U kontekstu borbi protiv klimatskih promjena i sve glasnijih kritika modne industrije, kralj brze mode H&M odlučio je promijeniti svoju titulu te uvesti novi poslovni model – najam odjeće, prenosi Novac.hr.
Kako piše Bloomberg, od petka taj koncept testira na domaćem tržištu kompanije, a za tri mjeseca u planu je tu opciju proširiti i na druga tržišta na kojima H&M posluje.
- Snažno vjerujemo u uspjeh posuđivanja odjeće, no ipak želimo ispitati kako kupci reagiraju i naučiti najviše što možemo o njihovim željama kako bi mogli uvesti potrebne promjene – kazao je Daniel Clässon, šef razvoja poslovanja u H&M-u.
Za 350 kruna, što je otprilike 250 kuna, potrošači u Stockholmu na tjedan dana mogu unajmiti artikle švedske modne tvrtke, a u najam je uključena kolekcija od 50 odjevnih komada.
Članovi programa vjernosti
No, njih ne mogu posuditi baš svi H&M-ovi kupci, već samo članovi programa vjernosti kompanije, a osim najma odjeće, modni div u svoje dućane uvodi i mogućnost popravka proizvoda tvrtke, kao i kafić te salon za uljepšavanje.
- Jako bih se iznenadio kada bi to uspjelo kao poslovni model. Nema smisla iznajmljivati proizvode koji koštaju koliko koštaju – smatra Simon Irwin, analitičar Credit Suissea, o konceptu najma H&M-ovih artikala, čijim uvođenjem kompanija slijedi svoju konkurenciju, Banana Republic i Urban Outfitters.
Te su kompanije ove godine odlučile uključiti se u tržište najma odjeće koje je lani vrijedilo milijardu dolara. Najam odjeće zapravo nije novost u modnoj industriji, kako u svijetu, tako ni u Hrvatskoj što, s obzirom na oštećenje okoliša koje uzrokuje proizvodnja odjeće, ne čudi.
Prema istraživanju Ujedinjenih naroda, naime, čak 20 posto otpadnih voda i 10 posto emisija CO2 rezultati su proizvodnje odjeće, čime se troši više energije nego što se potroši svim putovanjima zrakoplovom i brodom na svijetu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....