StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetTko je odgovoran?

Sprži li vam munja instalacije i uređaje - sjedi i plači!? Građani se žale da štetu od nevremena nitko ne pokriva: 'HEP je prije refundirao troškove nastale zbog više sile, zašto su promijenili politiku na štetu potrošača?'

6. kolovoza 2019. - 11:45

Ako vam udar groma "sprži" instalacije, a posljedično i uređaje po kući, možete samo sjesti i plakati.

Refundaciju troška zbog takozvane više sile teško ćete dobiti. U to se uvjerio naš čitatelj Š.M. (točni podaci poznati redakciji) iz Dugog Rata, kojemu je nakon grmljavinskog nevremena prije desetak dana "crkla" oprema za kabelsku i televizor.

- Grom je sa strane udario u kuću u kojoj je bila supruga s djecom. Rekla mi je da se, nakon što se TV izgasio, baš osjetio miris paljevine. U svakom slučaju, "crknuo" nam je prijamnik i druga oprema za MaxTV, kao i televizor koji nije bio najnoviji, ali mogao je još raditi. Riječ je o smart TV-u poznatog brenda koji sam prije tri godine platio 6000 kuna. U svakom slučaju, nazvao sam T-com, čiji su djelatnici, moram priznati, brzo došli i zamijenili opremu. Budući da sam po struci inženjer elektrotehnike, pitao sam ih mogu li ispitati je li strujni udar došao preko telefonske linije. To je lako moguće budući da se ogromni naponi induciraju u slučaju udara groma. Oni su, međutim, u startu odbili takvu mogućnost, rekavši da se radi o mrežnim instalacijama, te su me uputili na Hrvatsku elektroprivredu koja u takvim slučajevima, prema njihovim riječima, refundira štetu - priča nam Š.M.

U međuvremenu je, kaže naš čitatelj, neslužbeno doznao da Hrvatska elektroprivreda uopće više ne pokriva troškove od više sile jer je, prema njegovim saznanjima, promijenila osiguravajuću kuću, što je za njih povoljnije, ali za potrošače lošije rješenje.

Prijašnji osiguravatelj, "Croatia osiguranje" pokrivao je, navodno, i štete nastale od više sile, pa tako i udara groma, dok s "Allianzom" takva polica nije ugovorena. Potvrdu čitateljevih navoda zatražili smo od samog davatelja usluge, odnosno opskrbljivača električnom energijom.

Krajnja nepažnja

- Prema članku 29. Općih uvjeta za korištenje mreže i opskrbu električnom energijom, korisnik mreže ima pravo na naknadu štete od operatora sustava zbog privremene obustave isporuke električne energije bez opravdanog razloga.

U slučaju štete na postrojenjima i instalacijama korisnika mreže uzrokovanih namjerom ili krajnjom nepažnjom operatora sustava, operator sustava dužan je korisniku mreže nadoknaditi prouzročenu štetu. Napominjemo da korisnik mreže i korisnik mjernih podataka nemaju pravo na naknadu štete ako je ona nastala zbog više sile, iznimnog događaja ili prekida napajanja.

Ovaj članak Općih uvjeta temelji se na članku 43. Zakona o energiji, kojim je propisano da energetski subjekt u obavljanju svoje djelatnosti ne odgovara za štetu drugim energetskim subjektima i korisnicima usluga u slučaju više sile, odnosno udara munje - odgovorili su nam iz HEP-a.

Na naše pitanje jesu li potrošači prije dobivali naknadu štete zbog više sile, nismo dobili precizan odgovor, rečeno nam je samo da je to bilo "uređeno na sličan način i prijašnjim propisima". Iz HEP-a su, međutim, odbili odgovoriti na pitanje jesu li nakon "Croatia osiguranja" sklopili ugovor s novom osiguravajućom kućom, "Allianzom"... O svemu smo obavijestili i našeg čitatelja.

- Ma, čujte, ja nisam nikakva sirotinja, pomorac sam koji sebi može priuštiti novi televizor, ali smatram ovo pitanjem principa. Ako potrošaču, ni krivom ni dužnom, crknu po kući uređaji zbog više sile, smatram da je netko jednostavno dužan pokriti tu štetu - kaže naš sugovornik.

U slučaju oluje šalju SMS

U HT-u smo pitali kakva je njihova odgovornost u ovakvim slučajevima.

- Vodeći brigu o svojim korisnicima, Hrvatski Telekom je prije nekoliko godina pokrenuo inicijativu obavještavanja korisnika o neželjenim posljedicama koje mogu nastati na opremi zbog grmljavinskog nevremena. Korisnike se SMS porukom informira o mogućem grmljavinskom nevremenu (ako DHMZ izda upozorenje više razine), te što je potrebno učiniti kako bi zaštitili svoju telekomunikacijsku i elektroničku opremu.

Što se tiče konkretnog slučaja, pozivamo korisnika da se obrati našoj Korisničkoj podršci, koja će preuzeti predmet i provjeriti sve navedene činjenice te postupiti sukladno proceduri - odgovaraju iz Odjela za korporativne komunikacije HT-a.

16. studeni 2024 23:47