U nedjelju tijekom dana na triježnjenje i kriminalističku obradu u splitsku policiju priveden je 44-godišnji A. R. iz Okruga Gornjeg zbog sumnje da je, kao kapetan turističkog broda "Morska vila" u alkoholiziranom stanju s pereko jedan promil alkohola u krvi počinio kazneno djelo ugrožavanja posebnih vrsta prometa za što je predviđena kazna od šest mjeseci do pet godina zatvora. Kako je u nedjelju ujutro izvjestila policija, oko 2.30 sati u pristanište benzinske postaje na Zapadnoj obali udario je turistički brod na kojem se nalazilo oko 50 putnika.
- Svi su sišli s broda na obalu i nitko nije ozlijeđen. Na mjesto događaja su izišli vatrogasci, djelatnici Lučke kapetanije i policijski službenici. U tijeku je očevid od strane Lučke kapetanije, dok je u službene prostorije policije zbog utvrđene alkoholiziranosti i time postojanja sumnje u kazneno djelo Ugrožavanja posebnih vrsta prometa priveden kapetan broda i zadržan radi provođenja kriminalističkog istraživanja - izvjestili su iz policije.
Nakon udara u obalu odmah su reagirale sve službe, a osim kapetana policija je alkotestirala i tri člana posade, no njihovi su rezultati pokazali da nisu bili pod utjecajem alkohola. Kako smo neslužbeno doznali, postoji priča svjedoka po kojima je do havarije došlo zbog toga jer je na 21 metara dugom brodu pri uplovljavanju u splitsku luku došlo do kvara tzv. "kopče" odnosno sustava zupčanika koji služe za prijenos snage i kojim se regulira režim rada brodskog motora.
Navodno je, prije udara u rivu, "Morska vila" dva puta uspjela manevrima posade i kapetana izbjeći sudar s brojnim brodovima i jahtama koje su se također nalazile na tom dijelu Zapadne obale. No obzirom da, ako je točno da je došlo do kvara, nisu mogli regulirati brzinu, nikako se nije moglao izbjeći udar u obalu INA-ine benzinske crpke.
U nedjelju tijekom jutra mnogi su prolaznici zastajali pred prizorom potonulog broda. Nikome nije bilo jasno što se zapravo dogodilo, a mnogi nisu bili niti upoznati s time da je brod u sitnim jutarnjim satima potonuo.
- Ma ne znam sta je točno bilo, nešto sam malo pročita. Pitanje je tu sad kakva je tu šteta, more se valjda neće puno zagaditi - rekao je Vlado koji je na električnom romobilu jurio Zapadnom obalom i nakratko zastao kada je vidio prizor potonulog broda.
- Spavao sam u trenutku kada je brod udario u obalu, ali čuo sam viku putnika s broda, a onda sam vidio da je udario u obalu. Mislim da je brod imao problem s motorom, tako mi se čini - rekao nam je Talijan Maurizio koji je usidren na brodu odmah pored crpne stanice i potonulog broda.
Naravno, istraga bi trebala detaljno utvrditi što je pravi uzrok nesreće i koliko je svemu kumovao alkohol i da li bi kapetan mogao, ako je bilo kvara, uopće reagirati čak i da nije bio pijan. Doznajemo neslužbeno i da je "Morska vila" prije petnaestak dana bila na vezu uz obalu u Trogiru te su na njemu obavljani nekakvi popravci.
Kapetan broda imao je prije koju godinu i problema s zakonom te je tjedan dana proveo iza rešetaka nakon što je prijetio smrću trogirskom lučkom nadzorniku. Potvrđeno nam je to iz više izvora, a doznajemo kako je Općinsko državno odvjetništvo naposljetku odustalo od progona zato jer je žrtva povukla svoj iskaz.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture priopćilo je u nedjelju da su poduzeli "aktivnosti na poziciji pomorske nesreće kako bi se more i morski okoliš osigurali od onečišćenja, ukoliko se dogodi istjecanje pogonskog goriva iz spremnika izletničkog broda, koji je potonuo na mjestu udara".
- Prema dostupnim informacijama u okviru očevida o uzrocima ove pomorske nesreće, koju provodi Lučka kapetanija Split u tijeku su koordinirane spasilačke aktivnosti prema izletničkome brodu "Morska Vila", dužine 21,6 metara u vlasništvu pravne osobe iz Republike Hrvatske, koji je jutros, 24. srpnja iza 02.00h pramcem udario u obalni zid Inine benzinske postaje, na splitskoj Zapadnoj obali. Iz nadležnosti LK Split u koordinaciji sa Nacionalnom središnjicom za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) na poziciju nesreće angažirani su pripadnici JVP Split, čija pomorska jedinica je postavila upijajuće brane oko oštećenog broda, kako bi prevenirali onečišćenje mora i morskog okoliša, u slučaju da se dogodi istjecanje pogonskoga goriva iz brodskog spremnika. Na poziciji su angažirani ronioci radi provjere brodskog trupa ispod razine mora, dok je u dogovoru sa vlasnikom broda dodatno angažirana tvrtka za pružanje komercijalnih usluga sprječavanja i uklanjanja onečišćenja mora i morskog okoliša. Pregledom nadzornih kamera, administrativnim očevidom brodske dokumentacije te suradnjom sa policijskim službenicima Pomorske i aerodromske policije Split utvrđuje se točan broj osoba koji je boravio na brodu u trenutku nesreće, uključujući i posadu, kako bi se provjerilo jesu li poštovane ili prekršene sigurnosne odredbe propisane temeljem Pomorskog zakonika, odnosno, Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe - naveli su iz Ministarstva mora.