Hidrokrila su posljednjih godina osvojila surfere na dasci i kitere, sve prisutnija su i kod regatnih jedrilica, a sve je izglednije da će uskoro preuzeti i tržište motornih brodova. Među modelima koji bi prvi mogli doći na red su oni s najviše radnih sati - prijevoznički gliseri kakvih se u Jadranu proteklih godina izgradilo na stotine.
Švedska kompanija Candela poznata je po laganom hidrokrilnom gliseru C-7 koji pri brzini od 22 čvora ima doseg od 50 milja. To se ne čini puno, ali za brod sa baterijom od 40 kWh je to odlično i rezultat je smanjene potrošnje energije, za 80 posto u odnosu na trup potpuno uronjen u vodu.
Njihov novi projekt najavljen za kraj iduće godine zove se P-12 i namijenjen je za prijevoz 12 putnika. Karbonski trup dužine 8,5 metara bešumno plovi maksimalnom brzinom od 30 čvorova, a dva sata autonomije ima pri brzini od 20 čvorova.
Poput električnih automobila ima ugrađen brzi DC punjač za punjenje do čepa za jedan sat. Uspoređujući cijene struje i goriva Šveđani tvrde kako će trošak eksploatacije ovakvoga taxi broda biti 80 posto niži s neusporedivo udobnijom plovidbom budući da se hidrokrila izdižu iznad većine valova.
Tehničke pojedinosti oko baterije, snage motora i cijene još nisu određene, ali može se očekivati iznos od oko 300 tisuća eura jer nešto manji C-7 košta 170 tisuća. Za ovako atraktivan brod otporan na ljuljanje i morsku bolest s panoramskim pogledom, sigurno bi bio prava turistička atrakcija.
Proizvođač najavljuje da će na istom principu graditi i transportere s više sjedala, pa bismo u skoroj budućnosti na Jadranu mogli ponovno imati cijelu flotu hidrokrilaca poput slavnih ruskih kometa koji su mnogima ostali u sjećanju.