Županijskoj lučkoj upravi Dubrovnik, odlukom županijskih vijećnika na posljednjoj Skupštini DNŽ, proširena je nadležnost na područje Solituda s namjenom da tu budu komunalni vezovi domicilnog stanovništva.
Početak je to rješavanja gorućeg problema nedostatka vezova koji je posebno došao do izražaja kada je zbog projekta rekonstrukcije Lapadske obale dio sugrađana ostao bez veza za barke, a zamjenski im nije ponuđen.
- Na Županijskoj skupštini je donesena odluka da se lučko područje od luke nautičkog turizma odnosno od marine Frapa pa prema Solitudu stavi pod nadležnost ŽLD gdje bi se u doglednom razdoblju radili komunalni vezovi za domicilno stanovništvo. Nakon što odluka stupi na snagu krenut ćemo u izradu projektno – tehničke dokumentacije. Za to je potpisan sporazum Županije, Grada i Županijske lučke uprave kako bi sve bilo spremno za eventualno financiranje iz europskih fondova jer postoje naznake da će se izgradnja komunalnih luka financirati u budućem operativnom razdoblju 2021.-2027. godine – kaže ravnatelj Županijske lučke uprave Dubrovnik Željko Dadić.
Dokumentacija, odnosno maritimne studije, pojašnjava, utvrdit će kako i na koji način će komunalna lučica u konačnici izgledati hoće li se ići na plutajuće pontone ili pontone na pilote, što znači i skuplje radove.
- Tek kroz izradu glavnog projekta vidjet će se koliko su zapravo stvarni troškovi izrade komunalne luke. Kamo sreće da ona može primiti nekih 500, 600 vezova, to bi bilo idealno za građane, Grad i Županiju – kaže Dadić i pojašnjava kako se radi o potezu 'od drugog bazena postojeće marine koji nije u funkciji prema ronilačkom klubu'.
Županijska lučka uprava ima oko 800 ugovora o vezu u starom portu, komunalnoj lučici na Batali, Staroj Mokošici, Zatonu... No ima i oko 800 zahtjeva za vez. Drugačije rečeno, 800 plovila negdje je ilegalno privezano, odnosno 'na divlje'.
- Da je bilo napraviti komunalne vezove gdje je marina Frapa, sve potrebe bi bile zadovoljene ali nažalost nije. Traže se nove lokacije, nema ih puno, ali krećemo sa Solitudom, što je već i u prostornom planu. Za Staru Mokošicu također radimo na idejnom rješenju. Tu je veliki utjecaj vjetra, velike su dubine što nam ne ide u prilog u financijskom smislu. Ali razradit će se i to rješenje pa vidjeti koliko se vezova tu može napraviti.
- Naša financijska sredstva smo iscrpili jer smo i u kreditu za komunalnu lučicu Batala odnosno milijun i 200 tisuća kuna godišnje. Naš prihod je u normalnim vremenima nekih osam milijuna kuna. Prošle godine nam je prihod pao za 60 posto, ove godine ćemo tek vidjeti. Svakako, bez pomoći Grada, Županije i EU fondova nećemo moći sami – kaže ravnatelj ŽLU, a na pitanje kada je realno očekivati da sugrađani svoja plovila vežu u lučici na području Solituda kaže:
- Potrebno je vrijeme za ishodovanje dozvola, do godinu dana, ovisno o problematici područja na kojem se radi. Krećemo u sve to pa vjerujem da će se u ovom četverogodišnjem razdoblju to i ostvariti – zaključuje Dadić.
Podsjetimo u ožujku uoči početka radova na rekonstrukciji i proširenju Lapadske obale, vlasnici plovila vezanih uz kraj, od Batale do vile Elize, dobili su obavijest kako ih moraju ukloniti. Pokrenuta je tada građanska inicijativa za vez, provedena je peticija koju je potpisalo 1028 građana koji su podržali nastojanja Inicijative da se problem nedostataka vezova konačno riješi.
- Sve radnje koje su se događale od završetka naše peticije pokazuju da je Županija i Županijska lučka uprava zajedno s Gradom Dubrovnikom ispoštovala naš dogovor da će se početi raditi na dokumentacijama. Po završetku prve faze Lapadske obale dogovor je da će doći do proširenja sadašnjeg obuhvata lučice Batala s dva pontona i valobranom. Dakle, sve ovisi o tempu izgradnje Lapadske obale da bi se prva faza rješavanja ovog problema počela odvijati. Ujedno bili smo dogovorili i da ide na širenje lučkog područja kako bi se sutra i tu mogle raditi komunalne lučice. Za sada se svi parametri naših razgovora poštuju - kaže jedan od pokretača Inicijative za vez Mišel Lupis i dodaje kako su za sada zadovoljni tempom djelovanja nadležnih.
- Treba imati razumijevanja jer je prvo potrebno završiti Lapadsku obalu pa tek onda dovesti pontone. Jer i sada u ovoj fazi rekonstrukcije Lapadske obale je otežan pristup pojedinim pontonima na području Batale – kaže Lupis.
Kako su u međuvremenu riješili problem priveza svojih plovila, Lupis odgovara:
- Snalazimo se, imamo razumijevanja od Županijske lučke uprave, pa na nekim mjestima možemo još uvijek koristiti vezove.
Naime, nakon nezadovoljstva građana koji su, zbog kapitalnog projekta rekonstrukcije tog dijela obale, ostali bez vezova, gradonačelnik Mato Fraković najavio je kako je Grad, iako nije nadležan, ipak voljan u suradnji sa ŽLU 'korisnicima nelegalnih vezova na Lapadskoj obali osigurati trajne vezove kupnjom još dva pontona nakon izgradnje i rekonstrukcije Lapadske obale'.
Izgradnjom novih komunalnih lučica, kao i proširenjem lučkog područja podulja lista onih koji godinama, neki čak i 15 godina, čekaju na vez, trebala bi se značajno smanjiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....