi zaigrala je na vrckavost, a Bože Jurić Pešić, koji bi, kvragu, morao ipak biti splitski student, ljubavnik, farabut i kasnije ratnik, doima se kao da je došao na čaj "na pet uri popodne". Najsigurniji i najležerniji bili su "stari ganci" Vinko Maroević i Zlatko Aurelio Kokeza, a uz njih i Tonči Banov. Pokazali su koliko je nužan dobar spoj glumačkih i pjevačkih sposobnosti jer se zbilo da se neki glumci "zaguše" u pjevačkim točkama, a operni pjevači naštimavaju glas prema sposobnostima glumaca. Elizabrta Tudor Gančević kao Petrinila bila je sigurnija s govorom nego pjevanjem, a Cynthia Hansell Bakić prilagođavala se Markoviću.

 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>





[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/bez-susta-i-bez-spirita-nova-izvedba-male-floramye-ohladila-publiku-vec-u-prvom-najsplitskijem-cinu-456711 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=725f2001f4a1939dbca4380553c4816acdc65026 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Bez+%C5%A1u%C5%A1ta+i+bez+%C5%A1pirita%3A+nova+izvedba+Male+Floramye+ohladila+publiku+ve%C4%87+u+prvom%2C+%26%23039%3Bnajsplitskijem%26%23039%3B+%C4%8Dinu&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fbez-susta-i-bez-spirita-nova-izvedba-male-floramye-ohladila-publiku-vec-u-prvom-najsplitskijem-cinu-456711 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fbez-susta-i-bez-spirita-nova-izvedba-male-floramye-ohladila-publiku-vec-u-prvom-najsplitskijem-cinu-456711 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KULTNA OPERETA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaKULTNA OPERETA

Bez šušta i bez špirita: nova izvedba Male Floramye ohladila publiku već u prvom, 'najsplitskijem' činu

5. prosinca 2016. - 16:13

O "Maloj Floramye" svi u Splitu sve znaju, ali ne mogu se zato u teatru postavljati replike bivših izvedbi. Ovim načelom vodio se autorski tim predvođen redateljem Goranom Golovkom i maestrom Harijem Zlodrom koji je na scenu HNK Split ponovno postavio kultnu Tijardovićevu operetu. Međutim, jedno od starih kazališnih načela veli i da, kad se postavljaju takva djela, trebala bi biti ista, ali bolja ili drugačija, ali bolja. A u subotu navečer dogodilo se drugačije - ali gore.

Redatelj je najavio striktno poštivanje originalnog teksta pa ga je uglavnom i sačuvao, a upravo taj dio nije šteta skratiti i zgusnuti, jer, uza svu ljubav, poštovanje i oduševljenje najsplitskijom operetom, dobro su poznata i slaba mjesta ovoga djela. Prvi karnevalski čin najkompaktniji je i...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 05:27