Na pomolu je veliki obrat u rašomonskoj priči oko izgradnje nautičke marine s benzinskom crpkom u mjestu Sveti Petar u Općini Sveti Filip i Jakov. Naime, nakon što je Općinsko vijeće od Zadarske županije zatražilo raskid ugovora s izabranim koncesionarom, tvrtkom Labora iz Turnja, jer u zadanom roku s Općinom nisu sklopili ugovor o sufinanciranju pristupnog puta, Županija je, u cilju rješenja novonastale situacije, zatražila mišljenje od nadležne Uprave pomorstva pri Ministarstvu mora prometa i infrastrukture. Podsjetimo, Labora nije htjela sklopiti ugovor s Općinom zato što nemaju izrađenu projektu dokumentaciju s troškovnicima za pristupni put, kao ni građevinsku dozvolu iz koje bi se mogla procijenit financijska obveza tvrtke iz Turnja.
Međutim, mišljenje ravnateljice Uprave pomorstva dr. sc. Nine Perko gotovo je suglasno sa svim prigovorima Labore koje su uputili Općini Sveti Filip i Jakov. Ravnateljica Perko od Županije traži da se kao izdavatelj koncesije uključi u spor i utječe na Općinu da izvrši svoje obveze prema Labori i to kroz izmjenu Odluke o koncesiji u svezi sufinanciranja izgradnje pristupnog puta do buduće nautičke marine sa 199 vezova.
Perko podsjeća da je odlukom Skupštine Zadarske županije od 27. lipnja 2023. godine, koncesija na pomorskom dobru dana Labori uz uvjet da prije sklapanja ugovora o koncesiji Županiji dostavi ugovor o sufinanciranju izgradnje pristupnog puta s Općinom Sveti Filip i Jakov. Međutim, u roku koji je određen za sklapanje ugovora o koncesiji nije potpisan ugovor o sufinanciranju izgradnje pristupnog puta, budući da Općina nije ishodila građevinsku dozvolu niti izradila odgovarajuću dokumentaciju vezanu za financiranje istog zahvata, navodi Perko.
Na koncu ravnateljica Uprave pomorstva zaključuje da je odlukom o koncesiji određena obveza koju Labora „ne svojom krivnjom, nije u mogućnosti ispuniti, stoga je mišljenje ovog tijela da je potrebno pristupiti izmjeni odluke o koncesiji i produžiti rok za dostavljanje Ugovora o sufinanciranju izgradnje pristupnog puta. Također, davatelj koncesije treba osigurati da se za navedeni pristupni put izrade odgovarajuće dozvole s troškovnicima ili na drugi adekvatan način utvrdi očekivana vrijednost izgradnje pristupne ceste te sukladno tome nedvojbeno odredi iznos sufinanciranja koji je ovlaštenik dužan platiti”, navodi se te zaključuje:
„Budući da je za daljnji postupak bitno aktivno sudjelovanje Općine Sveti Filip i Jakov, zadatak je davatelja koncesije postići uključenost svih strana i na taj način doprinijeti provedbi pristupnog puta kao funkcionalno povezanog zahvata bez kojeg izgradnja i gospodarsko korištenje luke posebne namjene – luke nautičkog turizma nije moguća”.
- Mišljenje Ministarstva nije obvezujuće, ali je svakako smjer u kojem smo i sami procijenili da je potrebno tražiti rješenje. A to je da se ide u izmjenu odluke o koncesiji u kojoj će se Labori produžiti rok za dostavu ugovora o sufinanciranju pristupnog puta, ali i da Općina treba izvršiti svoj dio obveze i osigurati dokumentaciju za valjanu procjenu vrijednosti zahvata koji se odnosi na tvrtku Labora - kaže Krešimir Laštro, županijski pročelnik za pomorstvo. Laštro u najskorije vrijeme želi za stol pozvati sve aktere uključene u proces kako bi se posao na izgradnji marine napokon pokrenuo s mrtve točke na kojoj stoji skoro godinu dana.
- Ili ćemo razgovarati pojedinačno, ili zajedno, za istim stolom, što bi bilo najbolje. No problem je što je načelnik Pelicarić zbog zdravstvenih razloga spriječen, pa će Općina morati nekoga ovlastiti, kaže Laštro, aludirajući na činjenicu da je Općinsko vijeće većinom glasova donijelo odluku da se županiji predloži raskid ugovora s Laborom jer nije ispunila svoju obvezu oko sufinanciranja pristupne ceste. Hoće li Općinu u tom slučaju na pregovorima zasutupati Igor Pedisić, kao predsjednik Općinskog vijeća, ili neki ovlašteni predstavnik izvršene vlasti, još nije poznato.
- Moja je želja i namjera sve aktere privesti dogovoru kako bi se ovaj vrijedan i značajan projekt konačno makao iz konflikte faze i krenuo prema realizaciji u skladu s odlukom Županijske skupštine – kaže Laštro.
No dok se čekalo mišljenje Ministarstva mora, načelnik Zoran Pelicarić nije mirovao. Prije tridesetak dana Državnom je odvjetništvu prijavio zastupnike Labore i njihove poslovne partnere za prijetnje. Zadarska policija je po nalogu ODO-a prošlog tjedna završila razgovore s ”osumnjičenicima” te odvjetništvu predala posebno izvješće.
Među optuženicima u policijskom izvješću, kako neslužbeno doznajemo, našli su se Marko Santini, direktor i vlasnik Labore, te njegovi poslovni partneri na projektu, Mladen Ninčević, poznati poduzetnik iz Zadra, i Neno Kadija, građevinski poduzetnik iz Turnja.
- Točno je da sam bio pozvan na policiju zbog navodne prijetnje za koju nas je prijavio načelnik Pelicarić – potvrdio nam je Mladen Ninčević.
- Prijetnja se, po prijavi načelnika, dogodila na sastanku u općini kad smo došli pregovarati oko naših obveza za pristupnu cestu. Ni ja, niti moji poslovni suradnici, nikome nismo prijetili, naprotiv, način na koji su se načelnik Pelicarić, ali i neki njemu nadređeni ljudi iz lokalne politike postavili prema nama, više izgledaju kao prijetnja prema nama, zapravo kao klasični institucionalni reket na koji mi nismo htjeli pristati. Zato mi je izuzetno drago da se mišljenje Ministarstva mora u potpunosti slaže s našim pogledom na situaciju, odnosno da su pravilno dijagnosticirali izvor problema i tko je taj problem u obvezi riješiti – tvrdi Ninčević i dodaje:
- Ove prijave načelnika Pelicarić, inače nedavno od USKOK-a optuženog za kaznena djela bespravne gradnje na pomorskom dobru, služe kao strategija odugovlačenja kako se ne bi morali izvršiti svoje obveze, a sve to kako bi se na lokalnoj sceni mogao opravdati i predstaviti kao nekakva žrtva. Zapravo se radi o sitnim trikovima stvaranja pritiska i skretanja fokusa sa sebe koji kod nas ne prolaze – kazao nam je Ninčević koji se kao poduzetnik planira uključiti u projekt čim dođe do potpisivanja koncesijskog ugovora.
- Podsjetit ću samo na jednu činjenicu, a to je da je na jednom od tih sastanaka održanih prije više mjeseci, a za koje nas je tek nekidan prijavio Pelicarić, načelnik od nas tražio 500 tisuća eura ”na sunce”. Bez projekta ceste, bez građevinske dozvole, bez troškovnika, bez ikakvih parametara. Pa tko je on da mu dajemo toliko novaca bez ikakve dokumentacije? Na kakvo je to poslovanje on navikao ako misli da je to normalno? Kad bi to napravili, Santini bi kao odgovorna osoba u tvrtki počinio kazneno djelo. Načelnik Pelicarić nas je praktički poticao na kazneno djelo, a kada smo mi to odbili, počela su zavlačenja, političke spletke preko lokalnog čelnika HDZ-a i općinskih vijećnika, i na kraju prijave za prijetnju.
Žao mi je ako je bolestan i želim mu brzo ozdravljenje, ali i Općina i Županija dužni su ispoštovati obveze koje su postavili u natječajnoj dokumentaciji za koncesiju i osigurati nam uvjete da možemo realizirati investiciju tešku više od 16 milijuna eura. Uz investiciju u javnu marinu mi smo se obvezali plaćati i godišnju koncesijsku naknadu u korist RH, Županije i Općine. Ne shvaćam kakav problem u tome vide privremeni upravitelji Općine na čelu s načelnikom Pelicarićem osim ako ne guraju samo svoje privatne interese koristeći Općinu kao svoju polugu, poručuje Mladen Ninčević.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....