U Biogradu je danas svečano otvoren 24. Biograd Boat show, najveći hrvatski i srednjoeuropski sajam na moru u organizaciji Ilirije d.d. koji će ove godine okupiti rekordnih, više od 300 izlagača i 300 izloženih plovila uz prateće sajamske manifestacije; 6. Dane nautike Hrvatske gospodarske komore s brojnim sastancima industrijskih udruženja, poslovnim prezentacijama i umreženim društvenim događanjima, te Croatia Charter Expo, ‘business-to-business’ manifestaciju namijenjenu međunarodnim profesionalcima i dionicima jaht čarter industrije. Ovogodišnji sajam predstavlja više od 40 novih plovila do 22 metra duljine uključujući i novi Monachus 70 Fly, najveću serijsku jahtu u povijesti hrvatske brodogradnje.
Otvarajući sajam, Josip Bilaver državni tajnik za more i EU fondove u Ministarstvu mora prometa i infrastrukture naglasio je kako je nautika jedan od vodećih sektora u cjelokupnom turističkom rezultatu Republike Hrvatske, a što pokazuju i ovogodišnje izvrsne brojke prema kojima je u Jadranu boravilo više od 53 tisuće stranih jahti i brodica. - Nautičku ponudu prati i odgovarajuća infrastruktura u našim lukama i nautičkim središtima, a u koja Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture kontinuirano ulaže. Vjerujem kako su upravo ulaganja koja danas provodimo u lučku infrastrukturu, a koja su vrijedna oko 2 milijarde kuna, dala i dat će svoj doprinos da Hrvatska učvrsti svoju poziciju na svjetskoj nautičkoj karti – izjavio je Bilaver.
Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam naglasio je prilikom otvaranja kako je vrhunska sajamska priredba poput Biograd Boat Showa s više od stotinu stranih izlagača snažan doprinos brendiranju Hrvatske kao nautičke destinacije. Hrvatska je nautička velesila, a nautički turizam snažno doprinosi diverzifikaciji i specijalizaciji turističke ponude, produženju turističke sezone, ali i većoj turističkoj potrošnji. - Ne treba zaboraviti da nautički turisti troše 40% više od prosječnog hrvatskog turista. Za jačanje nautičke ponude potrebno je podizati kvalitetu ponude i ulagati u infrastrukturu, opremu, digitalizaciju, jer voda, struja i vez više nisu dovoljni. Vjerujemo da će najavljeno skoro donošenje Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama biti snažan poticaj investicijama i općenito razvoju nautičkog turizma – zaključio je Kovačević.
Nautički turizam je jedan od najpropulzivnijih segmenata naše turističke ponude, što pokazuju brojke i ove godine. U prvih 9. mjeseci ove godine zabilježeno je oko 500 tisuća dolazaka i oko 3,3 milijuna noćenja ostvarenih u nautičkom čarteru, što je 20 posto bolji rezultat nego u istom razdoblju 2021. godine. Hrvatska gospodarska komora u sklopu sajma tradicionalno okuplja sve dionike javnog i privatnog nautičkog sektora u kongresnom programu kroz HGK Dane nautike u čijem su fokusu ove godine strateški dokumenti i planovi koji će odrediti dugoročnu poziciju nautičkog turizma u Hrvatskoj. Riječ je o novom Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama, Strategiji razvoja održivog turizma do 2030. te Strateškom marketinškom i operativnom planu Hrvatske turističke zajednice.
Održivost u nautičkom turizmu uz novi Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama bila je u fokusu panel diskusije Udruženja nautičkog turizma HGK na kojem je poseban naglasak stavljen na potrebu hitnog donošenja novog Zakona kao preduvjeta daljnjih ozbiljnih ulaganja u marine kako bi se zadržala i podigla kvaliteta usluge koja trenutno stagnira radi neizvjesnosti nakon isteka koncesijskih razdoblja. -Bez jasnog, poštenog i razvojnog zakona koji između ostaloga regulira „Što na kraju balade?“,
investicije u marine kojima se bliži kraj koncesije će izgubiti svoj sjaj koji nas je godinama krasio – izjavio je Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina HGK.
-Nautika je pokazala svoju žilavost kroz zadnje krizne godine i ostala “cherry on the top“ hrvatskog turizma, a da bi i dalje mogli ulagati, prvenstveno u kvalitetu usluge, potrebno je žurno uvrštenje djelatnosti u nautičkom turizmu među prihvatljive prijavitelje za natječaje iz NPOO-a, donošenje Zakona o pomorskom dobru i iznalaženje dodatnih rješenja za problem povremenog zapošljavanja za charter djelatnost. Perspektiva treba biti u kvalitetnoj usluzi, zadovoljnom gostu, zadovoljnom djelatniku te sačuvanom primarnom resursu – Jadranu i zadovoljnoj lokalnoj zajednici – zaključio je Paško Klisović, predsjednik Udruženja nautičkog turizma i čarter grupacije pri HGK.
Na panelu su sudjelovale i predstavnice Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce, inicijative Green Sail i Instituta „Plavi svijet“ - Lošinjskog edukacijskog centra o moru vezano za suradnju s udruženjem nautičkog turizma HGK na projektima očuvanja mora i održivosti nautičkog turizma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....