Europska unija je odlučila zaustaviti prodaju novih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem nakon 2035. godine. No očigledno postoji rizik od posustajanja prodaje električnih automobila diljem Europe, a i kineska prijetnja s jeftinijim električnim automobilima sve je snažnija. Njemačke stranke CDU i sestrinska CSU žele ukinuti zabranu benzinaca i dizelaša, piše Berliner Zeitung, a prenosi Revija HAK.
Stranke u nacrtu programa navode mišljenje da Njemačka prednjači u razvoju motora s unutarnjim sagorijevanjem te žele zadržati tu prednost i dalje razvijati benzinske i dizelske motore na tehnološki neutralan način. Stranke također žele provesti analizu kako bi saznale koje bi prednosti i nedostatke imala zabrana.
– Zabrana motora s unutarnjim sagorijevanjem bila je pogrešna odluka. Sada to moramo ispraviti što je brže moguće. Električni automobili imaju problema s prihvaćanjem kupaca, a infrastruktura za punjenje je neadekvatna, kaže Jens Gieseke, koji je voditelj pregovora o prijedlogu u takozvanoj skupini Pučana u Europskom parlamentu, koja uključuje CDU/CSU.
Prodaja električnih automobila naglo je porasla posljednjih godina, kao i proširenje infrastrukture za punjenje. Ipak, posljednjih mjeseci postoji trend pada udjela električnih automobila u prodaji novih automobila diljem Europe. U dosadašnjem dijelu godine električni automobili čine 28 posto svih novoregistriranih automobila. U istom razdoblju prošle godine ta je brojka iznosila 31 posto, ali je broj novoregistriranih električnih automobila bio otprilike isti. Nekoliko proizvođača automobila izjavilo je da u budućnosti vide prepreke u prodaji električnih automobila, uključujući Mercedes, koji je smanjio svoje ambicije, javlja Revija HAK. CDU/CSU je najveća njemačka stranka (ili stranke), trenutno nije dio vladajuće koalicije, ali veliki su izgledi da bi se nakon sljedećih parlamentarnih izbora mogao vratiti na vlast.