Kako bi se spriječile gužve nakon ukidanja graničnih prijelaza Bregana i Rupa, u Ministarstvu prometa ozbiljno razmatraju mogućnost ukidanja naplatnih postaja HAC-a koje se nalaze nedaleko od njih i jedine funkcioniraju kao otvoreni sustav naplate, piše u srijedu Jutarnji list.
Na njihovu mjestu podigle bi se rampe i ukinula naplata cestarine. Potvrdio nam je to jučer ministar Oleg Butković, navodi dnevnik.
Naplatne kućice na Bregani od istoimenog su graničnog prijelaza udaljene otprilike 400 metara, a naplatno mjesto Rupa na autocesti A7 od granice je udaljeno 3500 metara.
Nakon ulaska u šengenski prostor vozila koja iz Slovenije dolaze na ta mjesta naplate više se neće zaustavljati na graničnim prijelazima te je očekivano da se, pogotovo ljeti, na tim naplatnim kućicama stvore kilometarske kolone.
Ukidanjem tih dviju naplatnih postaja vozači koji bi u Hrvatsku ulazili preko Bregane karticu za cestarinu uzimali bi na naplatnim kućicama u Lučkom ili u Ivanjoj Reci, ovisno o tome u kojem smjeru putuju.
Oni koji u Hrvatsku budu ulazili preko graničnog prijelaza Rupa cestarinu će koristiti od Grobnika ako će ići na autocestu A6, a ako će se na riječkoj obilaznici spuštati prema Crikvenici ili Novom Vinodolskom, i dalje je neće morati plaćati.
Kako neslužbeno doznaje dnevnik, ukidanje naplate na Bregani i Rupi moglo bi se uvesti već ovaj mjesec, a najkasnije u veljači.
Prema neslužbenim informacijama, na ove dvije postaje Hrvatske autoceste godišnje naplate oko 7,5 milijuna eura cestarine, a trošak rada tih postaja godišnje je oko 1,3 milijuna eura.
Kako bi se nadoknadio gubitak u poslovanju, ali i uprihodila sredstva za daljnje investicije u gradnju i održavanje autocesta, u Ministarstvu prometa skloni su ponovno uvesti sezonske, veće cestarine na autocestama kojima upravlja HAC.
Neslužbeno doznajemo da su u Ministarstvu prometa skloni uvođenju 10 posto većih cestarina tijekom turističke sezone, s time da bi se sezona produljila za mjesec dana, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.