Vlado Kos / CROPIX
Kada smo već pomislili da ove godine neće biti prave zime, zahvatio nas je pravi ledeni val koji je stvorio brojne probleme. Sve službe u Osijeku imaju pune ruke posla s ekstremnim zimskim uvjetima, pa je tako bilo i jučer, piše Glas Slavonije.
Gotovo sve vanjske ekipe Unikoma, Elektromodula, Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Osječko-baranjske županije, ali i volonteri Crvenog križa već u ranim jutarnjim satima izašli su na ulice. Djelatnici Unikoma čistili su snijeg s pločnika i cesta, “elektromodulovci” s parkirališta, liječnici su se brinuli za ozlijeđene sugrađane, a starijima i nemoćnima pomagali su volonteri. Zimski su uvjeti na kraju veljače ujedinili službe i građane.
- Jučer je tijekom dana nekoliko starijih osoba na području Osijeka, ali i županijskom području koje pokrivamo, zbog ledenih površina zadobilo lomove kukova, ruku i nogu. Kako su se svi lomovi događali na otvorenom prostoru, očito je da se građani, prema riječima mr. Ide Parčetić-Kostelac, dr. med., zamjenice ravnateljice županijskog ZHM-a, nisu pridržavali uputa da što manje borave na otvorenom.
Vlado Kos / CROPIX
- Bilo je leda na koji je pao snijeg i to je zavaralo građane da površine nisu skliske. Inače, imali smo brojne telefonske pozive gdje su građani tražili savjete, a to su bili uglavnom kronični bolesnici i osobe koje imaju poteškoća s visokim krvnim tlakom – pojasnila je dr. Parčetić-Kostelac, dodajući da nije bilo povećanih slučajeva srčanih ni moždanih udara kao što se to dogodilo u danima prije nego što je pao snijeg.
Snijeg su, kako doznajemo od Steve Anetića, pomoćnika direktora Unikoma, djelatnici čistili još od pretprošle noći, a pješačke su površine posute posebnim materijalom. Nakon male stanke sredinom dana, u večernjim satima ponovo je krenulo čišćenje, i to ne samo pločnika nego i cesta. Voditelj RJ Graditeljstvo Unikoma Mario Mišetić kaže kako su njihove ekipe izišle na teren još u ponedjeljak oko 16 sati i čistili su ceste sve do jučer u 10, piše Glas Slavonije.
- Nakon što prođu ralice, opet krećemo s 'kozmetičkim' čišćenjem cesta i pratimo prognozu. U večernjim satima ponovo ćemo posipati sol i količina ima dovoljno – rekao je Mišetić, dodajući kako smatra da bi vrlo niske temperature trebale spriječiti pojavu ledene kiše.
Vlado Kos / CROPIX
Vlado Kos / CROPIX
Osim u službi prohodnosti, u Osijeku je na terenu i služba humanosti. Naime, Gradsko društvo Crvenog križa Osijek poziva sve socijalno ugrožene građane da se jave ako im je potrebna debela (zimska) rabljena odjeća i obuća ili pak posteljina i deke. Osim toga, volonteri su spremni i u slučaju kakvih intervencija, no ravnatelj GD-a Crvenog križa Osijek Denis Ćosić kaže kako do sada nije bilo ni jednog zahtjeva građana za pomoć. “Naši vozači korisnicima svakodnevno dostavljaju tople obroke i stoje na raspolaganju ako je što potrebno”, poručio je Ćosić.
- Za sada potrebe za dekama ili kakvom drugom pomoći nema ni u Domu sv. Vinka, no ondje nude pomoć ako netko treba krov nad glavom, odnosno prenoćište. Ravnatelj osječkog Caritasa, vlč. Drago Tukara pojašnjava da su četiri ležaja slobodna za izvanredne situacije, no za sada se nitko nije obratio za pomoć.
- Što se tiče broja korisnika, imamo ih koliko i prije, i broj se nije povećavao. Spremni smo otvoriti vrata komu treba – rekao je vlč. Tukara.
Snijeg i hladnoća ometali su redovan promet u osječkoj zračnoj luci. Naime, zrakoplov A320 kompanije WizzAir, koji je u ponedjeljak letio iz Basela u Osijek, u osječku zračnu luku nije mogao sletjeti zbog zaleđene piste te je morao produžiti do Beograda, gdje su se putnici iskrcali i poslije su prevezeni do Osijeka, javlja Glas Slavonije.
Osim toga, putnici koji su istim zrakoplovom trebali u ponedjeljak navečer letjeti iz Osijeka prema Baselu nisu mogli putovati jer je zrakoplov završio u Beogradu. Zbog problema na pisti u Osijeku, u ponedjeljak navečer zrakoplov Trade Aira iz Zagreba nije ni poletio prema Osijeku. Putnici koji su iz Zagreba trebali stići u Osijek prevezeni su vozilom Trade Aira, a putnici koji su u utorak trebali letjeti za Rijeku, Split i Dubrovnik, istim su vozilom ujutro prevezeni za Zagreb da bi potom put prema Rijeci, Splitu i Dubrovniku nastavili zrakoplovom.
Ovaj snijeg upozorio je na problem u zračnoj luci s opremom nužnom za održavanje prometa u zimskim uvjetima.
Direktor Zračne luke Osijek Davor Forgić u telefonskom razgovoru pojasnio je da je riječ o ekstremnim uvjetima. U ponedjeljak je cijeli dan padao snijeg koji je poslije 14 sati i pojačao te se počeo zadržavati na pisti i stvarati naslage koje su se ledile. Kaže kako je cijelo vrijeme temperatura zraka bila ispod minus pet stupnjeva Celzijevih.
Zimska služba zračne luke je cijelo vrijeme čistila uzletno-sletnu stazu, ali unatoč svim naporima nisu postignuti uvjeti dovoljni za sigurno slijetanje. Posebnim vozilom se, naime, mjeri koeficijent trenja na uzletno-sletnoj stazi.
- Naravno da nismo mogli preuzeti odgovornost za slijetanje u takvim uvjetima. Sve je to po propisima javljeno zrakoplovnoj kompaniji koja je odlučila da će zrakoplov sletjeti u beogradsku zračnu luku - ističe Direktor Zračne luke Osijek Davor Forgić.
Forgić je priznao da osječka Zračna luka ima dvije jedinice za čišćenje. Svaka jedinica se sastoji od kamiona/traktora s ralicom i četkom, koje da bi očistile stazu za polijetanje ili slijetanje moraju njome proći više puta. U uvjetima kada snijeg kontinuirano pada nakon svakog prolaza ralica ponovno se stvara sloj snijega te se ne može postići zadovoljavajući rezultat. Na većim aerodromima, kaže, koristi se više ralica koje u jednom prohodu praktično očiste cijelu pistu.
- Od vlasnika Zračne luke Osijek - države, Grada i Županije - tražili smo ulaganje u opremu koja treba osigurati i bolje uvjete za promet u zimskom razdoblju. Mi ovisimo o financiranju vlasnika. Imamo plan nabave za 2018., koji istina još uvijek nije usvojen, u kojem tražimo kamion s četkama, traktore, ralice i dodatne čistače. Nadamo se da ćemo moći imati tu opremu u tekućoj godini - naglašava Forgić.
U utorak prijepodne, unatoč gustom snijegu koji je padao, u osječku zračnu luku sletio je mali zrakoplov iz Češke. Njemu je bila potrebna znatno uža i kraća pista za slijetanje nego velikom Airbusu A320.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....