Veliki hrvatski trgovački lanac pohvalio se ovih dana kako će s uvođenjem eura od 1. siječnja redovne cijene svih 30.000 proizvoda zaokružiti na niže.
Učinit će to tako da će se kod preračunavanja svake pojedine cijene iz kune u euro maknuti treća decimala. Naveli su i primjer: litra mlijeka od 7,29 kuna od iduće je godine trebala stajati 0,967 eura, ali oni će to preračunati u 0,96 eura, odnosno 7,23 kune, piše Danica.hr.
Njihovo će mlijeko, tako, 1. siječnja biti jeftinije 6 lipa, a trebalo je iznositi 0,97 eura, odnosno 7,31 kunu ili dvije lipe skuplje u odnosu na sadašnju cijenu. Po tome ispada da se trgovački lanac velikodušno odrekao zarade od 8 lipa. No, je li baš tako?
Riječ je, dakako, o prozirnom marketinškom triku. Prema neslužbenim podacima, prosječna trgovačka marža u Hrvatskoj je oko 30 posto, dok je u EU taj postotak i nešto veći.
Trgovačka marža na mlijeku pak navodno je u Hrvatskoj desetak posto (podatak smo neslužbeno dobili iz jednog lanca), odnosno tolika je razlika između nabavne i prodajne cijene mlijeka na policama u dućanima. Bila je i veća, ali pala je nakon što je mljekarska industrija drastično povisila svoje cijene.
S obzirom da je litra svježeg mlijeka danas u prodavaonicama već dosegnula maloprodajnu cijenu od gotovo 10 kuna, trgovci na svakoj prodanoj litri – prema gruboj računici – zarade između 90 i 100 lipa (1 kunu).
I zato je samohvala izbacivanjem treće decimale iz cijene u eurima loš marketinški potez koji teško da će dobro sjesti potrošačima koji znaju računati, a pogotovo onima koji pozorno prate akcije na kojima su cijene osjetno niže od redovnih, piše Danica.hr.