U stravičnoj nesreći zrakoplova Aeroflota koji se u nedjelju navečer zapalio tijekom prisilnog slijetanja u Moskvi, pri čemu je poginula 41 osoba, kao pravi heroj isplivao je kopilot Maksim Kuznjecov (36).
Najnovije snimke prikazuju hrabrog kopilota, koji je odbio pomoć spasilačkih ekipa kada je već bio izvan zrakoplova. Izašao je iz kokpita pomoću užeta, a potom se krenuo penjati uz tobogan za hitne situacije kako bi se vratio u gorući zrakoplov da spasi kapetana. Pritom se borio protiv spasilačkih ekipa koji su ga pokušali odvratiti od tog numa.
Pilot Suhoja Superjeta Denis Jevdokimov ispričao je u ponedjeljak kako je udar munje izazvao nesretni niz događaja i doveo do tragedije. Premda točne okolnosti još nisu poznate, kapetan leta rekao je za ruska glasila da je zrakoplov koji je tek bio poletio u Murmansk sa 73 putnika i pet članova posade, morao prisilno sletjeti pošto su instrumenti prestali raditi zbog udara munje.
- Zbog munje smo izgubili radijsku vezu - rekao je pilot za ruski tabloid Komsomolsku Pravdu.
- Uspjeli smo uspostaviti vezu pomoću frekvencije za slanje signala u slučaju opasnosti, ali je bila kratka i isprekidana (...) Uspjeli smo reći nekoliko riječi, a zatim se veza izgubila - dodao je.
Kapetan je rekao da se letjelica zapalila zbog toga što je kod prizemljenja svom snagom udarila o tlo.
- Uzrok je sigurno taj što su spremnici bili puni goriva - rekao je.
Nakon udara groma u zrakoplov Aeroflota u nedjelju navečer, pilot Denis Jevdokimov ocijenio je prijetnje kao ozbiljne, ali ne i kritične. Posada zrakoplova je poslala na zemlju signal „Pan-Pan“. On znači da je zrakoplov u ozbiljnoj situaciji, ali nije potrebna hitna pomoć.
- Molim da se vratimo. Izgubljena je radio-veza, rekao je glavni pilot aviona.
Televizija REN TV objavila je dešifrirane razgovore kontrolora leta sa posadom aviona „Aeroflota“.
Kontrolor leta koji je razgovarao s pilotom prenio je razgovor kolegama. Nakon toga je pilot rekao da odjednom ne može sletjeti. Kontrolor leta je pitao da li je posadi potrebna neka pomoć.
„Ne, za sada je sve u redu“, odgovorio je pilot.
On je dodao da postoji problem sa vezom i automatskim upravljanjem aviona.
Nakon toga se avion opet počeo spuštati. Pilot nije odmah potvrdio spremnost za slijetanje. Kontrolor leta se požalio da se pilot ne čuje. Nakon nekih korekcija posada je odlučila da sleti, ne kompjuterski, već uz pomoć instrumenata.
Kontrolor leta je predao zrakoplov kolegama sa aerodromskog tornja. Pilot je zatražio pomoć. U tornju su odgovorili da posada nastavi sa slijetanjem. Kontrolor leta je priopćio pilotima brzinu vjetra i dozvolio im da slete.
„Spasilačke službe su na pisti“, rekao je on.
Nakon toga se razgovor prekida. Ubrzo se zrakoplov zapalio.