Radovi na izgradnji novog pomorsko-putničkog terminala na gatu Vrulje odvijaju se u skladu s dogovorenim, kašnjenja nema a Šibenik bi na ljeto 2024. godine trebao dobiti modernu zgradu kojom će se poboljšati usluga prijevoza putnika ne samo u ljetnim mjesecima, već tijekom cijele godine.
Sukus je to konferencije za medije, održane u Kući umjetnosti Arsen, gdje su se predstavili dosadašnji rezultati, odnosno tijek radova na projektu čijom će se realizacijom unaprijediti luka te odvijanje putničkog prometa u cjelini. Uz potpredsjednika Vlade i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, na konferenciji su sudjelovali Antonio Perica, predstavnik izvođača radova, projektantica, Sunčica Rapaić te ravnatelj Lučke uprave Šibenik Paško Dželalija koji nije krio zadovoljstvo poslom koji je napravljen u proteklih godinu dana.
- Što se tiče radova, trenutno se nalazimo na pola puta. Radi se ozbiljno i uz pomoć države Šibenik će dobiti jednu iznimnu građevinu – kazuje Dželalija.
A pomoćdržave u ovom slučaju je doista velika. Projekt je težak nešto više od osam milijuna eura, od čega je 54 posto vrijednosti projekta sufinancirano iz europske blagajne, ostatak novca povučen je iz državnog proračuna.
- Ove godine 193 tisuće putnika prošlo je kroz šibensku luku, to je ogroman broj ljudi koji do sada nisu imali adekvatan prostor – ovim projektom to će se promijeniti – dodao je ravnatelj Lučke uprave.
Ministar Butković u svom govoru naglasio je kako Šibenik posljednjih godina doživljava pravi procvat.
- Šibenik je renesansa na našoj obali. Rijetko koji grad se u Hrvatskoj razvija ovakvom brzinom a taj razvoj rezultat je pametnog promišljanja. Mislim da radite veliku stvar – kazao je Butković te izdvojio nekoliko projekata realiziranih u Šibeniku na koje je posebno ponosan.
- U toj renesansi Šibenika, ponosan sam što sam kao ministar sudjelovao u tri projekta: prvi je Vrnaža, potom Poljana te u konačnici ovaj pomorsko-putnički terminal, projekt koji će potpuno podignuti ovaj obalni dio. Radovi kako vidim idu dobro, veselim se završetku ovog projekta i ponovnom dolasku u Šibenik – zaključio je ministar.
Moderno zdanje
Buduća zgrada pomorsko-putničkog terminala ima tlocrt u obliku trapeza te se sastoji od dva zatvorena dijela i centralnog prostora koji čini otvoreno, natkriveni javni prostor. Svojom geometrijom zgrada na lokaciji odvaja domaći od međunarodnog prometa, odnosno trajektni promet od prometa brodova na kružnim putovanjima.