Do svibnja situacija je bila puno bolja. Ovaj vikend šest, prošli vikend sedam smrtno stradalih osoba. Što se tiče sigurnosti u prometu - stanje se pogoršalo, izvijestio je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija, te za emisiju Hrvatskog radija "U mreži Prvog" govorio je o sigurnosti i kulturi u prometu u Hrvatskoj, donosi Slobodna Dalmacija.
Iza nas je još jedan crni vikend na cestama izgubljeno je šest života. Tko je najveća prijetnja sigurnosti u prometu? Jesu li to motoristi, mladi ili stari vozači? Kako stati na kraj vozačima bez vozačke dozvole?
Kakva je prometna kultura u našoj zemlji, o tome koliko vozači, ali i pješaci uopće znaju prometna pravila govore voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija, stalni sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec i predsjednik Udruge Moto Gymkhana Croatia Željko Marinović.
- Do svibnja, situacija je bila puno bolja nego u lipnju. Zaredalo se, ovaj vikend šest smrtno stradalih osoba, prošli vikend sedam, što se tiče sigurnosti u prometu - stanje se pogoršalo, izvijestio je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija.
- U ovom trenutku imamo 16 smrtno stradalih osoba više nego u istom razdoblju prošle godine, dodao je, ali i istaknuo da je prošla godina bila specifična po mnogo stvari, ali što se tiče prometa, to je bila godina s najmanje smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama.
Po podacima Centra za vozila Hrvatske po kilometraži s tehničkih pregleda, smanjenje prometa je bilo 8 posto, odnosno ukupno je pređeno 8 posto manje kilometara, dok je stanje sigurnosti bilo bolje i zabilježeno je 20 posto manje prometnih nesreća, navodi Mataija.
- Lockdown i inačice toga koje smo imali, što se tiče stanja cestovnog prometa, ne mora nužno biti dobra stvar. Kada imate prometnicu na kojoj ima puno vozila događaju se prometne nesreće, ali posljedice nisu tako velike jer je brzina smanjena. Međutim, kada imate prazne prometnice, a imate prometa, tu može biti puno gora situacija, jer dolazi do prometnih nesreća s velikim brzinama, a brzina je ta koja najčešće dovodi do velikih stradavanja, upozorio je Josip Mataija.
Mataija kaže kako statistički ne postoji doba dana kada se događa više prometnih nesreća. Također, najteže prometne nesreće ne događaju se za vrijeme vremenskih neprilika, već za vrijeme sunčanog vremena i suhog kolnika, odnosno idealnih uvjeta na cestama, upravo zbog prevelike brzine.
- Motori su došli u modu zadnjih 20-ak godina, veliki i jako motocikli nisu bili popularni upravo zato što su opasni, međutim zadnje godine je pojačan promet motora. Došao je novi zakon, ulični trkači se više ne mogu više automobilima voziti po gradu zbog kamera, i policija ih lako lovi. Kod motocikla se tablica može saviti, staviti ispod sjedala, i motocikl je postao sredstvo pokazivanja i dokazivanja, kaže Husinec.
- Ja ne bih stavio sve motocikliste u isti koš, zbog par posto onih koji divljaju po cesti, jer nisu svi motociklisti isti. U današnje vrijeme imate motocikle koji imaju hrpetinu tehnologija na sebi, ne samo ABS, već elektronska pomagala koja pomažu da budete spretniji i sigurniji na cesti, objašnjava Željko Marinović, predsjednik Udruge Moto Gymkhana Croatia.
- Kako su motori sve snažniji i jači, usporedio bih ih s avionima, za njih je potreban obučen pilot. Autoškola nije dovoljna obuka za jednog prosječnog motociklistu da se vozi prometnicama, dodaje.
Marinović objašnjava da nakon polaganja autoškole, polaznici imaju legitimno upisanu A kategoriju za vožnju motocikala, u vozačkoj ispravi, a 80 posto onih koji dođu na poligon škole sigurne vožnje koju on vodi nisu znali pravilno i sigurno upravljati motociklom.
Dodaje kako je sve više ljudi koji su toga i svjesni, jer kroz zadnjih 10 godina vidimo povećani interes za dodatnom edukacijom upravljanja motociklom, donosi Slobodna Dalmacija.