stdClass Object ( [id] => 1080493 [title] => Pred hrvatskim inovatorom veliki je korak: u ovoj pandemijskoj krizi Rimac je u drukčijoj situaciji od mnogih, do vrha mu nedostaje još samo jedna stvar [alias] => pred-hrvatskim-inovatorom-veliki-je-korak-u-ovoj-pandemijskoj-krizi-rimac-je-u-drukcijoj-situaciji-od-mnogih-do-vrha-mu-nedostaje-jos-samo-jedna-stvar [catid] => 244 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Mate Rimac je počeo raditi u garaži prije deset i pol godina i možda je rijedak poduzetnik čija je tvrtka u tako kratko vrijeme postala dobavljač najpoznatijih svjetskih proizvođača automobila na električni pogon. Prvi zaposlenici su mu se pridružili 2011. godine, a danas je broj zaposlenih u tvrtkama Rimac Automobili i Greyp Bikesa, čiji je osnivač, premašio 900 i uskoro će premašiti 1000.

Prošle pandemijske godine zaposleno je više od 250 novih radnika. Rimac Automobili trenutno zapošljavaju 815 ljudi, dok ih je u Greypu zaposleno još oko 85. Ako bismo uključili studente koji u Rimac Automobilima obavljaju praktičnu nastavu ili rade, onda je brojku od tisuću radnika već premašio. Prosječna neto plaća u tvrtkama koje je osnovao Mate Rimac je 10,5 tisuća kuna, a radnici na ime putnih i ostalih troškova dobiju još otprilike tisuću kuna. Pandemija nije rezultirala otkazima i smanjivanjem plaća. Mate Rimac je otkrio da je njegova plaća 35 tisuća kuna i da čak petnaest osoba u Rimac Automobilima ima veću plaću od njegove.

- Svi naši zaposlenici dobivali su punu plaću. Moj i menadžmentov glavni zadatak je osigurati stabilan rad tvrtke, tako da i u najcrnjem scenariju osiguramo funkcioniranje tvrtke najmanje 12 mjeseci. Mi smo razvojna tvrtka i realizacija projekata nam je vrlo važna u poslovanju. Želimo realizirati sve projekte - istaknuo je tijekom periodičnih obraćanja preko videa Mate Rimac.

Za vrijeme lockdowna Rimac je brzo vratio dio radnika na posao. Razlog je to što je razvijao neke važne projekte prototipova, ali i činjenica da su kupci u Švedskoj radili normalno i trebali njihove baterije. Rimac Automobili u ovom trenutku posluju na osam lokacija, a uskoro otvaraju deveti pogon, koji će biti smješten u blizini zagrebačkog City centra West. Sve to planira objediniti u veliki kampus površine 100 tisuća metara četvornih, koji će biti otvoren i za građane. Rimac je postao poznat u javnosti po svojim brzim električnim automobilima, ali je osnova njegove proizvodnje razvoj komponenata koje se ugrađuju u električne automobile.

Rimac Automobili su u ovoj pandemijskoj krizi u drukčijoj situaciji od mnogih, jer su privukli investicije ukupno vrijedne oko 150 milijuna eura. Između ostalih, u razvoj projekata njegove tvrtke uložili su kineska Camel grupa, Hyundai i Porsche. Upravo je pojavljivanje Porschea kao investitora 2018. godine bila značajna prekretnica u radu Rimac Automobila. Ulazak investitora rezultirao je promjenom vlasničke strukture, tako da Rimac nije više većinski vlasnik. Trenutačno je vlasnik 45 posto Rimac Automobila, Camel ima 18 posto, Porsche 15 i Hyundai-Kia 14 posto. Tu je i nešto manjih suvlasnika, a otkrio je da će u budućnosti radnici sve više participirati u vlasničkoj strukturi.

Za Rimca, a to i on sam u nekim svojim izjavama daje naslutiti, uspjeh će predstavljati kad sadašnji prototip C_Two krene u serijsku proizvodnju. Budući modeli Rimac automobila također će biti visokih performansi i bit će proizvedeni u limitiranim serijama. U svakom slučaju, planiraju i nadalje proizvoditi automobile visokih performansi. Uostalom, imao je izjavu da će za pet do deset godina sve biti okrenuto prema razvoju autonomnih vozila.

---

image
C_Two električni automobil na Showu u Ženevi
AFP
---

Rimac je najavio da iz prototipne kreće prema predserijskoj proizvodnji automobila C_Two. Nije objavio datum kad će javnosti predstaviti automobil za serijsku proizvodnju, ali tvrdi da bi to trebalo biti uskoro. Kasne, priznaje, dijelom i svojom krivnjom, ali i zbog toga što ih je omela pandemija. Isto tako, otkrio je da će C_Two dobiti drugo ime.

- Radimo veliki broj testiranja jer se moramo dokazati da smo na razini vrhunskih svjetskih brendova, kako bismo imali globalno homologirani i certificirani automobil. Ime i završni dizajn prototipa C_Two hiperautomobila iduće generacije bit će poznato ove godine. Plan je bio da prve isporuke obavimo 2020. godine, ali se kašnjenja, pogotovo u vrijeme ove pandemije, događaju i velikim proizvođačima. Usporedo s razvojem prototipa, radimo niz projekata za druge - pojasnio je Mate Rimac.

Mati Rimcu se u ovom trenutku ne može osporiti da je na neki način postao uzor mladim ljudima i da u svim okolnostima kada se spominje priča o uspjehu, većina mladih ljudi, ali i političara, ističe upravo njega. Više puta je upozoravao da treba puno toga prijeći da bi uspio. Unatoč tome što mu je u početku pomogao otac kada je interes za njegov BMW pokazao jedan arapski bogataš, Mate Rimac uvijek šalje poruke da je za uspjeh neophodan danonoćni rad.

Tako nam je i prilikom pisanja ovog teksta stigla poruka iz Rimac Automobila da je njegovo vrijeme u sljedeća dva mjeseca isplanirano do u detalje te da baš i nema vremena za duži razgovor. Sličnu poruku šalje i direktorica marketinga, jer je i ona prezauzeta. To je vjerojatno točno, ali pokazuje i da tvrtka još uvijek nije ustrojena na način kako tvrtke po svim suvremenim standardima trebaju biti ustrojene. Iz Rimac Automobila objašnjavaju da su, kao i svi startupovi, organizirani i ustrojeni na način da maksimalno iskorištavaju resurse i kapacitete te da sebi ne mogu priuštiti „prazan hod“.

---

image
Većina prihoda dolazi od komponenti koje se ugrađuju u automobile na električni pogon, a nije zanemariva niti proizvodnja električnih bicikala
Tom Dubravec/Cropix
---

Da je ponešto sličan poduzetnicima s ovih prostora vidi se u tome da na kritike o tome da je njegov uspjeh ipak podupiran značajnim državnim poticajima i povlačenjem novca iz EU fondova te novcem investitora, odgovara brojkama o iznosu uplaćenog poreza. U poslovnim krugovima je iskorištavanje sredstava koja su na raspolaganju samo dokaz poduzetničke spretnosti jer za uspješnog poduzetnika nije samo važno to da proizvede i plasira proizvod. Poduzetnik mora znati koristiti fondove, iskoristiti sve moguće poticaje a također i upakirati i prezentirati proizvod. Mate Rimac i taj dio radi odlično, možda čak i pretjerano dobro.

Ono što svakako treba učiti od Mate Rimca je njegovo desetogodišnje prezentiranje onoga što radi. Uspio se pozicionirati tako da je uzor mladim ljudima, da je jedina nada hrvatskog gospodarstva i da je sve što radi sami vrh. To je možda i najveća opasnost za njegov projekt jer nije jedini, a nije možda niti najbolji. To, uostalom, i sam priznaje.

Možda čak i ne uživa u tome, jer je činjenica da pomaže i drugim poduzetnicima. Prije pola godine, kada je "Infinum" objavio da s tvrtkom "Porsche Digital", podružnicom upravo Porschea, u Hrvatskoj pokreće tvrtku "Porsche Digital Croatia" za dizajn i razvoj softvera, umjetnu inteligenciju i strojno učenje, a u koju će uložiti 10 milijuna eura, doznalo se da je Rimac "Porsche Digitalu" predložio suradnju s "Infinumom". Prije dvije godine spojio ih je s jednim od osnivača "Infinuma" Tomislavom Carom. Upravo se doznalo i da je s tvrtkama Gideon, Vidi i Byte Lab, Mate Rimac čak sudjelovao u razvoju hrvatskog računala za obrazovanje. Očito je da ga privlači IT sektor. Vidljiva je ta njegova velika želja za inovacijama. Poznato je da je kao srednjoškolac, a i nije bio najbolji učenik, izumio rukavicu s funkcijama miša za računala i tipkovnice. U Srednjoj strukovnoj školi u Samoboru Mate Rimac je završio četverogodišnji program tehničara za mehatroniku.

Neosporno je da su njegovi automobili, poput Concept_One i C_Two, vrhunska rješenja na svjetskom nivou, ali većina prihoda dolazi od komponenti koje se ugrađuju u automobile na električni pogon. Nije zanemariva niti njegova proizvodnja električnih bicikala. Iz Rimac Automobila nedavno je najavljeno širenje na ključna azijska tržišta proširenjem međunarodne mreže prodajnih partnera na Kingsway grupu, kompaniju specijaliziranu za distribuciju luksuznih vozila i jahti na području Kine. Zahvaljujući tom partnerstvu, u Šangaju je otvoren luksuzni salon Rimac Automobila. Znači da i prije prvih isporuka C_Two modela na električni pogon, u Rimac Automobili nastavljaju graditi globalnu mrežu partnera. Značajan dio te mreže su već izgradili.

Na kraju, za Matu Rimca bi se moglo reći da je uspio ako pokrene serijsku proizvodnju. Činjenica je da je na dobrom putu, ali do toga cilja još je puno truda. I već sada je jasno što će biti njegov budući razvojni fokus. Vidljivo je to iz njegove inicijative oko osnivanja Udruge za poticanje i reguliranje autonomnih vozila, u kojoj želi okupiti sve tvrtke koje se bave tom tehnologijom. Čak je i C_Two donekle spreman za autonomnu vožnju. Na stazi imaju posebnu funkciju Driver Coach, ali još nisu išli na autonomnu vožnju na cesti. Mate Rimac uvjeren je da će do 2030. doći do većih promjena u autoindustriji nego u posljednjih stotinu godina.

Primjer: u rujnu je u Europi prvi put prodano više električnih nego dizelskih automobila. Mate Rimac je otkrio i pet ciljeva Rimac automobila: da bude lider u EV superautomobilima, lider u high performance električnim pogonima, profitabilni i cash flow pozitivan, da radi u novom kampusu i da bude - najbolji poslodavac.

---

VAŽNO PREUZIMANJE: za Bugatti spreman

 

Još uvijek nije poznato što je s preuzimanjem o kojem su pisali njemački mediji - nagađaju o mogućnosti da koncern Volkswagen svoju marku Bugatti prepusti Rimac Automobilima. Taj poslovni potez je spominjan kao odličan i za Porsche, koji bi povećao vlasničku strukturu u Rimac automobilima. Süddeutsche Zeitung je pisao da je plan Volkswagena da proda Bugatti - ali da ga zapravo zadrži jer bi preko svoje marke Porsche povećao svoj udio u hrvatskoj tehnološkoj tvrtki za proizvodnju sportskih vozila Rimac

---

---

ŽIVOTNI PUT: od vozača do inovatora


Mate Rimac rođen je u Livnu 1988. godine. Obitelj se ubrzo odselila u Frankfurt,a u Hrvatsku, u Samobor su se vratili prije 20 godina, kada je Mate pošao u šesti razred osnovne škole. Možda Rimac ne bi uspio da mu u početku nije bilo pomoći oca Ivana, a često ističe da je taj novac bio samo kredit koji je vratio, ali ne može se osporiti da mu je otac bio prvi poslovni anđeo.

Od prvog zarađenog novca kupio je BMW E30 323i te je s njim vozio drift, drag i druge utrke. Nakon što je benzinski motor tijekom jedne utrke eksplodirao, ugradio mu je električni pogon. Pritom se odlučuje za razvoj vlastitih komponenti tako da ih je testirao na utrkama. Na 402 street-raceu 2011. godine u Velikoj Gorici, njegov električni BMW je pobijedio u klasi 11 i tako postao jedan od najbržih automobila u okruženju. Iste godine je Mate Rimac s tim automobilom srušio 5 FIA i Guinnessovih rekorda za najbrže ubrzavajuće električne automobile.

Javnost ga je počela doživljavati ozbiljno već 2011. godine, kada je na sajmu automobila IAA u Frankfurtu predstavio Concept One, koji je dvije godine nakon toga i našao prvog kupca. U nekim krugovima se smatra da je to prvi automobil koji je proizveden u Hrvatskoj i izvezen. Rimac je 2017. proglašen EY poduzetnikom godine, a diplomirao je na Vernu.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => na dobrom putu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [4] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [5] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [7] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [8] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [9] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [10] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [11] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [12] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [13] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [14] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [15] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [16] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [25] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [26] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [27] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [28] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [29] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [30] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [31] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) ) [extra_fields_search] => na dobrom putu 1 1 1 1 1 2 0 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2021-02-24 11:10:44 [created_by] => 3108 [created_by_alias] => Jozo Vrdoljak [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2021-02-27 15:19:52 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2021-02-27 15:19:52 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 27 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 244 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz poslovnog sektora [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, poslovni sektor, biznis, business [secure] => 0 [page_title] => Biznis [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2021\/02\/24\/16985432.jpg","\/images\/slike\/2021\/02\/24\/16985416.jpg","\/images\/slike\/2021\/02\/24\/16985458.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Darko Toma\u0161\/Cropix","Tom Dubravec\/Cropix","AFP"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["Za vrijeme lockdowna Rimac je brzo vratio dio radnika na posao","Ve\u0107ina prihoda dolazi od komponenti koje se ugra\u0111uju u automobile na elektri\u010dni pogon, a nije zanemariva niti proizvodnja elektri\u010dnih bicikala","C_Two elektri\u010dni automobil na Showu u \u017denevi"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1280","hd_16985432_1920.jpg":"1920x1080","k_16985432_1280.jpg":"1280x1280","k_16985432_1024.jpg":"1024x1024","k_16985432_640.jpg":"640x640","k_16985432_480.jpg":"480x480","k_16985432_340.jpg":"340x340","k_16985432_220.jpg":"220x220","o_16985432_1280.jpg":"1280x853","o_16985432_1024.jpg":"1024x682","o_16985432_640.jpg":"640x426","o_16985432_480.jpg":"480x320","o_16985432_340.jpg":"340x226","o_16985432_220.jpg":"220x146","h_16985432_1280.jpg":"1280x854","h_16985432_1024.jpg":"1024x683","h_16985432_640.jpg":"640x427","h_16985432_480.jpg":"480x320","h_16985432_340.jpg":"340x227","h_16985432_220.jpg":"220x147","pp_16985432_1280.jpg":"1006x1280","pp_16985432_1024.jpg":"805x1024","pp_16985432_640.jpg":"503x640","pp_16985432_480.jpg":"377x480","pp_16985432_340.jpg":"267x340","pp_16985432_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1428","hd_16985416_1920.jpg":"1920x1080","k_16985416_1280.jpg":"1280x1280","k_16985416_1024.jpg":"1024x1024","k_16985416_640.jpg":"640x640","k_16985416_480.jpg":"480x480","k_16985416_340.jpg":"340x340","k_16985416_220.jpg":"220x220","o_16985416_1280.jpg":"1280x952","o_16985416_1024.jpg":"1024x761","o_16985416_640.jpg":"640x476","o_16985416_480.jpg":"480x357","o_16985416_340.jpg":"340x252","o_16985416_220.jpg":"220x163","h_16985416_1280.jpg":"1280x854","h_16985416_1024.jpg":"1024x683","h_16985416_640.jpg":"640x427","h_16985416_480.jpg":"480x320","h_16985416_340.jpg":"340x227","h_16985416_220.jpg":"220x147","pp_16985416_1280.jpg":"1006x1280","pp_16985416_1024.jpg":"805x1024","pp_16985416_640.jpg":"503x640","pp_16985416_480.jpg":"377x480","pp_16985416_340.jpg":"267x340","pp_16985416_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1334","hd_16985458_1920.jpg":"1920x1080","k_16985458_1280.jpg":"1280x1280","k_16985458_1024.jpg":"1024x1024","k_16985458_640.jpg":"640x640","k_16985458_480.jpg":"480x480","k_16985458_340.jpg":"340x340","k_16985458_220.jpg":"220x220","o_16985458_1280.jpg":"1280x889","o_16985458_1024.jpg":"1024x711","o_16985458_640.jpg":"640x444","o_16985458_480.jpg":"480x333","o_16985458_340.jpg":"340x236","o_16985458_220.jpg":"220x152","h_16985458_1280.jpg":"1280x854","h_16985458_1024.jpg":"1024x683","h_16985458_640.jpg":"640x427","h_16985458_480.jpg":"480x320","h_16985458_340.jpg":"340x227","h_16985458_220.jpg":"220x147","pp_16985458_1280.jpg":"1006x1280","pp_16985458_1024.jpg":"805x1024","pp_16985458_640.jpg":"503x640","pp_16985458_480.jpg":"377x480","pp_16985458_340.jpg":"267x340","pp_16985458_220.jpg":"173x220"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 204 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8229876 Threads: 5 Questions: 1622789837 Slow queries: 4972180 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 113124953 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [parent] => 119 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) ) [link] => /vijesti/biznis/pred-hrvatskim-inovatorom-veliki-je-korak-u-ovoj-pandemijskoj-krizi-rimac-je-u-drukcijoj-situaciji-od-mnogih-do-vrha-mu-nedostaje-jos-samo-jedna-stvar-1080493 [printLink] => /vijesti/biznis/pred-hrvatskim-inovatorom-veliki-je-korak-u-ovoj-pandemijskoj-krizi-rimac-je-u-drukcijoj-situaciji-od-mnogih-do-vrha-mu-nedostaje-jos-samo-jedna-stvar-1080493?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 241145 [name] => rimac automobili [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => rimac-automobili [link] => /tag/rimac-automobili ) [1] => stdClass Object ( [id] => 322612 [name] => mate rimac [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => mate-rimac [link] => /tag/mate-rimac ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => na dobrom putu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Pred hrvatskim inovatorom veliki je korak: u ovoj pandemijskoj krizi Rimac je u drukčijoj situaciji od mnogih, do vrha mu nedostaje još samo jedna stvar [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3108 [name] => Damir Šarac [username] => damir-arac [email] => damir-arac@sd.hr [password] => $2y$10$MLK2luxDWc5NQUmWpH19M.UFRDXAOZrwSK.0rp8ZbJS/5E1p8azKW [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/damir-sarac-3108 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1626 [gender] => m [description] => [image] => 1626.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1626.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/02/24/16985432.jpg [galleryCount] => 3 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Darko Tomaš/Cropix [mainImageDesc] => Za vrijeme lockdowna Rimac je brzo vratio dio radnika na posao [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/02/24/16985432.jpg [title] => Za vrijeme lockdowna Rimac je brzo vratio dio radnika na posao Darko Tomaš/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/02/24/16985416.jpg [title] => Većina prihoda dolazi od komponenti koje se ugrađuju u automobile na električni pogon, a nije zanemariva niti proizvodnja električnih bicikala Tom Dubravec/Cropix ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/02/24/16985458.jpg [title] => C_Two električni automobil na Showu u Ženevi AFP ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Mate Rimac je počeo raditi u garaži prije deset i pol godina i možda je rijedak poduzetnik čija je tvrtka u tako kratko vrijeme postala dobavljač najpoznatijih svjetskih proizvođača automobila na električni pogon. Prvi zaposlenici su mu se pridružili 2011. godine, a danas je broj zaposlenih u tvrtkama Rimac Automobili i Greyp Bikesa, čiji je osnivač, premašio 900 i uskoro će premašiti 1000.

Prošle pandemijske godine zaposleno je više od 250 novih radnika. Rimac Automobili trenutno zapošljavaju 815 ljudi, dok ih je u Greypu zaposleno još oko 85. Ako bismo uključili studente koji u Rimac Automobilima obavljaju praktičnu nastavu ili rade, onda je brojku od tisuću radnika već premašio. Prosječna neto plaća u tvrtkama koje je osnovao Mate Rimac je 10,5 tisuća kuna, a radnici na ime putnih i ostalih troškova dobiju još otprilike tisuću kuna. Pandemija nije rezultirala otkazima i smanjivanjem plaća. Mate Rimac je otkrio da je njegova plaća 35 tisuća kuna i da čak petnaest osoba u Rimac Automobilima ima veću plaću od njegove.

- Svi naši zaposlenici dobivali su punu plaću. Moj i menadžmentov glavni zadatak je osigurati stabilan rad tvrtke, tako da i u najcrnjem scenariju osiguramo funkcioniranje tvrtke najmanje 12 mjeseci. Mi smo razvojna tvrtka i realizacija projekata nam je vrlo važna u poslovanju. Želimo realizirati sve projekte - istaknuo je tijekom periodičnih obraćanja preko videa Mate Rimac.

Za vrijeme lockdowna Rimac je brzo vratio dio radnika na posao. Razlog je to što je razvijao neke važne projekte prototipova, ali i činjenica da su kupci u Švedskoj radili normalno i trebali njihove baterije. Rimac Automobili u ovom trenutku posluju na osam lokacija, a uskoro otvaraju deveti pogon, koji će biti smješten u blizini zagrebačkog City centra West. Sve to planira objediniti u veliki kampus površine 100 tisuća metara četvornih, koji će biti otvoren i za građane. Rimac je postao poznat u javnosti po svojim brzim električnim automobilima, ali je osnova njegove proizvodnje razvoj komponenata koje se ugrađuju u električne automobile.

Rimac Automobili su u ovoj pandemijskoj krizi u drukčijoj situaciji od mnogih, jer su privukli investicije ukupno vrijedne oko 150 milijuna eura. Između ostalih, u razvoj projekata njegove tvrtke uložili su kineska Camel grupa, Hyundai i Porsche. Upravo je pojavljivanje Porschea kao investitora 2018. godine bila značajna prekretnica u radu Rimac Automobila. Ulazak investitora rezultirao je promjenom vlasničke strukture, tako da Rimac nije više većinski vlasnik. Trenutačno je vlasnik 45 posto Rimac Automobila, Camel ima 18 posto, Porsche 15 i Hyundai-Kia 14 posto. Tu je i nešto manjih suvlasnika, a otkrio je da će u budućnosti radnici sve više participirati u vlasničkoj strukturi.

Za Rimca, a to i on sam u nekim svojim izjavama daje naslutiti, uspjeh će predstavljati kad sadašnji prototip C_Two krene u serijsku proizvodnju. Budući modeli Rimac automobila također će biti visokih performansi i bit će proizvedeni u limitiranim serijama. U svakom slučaju, planiraju i nadalje proizvoditi automobile visokih performansi. Uostalom, imao je izjavu da će za pet do deset godina sve biti okrenuto prema razvoju autonomnih vozila.

---

image
C_Two električni automobil na Showu u Ženevi
AFP
---

Rimac je najavio da iz prototipne kreće prema predserijskoj proizvodnji automobila C_Two. Nije objavio datum kad će javnosti predstaviti automobil za serijsku proizvodnju, ali tvrdi da bi to trebalo biti uskoro. Kasne, priznaje, dijelom i svojom krivnjom, ali i zbog toga što ih je omela pandemija. Isto tako, otkrio je da će C_Two dobiti drugo ime.

- Radimo veliki broj testiranja jer se moramo dokazati da smo na razini vrhunskih svjetskih brendova, kako bismo imali globalno homologirani i certificirani automobil. Ime i završni dizajn prototipa C_Two hiperautomobila iduće generacije bit će poznato ove godine. Plan je bio da prve isporuke obavimo 2020. godine, ali se kašnjenja, pogotovo u vrijeme ove pandemije, događaju i velikim proizvođačima. Usporedo s razvojem prototipa, radimo niz projekata za druge - pojasnio je Mate Rimac.

Mati Rimcu se u ovom trenutku ne može osporiti da je na neki način postao uzor mladim ljudima i da u svim okolnostima kada se spominje priča o uspjehu, većina mladih ljudi, ali i političara, ističe upravo njega. Više puta je upozoravao da treba puno toga prijeći da bi uspio. Unatoč tome što mu je u početku pomogao otac kada je interes za njegov BMW pokazao jedan arapski bogataš, Mate Rimac uvijek šalje poruke da je za uspjeh neophodan danonoćni rad.

Tako nam je i prilikom pisanja ovog teksta stigla poruka iz Rimac Automobila da je njegovo vrijeme u sljedeća dva mjeseca isplanirano do u detalje te da baš i nema vremena za duži razgovor. Sličnu poruku šalje i direktorica marketinga, jer je i ona prezauzeta. To je vjerojatno točno, ali pokazuje i da tvrtka još uvijek nije ustrojena na način kako tvrtke po svim suvremenim standardima trebaju biti ustrojene. Iz Rimac Automobila objašnjavaju da su, kao i svi startupovi, organizirani i ustrojeni na način da maksimalno iskorištavaju resurse i kapacitete te da sebi ne mogu priuštiti „prazan hod“.

---

image
Većina prihoda dolazi od komponenti koje se ugrađuju u automobile na električni pogon, a nije zanemariva niti proizvodnja električnih bicikala
Tom Dubravec/Cropix
---

Da je ponešto sličan poduzetnicima s ovih prostora vidi se u tome da na kritike o tome da je njegov uspjeh ipak podupiran značajnim državnim poticajima i povlačenjem novca iz EU fondova te novcem investitora, odgovara brojkama o iznosu uplaćenog poreza. U poslovnim krugovima je iskorištavanje sredstava koja su na raspolaganju samo dokaz poduzetničke spretnosti jer za uspješnog poduzetnika nije samo važno to da proizvede i plasira proizvod. Poduzetnik mora znati koristiti fondove, iskoristiti sve moguće poticaje a također i upakirati i prezentirati proizvod. Mate Rimac i taj dio radi odlično, možda čak i pretjerano dobro.

Ono što svakako treba učiti od Mate Rimca je njegovo desetogodišnje prezentiranje onoga što radi. Uspio se pozicionirati tako da je uzor mladim ljudima, da je jedina nada hrvatskog gospodarstva i da je sve što radi sami vrh. To je možda i najveća opasnost za njegov projekt jer nije jedini, a nije možda niti najbolji. To, uostalom, i sam priznaje.

Možda čak i ne uživa u tome, jer je činjenica da pomaže i drugim poduzetnicima. Prije pola godine, kada je "Infinum" objavio da s tvrtkom "Porsche Digital", podružnicom upravo Porschea, u Hrvatskoj pokreće tvrtku "Porsche Digital Croatia" za dizajn i razvoj softvera, umjetnu inteligenciju i strojno učenje, a u koju će uložiti 10 milijuna eura, doznalo se da je Rimac "Porsche Digitalu" predložio suradnju s "Infinumom". Prije dvije godine spojio ih je s jednim od osnivača "Infinuma" Tomislavom Carom. Upravo se doznalo i da je s tvrtkama Gideon, Vidi i Byte Lab, Mate Rimac čak sudjelovao u razvoju hrvatskog računala za obrazovanje. Očito je da ga privlači IT sektor. Vidljiva je ta njegova velika želja za inovacijama. Poznato je da je kao srednjoškolac, a i nije bio najbolji učenik, izumio rukavicu s funkcijama miša za računala i tipkovnice. U Srednjoj strukovnoj školi u Samoboru Mate Rimac je završio četverogodišnji program tehničara za mehatroniku.

Neosporno je da su njegovi automobili, poput Concept_One i C_Two, vrhunska rješenja na svjetskom nivou, ali većina prihoda dolazi od komponenti koje se ugrađuju u automobile na električni pogon. Nije zanemariva niti njegova proizvodnja električnih bicikala. Iz Rimac Automobila nedavno je najavljeno širenje na ključna azijska tržišta proširenjem međunarodne mreže prodajnih partnera na Kingsway grupu, kompaniju specijaliziranu za distribuciju luksuznih vozila i jahti na području Kine. Zahvaljujući tom partnerstvu, u Šangaju je otvoren luksuzni salon Rimac Automobila. Znači da i prije prvih isporuka C_Two modela na električni pogon, u Rimac Automobili nastavljaju graditi globalnu mrežu partnera. Značajan dio te mreže su već izgradili.

Na kraju, za Matu Rimca bi se moglo reći da je uspio ako pokrene serijsku proizvodnju. Činjenica je da je na dobrom putu, ali do toga cilja još je puno truda. I već sada je jasno što će biti njegov budući razvojni fokus. Vidljivo je to iz njegove inicijative oko osnivanja Udruge za poticanje i reguliranje autonomnih vozila, u kojoj želi okupiti sve tvrtke koje se bave tom tehnologijom. Čak je i C_Two donekle spreman za autonomnu vožnju. Na stazi imaju posebnu funkciju Driver Coach, ali još nisu išli na autonomnu vožnju na cesti. Mate Rimac uvjeren je da će do 2030. doći do većih promjena u autoindustriji nego u posljednjih stotinu godina.

Primjer: u rujnu je u Europi prvi put prodano više električnih nego dizelskih automobila. Mate Rimac je otkrio i pet ciljeva Rimac automobila: da bude lider u EV superautomobilima, lider u high performance električnim pogonima, profitabilni i cash flow pozitivan, da radi u novom kampusu i da bude - najbolji poslodavac.

---

VAŽNO PREUZIMANJE: za Bugatti spreman

 

Još uvijek nije poznato što je s preuzimanjem o kojem su pisali njemački mediji - nagađaju o mogućnosti da koncern Volkswagen svoju marku Bugatti prepusti Rimac Automobilima. Taj poslovni potez je spominjan kao odličan i za Porsche, koji bi povećao vlasničku strukturu u Rimac automobilima. Süddeutsche Zeitung je pisao da je plan Volkswagena da proda Bugatti - ali da ga zapravo zadrži jer bi preko svoje marke Porsche povećao svoj udio u hrvatskoj tehnološkoj tvrtki za proizvodnju sportskih vozila Rimac

---

---

ŽIVOTNI PUT: od vozača do inovatora


Mate Rimac rođen je u Livnu 1988. godine. Obitelj se ubrzo odselila u Frankfurt,a u Hrvatsku, u Samobor su se vratili prije 20 godina, kada je Mate pošao u šesti razred osnovne škole. Možda Rimac ne bi uspio da mu u početku nije bilo pomoći oca Ivana, a često ističe da je taj novac bio samo kredit koji je vratio, ali ne može se osporiti da mu je otac bio prvi poslovni anđeo.

Od prvog zarađenog novca kupio je BMW E30 323i te je s njim vozio drift, drag i druge utrke. Nakon što je benzinski motor tijekom jedne utrke eksplodirao, ugradio mu je električni pogon. Pritom se odlučuje za razvoj vlastitih komponenti tako da ih je testirao na utrkama. Na 402 street-raceu 2011. godine u Velikoj Gorici, njegov električni BMW je pobijedio u klasi 11 i tako postao jedan od najbržih automobila u okruženju. Iste godine je Mate Rimac s tim automobilom srušio 5 FIA i Guinnessovih rekorda za najbrže ubrzavajuće električne automobile.

Javnost ga je počela doživljavati ozbiljno već 2011. godine, kada je na sajmu automobila IAA u Frankfurtu predstavio Concept One, koji je dvije godine nakon toga i našao prvog kupca. U nekim krugovima se smatra da je to prvi automobil koji je proizveden u Hrvatskoj i izvezen. Rimac je 2017. proglašen EY poduzetnikom godine, a diplomirao je na Vernu.

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Darko Tomaš/Cropix Tom Dubravec/Cropix AFP
Darko Tomaš/Cropix
Za vrijeme lockdowna Rimac je brzo vratio dio radnika na posao
Tom Dubravec/Cropix
Većina prihoda dolazi od komponenti koje se ugrađuju u automobile na električni pogon, a nije zanemariva niti proizvodnja električnih bicikala
AFP
C_Two električni automobil na Showu u Ženevi
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/pred-hrvatskim-inovatorom-veliki-je-korak-u-ovoj-pandemijskoj-krizi-rimac-je-u-drukcijoj-situaciji-od-mnogih-do-vrha-mu-nedostaje-jos-samo-jedna-stvar-1080493 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=82194680ce80c4a1f9bafc87e5d6eb089b43314e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Pred+hrvatskim+inovatorom+veliki+je+korak%3A+u+ovoj+pandemijskoj+krizi+Rimac+je+u+druk%C4%8Dijoj+situaciji+od+mnogih%2C+do+vrha+mu+nedostaje+jo%C5%A1+samo+jedna+stvar&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fpred-hrvatskim-inovatorom-veliki-je-korak-u-ovoj-pandemijskoj-krizi-rimac-je-u-drukcijoj-situaciji-od-mnogih-do-vrha-mu-nedostaje-jos-samo-jedna-stvar-1080493 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fpred-hrvatskim-inovatorom-veliki-je-korak-u-ovoj-pandemijskoj-krizi-rimac-je-u-drukcijoj-situaciji-od-mnogih-do-vrha-mu-nedostaje-jos-samo-jedna-stvar-1080493 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => na dobrom putu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [4] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [5] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [7] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [8] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [9] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [10] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [11] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [12] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [13] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [14] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [15] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [16] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [25] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [26] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [27] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [28] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [29] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [30] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [31] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) )
StoryEditorOCM
Biznisna dobrom putu

Pred hrvatskim inovatorom veliki je korak: u ovoj pandemijskoj krizi Rimac je u drukčijoj situaciji od mnogih, do vrha mu nedostaje još samo jedna stvar

Piše Jozo Vrdoljak
27. veljače 2021. - 16:19

Mate Rimac je počeo raditi u garaži prije deset i pol godina i možda je rijedak poduzetnik čija je tvrtka u tako kratko vrijeme postala dobavljač najpoznatijih svjetskih proizvođača automobila na električni pogon. Prvi zaposlenici su mu se pridružili 2011. godine, a danas je broj zaposlenih u tvrtkama Rimac Automobili i Greyp Bikesa, čiji je osnivač, premašio 900 i uskoro će premašiti 1000.

Prošle pandemijske godine zaposleno je više od 250 novih radnika. Rimac Automobili trenutno zapošljavaju 815 ljudi, dok ih je u Greypu zaposleno još oko 85. Ako bismo uključili studente koji u Rimac Automobilima obavljaju praktičnu nastavu ili rade, onda je brojku od tisuću radnika već premašio. Prosječna neto plaća u tvrtkama koje je osnovao Mate Rimac je 10,5 tisuća kuna, a radnici na ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 15:20