Našem čitatelju s dubrovačkog područja (puni podaci poznati redakciji), inače odanom fanu hrvatske nogometne reprezentacije, želja je bila poći na još jedno veliko natjecanje i pratititi Vatrene u Katru novom u pohodu na svjetski vrh.
Čim se potkraj ožujka otvorio FIFA-inim službeni prodajni kanal, preko njihovih web stranica kupio je šest ulaznica, po dvije za svaku grupnu utakmicu Hrvatske (Hrvatska – Maroko 23. studenog, Hrvatska – Kanada četiri dana poslije i Hrvatska – Belgija 1. prosinca). Za to je preko svoje VISA kartice platio 10.343,03 kuna ili u valuti domaćina 5.280.00 rijala. Ulaznice su uredno poslane u njegov korisnički pretinac što ga je od ranije imao kod svjetske nogometne federacije i čvrsto je vjerovao da je sve u najboljem redu.
Međutim, nakon nekog vremena dobio je informaciju o teškoj zdravstvenoj situaciji bliskog člana obitelji i zaključio kako s njegove strane ne bi bilo umjesno putovati na mundijal.
- Za mene – kaže nam - nije bilo dileme. Moram odustati od Katra, jer sam više nego ikada potreban svojima doma. Znao sam da će me sve skupa puno koštati, ali karte nisam htio preprodavati preko oglasnika, poznanstava i ostalih crnih i sivih tržišta, niti sam htio išta zaraditi, već sam ih ponudio preko službene FIFA-ine platforme za preprodaju karata. To je jedini način kako legalno možete unovčiti svoje ulaznice, s tim da FIFA ne garantira prodaju, već samo ukoliko ima interesenata posreduje u preprodaji i za to uzme proviziju od nekih 90 KN po karti, ovisno o tečaju katarske valute na dan prodaje. Ali dobro, i to mi je bilo prihvatljivo i želio sam biti 100 posto ispravan, a ne da se vuku nekakvi repovi i da netko meni nepoznat ulazi na utakmice na moje ime.
Konačno je 5. kolovoza dočekao da FIFA službeno otvori mogućnost preprodaje karata. O tomu je i obaviješten e-mailom s njihove strane. Dan poslije ih daje u ponudu i već nakon dva dana i u dva odvojena maila stiže mu obavijest da su neke od njegovih ulaznica našle nove kupce. Još su mu rekli da se ulogira u svoj u račun kako bi stekao uvid u više detalja. I ustinu, bile su prodane dvije ulaznice za utakmicu Hrvatska – Belgija i jedna za Hrvatska – Maroko.
- I tada, suprotno svim očekivanjima, počinju svi moji problemi i traju do dana današnjeg, skoro dva iI pol mjeseca. Naime, u uvjetima prodaje stoji da će isplata novca umanjena za njihovu proviziju biti najkasnije 30 radnih dana od dana zatvaranja preprodaje, što se računa od 16. kolovoza. Također se mi rekli da će novci biti isplaćeni na istu karticu s koje je plaćeno, a ako to iz nekog razloga ne bude moguće, da će me obavijestit e-mailom o načinu isplate. I ništa mi nije bilo sumljivo do prije 20-ak dana. Kako je rok za isplatu dobrano istekao, a novac nije dolazio, pokušao sam naći neki kontakt. Međutim, skoro nigdje nema kontakata, nego uvijek te prebacuje na FAQ, odnosno unaprijed koncipirane odgovore na očekivano najčešća pitanja – jada se ovaj čitatelj.
Nakon dva dana upornih pretraživanja službenih i neslužbenih stranica FIFA-e, njihovog Ureda za ulaznice (Ticketing centra) i Svjetskog nogometnog prvenstva, došao je do nekih kontakata i stao pisati mailove da mu barem objasne postoji li neki problem zašto nije dobio novac, dok ulaznica odavno više nije bilo na njegovom računu. Od pet adresa, odgovor mu je u prvi navrat stigao tek s jedne (Qatar.2022@match-hospitality.com), a tek kasnije s one, ispostavit će se, i najvažnije - FWC2022.Enquiries@tickets.fifa.org. Bilo je to 5. listopada, kada su mu poručili da je slučaj uzet u razmatranje i da će se javiti.
- Ne znam zašto, ali istog dana mi šalju generički e-mail, gdje mi objašnjavaju kako se karte ne mogu preprodavati nego preko njihove službene stranice, koji su načini plaćanja, kako se prijaviti za kupnju novih i preprodaju postojećih ulaznica i sve ostale gluposti osim toga gdje su moji novci. Istog dana im odgovaram na ovaj mail i kažem im doslovno da nisam dobio odgovor na moje glavno i jedino pitanje – gdje je novac? Karte je netko kupio, a meni ništa nije isplaćeno. Nakon toga, 11. listopada, opet dobivam e-mail da će razmotriti moj slučaj i onda, najvažnije, istog tog 11. listopada dobivam od njih mail u kojem kažu da su oni meni novce isplatili i da se obratim svojoj banci. Naravno da sam isti dan pošao u svoju banku (OTP banka), gdje su obavili reviziju svih transakcija od 05. 08. 2022. do 11.10. 2022 po svim mojim računima i karticama i ništa nisu našli. Savjetovali su me da opet kontaktiram ove u FIFA-in Ticketing centar i da mi pošalju potvrdu o uplati. I da nema problema, ukoliko je uplaćeno, oni će odmah znati dati info što je s novcima i gdje su. Ja sam 13. listropada poslao e-mail da mi pošalju potvrdu o uplati i od tada od njih nema više ni traga ni glasa. E sad mislim da razumijete zašto sam očajan i bespomoćan. Kome da se obratim i tko će me zaštititi? - pita se u očaju naš sugovornik.
Da stvar bude još gora, nakon što je otvoren drugi krug preprodaje karata, ponudio je i preostale tri karte na preprodaju. I opet u dva odvojena maila (6. i 7. listopada) dobiva obavijest da su sve preostale karte preprodane i da će isplata biti u roku od 30 radnih dana na istu onu karticu kojom je sve plaćeno u ožujku.
Našem čitatelju pokušali smo pomoći kontaktirajući Hrvatski nogometni savez i njihovog ticketing menadžera Nikšu Martinca. Nije bilo od velike pomoći jer, kako nam je sam objasnio, naš savez s ovim dijelom prodaje individualnih ulaznica nema nikakve veze, već tek s kontigentom koji im izravno dodijeli FIFA.
- Imali smo jedan sličan upit za ovaj dio ulaznica koji je išao preko nas i kontaktirali smo sjedište u Zürichu, točnije njihov odjel s kojim uvijek radimo. Isto im je trebalo neko vrijeme da nam odgovore. Radi se o velikom sustavu i ako kažu da im je rok mjesec dana, računajte da će to uvijek biti nešto duže – poručio je Martinac.
Pisali smo i na istu adresu na koju su obratio ovaj navijač iz Dubrovnika, ali isto kao on za svoj novac, ni mi nismo (još) dobili nikakav odgovor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....