StoryEditorOCM
ŽupanijaIVANA MENĐUŠIĆ

Ceste pršuta i vina, brendiranje Ivana Meštrovića, domaće craft pivo...: Drniš ima velike planove, evo što nam je otkrila šefica turističke zajednice

Piše Katarina Rudan
26. siječnja 2021. - 20:18

Bezbroj je razloga da domaći i strani gosti posjete Drniš i njegovu okolicu.

Ovaj kraj je pun prirodnih, kulturnih i povijesnih vrijednosti, bogate je baštine i zaslužuje da bude prezentiran javnosti te da u njemu uživaju ljudi sa svih strana svijeta – rekla nam je direktorica drniške Turističke zajednice Ivana Menđušić na pitanje zašto bi netko trebao posjetiti Drniš. Kao turist, bilo domaći ili strani, jer smatra da je to grad i kraj za kojeg u turističkom smislu dolaze bolja vremena.

Podsjetimo, od 2016. godine do danas grad Drniš se nalazi među "Top 100 održivih destinacija svijeta". Na najvećem svjetskom turističkom sajmu – ITB Berlin, prije dvije godine održana je dodjela nagrada za najbolje od "Top 100 održivih destinacija svijeta" u 2019. godini, a među finalistima su se našle dvije hrvatske destinacije – Drniš i Lošinj. Za ulazak u "Top 100" bilo je potrebno zadovoljiti 15 glavnih kriterija koji destinaciju čine odgovornom i zelenom, i to po temama: priroda, životinje i pejzaž, klima i okoliš, kultura i tradicija, ljudi i gostoljubivost, društvena dobrobit te održivi destinacijski menadžment, koji i čine bit zelenog destinacijskog standarda.

– I to je još jedan razlog više koji moramo pametno iskoristiti. S obzirom na to da ulazimo u drugu godinu (su)života s pandemijom koronavirusa, razvoju turizma pristupamo na jedan transmoderan način, koji, među ostalim, uključuje spajanje kulturne baštine i turizma. Turizam jest vrlo krhka grana, ali mislim kako će on pokazati i nevjerojatnu moć transformacije i oporavka u nekim budućim vremenima. Turistička zajednica u suradnji sa svim ostalim subjektima ili dionicima nastoji ponudu obogatiti i oplemeniti – kaže Menđušić.

Projekt 'Meštrovićevo blago'

Uz sve više smještajnih kapaciteta, posebno kuća i vila za odmor u selima, promociju ljepotice Krke, Čikole i ferate u kanjonu "premoštenog" ziplineom, brojnih srednjovjekovnih utvrda, blaga u Muzeju grada Drniša, Petrova polja, Promine, biciklističkih staza, drniškog pršuta, domaćih sireva i autohtonih vina, Turistička zajednica u suradnji sa županijskom Turističkom zajednicom i šibenskom Udrugom turističkih vodiča "Mihovil" radi na brendiranju lika i djela jednog od najistaknutijih hrvatskih umjetnika prve polovine 20. stoljeća, kipara svjetskog glasa Ivana Meštrovića. Projekt je nazvan "Meštrovićevo blago".

– Meštrović je djelovao i kao slikar, arhitekt i pisac, a brojna svoja djela, skulpture i slike, darovao je zavičaju. U Otavicama, odakle je rodom, projektirao je i dao izraditi crkvu Presvetog otkupitelja, grobnicu svoje obitelji. U Gradskom muzeju Drniš izložene su njegove skulpture i slike, na oltaru župne crkve Gospe od Ružarija postavljena je skulptura Gospe Petropoljke, a na javnim gradskim površinama nalaze se skulpture Majka s djetetom, reljefi Sv. Roko i Orači, te fontana Vrelo života – podsjetila je Menđušić. Dodaje da je poseban naglasak na suradnji s osnovnim i srednjim školama. Svaka turistička tura prilagođena je uzrastima školaraca, a s turom za treće razrede osnovnih škola Turistička zajednica se priključuje projektu Ministarstva kulture pod nazivom "Djeca čuvari baštine".

Lokalno pivo

Priči o razvoju drniškog turizma i projektu "Meštrovićevo blago" svakako treba dodati i ideju direktorice Ivane Menđušić o "stvaranju" lokalnog piva. Uspjela ju je realizirati prošle godine u suradnji sa šibenskom Pivovarom 022 i tako je "rođeno" "Drniško pivo".

– Želim vjerovati da će se "Drniško pivo", na kojem je modernizirana etiketa "Vrela života" Ivana Meštrovića, prodavati i kao suvenir u pakiranju od dva, četiri ili šet, takozvanim "siks-pekovima". Cilj nam je da se ono prodaje i na utrkama Mountain bike Promina, koju planiramo prvi put održati ove godine u suradnji s našim BK "Petar Svačić", te na već tradicionalnom Promina Treku u organizaciji Planinarskog društva Promina.

A u planu nam je i stvaranje ceste pršuta i vina, na kojoj bi bilo i kušaonica piva. Plan je napraviti i feratu na Promini u suradnji s našim Planinarskim društvom. Imamo mi još puno ideja, želje i volje da valoriziramo, brendiramo, podignemo kvalitetu i ponudu te turistički razvijamo ovaj kraj – kaže na kraju.

Milenijska fotografija

Nedavno je, točnije 16. siječnja, na 59. godišnjicu smrti Ivana Meštrovića, Šime Strikoman, poznati vodički fotograf, upravo u suradnji s Turističkom zajednicom na drniškoj Poljani snimio 726. milenijsku fotografiju s Meštrovićevim portretom. Prava je to reklama kraja iz kojeg potječe slavni kipar, jer zahvaljujući modernoj tehnologiji i društvenim mrežama obilazi cijeli svijet.

22. travanj 2024 01:34