StoryEditorOCM
ŠibenikŠMINKANJE OBALE

Željko Dulibić otkriva kako će izgledati projekt koji Šibenčani čekaju desetljećima; Dolac i cijela obala u novom ruhu

Piše Ivo Mikuličin
16. studenog 2018. - 14:08

Samo najstariji Šibenčani pamte slike iz prošlosti, kad su drveni brodovi šibenskih bodula pristajali uz ne baš uređene drvene (polu)mostiće ispred Muzeja grada Šibenika, dok je ostali dio šibenske rive bio u znaku kamenih blokova. Blokova koji su čekali na asfaltne i ine pokrivače za buduću šibensku šetnicu i prometnicu prema Docu. Sad se polako priprema dokumentacija da šibenska riva dobije novi, funkcionalniji izgled, jednako važan i šetačima i vozačima. Da se "ušminka" po guštu Šibenčana i turista.

– Ekskluzivno najavljujem da ćemo izraditi idejno rješenje rekonstrukcije cijele šibenske rive. Ona je postala, blago rečeno, uska. Sada tamo imamo, nogometnim rječnikom, gužvu u šesnaestercu. Gužvu koja nije nimalo primjerena gradu koji svoje gospodarske ambicije dobrim dijelom temelji na turizmu. Vjerojatno razmišljate kako će to uređenje biti i komplicirano i skupo. Ne, niste na dobrom tragu. Željeni projekt i "zahvat" ne zahtijeva neke basnoslovne cifre u kunama, a kamoli u eurima. Vjerujem da se zajedničkim naporima svih aktera, Grada, Županije, Županijske lučke uprave i resornog ministarstva, za dvije, tri godine možemo upustiti u taj projekt. Šibenik je oduvijek nasipanjem otimao moru, a morat će to, očito, raditi i dalje. Riječ je o golom gradskom interesu kojega su, uvjeren sam, svjesni gotovo svi Šibenčani – kaže nam Željko Dulibić, ravnatelj Županijske lučke uprave.

Dvotračna cesta

Logičan nastavak ili, ako hoćete, prethodnica tih radova bilo bi uređenje Doca, kao jednog od najstarijih dijelova Šibenika. Dolac je nerijetko prijeporna tema na gradskim i županijskim sjednicama. Svojedobno ste pomalo ljutito izjavili "kako se Grad Šibenik nije bavio zapuštenim mandračima u Docu jer su im bili važniji neki drugi, atraktivniji projekti"!?

– Naša Županijska lučka uprava želi što prije ostvariti projekt saniranja Doca. Ne samo zbog estetskih, nego još više zbog funkcionalnih razloga. U posljednje vrijeme vrlo često poplavljuju te dobre, stare dolačke kuće, konobe… Prethodna je gradska vlast tvrdila da se ne može ništa učiniti u pogledu uređenja Doca. To nam je, međutim, bio dodatni izazov da se nešto ipak pokuša. U svojoj prvoj kampanji gradonačelnik Željko Burić je zajedno sa mnom prezentirao taj projekt. Točno se zna koje su osnovne odrednice nemalog "zahvata" i koje on probleme rješava. Prije svega, rješava problematiku plavljenja Doca i zadržavanja vlage u kućama. Meni je jasno da je javnost zabrinuta čim čuje za moguće promjene. To je stara hrvatska, pa i šibenska navada. No, činjenica je da će kameni mandrači ostati kao i dosad, nedirnuti. Samo će se riva proširiti za pet metara. Nikakve devastacije neće biti. Jedini eventualni prijepor može eventualno izazvati planirana dvotračna cesta. No, moramo voditi računa o mladim majkama, očevima s djecom, koji danas u šetnji jedva izbjegavaju automobile. Moramo voditi i računa o intervencijama policije, hitne pomoći, vatrogasaca, pogotovo kad se u Docu održavaju koncerti i druge atraktivne priredbe.
 

 

 

Nije baš lako obraniti Dolac od jakog mora, plima…
– U Docu ćemo imati isključivo komunalni vez. A postavljanjem nove cijevi uz kolektor lakše ćemo vodu koja prođe prvu branu kompresorom izbacivati na mjesto koje odredimo u projektu, i na taj način izravno spriječiti devastaciju grada.
 

Gdje će, uvjetno rečeno, biti granica grada i (prostora) Županijske lučke uprave?
– Mi planiramo proglasiti lučko područje sve do JK "Val". To će nam, vjerujem, omogućiti i veće nautičke kapacitete, povećan prihvat turističkih brodova.

Dragulj Mandalina

Ne možemo izbjeći ni priču o novoj lučici u Mandalini, kao, kako kažu, "novom dragulju Šibenika".
– Mali ispravak na početku: nije lučica, nego luka. Naježim se kad čujem "lučica", jer tamo će biti vezano 700 brodova. Ona će biti namijenjena za komunalnu upotrebu, dakle, za stanovnike Šibenika. Naravno, i za one koji brodove koriste u gospodarske, turističke svrhe. Vrnaža je izuzetno skup, ali kvalitetan i dugoročan projekt.
 

Fascinantno je koliko se luka uklapa u vizuru te dobre, stare Mandaline.
– Područje Vrnaže nekoć je bilo zapušteni dio Mandaline. Mi smo odande odnijeli sto kamiona smeća. Sada se polako otvaraju trgovine, servisi. Cijela je Mandalina, kao poluotok, živnula. Zato svaka čast projektantu, gospodinu Galasu i tvrtki "Pomorski projekti" iz Splita.
 

Obilato vam je pomoglo i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, pogotovo s obzirom na to da je taj projekt više gradski nego županijski…
– Slažem se. Međutim, Županijska lučka uprava je pokretač projekta. Župan nas je podržao. Zatim i Grad, a potom i Ministarstvo. Vrnaža će sigurno težiti više od 50 milijuna kuna. A to ne bi bilo moguće financirati bez apsolutne pomoći Ministarstva, odnosno Olega Butkovića. Sredstva smo osigurali puno brže nego što smo mogli i zamisliti, pa će projekt biti dovršen u svega četiri faze.
 

Ne štedite komplimente na račun ministra Butkovića, vašeg stranačkoga kolege!?
– Ja sam dobro surađivao i s njegovim prethodnikom iz Milanovićeve Vlade. S druge strane, ne vjerujem da se na suradnju sa mnom tuže načelnici općina koji ne pripadaju mojoj stranci. Da zajednički radimo na projektima koji ne bi smjeli imati nikakve veze sa stranačkim interesima.
 

Mi Šibenčani smo, suprotno tome, majstori u izmišljanju problema i tamo gdje ih nema. Pretpostavljam da ste se i vi susreli s time, posebice u Mandalini…
– Naravno, čim smo pokrenuli projekt. Odmah su se u medijima pojavili članci da je došlo do zloupotreba, nereda zbog premještanja brodova. Ne znam uopće na što su mislili jer je sve izvedeno prema normalnoj proceduri. Naši su problemi jedino financijske prirode, a oni se odnose na nabavu još četiri ili pet pontona. No, i to ćemo riješiti sada, nakon što je završena druga faza izgradnje luke. S njima ćemo dobiti još dvjesto vezova.

28. travanj 2024 06:17