Lučka uprava Zadar (LUZ) trebala bi do kraja srpnja potpisati ugovor s tvrtkom Zadar International Ports Operations (ZIPO) o 20-godišnjoj koncesiji za upravljanje međunarodnim prometom i novom zgradom putničkog terminala Nove luke Zadar u Gaženici.
Natječaj za izbor najpovoljnije ponude završen je sredinom ožujka, prije četiri mjeseca, otkada traju procedure usuglašavanja ugovornih obveza i priprema dokumentacije, koja uključuje ažurirane bankarske garancije budućeg koncesionara na jamstvo u visini 5,5 milijuna kuna.
Podsjetimo, ZIPO je hrvatska tvrtka u vlasništvu turske kompanije Global Ports Holding (GPH), jedne od najvećih na svijetu za upravljanje putničkim lukama, jedina se javila na natječaj ponudivši 1,65 milijuna kuna godišnje fiksne naknade, 12 posto od bruto prihoda na putnički promet i šest posto od ostalih gospodarskih djelatnosti, te udvostručenje putničkog i kruzing prometa u prve tri godine uz obvezu da Zadar postane matična luka za kruzere.
Traju procedure
– Nije to ništa neuobičajeno. GPH je velika međunarodna tvrtka u kojoj procedure traju. Tvrtka se aktualno bavila preuzimanjem putničke luke u Havani i sada se finalizira dokumentacija za Zadar. Nikakvih problema nema, niti je došlo do ikakvih odstupanja u odnosu na njihovu ponudu s natječaja. Zgrada terminala prošla je sve nadzore i provjere i trebala bi svaki dan dobiti uporabnu dozvolu. Koncesionar će moći preuzeti upravljanje zgradom mjesec dana nakon dobivanja uporabne dozvole – kaže ravnatelj LUZ-a Robert Škifić, najavljujući najvjerojatnije za petak sjednicu Upravnog vijeća LUZ-a na kojoj se neće donositi nikakve odluke, nego će se informirati članove o tijeku priprema za potpisivanje ugovora sa ZIPO-om te s drugim procesima dovršetka Nove luke Zadar u Gaženici, kao što je nastavak izgradnje obalnog zida i operativne obale za trgovački dio luke i početak radova na opremanju ribarske luke u Gaženici i Lamjani.
– Na natječaju za izgradnju gospodarskog dijela luke Gaženice, vrijednom 17 miljuna eura, posao je dobila tvrtka Pomgrad iz Splita. Njihova je ponuda bila najpovoljnija između četiri pristigle na natječaj. Ugovor s Pomgradom planiramo potpisati do kraja mjeseca jer se nitko od sudionika natječaja nije žalio na njihov izbor, tako da bi početak radova mogao biti u rujnu ove godine. Gradit će se 531 metar novog obalnog zida i nasut će se 5,5 hektara mora, čime će se dobiti nova operativna površina za multifunkcionalni gospodarski terminal, odnosno za kontejnerski i ro-ro promet – objašnjava ravnatelj LUZ-a.
Treća tema o kojoj će biti riječi na sjednici UV LUZ-a tiče se opremanja ribarskih luka u Gaženici i Lamjani na Ugljanu. LUZ je ishodio građevinske dozvole za oba zahvata, no čeka se zeleno svjetlo Ministarstva poljoprivrede, preko kojega su osigurana sredstva iz EU fondova za stopostotno financiranje investicije u ukupnoj vrijednosti od 60 milijuna kuna.
Lamjana
– Za opremanje ribarske luke u Gaženici, izgradnju hangara, ledomata, spremišta za čuvanje i krpanje mreža i druge sadržaje trebat će oko 25 milijuna kuna. Za luku u Lamjani taj se iznos kreće oko 35 milijuna kuna. Problem je što nam sredstva formalno još nisu odobrena, ali jesu rezervirana, i to bi trebalo biti riješeno u idućih nekoliko tjedana. Nakon toga moći ćemo raspisati natječaj za izvođača kako bi radovi mogli početi do kraja godine. Kad ribarske luke budu potpuno izgrađene, dat ćemo ih u koncesiju – objašnjava ravnatelj LUZ-a Robert Škifić.
PRESELJENJE Lučki kontrolni centar
Do kraja listopada sjedište LUZ-a preselit će se iz sadašnjeg kontejnerskog objekta u Gaženici u novu zgradu terminala, a u kontejnersku zgradu trebao bi se useliti Lučki kontrolni centar. Riječ je o budućem središtu LUZ-a preko kojeg će se najsuvremenijom opremom nadzirati cjelokupni pomorski promet u akvatoriju pod ingerencijom LUZ-a, ulazak i izlazak svih brodova i plovila, putničkih, teretnih, turističkih, ribarskih...
– U fazi smo organizacije Lučkog kontrolnog centra. On će raditi 24 sata dnevno 365 dana u godini i imat će u nadzoru cjelokupni pomorski promet pod našom upravom. Koliko će nas to koštati, još ne znamo, ali moramo ga staviti u pogon najkasnije do kraja listopada, kada će se sjedište LUZ-a preseliti u novu zgradu – kaže Škifić.