StoryEditorOCM
Dalmacijagodinu dulje

GODINU DULJE Brza cesta Klis - Solin tek uoči ljeta 2012.

Piše PSD.
3. ožujka 2011. - 12:44
Unatoč prijašnjim najavama iz Hrvatskih cesta da će novi, dvotračni zapadni kolnik brze ceste Solin−Klis, dug 4,5 kilometara, biti pušten u promet do 15. lipnja ove godine, doznajemo da bi južni dio novoizgrađene prometnice, između vijadukata “Izvor Jadra” i “Jamani” (dužina 1,4 kilometra), trebao biti otvoren u listopadu, a preostala tri kilometra do čvora Klis Grlo do početka turističke sezone 2012. godine.

Odgodi najavljenog roka završetka radova “kumovali su” brojni specifični uvjeti na gradilištu, poput nepovoljnih pristupa, sastava tla i blizine izvora Jadra, ali i postojećega kolnika brze ceste, zbog čega su česta zatvaranja prometa.

Na terenu je danas oko 280 radnika “Konstruktor-inženjeringa”, “Hidroelektre niskogradnje” i njihovih partnera, doznajemo od Tončija Ljubetića, dipl. ing., iz splitske ispostave Hrvatskih cesta.

Vrlo zahtjevan projekt

− Riječ je o iznimno zahtjevnom projektu, pa je trenutačna dinamika radova primjerena.

Puno je stvari koje utječu na ritam građenja, kao što su izmještanje instalacija, opasnost od odronjavanja materijala prilikom miniranja, očuvanje stabilnosti postojećih tunela “Mačkovac”, “Klis Kosa” i “Klis Grlo”, koji su udaljeni oko 15 metara od novih, te nepovoljni vremenski uvjeti i zabrana većih radova tijekom turističke sezone.

Uz to, posebna će se važnost posvetiti opremi, signalizaciji i sustavu daljinskog vođenja prometa, za što treba vremena, jednako kao i za obnovu postojećega trotračnoga kolnika koji će se pripremiti za jednosmjerni promet prema sjeveru, odnosno Dugopolju – naglašava glavni inženjer projekta.

Novi rokovi izgradnje jedinoga kvalitetnog spoja šireg splitskog područja s autocestom ipak neće “probiti” ugovorenu cijenu radova od 219 milijuna kuna, poručuju iz Hrvatskih cesta.

Vijadukti i tuneli čine čak 65 posto kolnika

Slike s gradilišta svjedoče o punom zamahu radova od područja iznad izvora Jadra pa sve do sjevernog dijela iznad Klisa. Vijadukti “Izvor Jadra”, “Mosor”, “Jamani” i “Ploče” već su dobili svoj izgled, a u visokom su stupnju izgradnje i tuneli “Mačkovac” i “Klis Kosa”.

O specifičnim uvjetima svjedoči i podatak da će 2,7 kilometara ili oko 65 posto zapadnoga kolnika brze ceste biti “u zraku” − na vijaduktima − ili “u mraku”, odnosno u tunelima.

gordan zubčić

15.800

vozila prosječni je dnevni promet na brzoj cesti Solin−Klis

1516

metara ukupna je dužina vijadukata na zapadnom kolniku


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. srpanj 2024 06:25