StoryEditor
Splitstanari ogorčeni

Novi planovi za prašnjavu ledinu u središtu Splita: Lovret ostaje bez dijela parkirališta, neće se graditi ni podzemna garaža, a upitne su i zgrade

Piše Sandi Vidulić
11. veljače 2020. - 18:07
Prašnjava ledina koja se trgom naziva i dalje je predmet žestokih prijeporaVojko Bašić/HANZA MEDIA

Započela je izrada izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja (DPU) za Trg Hrvatske bratske zajednice.

Novost je da bi se usvajanjem tog dokumenta ukinula jedna od dviju podzemnih garaža čija je izgradnja planirana ispod već desetljećima prašnjave ledine koja je još daleko od izgleda urbanog trga. Prema važećem DPU-u, u pitanju je podzemna garaža kapaciteta 200 mjesta kojoj bi se prilazilo od završetka Lovretske ulice pokraj hotela "Globo".

Inicijativu za izmjenu dokumenta podnijela je tvrtka "HŽ Infrastruktura" s obrazloženjem da im ucrtani pristup u garažu smeta radi planiranog stajališta gradske željeznice koje je u "utrobi" trga ugrubo izgrađeno prije 40 godina, ali nikada nije profunkcioniralo. Odredbe aktualnog DPU-a ne odgovaraju ni drugoj državnoj tvrtki, "Hrvatskom operatoru prijenosnog sustava" (HOPS), iz koje se traži ucrtavanje trase postojećeg 110-kilovoltnog kabela i tvrde da pozicija ulaza u planiranu garažu ugrožava napajanje električnom energijom i telekomunikacijski optički kabel, a da se njih ne može izmještati.

Po važećem planu predviđena je još jedna garaža na sadašnjem Trgu Hrvatske bratske zajednice, i to kapaciteta 900 vozila. No, problem s njezinom realizacijom je u tom što bi se dobrim dijelom nalazila ispod dviju zgrada poslovno-uslužne namjene koje su još daleko od izgradnje.

Svojedobno je planirano da se na prostor između Sukojišana i Lovreta preseli sjedište Splitske banke, ali ta je financijska institucija u međuvremenu i smjestila svoju "centralu" u južni toranj projekta "Westgate" uz Ulicu Domovinskog rata i promijenila vlasnika, a time i ime. Druga zgrada koja je trebala biti podignuta u toj zoni je "nova Banovina" odnosno sjedište gradske uprave, ali i taj projekt se sve rjeđe spominje od strane splitske vlasti.

Čelnici Gradskog kotara Lovret, na čijem se teritoriju nalazi obuhvat DPU-a, zabrinuti su zbog najavljenog smanjivanja planiranih parkirališnih kapaciteta.

- Ukidaju nam parkirna mjesta, a programom povećanja parkirališta do 2022. gradonačelnik na području našeg kotara nije predvidio ni jedno novo mjesto za vozila. Željeznički tunel nema uporabnu dozvolu niti je može dobiti, jer nema evakuacijske izlaze i sustav provjetravanja. "Hrvatske željeznice" već cijelo desetljeće traže dozvolu za građenje sustava ventilacije i evakuacije za tunel, a Grad im stalno odbija izdati dozvolu. Čini se da je razlog tomu interes za građevinske zahvate na Istočnoj obali koji će se otvoriti u slučaju ako se zatvori postojeći glavni kolodvor i premjesti u Kopilicu - smatra Siniša Jonjić, predsjednik kotara.

image
Sjedište OTP (ex-Splitske) banke vjerojatno nikada neće na ovaj prostor, a upitna je i ‘nova Banovina’
Jakov Prkic/Cropix

Ozbiljnih problema s parkirališnim mjestima bi mogao imati i Općinski sud kada se s Dračevca preseli u preuređenu zgradu bivše "Prime Stande". Taj objekt, kao ni susjedna Palača pravde u kojoj se nalaze Županijski sud, Državno odvjetništvo i Zemljišnik ne nalaze se u obuhvatu postojećeg DPU-a za Trg Hrvatske bratske zajednice.

Osim ukidanja podzemne garaže, briše se i sadašnji dio parkirališta koje se već godinama nalazi na samom trgu, jer je na toj lokaciji predviđena zelena površina. To znači još manje mjesta za parkiranje vozila u širem središtu grada.

- Gdje će se parkirati brojne stranke suda i sami zaposlenici te institucije zaposlenike suda ako se ukidaju planirana dvoetažna garaža i parkiralište na otvorenom od 37 mjesta na parceli uz Trg Hrvatske bratske zajednice koja se nalazi u blizini Glazbene škole Josipa Hatzea i hotela "Globo"? Valja očekivati prometni kolaps na Lovretu. Posljedično, dogodit će nam se ubrzanje apartmanizacije u kvartu i iseljavanje ljudi - upozorava Jonjić koji ističe da premještanje telekomunikacijskih i elektroenergetskih kabela za nekoliko metara nije toliko veliki problem niti trošak da bi se zbog toga odustalo od izgradnje podzemne garaže.

Prvi čovjek kotara Lovret proziva Banovinu da godinama odbija bilo kakvu intervenciju na lako dostupnim i već postojećim parkirališnim mjestima koja bi se za samo mjesec-dva mogla legalno implementirati u javno korištenje, za 50 vanjskih mjesta i 200 zatvorenih u dvoetažnoj podzemnoj garaži kod OŠ "Skalice", za 169 mjesta kod crkve sv. Trojice iza Pomorske škole, kao i 125 mjesta u gradskoj javnoj garaži na Brodarici. Njih je, kako kaže Jonjić, za svoje potrebe privatna tvrtka nezakonito prenamijenila u "turist parking".

Prostoru kotara Lovret dnevno gravitira više od 50 tisuća stanovnika Splita i okolice. Još 2010. izračunato je da križanjem ulica Domovinskog rata, Hrvatske mornarice i Slobode dnevno prođe oko 63 tisuće vozila, što je bilo dvostruko više nego 10 godina ranije. Kolaps na tom križanju, prema navodima stručnjaka, nastaje kada tom neuralgičnom splitskom točkom prođe 82 tisuće vozila dnevno. Treba li čekati prometni kolaps ili se pripremiti i planirati rješenja za ovo križanje koje se nalazi neposredno pokraj Trga Hrvatske bratske zajednice?

Suci na mukama, ne znaju kamo s autima


Neslužbeno se može čuti kako se suci i službenici Općinskog suda među sobom pitaju što će biti s njihovim parkiralištem kada prijeđu iz Dračevca u Gundulićevu. Službeni stav te pravosudne institucije o potencijalnim parkirnim problemima nismo mogli dobiti jer nam je preko glasnogovornice poručeno da "ne mogu procijeniti koliko im je potrebno mjesta za vozila". Što se tiče pitanja je li parking za njih predviđen na novoj lokaciji, kazali su nam da to ne znaju (!?), već da Ministarstvo pravosuđa ima projekt i da je unutar tog projekta sadržano (ili ne) rješavanje parkinga za potrebe suda.

#LOVRET#GUP#METRO#SPLIT

Izdvojeno

03. srpanj 2020 07:21