Najjeftinije, najbrže i najsigurnije rješenje sanacije Stupice je izgradnja tunela dužine oko 200 metara, čime bi cesta Vrgorac-Makarska mogla biti puštena u promet do 1. srpnja.
U to je u srijedu resorni ministar Božidar Kalmeta uvjerio predstavnike lokalnih vlasti Zabiokovlja te je dogovoreno da će ministar osobno obići sporno područje već u ponedjeljak idućeg tjedna, s ciljem da se predloženo rješenje što prije prihvati na lokalnoj razini. Naime, kako je rečeno nakon sastanka, problem lokalnog stanovništva je što se sanacija Stupice toliko odugovlači.
Međutim, Tomo Vidović, direktor Sektora za održavanje u Hrvatskim cestama, objasnio je kako je sanacija područja Stupice, za razliku od projekta izgradnje tunela, puno skuplji i rizičniji posao.
- Za sada grube brojke govore da bi izgradnja tunela koštala oko 25 milijuna kuna, dok bi sanacija, zbog specifičnosti područja i visokog stupnja rizika od ponovnog urušavanja, koštala čak između 40 i 50 milijuna kuna - kazao je Vidović.
Predstavnici lokalnih vlasti zatražili su i dugoročno rješenje, budući da na cesti Vrgorac-Makarska, uz Stupicu, postoje još dvije kritične točke.
Smatraju, naime, kako bi idealno rješenje bio tunel dužine oko 1200 metara, kojim bi se zaobišle sve sporne točke na toj, za lokalno stanovništvo, vrlo važnoj prometnici. Budući da bi takav pothvat zahtijevao puno više novca i vremena, ministar Kalmeta je predstavnicima Zabiokovlja kazao kako projekt izgradnje “malog” tunela neće utjecati na dogovore oko izgradnje “velikog” tunela kojim će se riješiti problem sigurnosti na cesti Vrgorac-Makarska.