StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetBlagdanska košarica

Kuhana jaja, šunka, pogača...: istražili smo koliko će Hrvati potrošiti na uskrsnu trpezu, cifre nisu ni približne onima koje u trgovinama ostavimo za Božić; Većina građana priznala je da pokušava štedjeti u kupnji, jeste li i vi među njima?

20. travnja 2019. - 12:15

Uskrsna trpeza kod građana Hrvatske najčešće će sadržavati ono najpotrebnije: kuhana jaja, šunku i sirnicu, a neće nedostajati ni drugih delicija, samo će biti manje zastupljene. Ukupno 62,3 građana planira štedjeti pri kupnji namirnica za ovogodišnji Uskrs, a svaki treći će za namirnice za uskrsni ručak potrošiti od 100 do 299 kuna.

Najviše njih, svaki četvrti građanin ili 25,6 posto, planira na uskrsne namirnice potrošiti između 200 i 300 kuna, a 8,6 posto od 100 do 199 kuna. Pokazalo je to istraživanje koje su tijekom veljače proveli magazin "Ja trgovac" i agencija "Hendal" na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana starijih od 16 godina, te ističu da je u sklopu istraživanja provedena stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Goran Pavlović, glavni urednik magazina "Ja trgovac", kazao nam je da štednja za kupnju namirnica za uskrsni ručak ne odskače od prijašnjih godina.

– Općenito govoreći, za Uskrs su građani skloni uzimanju najpotrebnijih namirnica. Uskrs je, svi to znamo, posve drugačiji blagdan od Božića, konzumerizam nije toliko izražen i u potrošnji dominiraju živežne namirnice – kazao je Pavlović.

Većina građana planira pripremiti tradicionalni uskrsni doručak ili ručak ove nedjelje, tako je istraživačima odgovorilo 86,6 posto ispitanika. Namirnice koje će se najčešće naći na uskrsnom stolu su kuhana jaja (98,1 posto), kuhana šunka (89 posto), mladi luk (84,1 posto) i hren (66,8 posto). Polovina građana će na uskrsnom stolu imati rotkvice (49,6 posto), a nešto više od trećine njih poslužit će orahnjaču (36 posto) i pogaču (34,9 posto).

Što se mesnog dijela menija tiče, stvari su šarolikije: pečena svinjetina je izbor broj jedan i najčešće će se naći na uskrsnom stolu ove nedjelje, i to kod 30,8 posto građana, purica s mlincima bit će na stolu gotovo svake četvrte obitelji (23,1 posto), a na gotovo svakoj petoj trpezi bit će pečena janjetina, koju će poslužiti 19,5 posto obitelji. Sarmi će biti puno manje, naći će se na uskrsnom stolu 13,5 posto obitelji, a šunku u kruhu blagovat će njih 9,2 posto.

Gotovo dvije trećine građana planira štedjeti pri kupnji namirnica za ovogodišnji Uskrs. I dok će se 34 posto njih u potrošnji držati troška od 100 do 300 kuna, između 300 i 600 kuna potrošit će 33 posto građana, dok će između 600 do 700 kuna potrošiti 7,3 posto obitelji. Svaki 40. građanin ili njih 2,5 posto za Uskrs će potrošiti više od tisuću kuna.

Većina građana namjerava kupiti namirnice u hipermarketima i velikim trgovačkim centrima, njih 68,2 posto, slijede ih građani koji namirnice neće kupovati, nego imaju domaće namirnice, iz vlastite proizvodnje, a takvih je 14,1 posto, dok će ostali po namirnice u male prodavaonice i supermarkete, njih 9,7 posto, ili na tržnice (7,6 posto).
 

Potrošnja građana za namirnice za Uskrs

- manje od 100 kuna: 1,5 posto

- 100 - 199 kuna: 8,6 posto

- 200 - 299 kuna: 25,6 posto

- 300 - 399 kuna: 14,2 posto

- 400 - 499 kuna: 13,2 posto

- 500 - 599 kuna: 18,8 posto

- 600 - 999 kuna: 7,3 posto

- 1000 kuna i više: 2,5 posto

- ne znaju: 8,2 posto

Obavezne namirnice na uskrsnom stolu (odgovori u postotcima)

- kuhana jaja: 98,1

- kuhana šunka: 89,0

- mladi luk: 84,1

- hren: 66,8

- rotkvica: 49,6

- orahnjača: 36,0

- pogača 34,9

- pečena svinjetina: 30,8

- purica s mlincima: 23,1

- pečena janjetina: 19,5

- pogača: 18,6

- sarma: 13,5

- šunka u kruhu: 9,2

26. prosinac 2024 05:16