StoryEditor
Splitpotaknula i eu

E-ticketing težak 24 milijuna kuna u splitski ‘Promet‘ uvode ‘King ICT‘ i ‘Corvus Info‘. Putnici će znati kad dolazi bus i kartu kupovati online

Piše Ana Franić
14. siječnja 2021. - 16:51
Damir Gužvinec, Ivan Ivković i Miroslav Delić  Ante Čizmić/Cropix

Implementacija sustava e-ticketing u gradskoj tvrtki "Promet" napokon će krenuti u realizaciju, a posao će u roku od godine dana obaviti zajednica ponuditelja koju čine tvrtke "King ICT" i "Corvus Info". U kinoteci Zlatna Vrata danas je potpisan ugovor vrijedan 23,7 milijuna kuna, od čega EU sufinancira 14,4 milijuna kuna, a ostatak suvlasnici javne prijevozničke tvrtke, odnosno Grad Split i susjedni gradovi i općine. 

Direktor "Prometa", Miroslav Delić je naglasio kako se implementacijom sustava e-ticketing za sve korisnika širi dosadašnja usluga i to tako da će građanima biti omogućena lakša kupnja karata te sama evidencija istih u autobusima. 

- Radi se o mogućoj kupnji karata putem Interneta, mobilne aplikacije te kartomata koji će biti postavljeni na najfrekventnijim stanicama, naravno uz dosadašnje kanale distribucije karata. Putnici će također imati i mogućnost praćenja svih autobusa u realnom vremenu kako bi na stanicu stigli u optimalno vrijeme i tako izbjegli čekanja. Također treba naglasiti kako će u sustavima, kako u autobusima tako i izvan na stajalištima, biti mogućnost obavještavanja svih putnika o trenutnom položaju autobusa odnosno lokacijama na kojima se nalaze ili kojima se približavaju, objasnio je direktor Delić.

image
Ante Čizmić/Cropix

Sustav će se implementirati u cijeli vozni park, odnosno svih 155 autobusa, a Delić je istaknuo kako je prednost sustava što je mobilan.  

- Kako budemo nabavljali nove autobuse tako ćemo uređaje iz dosadašnjih koji će se vjerojatno rashodovati, samo prenositi u nove. Ovo je prvi put u Hrvatskoj da se ovako sveobuhvatan i tehnički zahtjevan sustav postavlja u jednom trenutku, a ne po nekakvim fazama duži niz godina. Zahtjevan je ovo projekt, ali zajedno s našim partnerima smatram da ćemo posao završiti i prije isteka roka, kazao je Delić. 

Lakši pristup uslugama

Ivan Ivković, član uprave tvrtke "King ICT" koja će zajedno s tvrtkom "Corvus Info" implementirati novi sustav, naglasio je kako se radi o visokointegriranom tehnološkom rješenju koje objedinjuje niz sustava koji će omogućiti građanima puno lakši pristup prometnim uslugama.

- S aspekta putnika, bit ću slikovit. Nalazite se na Matejuški i na mobitelu vidite da vam autobus dolazi za četiri minute. Preko mobilne aplikacije kupujete kartu na putu do stanice i za dvije minute ulazite u autobus. Ono što "Promet" dobiva je poslovno izvještajni sustav koji omogućuje puno bolje upravljanje resursima, ali i puno bolje upravljanje svim linijama, efikasnije poslovanje te u konačnici čak i pozitivne financijske rezultate koji će uslijediti nakon implementacije ovog sustava. Siguran sam da će putnici vrlo brzo prihvatiti sve novitete koje će donijeti ovaj sustav- objasnio je Ivković. 

image
Andro Krstulović Opara
Ante Čizmić/Cropix

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara je istaknuo kako će implementacija sustava e-ticketing omogućiti kvalitetniji, još bolji, sigurniji, jeftiniji i pouzdaniji promet između svih gradova i mjesta. 

- Ovo je kruna restrukturiranja tvrtke "Promet" koja je u prethodnim mandatima u prethodnom razdoblju bila gubitaš, rupa bez dna gdje smo imali problem razjedinjenosti unutar svih djelatnika. Danas imamo sjajnu firmu koja je restrukturirana i koja svojim znanjem postiže izvrsne rezultate. Možemo biti ponosni na to, kazao je Krstulović Opara.

Dodao je kako su iz istog sustava, ITU mehanizma zajedno s drugim paketom iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, povučena ozbiljna sredstva za poboljšanje voznog parka pomoću kojeg su nabavljena 52 autobuse čime je flota "Prometa" kompletno promijenjena u zadnjih godinu i pol dana. 

image
Damir Gužvinec, Ivan Ivković i Miroslav Delić
Ante Čizmić/Cropix
Kronologija


Podsjetimo, uvođenje sustava e-ticketing u "Prometu" je započelo još 2008. godine, ugrađeni su obavijesni ekrani na autobusnim postajama koji nikad nisu pravilno proradili, zbog čega "Promet" s izvođačem, pulskom tvrtkom "Penta", još uvijek vodi sudski spor. 

Sustav e-ticketinga koji će se implementirati sastoji se od unutarnjeg i vanjskog dijela. Unutarnji se odnosi na sustav naplate i evidentiranja karata u autobusima te plaćanje preko mobilne aplikacije, dok se vanjski sastoji od displeja na autobusnim postajama i mobilne aplikacije pomoću koje će građani moći doznati točnu lokaciju autobusa i vrijeme dolaska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

28. veljača 2021 14:35