Njemačka u gotovo svim kategorijama proizvodnje spada u svjetski vrh i jedino je nautika bila iznimka gdje su dugo kaskali iza kreativnijih Francuza i Talijana. No, proteklog desetljeća je Hanse grupa s Fjordom napravila veliki iskorak, a i Bavaria je angažirala najbolje crtače tako da danas teško možete prepoznati iz koje ergele vam ususret stiže bijela lađa.
Jedrilice Bavaria je preporodio Maurizio Cossutti, a motornjake posljednjih godina, kao i ovaj na testu SR36, potpisuje Marco Casali. Prepoznat ćete po imenima svakako da nisu u pitanju projektanti germanskog podrijetla. A kad povežete lepršavost mediteranskog dizajna i tehničku strogoću sjevera možete reći da imate dobitnu kombinaciju. Takvih smo dojmova napustili ugodnu proljetnu plovidbu u akvatoriju Trogira gdje zastupnik Adria Yacht ima svoje odaje.
Brod smo već imali prilike vidjeti na suhome na europskim sajmovima tako da nam u morskome ambijentu nije ostavio puno prostora za iznenađenje. Riječ je o vjerojatno najkomfornijem predstavniku klase od 36 stopa, bilo da je riječ o salonu, kabinama ili pramčanom sunčalištu. Jednostavno, brod u svakom segmentu krasi višak prostora, onih par centimetara koji čine razliku i pridonose osjećaju komfora više klase tako da će i najizbirljivije dame biti zadovoljne. Za brodovlasnike je pak najvažnije, osim iznimno ugodne vanjštine, što je Bavaria zapravo brodica, doduše teška devet tona, ali još uvijek lako upravljiva, pogotovo ako se odabere sveprisutni joystick.
No, krenimo redom. Prvo što vas dočeka na ulasku u brod je široka platforma, otkrivajući sve prednosti trupa širine 3,85 metara. Tikom je obložena i može se naručiti u hidrauličkoj verziji uronjivoj u more što je za ovu klasu prava atrakcija za putnike i promatrače. To zadovoljstvo košta 20 tisuća eura i ima nosivost od 250 kilograma što je dovoljno za bajbot ili manji jet ski.
Raj za kupače
Iznad platforme je jedan od najatraktivnijih elemenata popularan posljednjih godina, krmena fotelja za pogled od milijun dolara. U ovom slučaju se preklapanjem naslona u dva položaja ona može koristiti i kao sunčalište, odnosno klupa s pogledom prema salonu. Središnji dio skriva veliko spremište za stvari dostupno s platforme tako da kupači ne moraju mokri šetati po brodu.
Salon se nudi s dvije verzije natkrivanja s istim krovom na masivnim inoks stupovima. Open Top ima niski vjetrobran i otvorene bokove, dok puno efektniji Hard Top zatvara staklom sve strane osim stražnje. Prvi jest osam tisuća eura jeftiniji (kreće od 274 tisuće eura), no sumnjamo da će ga itko odabrati. Za zimogrozne vlasnike na sjeveru dostupan je čak i koncept potpunog zatvaranja s krmenim staklenim vratima, ne baš jednostavan zahvat vrijedan 24 tisuće eura. Za Mediteran je efektnije iskoristiti platnenu tendu sa sličnim efektom i uložiti osam tisuća eura u električno pokretani krovni otvor koji testiranom modelu izvrsno pristaje. U kombinaciji s povišenom kopilotskom ležaljkom i ugodnim Suntex presvlakama boje šampanjca tako otvoren prostor odiše ekstravagancijom.
Nasuprot velikoj garnituri s dvostrukim stolom za osmero kuhinjski je blok sa sjajnim crnim vratnicama, grilom i dva plamenika. Uz sudoper i hladnjak pod pultom tu se korištenjem blagovaonskog stola može ozbiljno kužinavati. Zgodan detalj je poklopac sudopera dizajniran za bočnu zaštitu kuhala od prskanja skiperskog sjedala.
Zapovjednik će biti više nego zadovoljan radnim okruženjem, ergonomski je sve besprijekorno i na dohvat ruke. Uz veliko kolo upravljača su dvostruke elektronske ručice i joystick, sve u crnome tone sukladno podlozi i ravnom dvostrukom Simradovom multifunkcijskom ekranu od 12 inča. Uz sve prekidače i sklopke pri desnom je boku i palica pramčanog potisnika kojeg nismo imali potrebe koristiti.
Ograničena snaga
Osnovni pogon Bavarije benzinci snage po 350 konja Mercruisera i Volvo Pente, no ugrađeni dizelaši D4-300 su svakako preporučljiviji odabir unatoč visokoj doplati od 48 tisuća eura. Uz dodatnih 17 tisuća eura za Aquamatic joystick brod je opremljen najboljim što se danas na tržištu nudi i jednostavnost upravljanja i plovidbe dovodi na visoku razinu. S obzirom na težinu od devet tona i prilično sportski izgled na mjerenju krajnje brzine poželjeli smo još snage, no brodograditelj to nažalost nema u ponudi.
Sve je podređeno ugodnosti i umjerenoj potrošnji kako bi s 500 litara dizelskog goriva dobili što više autonomije. Dakle, uglađeni elektronski motori skladno bruje i na 2000 okretaja izvlače trup na brzinu vala uz 39 litara na sat. Uz još 500 okretaja više plovi se brzinom od 15 čvorova uz 65 litara na sat dok je optimalna brzina 22 čvora na 3000 okretaja i četiri litre po milji, odnosno domet od 125 milja. Za ljetno obiteljsko krstarenje kada su benzinske pumpe pod opsadom to nije dovoljno i stoga bi svakako vrijedilo razmotriti opciju povećanja kapaciteta. Možemo samo pretpostaviti koliko bi trajao spremnik u kombinaciji s puno rastrošnijim benzincima.
Trup je s druge strane vrlo dobro projektiran tako da je prilično zabavan za upravljanje čak i na valovima koje svojom masom glatko gazi. Maksimalnih 29 čvorova nije neki sportski rezultat no omogućava siguran bijeg u slučaju potrebe. Preglednost kroz staklene stijenke je odlična iako se SR36 poput malih glisera u naglim okretima rado naginje i tvrdim krovom zaklanja pogled. Veliko kolo upravljača i elektronske ručice plovidbu čine jednostavnom i sigurnom, a s otvorenim krovom i bočnim prozorima lako će se komunicirati s okolinom.
Vanjski pramčani dio je dizajniran bez izraženog ruba pa sunčalište odskače iz klase dimenzijama za troje sretnika. Vodilica sa sidrom i vitlo su ukopani i dodatno natkriveni s drvenim gazištem pa tu ne bi trebalo biti problema s preskakanjem. Ograda duž bokova je diskretna i funkcionalna s rukohvatima na nadgrađu za siguran prolazak.
Četiri stepenice odvajaju salon od potpalublja oplemenjenog drvom s uzorkom bijelog oraha. Centralni dio je zimski salon za skrivanje od lošeg vremena s naslonjačem, stolom i malim kuhinjskim blokom nasuprot. Veliki bočni prozor pruža lijep pogled na okolinu. Kad bi se razmišljalo čarterski, u taj centralni prostor širine dva metra bi se mogao smjestiti i krevet na kat jer će se barem na Jadranu taj dio rijetko koristiti za sjedenje, a pogotovo ne za kuhanje.
Dva za dva
Toaletni prostor s odvojenim tušem moderno je uređen i opremljen ormarićima, te uz visinu od 190 cm ostavlja dobar dojam. Pramčana kabina ima ležaj 200x140 cm s naglašenom ambijentalnom rasvjetom koja podiže cijeli interijer. I krmena kabina je komforna jer uz dva odvojena kreveta ima i naslonjač za odmor nakon spavanja. S umetkom se kreveti povezuju u ležaj dva za dva, a ugodno iznenađenje je povišeni strop na dnu kreveta koji uz osjećaj prostornosti omogućava i dotok svjetla kroz veliki prozor. Visina na ulazu u kabinu je 195 cm, a iznad sredine kreveta 75 cm. S kvalitetom obloga i završne obrade možemo zakjučiti da je interijer Bavarije na razini najboljih europskih proizvođača.
U svakome segmentu broda stekli smo visoki dojam komfora osim kod ulaska u strojarnicu projektiranog po mjeri manekena iako nije bilo prepreke da se otvor proširi petnaestak centimetara. Osim prolaska ljudstva, to otežava i provlačenje sve glomaznije opreme. Sama strojarnica je vrlo prostrana i uredno složena sa svom dodatnom opremom: agregat Whisper Power od 5 kW, klima uređaj Sinclair 28.000 BTU, te dizelsko grijanje Kabola od 5 kW. Unutra bi se sigurno moglo naći mjesta za dodatni spremnik goriva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....