Prva je pomisao uz informaciju da netko radi na razvijanju brodskog motora s brzinama da je to besmisleno. Promjenom omjera prijenosa u mjenjaču mijenjaju se okretaji na osovini, ali iskoristivost propelera progresivno raste samo do određenog broja okretaja, a iznad toga naglo pada.
Dakle, za bolju iskoristivost u različitim režimima plovidbe potrebno je postići mogućnost izmjene karakteristika propelera, a ne promjene omjera prijenosa u mjenjaču.
Propeleri se razlikuju po promjeru i usponu, pa proizvođači izvanbrodskih motora obično u ponudi imaju više vrsta propelera, prilagođenih određenoj namjeni, brzini ili opterećenju. Međutim, propeleri se mijenjaju dok je motor vani ili to u moru radi ronilac, a u plovidbi je to nemoguće.
Dvije propele
Omišanin Tedy Popovac, inženje...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....