StoryEditorOCM
ŠibenikPod opsadom!

Dino Karađole: Moramo spriječiti stihiju i masovni turizam

Piše Katarina Rudan
28. srpnja 2017. - 10:44


Da će 2017. godina biti izuzetno uspješna za Šibenik, dalo se naslutiti još u predsezoni, a lipanj i srpanj to su i potvrdili. Grad je pun turista, neovisno o dobu dana, a na plažama se traži mjesto više.

Šibenik je otkriven kao nova i poželjna turistička destinacija ne samo na europskom već i svjetskom tržištu. Nema tog jezika koji ne možete čuti šetajući Kalelargom ili po plažama. Taj "bum" potvrđuju i podaci eVisitora. Na području koje pokriva Turistička zajednica grada Šibenika u privatnom i hotelskom smještaju, te kampovima tijekom lipnja ostvareno je 33.412 dolazaka gostiju, a lani u istom mjesecu bilo ih je 25.895, što je rast od 29 posto.

Noćenja je bilo 139.486, a u lanjskom lipnju 120.806, što je za 15,5 posto više. Trend rasta nastavljen je i u srpnju. Do 22. srpnja, u odnosu na isti broj dana istog mjeseca lani, zabilježen je rast od pet posto u noćenjima, te čak 18 posto više dolazaka. Rezultati će na kraju biti još bolji, jer je dobro bukiran kolovoz, ali i rujan koji već godinama – statistički gledano – postaje jači od lipnja.



- Rekao bih da je Šibenik napokon otkriven i smatram da sljedeće godine u našem gradu neće biti slobodnih poslovnih prostora jer se otvaraju ugostiteljske radnje i trgovine, a zahuktao se i investicijski ciklus u turizmu. Razvoj u turističkom sektoru na šibenskom području je nezaustavljiv, ali njegov smjer treba kontrolirati kvalitativno jer ne želimo stihiju i masovni turizam - kaže direktor šibenskog TZ-a Dino Karađole.

Osim kvalitetne usluge i smještaja, turistima valja ponuditi dobru i kvalitetnu zabavu, što zahtijeva dodatan napor kako bi se zadovoljili svi uzrasti i ukusi. U tom smislu šibenska Turistička zajednica zajedno s Gradom, te institucijama i organizacijama koje su direktno ili indirektno vezane uz turizam, iz godine u godinu nastoji organizirati i odraditi što kvalitetnije – kako se uobičajeno naziva - kulturno ljeto.

Uz događaje i manifestacije koje se ljeti održavaju već niz godina, neke su bile i "otišle" - poput Terranea ili SuperUha - a ove godine prvi put u Šibenik je stigao novi - Changer Meetup. Došao je na inicijativu Grada i Turističke zajednice. Njegovo službeno otvaranje bilo je u srijedu 26. srpnja i traje do 28., a sve je u stvarnosti počelo još početkom tjedna.



- Dugo smo bili u razgovorima s agencijom "Fakat" koja ima najbolje reference u Hrvatskoj za organiziranje ovakvih i sličnih događanja, a to najbolje potvrđuje varaždinski "Špancirfest", čiji su organizatori. Osobno mislim da je Changer Meetup za naš grad i ono čemu u razvoju turističke ponude u zabavnom, ali i edukativnom smislu težimo, nešto dobro i velika je to prekretnica. Zašto naziv changer? Kad smo o tomu razgovarali, bilo je više prijedloga.

Poznato je da se Šibenik kroz svoju povijest pokazao inovativnim gradom, da se mijenjao i donosio nešto novo, i upravo je riječ changer za to najbolja. Zbog toga program i jest multimedijski, konferencijski, ulični i radionički s ciljem da zadovolji sve uzraste. Osim Poljane i Parka Roberta Visianija, program se događa na svim trenutno – zbog drugih manifestacija koje se održavaju u istom periodu – raspoloživim gradskim trgovima, te na Tvrđavi sv. Mihovila - kaže Karađole i dodaje da će zajedno s Gradom dugoročno razvijati projekt s ciljem da Changer postane jedan od vodećih festivala po kojem će Šibenik postati i ostati prepoznatljiv.

- Naš krajnji cilj je da sljedećih godina u grad stignu turisti upravo zbog Changera, a što se termina održavanja tiče, vidjet ćemo kad će se on ubuduće održavati. Ove godine se poklopio s nekim drugim događanjima, konkretno sa Šibenskim plesnim festivalom, pa su dogovorili neke zajedničke nastupe na trgovima, u pauzama, te su na svojevrstan način zaživjeli - zaključuje Karađole.
 


Više od 300 različitih događanja
Dino Karđole kaže da na području koje pokriva TZ Šibenika ljeti ima oko 300 različitih događanja.
- Neka su u našoj organizaciji, negdje se pojavljujemo kao suorganizatori, a sa 600.000 kuna, po javnom pozivu, ove godine podržavamo brojne manifestacije. Neke su u organizaciji kafića, mjesnih odbora ili udruga. Teško ih je sve nabrojati, pa ću navesti naše tradicionalne kao što su Klapske večeri četvrtkom, koje će se protezati do sredine rujna. Tu su i Orguljaška ljetna škola, od 1. do 10. kolovoza, Jadranski susreti na mulu Krke 3. kolovoza, te naše 20. večeri dalmatinske šansone 19. i 20. kolovoza. Među ostalim, naveo bih i izbor Miss mama koji će se održati 2. rujna, od 6. do 9. rujna ide festival alternativne ljevice Fališ, 13. srednjovjekovni sajam od 8. do 10. rujna, a gotovo cijelo ljeto proteže se i 7. festival klasične glazbe "Musica appassionata". U kolovozu ćemo organizirati i Ribarsku večer, a 21. listopada "Šibenskih deset" i "Draženovu četvorku", utrku u organizaciji AK Maraton i AK Šibenik, izvijestio je Karađole.

26. lipanj 2024 05:53