StoryEditorOCM
Splitodličan izbor

U ‘Jokeru‘ održana tradicionalna predblagdanska manifestacija ‘Darujmo hrvatsko‘: otkrijte najbolje domaće proizvode

Piše Anamaria Mikulić
25. studenog 2024. - 15:48

Blagdani su pred vratima, gradske ulice već su okićene svjetlucavim dekoracijama i polako nas uvode u najljepše doba godine. Uskoro će naši domovi biti ispunjeni mirisom kolača, toplinom, radošću i veselim osmijesima. Kako bi ovi posebni trenuci bili još ljepši, mnogi već razmišljaju o poklonima kojima će obradovati svoje najmilije. U tom blagdanskom duhu Hrvatska gospodarska komora - Županijska komora Split tradicionalno je organizirala promotivno-prodajnu akciju "Darujmo hrvatsko". Akcija je organizirana u šoping centru "Joker", u ponedjeljak od 9 do 21 sat, s ciljem promocije izvornih i kvalitetnih hrvatskih proizvoda. 

U akciji je ove godine sudjelovalo 12 tvrtki: "Babić pekara" sa slasticama, "Dota" s najmekšom posteljinom, "Vrgorka-Vinarija" sa svojim vrhunskim vinima, "Galeb" s prepoznatljivom kvalitetnom odjećom, "Herbae Dalmatiae" s prirodnom kozmetikom, "Kristalna ideja" s nagrađivanim pročišćivačem zraka "iTherapy", "Riba Dražin" s morskim delikatesama, "Abeamus" s bezglutenskim kolačićima, "Vis poljoprivredna zadruga" s vinima i likerima, "Poetica Distillery" čiji džin osvaja na prvi gutljaj, Centar za odgoj i obrazovanje "Juraj Bonači" s dekorativnim predmetima i Učenička zadruga "Trišnja" sa sadnim materijalom, sukulentima i božićnim ukrasima.

image
Jakov Prkic/Cropix

Sve tvrtke koje su sudjelovale u akciji proizvođači su kvalitetnih i domaćih proizvoda. Uz to, proizvodi tvrtke "Galeb" i obrta "Herbae Dalmatiae" nose znak "Hrvatska kvaliteta", a znak "Izvorno hrvatsko" ima tvrtka "Kristalna ideja". 

Znakovi su dio Komorine kampanje pokrenute prije 27 godina s ciljem stvaranja vizualnog identiteta proizvoda i usluga visoke kvalitete, temeljenih na dugogodišnjem iskustvu, znanju, istraživačkom radu, inovacijama, kreativnosti i tradiciji.

Oznaka "Hrvatska kvaliteta" je već godinama izbor broj jedan kod kupaca i jamči vrhunsku kvalitetu, dok oznaka "Izvorno hrvatsko" podrazumijeva u potpunosti domaće proizvode - od ideje do realizacije. U Hrvatskoj 223 proizvoda ima jednu od te dvije oznake. Njih 159 ima oznaku "Hrvatska kvaliteta", dok 64 proizvoda imaju oznaku "Izvorno hrvatsko". U našoj županiji čak 19 proizvoda, odnosno usluga, ima neku od ovih oznaka. 

Domaće je meni najjače!

- Kupnjom hrvatskih proizvoda maksimalno potičemo hrvatsko gospodarstvo i ponekad za kvalitetu moramo biti spremni izdvojiti malo više. Istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK među generacijom Z je potvrdilo da i mladi prepoznaju kvalitetan hrvatski proizvod te da će u mjeri većoj od 80 % prije izabrati kvalitetan hrvatski proizvod od bilo kojeg drugog. Njima smo se ove godine odlučili posebno približiti sloganom "Domaće je meni najjače!" - poručila je Sanja Baković iz HGK - Županijske komore Split. 

image
Jakov Prkic/Cropix

Spomenuto istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK među potrošačima pokazalo je da je 98,6 % ispitanika čulo za ove oznake, a 84,4 % smatra da su proizvodi i usluge s tim znakom kvalitetniji od drugih. Prilikom kupnje, ako su proizvodi ili usluge istog cjenovnog ranga, čak 95,7 % ispitanika odlučuje se za domaći proizvod, odnosno uslugu.

Istraživanje među generacijom Z pokazuje da je za 71,96 % ispitanika uz cijenu najvažniji kriterij za kupnju hrane da je proizvod domaći. Također, 52,41 % ispitanika važnim smatra kontrolirano porijeklo proizvoda, dok 50,13 % pažnju posvećuje sastavu, konzervansima i aditivima, što pokazuje da mladi brinu o kvaliteti i zdravlju.

Odličan izbor 

Iznenadio nas je bogat i raznovrstan izbor na štandovima, s ponudom koja je pažljivo osmišljena kako bi unijela blagdansku čaroliju u svaki dom.

image
Jakov Prkic/Cropix

- Danas smo došli s dalmatinskim delicijama - paprikom punjenom inćunima, salatom od hobotnice, mariniranim kozicama, dimljenim dagnjama... Tu je Anin crni rižot, naš novi proizvod, naš izum. Sve što trebate je našu teglu skuhati s rižom i za 15 minuta imate vrhunski crni rižot - rekli su nam na štandu s morskim delikatesama "Riba Dražin".

Među izlagačima su se istaknuli i oni koji uspješno odolijevaju velikim igračima na tržištu. Njihova tajna u borbi s konkurencijom leži u prepoznatljivoj kvaliteti, koja ih čini posebnima i omiljenima među kupcima.

image
Jakov Prkic/Cropix

- Ako je kvaliteta dobra, straha nema. Ljudi nam se uvijek vraćaju, što je pravi pokazatelj da su naši proizvodi udobni i kvalitetni. "Galebu" su 74 godine i još uvijek je brend - poručili su nam sa štanda s "Galebovom" odjećom.

Odaziv izlagača bio je bolji nego lani, što pokazuje da svijest i proizvođača i kupaca o važnosti hrvatskih proizvoda raste. Akcija "Darujmo hrvatsko" dio je nacionalne kampanje "Kupujmo hrvatsko", kojom HGK već gotovo tri desetljeća promovira hrvatske brendove. Zahvaljujući njihovom angažmanu, pred nama je Božić ispunjen toplinom doma, zajedništvom obitelji i pouzdanim domaćim proizvodima koji blagdane čine još posebnijima.

Sadržaj je nastao u suradnji s HGK -  Županijskom komorom Split.

 

 

 

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 15:36