Dugootočka Villa Nai 3.3, najluksuzniji hrvatski butik hotel, predstavljena je u novoj monografiji The Leading Hotels of the World posvećenoj dizajnu. Villa Nai uvrštena je među svega 74 hotela u svijetu koji pomiču granice razumijevanja estetike i dizajna u hotelijerstvu - prenosi Kult Plave Kamenice.
The Leading Hotels of the World je marketinška organizacija koja predstavlja više od 400 luksuznih hotela u više od 80 zemalja. Godine 1928. osnovala ju je grupa europskih hotelijera, sa sjedištem u New Yorku S 38 početnih članova, među kojima su bili legendarni hoteli poput Negresca u Nici, Mena Housea u Kairu, Montreux Palacea u Montreuxu i King David hotela u Jeruzalemu, Leading Hotels of The World proširio se na cijeli svijet. Hoteli se u članstvo u Leading Hotels of the World primaju na temelju vrlo strogih kriterija i inspekcija koje obuhvaćaju svaki detalj rada hotela i njegova uređenja. Sedam hrvatskih hotela članovi su Leading Hotels of The World, na čelu s dugootočkom Villom Nai 3.3, rovinjskim Grand Parkom, Ikadorom u Iki i dubrovačkom Villom Dubrovnik.
The Leading Hotels of the World nedavno je izdao prvu monografiju u novoj ediciji posvećenoj dizajnu hotela. “Paradoks hotela je da se u njima istodobno želimo osjećati kao kod kuće i što različitije nego kod kuće,” piše u uvodu monografije Paul Gorldberger, američki autor i kritičar arhitekture, “Veliki hotel istodobno slavi privatnost i javnost, hotel je mjesto gdje se intimne radosti privatnosti sreću s ushiženjem druženja…Najveći hoteli, mnogi od kojih su zastupljeni u ovoj knjizi, uspijevaju u teškoj zadaći da se brinu za nas, da nas inspiriraju i istodobno nas smiruju i štite i uzbuđuju i izlažu novim iskustvima. Nema recepta po kojemu dizajneri i arhitekti mogu postići i svako mjesto u ovoj knjizi je drukčije, svijet za sebe. A to upravo i definira veliki hotel.”
U prekrasno opremljenoj Phaidonovoj monografiji je i nekoliko intervjua s ljudima koji trenutno usmjeravaju raspravu o budućnosti hotelijerstva i ugostiteljske industrije, poput chef Daniela Humma, arhitekta Michela Rojkinda ili modne dizajnerice Carle Fernández. “Radeći na ovoj knjizi najviše sam se iznenadio dubinom i širinom ideja koja se pokazuje kad se hoteli iz Leading Hotels of The World promatraju kroz njihov dizajn ”, piše urednik knjige Spencer Bailey. Villa Nai 3.3, koja se u monografiji nalazi uz hotele poput singapurske Capelle Normana Fostera i lisabonsko Bairro Alta Eduarda Souta de Moure, u monografiji je predstavljena na dvije stranice, s dramatičnim fotografijama.
“Na Dugom otoku, komadiću zemlje jednako udaljenom od Dubrovnika i Venecije, hrvatski arhitekt Nikola Bašić i vlasnik, građevinski inženjer Goran Morović, osam su soba ukopali izravno u brdo s pogledom na Jadransko more,” piše Cynthia Rosenfeld u tekstu o Villi Nai, “iskopani kamen iskorišten je za unutarnje i vanjske zidove izgrađene prema dalmatinskoj tradiciji suhozida zaštićenoj UNESCO-voj baštini, što je smanjilo i emisiju ugljičnog dioksida. Četiri hektara na kojima se nalazi hotel prekriva 500 godina star maslinik okružen borovima i hrastovim šumama triju nacionalnih parkova. Ime hotela odražava povijest: nai je starodalmatinska riječ za snijeg, a 3,3 je prosječni broj sniježnih dana na otoku prije više stoljeća, zaslužan za njihove obilne urode maslina. Hotel ima i uljaru u kojoj Morovići proizvode svoja nagrađivana organska maslinova ulja. Svakoga listopada gosti su pozvani u berbu maslina. Bašić je Villu Nai dizajnirao kao špilju koja podsjeća privezani brod, simbol arhitektova uvjerenja da je čovjek s prirodom najintimniji dok plovi. Namještaj talijanske dizajnerske firme Giorgetti namjerno je podigran kako bi fokus ostao na prirodi, kao što su i stakleni storpovi u kupoanicama dizjanirani kako bi gosti mogli uživati u pogledu na noćno zvjezdano nebo, koji je na ovom izoliranom mjestu izuzetan. Svaka soba otvara se na privatnu terasu i maslinik s pogledom na more. Hotel ima dva restorana: Grota je gastronomska oda kuhanju na otvorenoj vatri, a svo voće, povrće i riba dolaze s otoka, od lokalnih ribara ili s obale kako se to tamo radi već 11 tisuća godina.”
Uvrštenje Ville Nai 3.3 u monografiju Design fenomenalno je priznanje poduzetničkoj viziji bračnog para Morović i talentu arhitekta Bašića i promocija najboljeg od hrvatskog turizma na najvišoj razini - navodi Kult Plave Kamenice.