StoryEditorOCM
Zadar plusIADERA HORROR HUB

Zašto se bojimo horora? Studenti otkrivali tajne poruke i istraživali strašnu prošlost Zadra, projekt završava večeras u novom studentskom domu

Piše Zadarski.hr
27. listopada 2023. - 08:39

Koji su naši najdublji strahovi i bojimo li se više vampira i vukodlaka ili neuobičajenih situacija u kojima se nalazimo i ne možemo objasniti zašto se loše osjećamo? Naravno, većina nas priklonit će se drugoj tezi, ne znajući da iza stvaranja filmova, knjiga ili videoigara s tematikom horora stoje itekako kreativni pojedinci koji korisnike vode do osjećaja straha, koji je u isto vrijeme i strašan i uzbudljiv.

Kako se do toga dolazi mogli su doznati studenti i zainteresirani pojedinci koji su se priključili ovogodišnjem projektu nastavnika i studenata anglistike Iadera Horror Hub, koji se tijekom četvrtka i petka održavao u različitim sveučilišnim i javnim prostorima.

Počelo je u četvrtak poslijepodne Treasure huntom, u kojem je nekoliko timova tražilo omotnice s uputama, od prostora u Starom kampusu do finalnog odredišta u parku Kapetanski. Na tom putu je trebalo prijeći različite izazove uz korištenje mobitela, očitavanje QR kodova, online slaganja puzzli, spaljivanja papira a zatim i načina kako proći osiguranje u Kapetanskom.

- Natjecatelji su ubačeni u jedan ambijent prema kojemu nose određene osjećaje, bilo da se radi o referadi, desetak godina neaktivnim studomatima, svečanoj dvorani, određenim predavaonicama. U njega su dodane strašne priče, legende ili povijesni događaji ovog područja poput giljotine na Kalelargi, legende o Sfingi, uklete kuće na Ugljanu, sudbine svete Stošije. Te priče mijenjaju percepciju prostora u kojem se nalazimo i pokazuju što se sve može postići igrifikacijom ili gamifikacijom, objasnio je doc. dr. sc. Zlatko Bukač, koji je sudionicima održao i prigodno predavanje „Gamifikacija užasa“.

image

Iadera Horror Hub

image

Iadera Horror Hub

image

Iadera Horror Hub

Prikazani su primjeri iz vrlo uspješnih računalnih igara poput Resident Evil Biohazard ili Everybody‘s Gone to the Rapture, u kojima nema iznenadnih preokreta, već je igrač stalno uključen u igru i polagano razotkriva tajne ili napreduje u bijegu od bića kojima se ne može suprotstaviti.

- Igre budućnosti će vjerojatno moći promatrati kako čovjek reagira, preko njegovog daha ili očiju, prepoznavati emocije, reagirati u scenariju i tako pojačavati osjećaj užasa, prognozirao je Bukač.

Iadera Horror Hub u svom prvom izdanju okuplja istomišljenike, istraživače i zaljubljenike u horor, pružajući im priliku za dubinsko razmatranje različitih aspekata ovog žanra, kao što su povijest, estetika, psihologija straha, ali i mnogih drugih zanimljivih segmenata. Posjetitelji su dobili priliku razmijeniti ideje i iskustva te dublje razumjeti što horor žanr čini tako privlačnim i moćnim.

image

Iadera Horror Hub

image

Iadera Horror Hub

- Manifestacija je zamišljena kao platforma kroz koju bi se u idućoj godini mogla odigravati različita događanja, poput konferencija, izložbe fotografija, književnih natječaja, a možda i snimanje horor filma, najavio je jedan od pokretača Iadera Horror Huba, prorektor za međuinstitucijsku suradnju i internacionalizaciju Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Marko Lukić.

Iadera Horror Hub završava večeras u novom studentskom domu okruglim stolom „Horror i cenzura“, na kojemu će sudjelovati Mario Vrbančić, Marko Vučetić, Ivica Perinović i Marko Lukić. Početak je zakazan u 19 sati.

image

Iadera Horror Hub

image

Iadera Horror Hub

01. studeni 2024 12:33