Dok je brod vezan u marini, pramčani i krmeni vez osiguravaju ga od neželjenih kretanja koja bi mogla rezultirati njegovim oštećenjem ili štetom na susjednim brodovima. To se u pravilu postiže četverovezom koji brod drži u optimalnom položaju, pod uvjetom da su svi konopi dobro vezani i optimalno zategnuti.
Pritom ta optimalna zategnutost ne znači vezivanje u tvrdo, bez mogućnosti da se plovilo na vezu giba uzdužno i poprečno, već pogađanje prave mjere koja omogućava točno onoliko gibanja koliko je potrebno za sigurnost broda i okolnih plovila.
Rezerva opuštenosti
Razlog je jednostavan, zbog izmjena plime i oseke, te vjetrova iz raznih smjerova, brod na vezu bit će izložen djelovanju sila koje će ga nastojati pomaknuti, ponekad i iznimno jakih. Zbog toga konopi moraju ima...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....