Overlay
Sjajni kostimi

Novi film Wesa Andersona podsjeća nas koliko volimo stil njegovih protagonistica: tu prepoznatljivu estetiku kopiraju čak i najveća modna imena

Piše M. M.
Foto IMDb
22. srpnja 2021. - 16:54

Na Filmskom festivalu u Cannesu premijerno je prikazan novi Wes Andersonov film 'The French Dispatch' povodom čega smo se opet prisjetili njegovih sanjivih svjetova i genijalnog stila njihovih protagonistica.

Film je na IMDb-u opisan kao ljubavno pismo novinarima smješteno u predstavništvo američkih novina u izmišljenom francuskom gradu Ennui-sur-Blasé u 20. stoljeću, a paralelno prati tri različite radnje. One su zapravo oživljene priče objavljene u istoimenim izmišljenim novinama The French Dispatch. Film je nadahnut Andersonovom ljubavlju prema kultnom časopisu New Yorker, a neki likovi i događaji u filmu temelje se na stvarnim osobama pa možemo reći da je riječ o filmu ključa. 

U genijalnoj glumačkoj postavi našle su se i ovogodišnja dobitnica Oscara Frances McDormand, Lea Seydoux, Andersonova nova muza Lyne Khoudri i njegova vječna inspiracija Tilda Swinton. Već po foršpanu vidimo da ćemo u danima nakon gledanja filma imitirati barem jednu od protagonistica (ili sve po malo) koje će utjeloviti ove fantastične glumice.

image
Glumci filma na premijeri u Cannesu
Valery Hache/AFP

Njegovi visoko estetizirani filmovi očekivano uvijek omoguće ljubiteljima mode zanimljive kostime koji su ne jednom poslužili kao kreativna podloga dizajnerima u njihovim kolekcijama. Otkad je Alessandro Michele postao direktor modne kuće Gucci, njezin stilski zaokret odvio se posve pod utjecajem Andersonovog stila, a modeli na revijama počinju izgledati kao članovi obitelji Tenenbaum kombiniranjem retro sportskih asesoara i luksuznih materijala. Čak i reklame brenda su kontinuirano nalik filmovima slavnog redatelja. Gucci nije jedini, imitaciji toga stila pridružili su se mnogi, ali nitko tako eksplicitno.

Njegov utjecaj u modnom smislu najbolje je oprimjeriti na ultimativnoj vesandersonovski kombinacija Margot Tenenbaum koju glumi Gwyneth Paltrow, a odjenula ju je kostimografkinja Keren Patch. Bezizražajnih izraza lica, ravne kose počešljane u stranu, nonšalantno odijeva Fendi bundu i Lacoste tenisku haljinu, poslužila je kao inspiracija mnogim dizajnerima, ali i it djevojkama i vratila melankoliju novog vala 60-ih u modu.

Međutim, ona nije jedini njegov lik sa zavidnim stilom. Ne smijemo zaboraviti Karu Hayward u 'Moonrise Kingdomu' iz 2012. koja je sa svojim bijelim čarapama do koljena i velikim ovratnikom na rozoj mini haljini također najavila nekoliko trendova koji nisu u potpunosti zaboravljeni do sada. S druge strane, Tilda Swinton u istom filmu, ali i 'Grand Budapest Hotelu' iz 2016. nije najavila neki konkretan nosivi trend, već je baš kao i Natalie Portman u 'Hotel Chevalieru' iz 2007. dala jedan mig svima onima koji vole raskošno, avangardno, pa čak i pomalo dekadentno odijevanje. Zanimljivo je da je i sam redatelj u jednom intervjuu rekao da misli kako bi svi njegovi likovi mogli prelaziti iz filma u film bez da to itko uoči jer su im stilovi uvijek neobični, ali i slični.

Pratite Stil i na Instagramu!

19. travanj 2024 05:03