StoryEditorOCM

lijep, brz i udobanTestirali smo Parker 630 Sport i s Mercuryjem 115 EFI dosegli 35,8 čvorova. S pentom od 200 KS sigurno bi premašili 40 čvorova što je iznenađuje za ovako malo plovilo

Piše Sergije Dvornik
6. svibnja 2019. - 13:33

Prebacivanje proizvodnje i transfer tehnologija renomiranih proizvođača plovila za razonodu u Poljsku, rezultirao je sve atraktivnijim brodicama koja dolaze iz hala poljskih malih škverova, a jedan od njih koji zaslužuje posebnu pažnju je Parker Poland.

Taj škver iz godine u godinu sve uspješnije brodi na nautičkom tržištu, prvenstveno zbog toga što njihovi kupci smatraju da su za uloženi novac dobili više nego odgovarajuću protuvrijednost. Uvažavajući prikupljene povratne informacije zastupnika i kupaca, Parker Poland uspijeva svake godine ponovno potvrditi svoje stabilno mjesto na tržištu, a s nekim modelima se često popne i koju stepenicu više.

Otvoreni koncept

Osim povoljne cijene, plovila Parker Poland karakterizira posvećenost završnoj obradi, ali i personaliziranim potrebama tržišta, tako da danas nude gamu brodica dužine od 6 do 11 metara, s tim da se manji modeli nude u više verzija. Nakon uspjeha s modelima 750 CC i DC, Parker Poland je tržištu ponudio i manje modele, oznake 630 u verzijama Sport, Bowrider i Daycruiser.

Iako je trup kod svih isti, uređenje i organizacija kokpita, klupa i kormilarskog mjesta prilagođeni su različitim potrebama budućih vlasnika. Stoga su upravo mnogi poznavatelji nautičkog tržišta ovaj najmanji model ocijenili kao idealno prvo plovilo za početnike.

Model 630 Sport, koji karakterizira jednostavan i otvoreni koncept, imali smo priliku isprobati u akvatoriju ispred Biograda. Središnjim dijelom dominira konzola koja je izmaknuta u jednu stranu tako da skiper zadrži centralnu poziciju u odnosu na uzdužnu os plovila.

image
Upravljačka konzola je lijepo oblikovana i pregledna
Božidar Vukičević/Cropix

Osim što se tim trikom omogućio širi prolaz s lijeve strane konzole za premještanje putnika, koji ovo lagano plovilo itekako osjeća, skiper ujedno uvijek zadržava najstabilniji centralni položaj s najboljim pregledom na plovni put. Pritom sjedi na udobnoj ergonomski oblikovanoj sjedalici, a ista takva je predviđena i za suvozača.

Obje sjedalice mogu se podesiti za sjedeći ili polusjedeći položaj, ovisno o stanju mora ili želji korisnika.

image
Sjedala skipera i suvozača su vrlo udobna
Božidar Vukičević/Cropix

Podesivi nasloni

Kormilarski pult je cijelom svojom širinom iskorišten za smještaj instrumenata, tako da ima više nego dovoljno prostora za sve što je potrebno za nadzor i navigaciju.

image
Svi instrumenti su skiperu na oku
Božidar Vukičević/Cropix

Vjetrobransko staklo je veliko i široko, ali je zbog estetike malo nespretno postavljeno. Moglo je biti koji centimetar više, a prostor između vjetrobrana i konzole drukčije riješen, tako da se neki instrumenti pozicioniraju na preglednije mjesto ili organizira još koji dodatni pretinac jer njih na brodicama ove dužine uvijek nedostaje.

Osim zbog rukohvata na konzoli za suvozača, treba pohvaliti projektanta za odluku da sa svake strane vjetrobrana također postavi rukohvat, čime je dodatno osiguran prolaz prema pramcu i za vrijeme plovidbe.

Na strani suvozača je pretinac za smještaj osobnih stvari, a u samom dnu konzole s desne strane nalazi se duboko spremište opremljeno poklopcem, pa se tu mogu pohraniti stvari koje trebaju ostati dobro zaštićene i suhe. Odmah do njega prema sredini ugrađen je i mali hladnjak – dovoljan da rashladi potrebno piće za dnevni izlet.

Kokpit je opremljen širokom tapeciranom krmenom klupom s podesivim naslonom, tako da je moguće sjediti licem okrenut prema pramcu ili prema krmi. Time je također ujedinjen prostor kokpita i krmene platforme.

Ne znamo razlog zbog kojeg su projektanti donekle iskomplicirali otvaranje spremišta ispod klupe s dva poklopca jer je tako otežan pristup samome spremištu koje je predviđeno za strojarnicu, gdje su smješteni električna i ručna kaljužna pumpa, te cjevovod vode i goriva, a ima i dovoljno prostora za montažu dodatnih pomoćnih uređaja.

Na testiranom modelu kokpit i ostale gazne površine obložene su tikovinom koja, uz dobar odabir boja obloga, dodatno naglašava osjećaj ugodnosti prilikom boravka na ovome malcu.

Osobno bih pohvalio kompromisno rješenje kojim je prostor kokpita donekle žrtvovan u korist udobnosti na krmenim platformama, koje su za ovu veličinu plovila natprosječne površine.

Ipak je ovo verzija Sport, prvenstveno namijenjena adrenalinskom uživanju na moru.

Prostrana spremišta

Pritom je inteligentno osmišljeno da se krmena platforma riješi poklopcima i tako dobije prostor iznad zdenca motora, pa se onaj ispod poklopaca može iskoristiti za dodatno spremište, sklapanje ljestava za ulaz u more, te za skrivanje sajli komandi motora.

image
Krmeno spremište ima dvije razine
Božidar Vukičević/Cropix

Pramčani dio, pak, organiziran je za opuštanje, odnosno za druženje i sunčanje.

image
Pramac se lako pretvara u udubno sunčalište
Božidar Vukičević/Cropix

S pramčane strane konzole je integrirana klupa, ispod čijeg je poklopca skladišni prostor koji se proteže i ispod same konzole, te pruža obilje mjesta za smještaj stvari i opreme.

Organizacijski prostor nadopunjuju i ostale klupe na pramčanom dijelu, kružno postavljene, tako da okružuju središte gdje se postavlja montažni stolić, čime se stvara ugodan prostor za druženje četiriju odraslih osoba na otvorenom. Demontažom stolića i dodavanjem umetka sve se lako pretvara u udoban prostor za sunčanje.

Naravno da je sve tapecirano, što dodatno naglašava osjećaj ugodnosti. Svaka je klupa opremljena poklopcem, pa su se dobila spremišta ispod njih za smještaj opreme, poput konopa i bokobrana. Cijeli prostor je dobro zaštićen visokim bokovima, a sigurnost je naglašena i ogradom/rukohvatom čiji je dio na samom pramcu povišen kako bi olakšao izlazak, odnosno ulazak preko pramca.

U samom pramčanom dijelu je i malo spremište za sidro s konopom i lancem dovoljne težine za ovo plovilo.

Impresivna brzina

Koristeći dugogodišnje iskustvo u gradnji plovila svoga starijeg brata, tvrtke Parker RIB, konstruktori Parker Poland uspijevaju dizajnirati brodice dobrih plovidbenih karakteristika, što nam je potvrdio i testirani model Parker 630 Sport.

Opremljen četverotaktnim motorom Mercury 115 EFI pokazao se vrlo okretnim s impresivnim ubrzanjem, tako da je bilo teško izmjeriti potrebno vrijeme da plovilo izglisira.

image
S motorom Mercury 115 praktički u trenu izglisira
Božidar Vukičević/Cropix

Krajnja dostignuta brzina s tim motorom bila je 35,8 čvorova. Kako je maksimalna preporučena snaga motora za ovo plovilo 200 KS, može se sa sigurnošću reći da bi s takvom pentom testirani Parker premašio 40 čvorova, što je doista impresivno za ovako malo plovilo.

Brzina krstarenja mu je 21-24 čvora pri režimu rada motora od 4000 okretaja u minuti, te uz potrošnju oko 18 litara goriva na sat. Iako trup karakterizira duboko V korito, s obzirom na dužinu i težinu brodice bili smo skeptični kako će se ponašati prilikom nailaska na valove plovila u prolazu.

image
Duboki V trup osigurava s lakoćom siječe valove


 
Božidar Vukičević/Cropix

Nikakvih problema nije bilo, a zahvaljujući dobro pogođenim i funkcionalnim stolicama za skipera i suputnika vrlo jednostavno mogli smo se prebacivati u sjedeći ili polusjedeći položaj. Parker 630 na moru se ponašao iznimno poslušno, pa smo s lakoćom nalazili optimalan trim plovila, bez obzira na brzinu ili valove, a prilikom naglih skretanja proklizavanje se uopće nije osjećalo.

Sve u svemu, za kraj možemo zaključiti da je Parker 630 Sport dizajnerski lijepo oblikovan brod, moderan i udoban, a nadasve jednostavan za zabavu na moru, ljetna krstarenja i odlaske do udaljenije plaže. Uz to je konkurentnom cijenom, kao što su već mnogi naglasili, idealan brod za početak navigavanja.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega............................................ 6,10 m
Maksimalna širina trupa...................................... 2,25 m
Težina praznog plovila......................................... 900 kg
Rezervoar goriva...................................................140 L
Kategorija plovidbe.............................................. C
Maksimalna snaga motora.................................. 200 KS
Maksimalni broj putnika....................................... 7 osoba
Zastupnik......................................................Maća, Trogir
Cijena s PDV-om..........................................xxxxxx

Broj okretaja - Brzina/čvorovi - Potrošnja l/h

500....................... 2,5...................... 1,15
1000..................... 5,0........................ 2,1
1500..................... 6,3........................ 3,4
2000..................... 8,5........................ 5,2
2500.................... 11,5........................ 8,3
3000.................... 16,8....................... 12,4
3500.................... 19,8........................ 14,1
4000..................... 25,0........................ 16,7
4500..................... 28,0......................... 22,5
5000..................... 30,8.......................... 27,4
5500..................... 33,8........................... 33
6000..................... 35,8......................... 40,1

KONAČNA OCJENA

PLUS
– Omjer cijene i kvalitete
– Maritimne sposobnosti
– Završna obrada i dizajn

MINUS
– Organizacija spremišta
– Rješenje vjetrobrana

23. travanj 2024 16:39