StoryEditorOCM
Obalaotvoreni radovi

Kreće izgradnja splitske obilaznice: Mravinačka rampa rasteretit će Solin, evo kada će biti probijen tunel kroz Kozjak

7. rujna 2023. - 21:24

Rekli bi najljepši poklon za rođendan dobio je grad Solin, prvenstveno 13 tisuća stanovnika Mjesnog odbora Priko vode, te Mravinaca i Kučina, budući je bager iskopao prvu hrpu zemlje na novom gradilištu one dugoočekivane Mravinačke rampe koja će anulirati prometne gužve za ova solinska naselja iz pravca Splita.

Budući je, u četvrtak navečer, uoči svečane sjednice povodom Dana grada i blagdana nebeske zaštitnice Male Gospe, potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, svečano otvorio početak izgradnje dodatne rampe na denivelaciji križanja državne ceste D8 (obilaznica Splita) i DC 432.

Devet mjeseci

- Projekt vrijedan preko 2 milijuna eura, bit će okončan po ritmu radova, za devet mjeseci. Hrvatske ceste kao investitor, uz izvođače radova Cestar i Hering (Široki Brijeg), realizirat će nadvožnjak radnog naziva Bilice 5, gdje ćemo dobiti rampu koja znači prometno rasterećenje ovog dijela Solina – koncizan je bio Butković, pojašnjavajući zašto se čekalo od važeće građevinske dozvole izdane 24. veljače 2022. godine do danas 7. rujna 2023. godine s početkom radova:

- Problem sa izvođačem radova. Odnosno zbog rata u Ukrajini i energetske krize, inflacije. Projekti koji su bili ugovoreni prije toga bili su u raskoraku sa dogovorenim cijenama, pa smo imali raskid ugovora.

Izvođači radova uvedeni su i u još jedan prometni projekt, izuzetno važan za splitski bazen, a to je prva faza brze ceste Trogir-Omiš, preciznije dionica od čvorišta Mravince do čvorišta TTTS. Što bi značilo i početak realizacije više od dva desetljeća sanjanom pravcu prema Omišu, koji obuhvaća i najprometnije raskrižje u Hrvatskoj - ono u Stobreču!

image
Paun Paunović/Cropix

- Radi se o investiciji vrijednoj preko 7 milijuna eura, koje je jedino ulaganje financirano u slijedećoj perspektivi 2021.-2027. iz EU-fondova, uz brzu cestu prema Virovitici. Ovo je prva faza, a druga je u procesu i za par mjeseci imat ćemo i ponude za gradnju te faze. Time bi Split dobio svoju zaobilaznicu, sve u cilju glavnog rješenja – brze ceste do Omiša! Omiška zaobilaznica bit će u prometu najlkasnije početkom 2024., a raspisuje se i natječaj do Dugog Rata! Prometnica bi onda u cijelom profilu bila izgrađena do pet, najviše šest godina - iznio je Butković lijepu vijest, od životne važnosti i stanovnicima na potezu od Splita do Omiša, koji pola dana provedu u kolonama na cesti!

Otkrio je i kako se radovi na pristupnoj cesti tunelu Kozjak izvode u dobrom ritmu!

- Znači 28. rujna ćemo potpisati ugovor za projekt tunela Kozjak i spoja na D8, te očekujemo do kraja godine i početak probijanja tunela. Splitsko-dalmatinska županija time u prometnoj infrastrukturi postaje jedno veliko gradilište, uz onu renesansu koju provodimo što se luka tiče! - zadovoljno je novinarima zborio prvi čovjek resornog ministarstva pod čijom je ingerencijom i pomorsko dobro, te je najavio i tu velike pomake što se uvođenja reda na obali tiče.

image
Paun Paunović/Cropix

Tunel kroz Kozjak

Župan Blaženko Boban je upravo tim datumom i poglavito što nije bilo tužbi koje u pravilu odugovlače izgradnju tunela kroz Kozjak bio najsretniji:

- Ide sve svojim tijekom, što me posebno raduje, i bit će nam potpisivanje ugovora još jedan poklon za Dan županije 30. rujna, a imamo puno, puno projekata za pohvalu. Poglavito u demografskom dijelu jer smo 287 ugovora potpisali sa mladim obiteljima koji će u sklopu projekta "Tu je tvoj dom" ostati u Dalmatinskoj zagori. A imamo i više upisanih "prvašića", njih 143!

image
Paun Paunović/Cropix

Najsretniji početkom realizacije Mravinačke rampe ipak je bio gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević:

- Važan je ovaj pravac za moje Solinjana i ako sve bude gotovo pred novu turističku sezonu, čime ćemo postići i smanjenje gužve, ali i sigurnost sudionika u prometu, tko zadovoljniji od mene!

U istom ritmu zbori i prvi čovjek Mjesnog odbora Priko vode Miroslav Dugeč, koji nam naglasak stavlja na sigurnost:

- Rotor jednostavno nije bio rješenje za pristup našim kućama iz Splita, gdje većina Solinjana ima i radno mjesto, idu na fakultete, u škole. Rampa će nam osigurati bržu protočnost vozila, ali prvenstveno sigurnost!

A na upit što je sa radovima na solinskoj Širini, koje je ministar Butković otvorio prije 20 mjeseci, pa se ništa osim fingiranja kopanja rupa nije događalo na tom važnom gradilištu, što je rezultiralo i negodovanjem gradonačelnika Ninčevića, danas Butković kaže:

- Nije zbog izvođača radova DIV grupe, već arheoloških ispitivanja koji bi trebali biti završeni kroz koji dan. Onda će Hrvatske ceste i direktor Josip Škorić, sjesti sa predstavnicima DIV grupe i vidjeti postoji li šansa i mogućnost da radovi krenu. Ako ne postoji, onda ćemo tražiti neke druge varijante.

image
Paun Paunović/Cropix

Arheološka ispitivanja

Radovi su otvoreni na dva bitna prometna pravca, potvrđujući kako su u fokusu resornog ministarstva nanovo prometnice u našoj županiji, čemu su svjedočili i svi članovi vladajuće stranke. Od Ante Sanadera potpredsjednika Sabora RH, državnog tajnika za turizam Tonča Glavine, državnog tajnika Tomislava Mihotića, župana Bobana i dožupana Ante Šošića, gradonačelnika Ninčevića i dogradonačelnika Ivice Rakušića, predsjednikka HGK Split Joze Tomaša, do brojnih županijskih i solinskih gradskih vijećnika, koji se – nadamo se – potpredsjedniku Vlade RH "došapnuti" i što još treba rješavati, realizirati u Splitsko dalmatinskoj županiji, prostorno najvećoj u državi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. travanj 2024 11:10